Gothika: bracia Vodrak

Historia pewnego podobieństwa

Autor: Marek 'Planetourist' Golonka

Gothika: bracia Vodrak
Wyglądają jak bliźniacy – gdyby nie to, że bliźniacy z założenia powinni być w tym samym wieku. Spotkali się w przypadkiem, w mglistą noc, i odkryli między sobą niesamowicie silne podobieństwo. Starszy nie pamięta, kim był i czemu znalazł się w Gothice, młodszy stopniowo odkrywa, że starszy zdaje się znać jego przyszłość.

 

Ilija i Maric Vodrakowie to postaci, które mogą posłużyć za część drużyny lub Bohaterów Niezależnych na sesjach Gothiki. Ich niesamowita historia sprawia, że świetnie nadają się na jedyne postaci w drużynie podczas sesji prowadzonej dla dwóch graczy, ale mogą stać się też częścią większej grupy.

Historia braci

Ilija Vodrak był niczym się niewyróżniającym atingańskim awanturnikiem do dnia, w którym podróżując przez gęstą mgłę w pobliżu zamku Vurdulak spotkał rannego, starszego człowieka. Podróżnik na ogół był zbyt rozsądny, by pomagać przypadkowym nieznajomym, ale w spotkanym nieszczęśniku uderzyło go niesamowite podobieństwo do niego samego – starzec wyglądał jak Ilija mający na karku kilkadziesiąt lat więcej.

Napotkany pamiętał tylko swoje imię – Maric. Nie wiedział, skąd pochodził, dlaczego znalazł się w okolicy zamku ani co go zraniło. Zaciekawiony niezwykłym spotkaniem Ilija postanowił rozpytać mieszkańców okolicznych wiosek o to, czy znają skądś jego nowego towarzysza, nikt jednak nie był w stanie go sobie przypomnieć. W jednej z osad, do których wstąpili po informacje podróżni spotkali jednak obłąkańca opętanego przez groźnego ducha, którego ku własnemu zdumieniu Maric wypędził modlitwą.

Ponieważ każdy, kto spotyka Iliję i Marica bierze ich za rodzinę, a oni mimo różnicy wieku traktują się jak równych przylgnęło do nich określenie "bracia Vodrak”. Obaj wciąż podróżują przez Gothikę – od tygodni, miesięcy albo nawet lat – starając się odkryć tajemnicę Marica i jego związków z Iliją lub jego rodziną. W czasie tych podróży Maric czasami ma przebłyski intuicji, które każą mu ostrzec przez czymś Iliję lub coś mu poradzić. Starcowi wydaje się, że już kiedyś znalazł się w podobnej sytuacji i dlatego wie, co doradzić, a jego młody kompan nabiera dziwacznych podejrzeń: czy Maric może być nim samym, tylko starszym i faktycznie pamiętać, co spotkało (a raczej spotka) podróżującego Atinganina?

Bracia Vodrak jako postaci graczy

Charakter i cele bohaterów celowo nie są ustalone, by pasowali oni do wielu drużyn i wielu kampanii. W szczególności nie jest powiedziane, czy po pierwszym egzorcyzmie Marica mieli cokolwiek wspólnego z ciemnymi siłami Gothiki – dzięki temu mogą oni być zarówno doświadczonymi łowcami potworów, jak i ludźmi zagubionymi czy wręcz bezbronnymi. Co więcej ustalić możesz też to, od jak dawna obaj podróżują razem lub wręcz dopiero na sesji rozegrać moment ich spotkania.

Prawda o łączącej ich tajemnicy pozostaje oczywiście w gestii prowadzącego. Warto jednak, by ta historia dotyczyła w głównym stopniu Iliji. Z początku to Maric jest bardziej zagadkową i przez to prawdopodobnie ciekawszą postacią – niech wraz z trwaniem kampanii niesamowite wydarzenia spotkają głównie jego towarzysza, by zachować równowagę między poświęcaną im uwagą. Przecież Maric już to wszystko przeżył… a może jednak nie?

Statystyki

Poniższe statystyki traktują braci Vodrak jako początkujących Bohaterów Graczy bez Punktów Doświadczenia. Jeśli wykorzystujesz ich jako Bohaterów Niezależnych lub prowadzisz sesję dla dwóch graczy śmiało możesz zwiększyć ich atrybuty.

 

Ilija Vodrak

Si 2   Zr 3   Um 1

Atk 2/4   Obr 3   Wyt 8   ZdP 6   Her 1

Percepcja, Przetrwanie

Sprzęt sztylet (Zr-1, Zasięg (5)), kusza (Zr+1, 1 Runda na przeładowanie, Zasięg (30)), lina (9 m długości), 2 posiłki (zjedzenie przywraca 1 Wyt, maksymalnie 2 / dzień).

 

Maric Vodrak

Si 1   Zr 2   Um 3

Atk 0   Obr 2   Wyt 6   ZdP 7   Her 3

Egzorcyzmy, Złodziejstwo

Sprzęt sztylet (Zr-1, Zasięg (5)), 2 fiolki wody święconej (Trucizna dla nieumarłych / demonów, -1, Efekt: 1 Rana, Odstęp czasowy: 1 runda, CzTr: 6 rund), ciężki płaszcz (OP 6, ciężki, można nosić ze zbroją), 3 posiłki (zjedzenie przywraca 1 Wyt, maksymalnie 2 / dzień), 1 złota moneta.

Specjalne: może przekazać punkty Her Iliji, gdy jest w pobliżu (przeczucia).

Nie jest do końca jasne, jak Maric zdobył swoje umiejętności. Skoro posiada Egzorcyzmy bez Wykształcenia, na jakimś etapie swojego życia prawdopodobnie był duchownym. Jego talent w pozostawaniu niezauważonym jest niemały, ale starzec nie pamięta, gdzie się tego nauczył.