» Scenariusze » Szybkostrzały » Parszywa Wrona

Parszywa Wrona


wersja do druku
Parszywa Wrona
Praca zajęła trzecie miejsce w konkursie Zasłyszane w Westeros organizowanym wspólnie z Fajnymi RPG.

 

Wprowadzenie: Najlepiej rozegrać tą przygodę na terenie miejskim obfitującym w dużą ilość sierot, choć mocno zaludnione tereny wiejskie również powinny spełnić swoją funkcję. Na teren gdzie przebywają gracze ( mieszkają lub przyjechali) zajechał Elochim Stone, jest to członek Nocnej Straży zajmujący się rekrutowaniem. Tak naprawdę, to Elochim zbiera wyłącznie dzieci czy to bezdomne, czy wykupuje je od biednych chłopów czy zabiera młodocianych przestępców przekazanych mu przez straż. Jednak nie wszyscy docierają do muru. Tylko paru zostaje przekazanych do straży i tylko dla tego by nie wzbudzać podejrzeń. Nadający się chłopcy zostają sprzedani Varysowi, jako jego ptaszki, kilku zatrzymuje dla siebie. Ci, którzy mu towarzyszą muszą kraść, dokonywać rozbojów oraz napaści. Nienadający się, nieudolni lub już nierokujący zysków albo giną albo zostają sprzedani w niewole handlarzom z Wolnych Miast.

Zaginięcie: Zaginął 10 letni chłopiec o imieniu Josh. Jest on synem bardzo ważnej osoby lub bardzo bliskiej dla graczy, na pewno pochodzi z rodu szlacheckiego. Natychmiast rozpoczynają się poszukiwania, których efektem jest ustalenie, że chłopak miał przyjaciela o imieniu Edek, zaginął on w tym samym czasie, co Josh. Edek jest sierotą i złodziejaszkiem. ( w trakcie wspólnego wałęsania się po okolicy wypatrzył ich Elochim i porwał).

Trop: Wcześniej czy później gracze usłyszą o Elochim. Spytany o zaginionych chłopców stwierdzi, że ich nie widział. Zawsze towarzyszą mu jego wyrostkowie ( 5 młodocianych złodziei/ nożowników w wieku 13-16 lat) gotowych na rozkazy lub by bronić Stona. Przeszukanie jego kwatery ( lub obozowiska) może być kłopotliwe gdyż jest temu bardzo przeciwny. Naciskany ( intryga) zgodzi się, efektem jest znalezienie kilku złodziejaszków oddanych mu przez straż a obecnie związanych do momentu ich „reedukacji”.  ( Josh i Edek są przetrzymywani w sekretnym miejscu na odludziu).

Włamanie: W niedługim czasie na teren zamku/posiadłości/ rodzinnego domostwa Josha zostanie dokonane włamanie oraz kradzież wielu cennych rzeczy. Sprawcy świetnie znali teren oraz skróty służby i plan straży. Wszystko wskazuje, że napastnicy byli świetnie poinformowani. Jedyny trop to ciało jednego ze złodziei ( było ich, 5 ale byli zamaskowani), który nieopatrznie się poślizgnął i skręcił kark spadając z wysokości. Gracze rozpoznają jednego z wyrostków Stona. Najlepiej by było by TEN młodociany czymś się wyróżnił w trakcie spotkania z Elochim i zapadł w pamięć graczy( bardziej agresywny, miał dawna, bielmo na oku, poparzoną twarz itd.) . Jedyną osobą, która znała tyle tajemnic posiadłości był Josh. Jeśli gracze będą mieli problem z podjęciem działania wyślij Edka, który zbiegł z niewoli i poinformuje, że Josh jest przetrzymywany przez wronę.

Konfrontacja: Porywacz wraz z grupą opuścił już swoje lokum jednak ślady grupki ludzi i kół wozu nie sprawią problemów z wytropieniem. Uciekający zostaną złapani w terenie bezludnym jednak rozumiejąc, że ciężko będzie mu zgubić pościg Elochim przygotował pułapkę. Na graczy zasadzą się jego wyrostkowie a w obozie siedzi tylko wrona i atrapy chłopców, łupy zostały profilaktycznie zakopane. Plan jest by gracze zostali związani walką z dziećmi ( to może być dla nich problem) a jeśli przypadkiem by zginęli to świetnie. Stone w tym czasie ucieknie poświęcając swoich ludzi i wróci po łup jak się uspokoi.

Elochim Stone – członek Nocnej Straży, przywódca dziecięcego gangu. Mężczyzna koło 40, o niemiłej aparycji.

Przebiegłosć 4                                                           kłamanie 1S

Przetrwanie 3

Ukrycie 3

Walka 3

Złodziejstwo 4

Obrona w walce: 6/ 1 Punkt pancerz ( szaty i płaszcz)

Obrona w intrydze: 6/ nastawiony zawsze nieprzyjaźnie

6 punktów opanowania

6 punktów życia

Długi miecz 3( obrażenia 3)

 

Młodociani przestępcy – „Wytresowani” i wyuczeni przez Stona. Wierni mu i posłuszni Orik, Gruldon, Hamas, Falop, Worric.

Kondycja 1

Przebiegłość 3

Spostrzegawczość 3                                       Wypatrywanie 1S

Ukrycie 3

Złodziejstwo 3                                                Kieszonkostwo 1S

Zręczność 3

Obrona w walce: 7 / bez pancerza

6 punktów życia

Nóż 2 / 1 obrażenie,szybki, druga ręka+1




Czytaj również

Winny problem
Zasłyszane w Westeros
Furia Władcy
Zasłyszane w Westeros
Zasłyszane w Westeros uchem Karriariego
Komentarze do prac nadesłanych na konkurs
Zasłyszane w Westeros uchem Radnona
Komentarze do prac konkursowych
Żelazny Bank
Zasłyszane w Westeros

Komentarze


AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0

Tekst publikujemy w kształcie, w jakim został nadesłany na konkurs.

05-06-2016 13:59

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.