» Midnight, 2 edycja

Midnight, 2 edycja

Dodał: Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk

Midnight, 2 edycja
9.00
7.7
Ocena użytkowników
Średnia z 46 głosów
-
Twoja ocena
Midnight, 2 edycja - Poltergeist patronem
Tytuł: Midnight, 2. edycja (Midnight, 2nd Ed.)
Autorzy: Greg Benage, Robert Vaughn
Tłumaczenie: Marcin Wełnicki
Okładka: Michael Komarck
Wydawca oryginału: Fantasy Flight Games
Data wydania oryginału: 2005
Miejsce wydania oryginału: USA
Wydawca polski: Galakta
Data wydania polskiego: grudzień 2008
Miejsce wydania polskiego: Kraków
Liczba stron: 400
Oprawa: twarda
ISBN-13: 978-83-926288-0-4
Cena: 69,90 PLN

Cień powstał ponownie i jak mroczna fala zalał wszystkie krainy. Jego czarne zastępy były niezliczone, jego moc niepojęta. Stalą i ogniem, magią i zdradą, jak mroczny klin torował sobie drogę do serca Eredane. Wojnę jego potędze wypowiedziało ostatnie przymierze elfów, krasnoludów i ludzi.
Przegrało.


Witamy w Midnight! Sto lat upłynęło od chwili, kiedy Cień na Północy zatriumfował nad wolnymi narodami Aryth. Zdeprawowani przyboczni Mrocznego, Królowie Nocy, żelazną pięścią rządzą zrujnowanymi miastami i zdruzgotanymi imperiami. Krasnoludy z Kaladrunów skryły się w swoich górskich twierdzach, a elfy z Erethoru wycofały się do serca swego ogromnego, pradawnego lasu. Wynaturzone, bezcielesne duchy zwane astiraxami polują na ostatnich prawdziwych mistrzów magii, a mroczne, skryte duchowieństwo Cienia, legaci Zakonu Cienia, poszukują elfich szpiegów, krasnoludzkich powstańców i tych nielicznych bohaterów, którzy ośmielają się przeciwstawiać nadchodzącej nocy.

Zaloguj się aby wyłączyć tę reklamę

Midnight to nowy świat fantasy wymyślony przez Fantasy Flight Games. Jest w pełni zgodny z systemem d20, zawiera jednak wiele nowych i ekscytujących rozszerzeń zasad i alternatywnych systemów. Gracze mogą wybierać spośród nowych klas bohaterów, takich jak przewodnik lub obrońca. System oferuje heroiczne ścieżki, takie jak łowca Upadłych czy protektor, które obdarzą ich wyjątkowymi mocami i uczynią zeń prawdziwie legendarnych bohaterów. Gracze poznają też nowe zasady nauki i rzucania czarów, które pozwolą każdemu bohaterowi władać potęgą magii. Co najlepsze, ten nowy system magii jest idealnie zintegrowany z setkami już istniejących czarów zawartych w zasadach podstawowych systemu d20.

Podręcznik gracza, Przewodnik Mistrza Podziemi oraz Księga potworów w wersji 3.5 są niezbędne, aby w pełni wykorzystać ten podręcznik.
Tagi: Midnight | Galakta | FFG


Czytaj również

Konkurs Północno-Galaktyczny II
Midnightowy konkurs na scenariusz
Tajemnica Whitehall
Stare, ale nowe
- recenzja
Planszówkowe nowości #1
Gorący czerwiec 2017
Warhammer Quest: Przygodowa Gra
Kooperacja w Starym Świecie
- recenzja
Beowulf
Bohater logiczny według Knizii
- recenzja
Justice League: Hero Dice
I Ty możesz zostać superbohaterem!
- recenzja

Komentarze


M.S.
    Nareszcie!
Ocena:
0
Nie mogę się doczekać momentu, kiedy ten podręcznik wreszcie trafi w moje ręcę. :)

Tylko szkoda, że jeszcze nie podano ceny...
15-01-2008 11:49
Andre
    No, co do niezbędności podstawek DnD
Ocena:
0
..to się nie zgodzę. Księga Potworów chyba na nic się nie przyda (może co najwyżej opisy rodzajów cech istot). Setting nie wykorzystuje praktycznie żadnych generic-potworów. Tu się walczy z różnego typu inteligentnymi orkami i ludźmi w służbie Cienia. Przykładowi przeciwnicy są opisani w podstawce Midnight.

Podręcznik Mistrza też niekoniecznie będzie wykorzystywany, gdyż typowych przedmiotów magicznych nie uświadczymy w tym settingu, a sposób planowania i prowadzenia przygody różni się tu znacznie od innych settingów D&D.

Zatem spokojnie można startować z samym Podręcznikiem Gracza, a i bez niego większość sesji Midnight pewnie się obejdzie, jeśli co nieco znamy się na zasadach.
13-02-2008 18:51
18

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Setting nie wykorzystuje praktycznie żadnych generic-potworów.

Jasne, pytanie tylko brzmi dlaczego balory pilnują Theros Obsidia a złowieszcze zwierzęta na mocy paktu z elfami strzegą Erethoru.
17-03-2008 08:14
Llewelyn_MT
   
Ocena:
0
Jakim cudem ominął mnie ten news... Czekam z niecierpliwością.

A zdolnym i obytym wystarczy SRD. ;-)
24-05-2008 14:24
Scobin
    Ile stron poświęcono mechanice?
Ocena:
0
Czy ktoś ma ten podręcznik i mógłby napisać, ile stron poświęcono mechanice? Nie mam żadnej z podstawek do D&D 3,5 (i nie zamierzam mieć), zwykle prowadzę z minimalnym udziałem mechaniki, więc zależy mi głównie na settingu. Jaka część podręcznika jest przeznaczona właśnie na opis świata, a jaka na kwestie mechaniczne (statystyki, tworzenie postaci itd.)?

Z góry dzięki za pomoc! :-)
30-01-2009 16:00
Savarian
   
Ocena:
0
Nawet jedna strona nie jest poświęcona stricte mechanice. Oczywiście można zaliczyć do "mechanicznej" części opis profesji specyficznych dla settingu lub magii czy też czarów lecz na pewno nie znajdziesz tam zasad testowania umiejętności czy walki.
Nie martw się jednak :) Sam również nie mam podstawek do DnD 3,5 ale pożyczyłem takową od znajomego i po jednokrotnym przeczytaniu mechaniki bez problemu zabrałem się do Midnight. Podobnie jak Ty prowadzę z marginalną ilością kostek na sesjach więc zapamiętanie zasad testowania um. i walki w zupełności wystarcza do prowadzenia settingu.
Musiałem tylko zrobić notatki dwóch klas podstawowych występujących w Midnight, które korzystają z zasad tworzenia z DnD; barbarzyńcy i łotrzyka. Inne są opisane w settingu więc przy ich tworzeniu nie trzeba mieć podstawki do DeDeków.
Konkludując; podstawkę do DnD musisz sobie jakoś załatwić na jeden dzień żeby przeczytać o podstawach rzutów kostkami oraz spisać tworzenie wspomnianych dwóch prosfesek, a potem możesz rozkoszować się grą ;)
09-04-2009 08:14

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.