» W imieniu Ziemi

W imieniu Ziemi

Dodał: Grzegorz 'zgreg' Gacek

W imieniu Ziemi
5
Ocena użytkowników
Średnia z 1 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 1
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Typ gry: strategiczna
Wydawca polski: Encore
Liczba graczy: 1-2
Wiek graczy: Od 9 lat
Czas rozgrywki: 1-2 godziny

W imieniu Ziemi to gra strategiczna wydana pod koniec lat osiemdziesiątych przez legendarną firmę Encore. Nie jest to niestety nasz rodzimy produkt, lecz (najprawdopodobniej - gra nie zawiera żadnych informacji o licencji) plagiat gry Rescue from the Hive wydanej przez SPI. Akcja gry dzieje się w dalekiej przyszłości. Ludzkość opanowała technologie niezbędne do podróży międzygwiezdnych i napotkała Znonów - obcą rasę o społeczeństwie zorganizowanym na wzór społeczeństw owadzich. Po zakończeniu pierwszej tury rozmów ziemski ambasador udał się wraz z córką na urlop, niestety ich statek został zaatakowany i zdobyty przez "Wielki Rój" - kosmiczny krążownik należący do znońskich ekstremistów. Władze naszej planety uznały, że konieczny jest pokaz siły i nakazały jednostce kosmicznych komandosów odbicie zakładników. Gra jest dosyć elastyczna, daje graczom sporo swobody. Przed rozpoczęciem gry obydwie strony dostają pewną ilość punktów posiadania, za które mogą zakupić jednostki (ludzie: zwiadowców, strzelców oraz inżynierów, Znonowie: żołnierzy i robotnice) i sprzęt. Gracz kierujący komandosami wybiera w tajemnicy scenariusz określający warunki zwycięstwa, może się zdecydować na misję ratunkową (by wygrać musi uratować zakładników) lub ekspedycję karną (o zwycięstwie decydują poniesione i zadane przeciwnikowi straty). Gra rozpoczyna się w chwili, gdy ziemskie statki zbliżają się do "Wielkiego Roju", który ma szansę na zadanie przeciwnikowi pierwszych strat dzięki swojej artylerii pokładowej. Sama rozgrywka przebiega dość typowo - jednostki poruszają się po statku korzystając z punktów ruchu i mogą atakować przeciwnika wręcz lub do niego strzelać. Grę uatrakcyjnia jednak szereg zasad specjalnych. Na niekorzyść ludzi przemawia to, że na pokładzie krążownika jest ciemno, więc wszystkie jednostki (widzących w podczerwieni) Znonów (w tym zakładnicy) leżą na planszy zakryte. Ich słabym punktem są z kolei królowe. Tylko jednostki znajdujące się w ich pobliżu są w pełni sprawne - po zbytnim oddaleniu się ich możliwości znacznie spadają. Władczynie obcych mają jednak tajną broń - mogą podejmować próby przejęcia kontroli nad umysłami Ziemian. Kolorytu grze dodaje też to, że znajdujące się na statku lokacje mogą mieć wpływ na grę. Przykładowo, królowe znajdujące się w wylęgarni mogą produkować robotnice, jednostki strzelające do zbrojowni mogą spowodować jej wybuch. Aby opóźnić lub uniemożliwić wejście "Roju" w nadprzestrzeń ludzie mogą wysadzić siłownię, zaś bezpieczny powrót do domu zapewni im zniszczenie pokładowych laserów. Gra zawiera opcjonalne zasady rozgrywki jednoosobowej, w której gracz kieruje jednostkami ludzi. Znonowie są rozmieszczani w sposób losowy i o ich działaniu decyduje rzut kością w odpowiedniej tabeli. Gra zawiera:
  • instrukcję,
  • planszę (30 x 42 cm),
  • 22 żetony kosmicznych komandosów,
  • 50 żetonów Znonów,
  • 28 żetonów pomocniczych.

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.