» Almanach » Mistrz Gry » Gothika: Ołtarz Dreiburski

Gothika: Ołtarz Dreiburski


wersja do druku

Serce krwawego święta

Redakcja: Konrad 'shugoran' Wasilewski, Władysław 'Wlodi' Kasicki
Ilustracje: Gary Denness, Creative Commons

Gothika: Ołtarz Dreiburski
Ścięcie kogoś gilotyną to istny teatr śmierci, a ona sama jest czasami brana za żywą istotę, głodną nowych ofiar królową Rewolucji. I kto wie, czy nie ma w tym ziarnka prawdy…

 Poniższy tekst przeznaczony jest do realiów świata Gothika z gry Adventurers!, ale zawiera także konwersję na zasady oraz realia Warhammera Fantasy Roleplay.

Krwawa historia

„Ołtarz Dreiburski” to kpiące miano nadane bardzo niesławnej gilotynie. Owo narzędzie egzekucji zostało zaprojektowane przez naukowca z Dreiburga jako metoda humanitarnego pozbawiania skazańców życia – uczony nie przewidział jednak, jak na tłumy wpłynie widok krwi obficie tryskającej z przeciętej szyi. Pierwsze publiczne użycie gilotyny zamieniło się w niesmaczne, podniecające plebs widowisko, kulminacją którego było wdarcie się pijanego rzemieślnika na szafot i napicie się płynącej krwi. Jeszcze tego samego dnia „humanitarne” narzędzie zostało ukryte w składzie pod ratuszem, ale nocą przybył posłaniec z pismem od samego hrabiego Vurdalaka – rozkazem przeniesienia gilotyny na jego zamek.

Niedługo potem w otaczających Dreiburg lasach pojawił się pierwszy kult tak zwanego Ołtarza Dreiburskiego. Sekciarze odprawiali mroczne rytuały dookoła gilotyny, smarując się krwią ściętych ofiar i zyskując dzięki temu wielką siłę. Szybko zostali rozbici, ale Ołtarza nie zniszczono. Jeden z potężnych i majętnych kupców zadbał o to, by trafiła do jego prywatnej kolekcji. Teraz on mógł korzystać z mocy narzędzia płynącej z krwi ścinanych sług - jemu gilotyna dała jednak nie siłę mięśni, a diabelski spryt i powodzenie w prowadzonych finansowych intrygach.

Wraz z kolejnymi osobami, które traciły głowę na Ołtarzu przeklęta konstrukcja rosła w siłę i świadomość. Teraz jest nieomalże żywym stworzeniem, zdolnym sycić swoje sługi obrazami kaźni i łamać ludzi o słabych umysłach, zmuszając ich do położenia głowy pod ostrze czystą siłą hipnozy.

Pomysły na przygody

Krwiopijca. Okazuje się, że Ołtarz już nieraz był niszczony, ale zawsze pojawia się znowu. Wydaje się, że jego istnienie związane jest z życiem człowieka, który napił się krwi po pierwszej egzekucji – a następnie zniknął.

Rewolucja! Ołtarz pragnie stać się bogiem prawdziwej, krwawej rewolucji. Kieruje swoimi sługami, by wywołali powstanie, a gdy się im uda, ścinanie setek ludzi dziennie da gilotynie niesamowitą złą moc.

Zły urok. Sojusznik postaci okazuje się kultystą Ołtarza, potem jednak wychodzi na jaw, że działa pod wpływem hipnozy i podczas najbliższej pełni sam ma położyć głowę pod ostrze gilotyny.

Statystyki

Si -          Zr -1       Um 5     Atk -      Obr -1   Wyt 12  Her 1

Sprzęt: wzmocnienie żelazem (OP: 3-4: -1; 5-6: -2).

Zdolności specjalne: Moc (Kontrola umysłów), Moc (Wzmocnienie, Z, tylko wzmacnianie, cel musi pokryć się krwią ściętego na Ołtarzu), odporność (2, rany kłute), słabość (2, ogień), ścięcie (gdy czyjaś głowa jest pod ostrzem, ofiara wydaje 1 Her [na cudowny ratunek] lub ginie), telepatia (Zasięg 20, słyszy myśli i przekazuje obrazy).

 

Ołtarz Dreiburski w świecie Warhammera

Słyszałeś kiedyś o obeliskach Khorne'a, miejscach kultu Boga Krwi o niepojętej mocy? Jedna z legend o nich opowiada o świętym relikcie kultu Skórzarzy. Ponoć potężny tasak należący do przywódcy tego ugrupowania trafił kiedyś do kowala, któremu zlecono wykonanie ostrza gilotyny.

Statystyki

Wt  7      Żyw 14   Mag 1

Zdolności specjalne: Terror, Moc - Szał Boga Krwi (Raz na turę może rzucić na swych wyznawców Szał Boga Krwi: Poziom czaru 5, dający +1 atak na 1 turę), Moc - Szaleństwo Khorne'a (Raz na turę jednak nie w turze kiedy zostanie użyty Szał Boga Krwi może rzucić: Poziom czaru 5, obiekt musi wykonać test SW inaczej na czas działania czaru jest pod władaniem Ołtarza Dreiburskiego, przerwanie czaru nastąpi przy udanym teście SW w kolejnych turach).

Ostrze: Jeżeli ostrze nie zostanie zniszczone może zostać użyte do wykonania broni. Przedmiot jest bronią magiczną i gwarantuje używającemu +1 dodatkowy atak. Posiadacz używający broni za każdym razem kiedy zada obrażenia przeciwnikowi musi wykonać test SW inaczej zyskuje 1 punkt obłędu.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Dalsze lektury: o obeliskach Khorne'a możesz dowiedzieć się więcej z Liber Chaotica, s. 56-57, zaś o kulcie Skórzarzy - z s. 88 tej samej książki.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Gothika: Cud na Suchym Wzgórzu
Poszukiwacze cudownego źródła
Gothika: bracia Vodrak
Historia pewnego podobieństwa
Dzień czwarty
Po głębinie statek płynie...
- recenzja
Awanturnicy!
Recenzja wersji rozszerzonej Adventurers!
- recenzja

Komentarze


Planetourist
   
Ocena:
0

Może wyjaśnię, że polecam przede wszystkim fragment o WH, który jest dziełem Włodiego ;)

12-06-2014 22:42
Araven
   
Ocena:
0

Sam pomysł na wykorzystanie w/w ołtarza bardzo dobry i pojemny fabularnie. Może mieć wiele zastosowań, nie tylko w Warhammerze.

18-06-2014 11:34

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.