Inne
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 102.
Sortuj wg:
Antyteiści, cz. III
Organizacja i przywódcy
05-01-2014 16:32 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
To już trzecia część opisu Antyteistów – tajemniczej organizacji, która sprzeciwia się wszelkim bogom w imię samodoskonalenia i zachowania prawdziwej neutralności. Część pierwsza opisywała historię i filozofię organizacji, część druga – nowe czary oraz Szaleństwo Wulfraga, upiora powstał...
Bagnisko
02-10-2014 06:17 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 16
Nowy Świat jest wielkim wyzwaniem dla ludzkości. Kryje nieprzebrane bogactwa i tajemnice, rozpala wyobraźnię, tak pośród prostych marynarzy, jak i królów. Jednak zamorskie wyprawy są ekstremalnie trudnym przedsięwzięciem.
Podbój nowego lądu i euforia, towarzysząca odkryciu nieznanego wyblakły w obli...
Baniak Baniaka #05: Złych chłopców nie kręci herbata
13-11-2013 10:06 | Michał 'Baniak' Bańka | Komentarze: 8
Graliście kiedyś postaciami nie do zdarcia, nie do zagięcia i nie do złamania? Pomyślcie o postrzeganiu dobra oczami mega-twardziela, wielkiego indywidualisty i hardkorowego egoisty. W dodatku bohatera Waszych sesji RPG.
W tym odcinku Baniaku Baniaka przedstawiony został pomysł zagrania antybohater...
Bobołaki
Nowa rasa do systemu Wiedźmin
15-03-2007 11:14 | Paweł 'Ausir' Dembowski | Komentarze: 0
Bobołaki
Spokój Bobołaka przeraził Korina bardziej, niż widok zmiażdżonych kości, wyzierających z potwornych ran. To, że karzeł wciąż żył, było niewyobrażalne. [...]
- Ten organizm, to ciało... Wszystkie prawa, które nim rządzą, są całkiem różne od ludzkich...
"Droga, z której się nie wraca"
Wygl...
Chaos chaosowi nierówny #1
Po drugiej stronie
17-06-2014 07:53 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Conan: W poszukiwaniu przygód
Inspiracje do historii z ery niewyśnionej
25-02-2024 00:13 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 6
Choć linia wydawnicza polskiej edycji gry fabularnej Conan: Przygody w erze niewyśnionej rozwija się nieśpiesznie, to do rąk Mistrzów Gry oprócz podręcznika podstawowego trafiły już także Ekran MG, bestiariusz oraz dodatki Conan Złodziej i Conan Barbarzyńca.
Na bieżący rok zapowiedziano z kolei pre...
Czy erpegi są dla dziewczyn - część I
03-02-2013 00:08 | Staszek 'Scobin' Krawczyk | Komentarze: 120
Tydzień temu na zjAvie brałem udział w panelu dyskusyjnym poświęconym grupie facebookowej "Erpegi są dla dziewczyn". Panel zachęcił mnie do tego, abym w końcu przedstawił swoje zdanie na temat grupy. Dziś przeczytacie o tym, dlaczego szeroko rozumiane inicjatywy kobiece w polskim fandomie RPG uważam...
Deadwaters cz. 2
Przewodnik po Arktyce
14-04-2014 18:00 | Qendi | Komentarze: 4
O tym, że morze jest niebezpieczne wie każdy, kto kiedykolwiek żeglował. Zmienny wiatr, sztormy i zdradliwe skały wysłały na dno niejeden okręt i to zupełnie bez pomocy sił nadprzyrodzonych. Jeśli dodamy do tego wieczny lód, wszechobecne zimno i brak cywilizowanych portów to dostaniemy obraz morza,...
Deadwaters cz.1 - wstęp
14-01-2014 19:32 | Qendi | Komentarze: 0
Deadwaters czyli morskie Deadlands to rozszerzenie settingu Deadlands: Reloaded do Savage Worlds Edycja Polska 2.0. Chociaż staraliśmy się trzymać informacji z Deadlands tak wiernie jak to tylko możliwe nie wszystko zgadza się w stu procentach.
...
Die #1: Fantastyczne rozczarowanie
To tylko gra, perfidna gra
19-11-2020 13:06 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Przeniesienie erpegowych graczy do fantastycznego świata, w którym rozgrywają swoje sesje, z pewnością nie jest pomysłem nowym – widzieliśmy to już w książkach (jak Twierdza na moczarach Andre Norton), filmach (Astropia), nie wspominając już o klasycznym serialu animowanym Dungeons & Drago...
Dział RPG Ogólny - lista publikacji w 2008
12-01-2009 00:03 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 1
Dział RPG Ogólny z przyjemnością prezentuje kompletną listę 50 artykułów opublikowanych na jego łamach w roku 2008.
7-11 styczeń Podsumowania roku (publicystyka)
18 styczeń - Zasada 1k20 (almanach)
25 styczeń - Jak zostać Mistrzem? (publicystyka)
31 styczeń - Legenda Pięciu Kręgów, Edycja Trzeci...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Cechy i Punkty Doświadczenia
20-06-2015 21:43 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 19
Cechy
Jeśli nie zaznaczono inaczej, poniższe cechy są cechami ego.
Cechy pozytywne
Pozytywne cechy dają postaci bonusy w pewnych sytuacjach.
Przystosowanie
Koszt: 10 (Poziom 1) lub 20 (Poziom 2) PP
Załadowywanie jest bardzo łatwe dla postaci. Dostosowuje się ona do nowego morfa znacz...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek I
Transhumanistyczne wyposażenie
28-03-2015 15:56 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 1
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada
Ekwipunek
Poziom technologiczny w Eclipse Phase pozwala na posiadanie różnorodnych urządzeń użytku osobistego, służących przetrwaniu i innym funkcjom.
Zasady ekwipunku
Poniższe...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek II
Pancerze i narkotyki
29-08-2015 08:56 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 33
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada
Pancerz
Współczesne systemy pancerzy są bardziej zaawansowane niż polietylenowe termoplastiki i tkaniny aramidowe wczesnego wieku XXI. Pancerz w Eclipse Phase ma swoje źródło w...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Ekwipunek IV
Transhumanistyczne bronie i nie tyko
13-11-2016 08:37 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Ekwipunek przetrwania
Poniższy ekwipunek może być ważny dla przetrwania żołnierzy, złoczyńców, gatecrasherów, służb porządkowych i innych osób, które regularnie trafiają do niebezpiecznych lub nieznanych regionów.
System Pozycyjny Okruchów: to przenośne urządzenie zostawia za sobą tak zwane "...
Eclipse Phase Podręcznik Główny - Umiejętności
10-11-2014 21:49 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 19
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada
Umiejętności
W świecie, gdzie wygląd może zostać łatwo zmieniony razem z ciałem, to, kim jesteś i co wiesz, jest znacznie ważniejsze od Twoich wrodzonych zdolności. Umiejętn...
Eclipse Phase Podręcznik Główny – Ekwipunek III
Nanotechnologia, zwierzęta, oprogramowanie
27-12-2015 14:10 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 2
Tłumaczenie oryginalnego tekstu autorstwa Larsa Blumensteina, Roba Boyle, Briana Crossa, Jacka Grahama oraz Johna Sneada
Standardowa technologia użytkowa
Poniższe urządzenia są powszechnie używane i mogą być dostępne w prawie każdym habitacie. Niemal wszyscy w Eclipse Phase posiadają je lub znają...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad - część I: Świat i terminologia
Przyszłość świata, świat przyszłości
23-02-2014 00:10 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 10
Wstęp
Mechanika
Eclipse Phase korzysta z k100. To szybkie, proste i oczywiste, tak więc gracze mogą zanurzyć się w świecie gry bez przejmowania się skomplikowanymi zasadami.
Postaci są określane przez umiejętności, nie przez klasy. Dla osób po...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad - część II: Mechanika
Zasady transhumanizmu
28-03-2014 12:21 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 6
Zasady gry
Eclipse Phase to postapokaliptyczna gra konspiracji i horroru. Ludzkość jest usprawniona i ulepszona, lecz także zraniona oraz głęboko podzielona. Technologia pozwala na przekształcanie ciał i umysłów, ale stwarza możliwości represji i zezwala praktycznie każdemu na dokonywanie maso...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad – część III: Sieci
Pajęczyna transhumanizmu
27-04-2014 18:33 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 0
Włamywanie się do sieci komputerowych
Gracze będą często potrzebować czegoś więcej niż tylko skorzystania z Mesha, na przykład włamania się do strzeżonej sieci komputerowej. Niezależnie od tego, czy będą włamywać się bezprzewodowo do czyjegoś ekto czy dobrze zabezpieczonej sieci, dostanie się&...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad – część IV: Walka i akcja
Walka o człowieczeństwo
31-05-2014 10:57 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 1
Rozgrywka w Eclipse Phase składa się z odcinków czasu zwanych Turami Akcji. Każda składa się z 3 sekund (co oznacza, że minuta to 20 Tur Akcji). Kolejność, w której działają postaci, jest określona przez Test Inicjatywy. Każda postać posiada ograniczenie w zakresie ilości akcji,...
Eclipse Phase Streszczenie Zasad – Przygoda wprowadzająca "Pamiętaj o BMR"
Pierwszy krok w posthumanizm
15-06-2014 22:17 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 1
Stop! Przeczytaj to!
Jeśli chcesz być MG (prowadzić tę przygodę) przeczytaj to, co znajduje się dalej. Jednak jeśli chcesz grać w tę przygodę, nie czytaj jej – stracisz przyjemność z zabawy!
Wstęp
"Pamiętaj o BMR" jest przygodą dla początkujących graczy i MG. &...
Elfi czarodziej w WFRP 2ed
Odpinamy elfy od ludzkich kolegiów magii
08-05-2015 07:39 | narsilion | Komentarze: 19
Z drugoedycyjnymi elfimi czarodziejami jest w Warhammerze problem. Opisy świata stoją w rażącej sprzeczności z mechaniką. Wyraźnie jest powiedziane, że elfy nie uznają ludzkich szkół magii. Kiedy czytamy opis takich na przykład Panien Graala (elfich czarodziejek) wyraźnie jest napisane, że używ...
Erpegowe podsumowanie 2007: autorki
Autorkowy rok 2007: Obiecująco
11-01-2008 16:00 | Jarosław 'beacon' Kopeć | Komentarze: 27
Koniec roku jest zawsze porą podsumowań, które nie omijają sceny systemów autorskich. Twórcy-amatorzy w dalszym ciągu projektują swoje gry, komentują cudze, wykłócają się na forach i chwalą się na blogach. Polska scena autorkowa w dalszym ciągu żyje i ma się dobrze.
Jej główną ostoją jest w dalszym...
Erpegowe podsumowanie 2007: dział D&D i d20
AD 2007 oczami działu d20
07-01-2008 16:00 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 8
Rok ten upłynął nam pod znakiem zapowiedzi i oczekiwania. Środowiskiem fanów d20 poruszyło ujawnienie prac nad czwartą edycją Dungeons & Dragons, która ma się ukazać w przeciągu następnego półrocza. To właśnie gdybania i życzenia dotyczące zmian, jakie ma ona wprowadzić, stanowią obecnie znaczącą cz...
Erpegowe podsumowanie 2007: dział WFRP
09-01-2008 16:00 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 8
Za nami kolejny rok z Warhammerem, spróbujmy więc go podsumować.
Black Industries wydało pięć dodatków. W lutym Lure of the Liche Lord, czyli przygodę rozgrywającą się na niebezpiecznych ziemiach Księstw Granicznych. W kwietniu ukazał się Night's Dark Masters, w całości poświęcony tajemniczej rasie...
Erpegowe podsumowanie 2007: dział WoD
Świat Mroku w 2007 roku
08-01-2008 16:00 | Gruszczy | Komentarze: 7
Ubiegły rok był czasem oczekiwania na polską edycję Świata Mroku. Ostatecznie system został wydany, a polscy gracze mogli wreszcie zacząć cieszyć się nową grą. Jest to jednak tylko kropla w morzu podręczników, które wydawnictwo White Wolf wypuściło przez ostatnie dwanaście miesięcy.
Główna linia Wo...
Erpegowe podsumowanie 2007: Neuroshima
10-01-2008 16:00 | Karczmarz | Komentarze: 7
Miniony rok był dla fanów Neuroshimy wyjątkowo ciężki. Na sklepowe półki trafił tylko jeden dodatek: Mistrz Gry^2 oraz wydana pod koniec roku antologia Czerwone Oko, zawierająca osiem opowiadań osadzonych w realiach Zasranych Stanów Ameryki. Pocieszać się można wznowieniem druku podręcznika głównego...
Erpegowe podsumowanie 2008: 7th Sea
21-01-2009 00:57 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 1
Rok 2008, a konkretnie jego ostatni kwartał, był chyba najlepszym w historii działu. We wrześniu subsystem 7th Sea został oficjalnie reaktywowany po prawie półtorarocznym stanie zawieszenia. Nowym szefem redakcji został Andrzej 'Ainsel' Kołodziejczyk, który pisał pierwsze artykuły. Do ekipy dołączył...
Erpegowe podsumowanie 2008: autorki
12-01-2009 23:50 | Marcin 'cactusse' Kaganek | Komentarze: 15
Rok 2008 okazał się być nadzwyczaj przyjazny dla autorkowych wichrzycieli, a oprócz olbrzymiej ilości luźnych pomysłów, kolaboracyjnych dramatów i materiałów na prawdziwe legendy, jak Dergast lub Cień z Południa, zaserwował fanom tegoż szlachetnego hobby kilka naprawdę interesujących pozycji.
By pr...
Erpegowe podsumowanie 2008: dział WFRP
18-01-2009 12:36 | Karolina 'Viriel' Bujnowska-Brzezińska | Komentarze: 3
Styczeń jest miesiącem doskonałym do składania noworocznych obietnic i podsumowania roku, który już jest za nami. Korzystając z tej okazji, przyjrzyjmy się temu, co w zakresie Warhammera przyniósł nam 2008 rok. Słowem wstępu dość powiedzieć, że niestety – wbrew bliskim sercu fana oczekiwaniom...
Erpegowe podsumowanie 2008: L5K
21-01-2009 00:28 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 0
Dość trudno napisać podsumowanie minionego Roku Szczura (2008).
Pod koniec czerwca tymczasowo objąłem prowadzenie działu Legendy wraz ze szczupłą załogą. Naszym celem było publikowanie jednego artykułu na miesiąc. Do tej pory ukazało się ich już osiem; daje to co prawda jedną aktualizację miesięczn...
Erpegowe podsumowanie 2008: LARP
14-01-2009 00:30 | Jakub 'Fingrin' Tabisz | Komentarze: 17
LARPowe podsumowanie roku
W roku 2008 LARPy dostały sporego kopa - i to w całkowicie pozytywnym znaczeniu. Jest ich dużo, są coraz lepsze i bardziej różnorodne. Twórcy scenariuszów eksperymentują z formą i treścią. LARPy przestały kojarzyć się tylko z RPG. To był dobry rok dla LARPów.
Tam gdzie co...
Erpegowe polecajki 2022
Nie tylko na prezenty
18-12-2022 00:48 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 11
Koniec roku to okazja do podsumowań, a zbliżająca się Gwiazdka – polecanek pozycji, które warto rozważyć jako prezenty dla różnej maści hobbystów i fanów. Poniżej znajdziecie kilka erpegów, nie tylko wydanych w ciągu ostatniego roku, na które zdaniem członków redakcji i współpracowników działu...
Erpegowe polecajki 2023
Podręczniki pod choinkę
10-12-2023 00:11 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 15
Jak co roku, Gwiazdka stanowi świetną okazję do wzbogacenia kolekcji podręczników bliskiego nam erpegowca – szukając pomysłów na prezent dla fana gier fabularnych warto zapoznać się z propozycjami pozycji wydanych w minionych miesiącach – nawet jeśli nie w ostatnim roku, które redaktorzy...
Forumowe gry fabularne w realiach historycznych, cz. 1
Wprowadzenie Od stycznia 2004 roku prowadzę na Internecie forumową grę fabularną NAM, która nie toczy się w Warhammerze, ani w świecie wzorowanym na twórczości Dicka (oba te światy od lat należą do moich ulubionych), ale w realiach historycznych. W tym konkretnym przypadku, w latach 60-tych i 70-ty...Forumowe gry fabularne w realiach historycznych, cz. 2
Budowanie klimatu W grach forumowych (PBFy, czyli Play-By-Forum) z łatwością można stosować materiały wspierające tworzenie klimatu i opisywanie świata. Chodzi o grafiki, zdjęcia, muzykę i odgłosy, aktualizowane plany sytuacyjne itp. W historycznych PBFach szczególnie dobrze klimat podkreślają rzec...Fumetsugumi
Ostatni samuraje szoguna
17-02-2019 10:25 | Mateusz 'Wolfang' Oszust | Komentarze: 1
Świat Wolsunga jest pełen różnego rodzaj stronnictw i Ozumu nie jest wyjątkiem od tej reguły. Kraj kwitnącej wiśni uległ olbrzymim zmianom technologicznych, politycznym, społecznych i kulturowym. Niektórzy nie są z tego zadowoleni, i na wyrażeniu dezaprobaty nie planują pozostać. Zapraszam wszystkic...
Graliśmy w Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest
Puszcza w świetle księżyca
24-07-2020 15:00 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
To nie będzie zwykła wycieczka. Wzbierający w głębi piersi Szał, tajemnice zbyt straszne, by o nich pamiętać, i Puszcza pamiętająca walkę starszą niż ludzkość łączą się w niezwykłą wyprawę w poszukiwaniu własnej tożsamości.
Studio Different Tales założone przez Artura Ganszyńca (Wiedźmin, Wols...
Historia gier RPG, część 1
Prapoczątki naszego hobby
16-04-2023 11:36 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 4
Poniższy artykuł to tłumaczenie pierwszych dwóch ([1], [2]) części serii Steve'a Darlingtona, oryginalnie opublikowanych w Places to Go, People to Be – The Online Magazine of Roleplayers, opisujących historię naszego hobby. Pragnę podziękować autorowi materiału i redakcji magazyn...
Przejdź do strony: