» Wieści » Dzikie Pola 2ed - informacje prasowe

Dzikie Pola 2ed - informacje prasowe

|

Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu

Burzliwy świat XVII wieku staje przed Wami otworem, Mości Panowie i Panie Gracze. Szerokie stepy ukraińskie, prastare litewskie bory, bogate ziemie i miasta Korony... Będziecie je zwiedzać jako dumni Sarmaci, dzielne niewiasty lub cudzoziemscy kawalerowie. Czekają Was huczne biesiady w staropolskich dworach, intrygi w magnackich pałacach, przygody wojenne ze Szwedem, Turczynem i Moskalem, zwady i pojedynki na szable, wyprawy Dnieprem na czajkach kozackich, zmagania z wywiadami obcych państw i politykowanie na sejmikach. A jeśli dusza zapragnie więcej... wolna wola szlachecka!

Podręcznik zawiera przeszło 40 barwnych typów postaci, szybką i prostą mechanikę testowania cech i umiejętności, bardzo atrakcyjną mechanikę walki bronią białą oraz przebogaty opis świata siedemnastowiecznej Rzeczypospolitej. Hajda na Dzikie Pola!


Fragment wstępu podręcznika do Szlacheckiej Gry Fabularnej "Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu":

Co, z nami się nie napijesz?!

Zapraszamy Waszmości do lektury Dzikich Pól. Pewnie ciekawyś, w jaką postać się wcielisz? Ano, popatrz Waszmość po karczmie, po ławach, po stołach i alkierzach. Kogo tu widzisz? Sami najzacniejsi panowie bracia, kwiat szlachty polskiej i litewskiej. Rycerze spod kresowych stanic, obrońcy cnót i wiary, tudzież wiary świętej katolickiej polskiej. Nie znajdziesz wszak lepszego rycerza Chrystusowego niźli ten tu pan Ranicki herbu Suche Komnaty, pijanica i burda sławny, co żadnej zwady nie przepuści. Ów zaś szlachetka w żupanie przetartym to pan Rekuć, herbu Leliwa, co fortunę w kości i karty przegrał i od lat u rękawa mej delii wisi - o tu wisi, podle wylotu. A powisi dopóty, dopóki długów nie spłaci. A tamten zwalisty szlachcic to imć pan Tomasz Wolski, co jak pięścią w stół łupnie, to wnet go na pół złamie... A ów szlachcic cudzoziemski, co leży pod stołem a i zaraz nam zawartość swą objawi, to Bertrand de Cassel, pludrak z Francyjej, co się powiada nieślubnym synem kardynała Richelieu. A ten tam pod oknem szlachetka to pan Borkowicz z Borkoszczyzny. Ale powiem Waszmości w sekrecie, że to nie żaden Borkowicz, jeno Żyd lubelski Berek Zylbersztajn, co się do cudzego herbu przyssał, a wcześniej czosnek i cebulę przedawał na rynku podle Trybunału! A tamten, w alkierzyku, to jest wywołaniec Paweł Buynowski, co go sąd grodzki krakowski skazał na infamię za zajazd, podpalenie i zabójstwo dwóch szlachty.
W grze tej, proszę Waszmości, wcielisz się w takie właśnie zacne postacie szlachciców polskich lub cudzoziemskich. Dzikie Pola są systemem niebezpiecznym jak życie na stepach ukrainnych, swawolnym jak meretryce z zamtuzów lubelskich, wolnym jak wiatr na gościńcach, wesołym jak zabawa w karczmie. Dlatego wcielisz się w szlacheckiego, lub plebejskiego hultaja i awanturnika, swawolnika i paliwodę, szermierza lub niepokornego Kozaka. Nie będziesz zaś smętnym kawalerem strzegącym cnót starych panien, czy głupim buntownikiem, wiernym do końca jakowejś wielkiej sprawie - ale zawadiaką, szelmą, pijanicą, który żyje pełnią życia na gościńcach i w karczmach Rzeczypospolitej. Nie wstąpisz w ciało bladego wymoczka cierpiącego na suchoty i womity, ale wcielisz się w oberwanych, lecz zawsze barwnych i zawadiackich szlachciców, kawalerów, najemników, wolnych rajtarów i swawolników, którzy pierwsi są do wypitki oraz wybitki, cenią jednak honor, fantazję i odwagę.


Informacje dodatkowe o Szlacheckiej Grze Fabularnej "Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu":

Szlachecka Gra Fabularna "Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu" to druga edycja jednej z najlepszych i najpopularniejszych gier RPG wydanych dotąd w Polsce. Jej pierwsza edycja pojawiła się w 1997 roku nakładem wydawnictwa MAG.

Podręcznik w twardej, lakierowanej okładce zawiera 334 strony i jest sprzedawany w cenie detalicznej 59 złotych. Wydawcą jest firma MAX PRO Sp. z o.o. z Krakowa, dla której jest to debiut wydawniczy. Jednak samo wydawnictwo personalnie jest związane z serwisem internetowym Valkiria Network, który objął patronat medialny nad tym projektem.

Autorzy gry:

Jacek Lech Komuda
Pisarz, historyk, redaktor i twórca gier RPG i komputerowych. Na polskim rynku zasłynął głównie dzięki zbiorom opowiadań "Opowieści z Dzikich Pól" i powieści "Wilcze gniazdo". Jest także autorem książki "Warchoły i pijanice", która jest historycznym opracowaniem poświęconym sylwetkom największych swawolników i łotrów XVII wiecznej Rzeczypospolitej. Wielokrotnie publikował na łamach "Fantastyki", "Nowej Fantastyki", "Złotego smoka" i Magii i Miecza". Był redaktorem prowadzącym miesięcznika o grach komputerowych "Game Star". Jest współautorem gry fabularnej "Kryształy czasu" i "Dzikie Pola" Aktualnie pracuje nad scenariuszem do gry komputerowej "Wiedźmin".

Michał Mochocki
Tłumacz, autor, redaktor i animator ruchu sarmackiego w Polsce. Znany jest głównie ze scenariuszy do gry fabularnej "Dzikie Pola" publikowanych w magazynie "Magia i Miecz". Był redaktorem prowadzącym szalenie popularnego działu poświęconego "Dzikim Polom" w magazynie "Portal". Współpracował przy rozbudowie jednego z największych polskich serwisów internetowych poświęconych fantastyce - Valkiria Network. Współtwórca oficjalnej strony Swawolna Kompanija. Aktualnie jest animatorem ruchu sarmackiego w Polsce, oraz pracuje jako tłumacz z języka angielskiego gier RPG w wydawnictwie ISA.

Artur Machlowski
Redaktor, autor i organizator imprez sarmackich w Polsce. Debiutował w internecie jako autor artykułów i scenariuszy poświęconych "Dzikim Polom" Jako współtwórca oficjalnej strony "Dzikich Pól" - Swawolna Kompanija organizował wielokrotnie imprezy i biesiady sarmackie. Publikował w magazynach: "Magia i Miecz", "Portal" i "CD-Action". Współtwórca i redaktor naczelny jednego z największych serwisów w Polsce poświęconych ogólnie rozumianej fantastyce - Valkiria Network.


Dzikie Pola 2ed to kompletna gra fabularna. By w pełni wykorzystać zawarte w podręczniku zasady, do gry niezbędna jest jedna kostka k20.


Więcej informacji, a także odpowiedzi na wszelkie pytania można uzyskać:

Artur Machlowski
Tel. +4812 6323525
Kom: 509740852
GG: 1887994

[email protected]
http://www.DzikiePola.com
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


zamtuz
   
Ocena:
0
Juz nie moge sie doczekać. W tym roku dużo kasy wydam na RPG :( ale cóż myśle ze warto
06-05-2005 00:49
Seji
    "Co, z nami się nie napijesz?!"
Ocena:
0
Nie.
06-05-2005 00:53
Zeus
    Nie moj klimat...
Ocena:
0
...więc też się raczej nie napiję. Ale dobrze, że coś się dzieje.

EDIT: Tytuł na okładce jest źle złożony (nie byłbym sobą, gdybym się nie czepił) ;)
06-05-2005 09:38
Belizariusz
    O super!
Ocena:
0
Nareszcie ;) Ja się chętnie napiję ;)
06-05-2005 10:10
Miszczu
    Świetnie
Ocena:
0
Prawie na pewno kupie podręcznik :) Miałem przyjemność wziąść udział w pierwszej oficjalnej sesyji w DP 2 na CQ, którą prowadził ARTUT i było wyśmienicie!! :D
06-05-2005 15:40
~ARTUT

Użytkownik niezarejestrowany
    hmmm...
Ocena:
0
Zeus:

Co Twoim zdaniem jest nie tak z tytułem? Napisz konkretniej.

Miszczu:

Sesja na ConQuest jest najlepszym dowodem na to, że da się grać w Dzikie Pola bez trunków, dziewek i strzelania do portretów przodków... ;-)
06-05-2005 20:20
Miszczu
   
Ocena:
0
Pewnie, że się da! :) Ale z tymi dodatkami jest zapewne jeszcze lepsza hehehe ;)
06-05-2005 22:51

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.