poradnik MG wfrp

Artykuły

Kołysanka dla Franza

Kołysanka dla Franza

24-01-2009 09:19 | triki | Komentarze: 7
Rozpoczęła się godzina szyderstw i bicia. Rozochoceni tym, że łowca czarownic jakby nie zwracał na nich uwagi, najemnicy pluli na wieśniaków, kopiąc tych, którzy nie znosili upokorzeń z pokorą. Godzina ta umknęła świadomości Vertena, łowca był obecny tylko ciałem. To miał być ten dzień, w którym szc...
Śmiech Mrocznych Bogów

Śmiech Mrocznych Bogów

21-01-2009 21:26 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 17
Część pierwsza, w której stare spotyka nowe Warhammer był moim pierwszym systemem fantasy. W tamtych odległych czasach wszystko wydawało się fajne i pomysłowe, a szczytem refleksji na temat mechaniki były dyskusje o syndromie nagiego krasnoluda. Potem przyszły inne gry i nowe zasady. Poznałem FUDGE,...
Zabójcą być

Zabójcą być

04-05-2008 19:35 | Daniel 'karp' Karpiński | Komentarze: 4
Strażnik przeszedł niespełna dwa metry ode mnie, mogłem go pozbawić życia na kilka sposobów: garotą, sztyletem lub po prostu skręcić mu kark. Tylko po co? Nie przyszedłem tu po jego życie, dziś kostucha ostrzy swą kosę na inny kark. Tacy, jak ten strażnik nie stoją na mej drodze, oni zawsze idą środ...
Długie są macki Chaosu...

Długie są macki Chaosu...

22-04-2006 09:16 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 35
Długie są macki Chaosu… Czyli w jaki sposób sprowokować graczy do nieświadomego przejścia na drugą stronę barykady? Najpierw parę słów wstępu… Wielu graczy ma zwyczaj postrzegania Starego Świata w barwach biało-czarnych. Tak samo z odgrywanymi przez nich postaciami. (W tej chwili za...
Straszniejszy demon niż go malują, czyli jak opętać postać gracza

Straszniejszy demon niż go malują, czyli jak opętać postać gracza

01-04-2006 20:34 | Paweł 'Nekris' Zawal | Komentarze: 13
Mroczne kulty. Ileż to razy kusi by sięgnąć ku temu zakazanemu owocowi? Wszakże patronat złego bóstwa niesie ze sobą tyle korzyści. Ach, te wszystkie moce, które można osiągnąć. Dostęp do magii ukrytej przed oczyma zwykłego śmiertelnika. Rzucanie codziennego świata do swych stóp. Z potęgą zyskaną...
Rzecz o bohaterach mniejszych

Rzecz o bohaterach mniejszych

04-03-2006 12:55 | | Komentarze: 26
Rzecz o bohaterach mniejszych, czyli: Czemu młody Helmut uciekł z domu i czy mu to aby na zdrowie wyszło, czyli: Dzieci postaciami graczy Gościńce Imperium są zalewane wszelkiej maści wykolejeńcami, poszukiwaczami kłopotów, żołnierzami, strażnikami, uciekinierami, kupcami, wędrownymi kapłanami...
Co tam, panie, u was słychać?

Co tam, panie, u was słychać?

Pogwarki z miejscowymi o tym i owym

13-07-2005 18:25 | bjorn | Komentarze: 12
Dla zapominalskich, bądź nowych Czytelników kilka słów tytułem przypomnienia. Artykuł z maja 2003 roku pt. Co tam panie słychać? w zamierzeniu pomagał Mistrzom Gry w ożywieniu karczemnego życia. Obecny artykuł stanowi kontynuację tego pomysłu - miast wkładać w usta Bohaterów Niezależnych improwizo...
Rdzawe liście

Rdzawe liście

Rozważania na temat odgrywania sędziwych bohaterów

13-11-2004 15:16 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
Spójrz, jak jesienny wicher rozrzuca po brukowanych uliczkach i placach wysuszone liście. Zachwycałeś się jeszcze tej wiosny ich soczystym zielonym kolorem, kwitnącym zapachem życia, a teraz rdzawym dywanem leżą u twych stóp, pozostawiając po sobie nagie drzewa. W powietrzu unosi się chłód, zapowi...
Padł trup

Padł trup

Przeczytać Wam polecam – bohater zabija NPCa... i co z tego wynika.

18-07-2004 14:18 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 48
Padł trup. Kim był? Szlachcicem, który w przypływie złości smagnął bohatera nahajką w twarz. Gwardzistą zamku, zagradzającym drogę ucieczki. Rzezimieszkiem, który ze sztyletem w ręce zażądał sakiewki. Skorym do bitki karczemnym moczymordą, szukającym zwady i guza. Wieśniakiem z niewyparzoną...
Czas na gawędę

Czas na gawędę

14-06-2004 18:49 | Pig_Dog | Komentarze: 24
Scena tylko odbija publiczności glos Prawa sztuki widzowie sztukom nadali Ponieważ żyjemy by zadowalać, musimy zadowalać, aby żyć. - Samuel Clemens Zaraz miała zacząć się sesja. Wszyscy siedzieliśmy już gotowi, albo prawie gotowi wyciągając karty postaci, inne potrzebne notatki dotyczące bohater...
Robimy imprezę!

Robimy imprezę!

17-01-2004 15:50 | bjorn | Komentarze: 10
No, wjeżdżacie do miasta i jest jarmark. Na rynku zbierają się ludzie, są organizowane różne konkursy i zabawy, i właśnie.. Co? Jakie są konkursy? Eee... No, na przykład.. Na przykład siłowanie się na rękę i… i tańce są… Eee... I podchodzi facet w czarnym płaszczu i mówi, że ma dla was r...
Przygody lokalne

Przygody lokalne

„Pole, las, woda, wieś/Nadszedł czas (...)”

26-09-2003 09:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Ten cytat ze „Szkoły latania” J. Christy dobrze odda temat dzisiejszego artykułu. Zgodnie z obietnicą, pragnę przedstawić wam uroki sesji lokalnych, w zależności od miejsca rozgrywki. Nie będę się koncentrował się na geopolityce, ale na elementach krajobrazu i formie aglomeracji. Zat...
Drużyna jednorasowa

Drużyna jednorasowa

Jedna rasa! Jedna siła?

09-06-2003 22:37 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
W części pierwszej tego cyklu podałem parę koncepcji drużyn, które mam nadzieję natchnęły Was do nowych przygód. Dzisiaj skończę pisać na temat drużyny, by później ewentualnie wracać do tego zagadnienia sporadycznie, przy okazji innych problemów. W poprzednim artykule wspomniałem o koncepcji...
Tworzenie zgranych drużyn

Tworzenie zgranych drużyn

03-06-2003 19:34 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 20
Spróbuję Was zachęcić do porzucenia przygód w konwencji drogi, a namówić na eksplorowaniu regionu skąd postacie pochodzą, gdzie mieszkają i pracują. Nazwałem to przygodami lokalnymi, gdyż akcje drużyny koncentrują się na sprawach lokalnych - tak terytorialnie, jak rzeczowo. Sesje takie pozwalają na...
Niestety, jesteś za głupi...

Niestety, jesteś za głupi...

czyli o inteligencji i ogładzie słów mądrych kilka...

28-05-2003 19:37 | bjorn | Komentarze: 53
Warhammer, jak każdy system, ma swoje wady. Miejscem bytowania tychże jest głównie rozdział poświęcony mechanice. Pisano już o tym wiele, mniej lub bardziej sensownie – mniejsza z tym Rozwodzenie się na temat zasad opcjonalnych reguł dotyczących obrażeń krytycznych, strzelania z łuku, wspinac...
Co tam, panie, słychać?

Co tam, panie, słychać?

..wieści gminne i inne

19-05-2003 20:00 | bjorn | Komentarze: 20
„Siedzicie sobie w karczmie. Tak, znowu. Na czym to ja.. Acha, siedzicie sobie w karczmie, siedzą też inni ludzie, no i sobie gadają.. Tak, gadają, powiedziałem.. Co gadają..? Eeee... Tego.. Jeden mówi.. Eee... ‘Kumie, ładną mamy dziś pogodę, prawda..?’ ” Takie sytuacje z...
Egzamin wiadomości

Egzamin wiadomości

18-05-2003 19:57 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Prowadząc swego czasu kampanię dla czarodziejów natrafiłem na pewną przeszkodę, wymagającą rozgrzania moich szarych komórek Mistrza Gry. Otóż szkolenie adeptów (tj. graczy), zgodnie z założeniami scenariusza, miało zakończyć ustne sprawdzenie wiadomości przez ich przełożonych. Od wyniku uzależnione...
Ranny i Ranni

Ranny i Ranni

Sposób opisu walki i jej następstw dla różnych postaci.

16-10-2006 00:57 | bjorn | Komentarze: 28
Wiadomo: rzadko kiedy zdarza się sesja, na której nie dochodzi do „wygrzewu”. Taka jest już nasza, erpegowa, natura, że od czasu do czasu lubimy komuś przetrzepać skórę. Niekiedy jednak trafi kosa na kamień i to nasi bohaterowie z trudem kończą potyczkę w.. jednym kawałku. Właśnie –...
Jak skrzywdzić bez krytyka?

Jak skrzywdzić bez krytyka?

Alternatywny sposób przyznawania obrażeń

25-11-2006 20:53 | Jakub 'KRed' Redys | Komentarze: 43
Jak skrzywdzić bez krytyka ? Alternatywne zasady do Warhammera 2 ed. NIKT NIE JEST DOSKONAŁY Jest w zasadach Warhammera coś niezwykle mnie irytującego. Czy to pierwsza, czy druga edycja, to zanim postać zostanie zabita przechodzi najpierw przez fazę „nic mnie nie boli”, a następ...
Chaos chaosowi nierówny #1

Chaos chaosowi nierówny #1

Po drugiej stronie

17-06-2014 07:53 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.