» Solar City

Solar City

Dodał: Henryk Tur

Solar City
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Solar City
Typ gry: ekonomiczna
Projektant: Marcin Ropka, Viola Kijowska
Wydawca polski: Games Factory
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: 30-45 minut

Jest rok 2035.

Populacja ludzi na Ziemi dramatycznie spadła. Ludzkość znajduje się na skraju unicestwienia, a winić za to możemy wyłącznie siebie samych. Niepomni na wielokrotne ostrzeżenia i apele ekologów wciąż zatruwaliśmy środowisko, uwalniając setki ton dwutlenku węgla i pyłu do atmosfery. Nasza planeta, niegdyś pełna zieleni i życia, zamieniła się w szarą pustynię śmierci.

W obliczu nadchodzącej globalnej katastrofy przedstawiciele wielkich korporacji, założonych przez filantropów modernistycznego świata, opracowali i wdrożyli procedurę naprawczą. Plan był prosty – ewolucja na bazie istniejącej infrastruktury miejskiej zamiast rewolucji. Wespół z innymi CEO stajesz na czele jednej z takich korporacji. Twoim zadaniem będzie planowanie rozwoju miasta, które ma się przyczynić do poprawy środowiska naturalnego. Osiągniesz to wznosząc wielkie wieżowce i przekształcając je w wertykalne farmy, które uwalniają do atmosfery bezcenny tlen.

Tematyka Solar City wyrasta z idei solarpunka. Głównym założeniem tej nowoczesnej myśli koncepcyjnej jest ochrona środowiska poprzez wykorzystanie istniejących struktur miejskich i tworzenie nowych, które pozytywnie wpływają na środowisko naturalne. Wzrost zanieczyszczenia atmosfery spowodował, że naturalne dobra takie, jak: czysta woda czy świeże powietrze stały się dobrem luksusowym. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest świadome planowanie przestrzeni miejskiej i wznoszenie budynków, które produkują czystą energię, wodę i tlen.

Solar City jest grą planszową, w której gracze budują miasta przyszłości. W każdej turze gracz ma do wyboru jedną z trzech akcji:

– Zbudować Wieżowiec, z którego każdorazowo – w momencie aktywacji – będzie czerpał fundusze.

– Zbudować Budynek Publiczny, który – o ile znajduje się w odpowiednim miejscu – zapewni ciągły rozwój pozostałych struktur miasta.

– Uruchomić Wertykalną Farmę, zamieniając Wieżowiec w naturalną fabrykę czystej energii, produkującą Punkty Tlenu.

Każdy wybór niesie ze sobą możliwość uruchomienia pewnej części miasta. Kiedy gracz to robi, pobiera fundusze z Wieżowców, a co ważniejsze, uniemożliwia aktywację tej samej części miasta innym graczom. Ta mechanika sprawia, że każdorazowo gracze muszą adaptować swoją strategię do ciągle zmieniającego się wyglądu miasta, tak swojego jak i przeciwników.

Pudełko zawiera 12 typów różnych Wieżowców/Wertykalnych Farm, a w każdej rozgrywce wykorzystuje się 6 z nich. Gracze mają dodatkowo do dyspozycji kilka różnych Budynków Publicznych, które silnie wpływają na rozwój miasta. To wszystko sprawia, że każda partia w Solar City będzie znacząco różniła się od wcześniejszych.

Rozgrywka trwa przez określoną liczbę rund (zależną od liczby graczy) albo do momentu, w którym jeden z graczy zapełni całą planszę miasta budynkami. Zwycięzcą zostaje gracz, który – w myśl idei solarpunku – najbardziej przyczynił się do poprawy środowiska naturalnego, która mierzona jest liczbą zdobytych Punktów Tlenu.

Zawartość gry:

  • 4 plansze gracza
  • 1 plansza upływu rund
  • 108 dwustronnych kafli Wieżowców / Wertykalnych Farm podzielonych na 12 rodzajów, po 9 kopii każdy.
  • 18 kafli Budynków Publicznych podzielonych na 9 rodzajów, po 2 kopie każdy.
  • 32 znaczniki Aktywacji
  • 4 znaczniki Wieżowców
  • 4 znaczniki Wertykalnych Farm
  • 18 znaczników Budynków Publicznych
  • 1 znacznik rundy
  • 80 Monet, w tym:
    • 36 o wartości 1
    • 20 o wartości 3
    • 14 o wartości 6
    • 10 o wartości 12
  • 60 Punktów Tlenu, w tym:
    • 30 o wartości 1
    • 18 o wartości 3
    • 12 o wartości 6
  • 12 kart Wieżowców
  • Instrukcja

Źródło: Opis wydawcy

Tagi: Viola Kijowska | Marcin Ropka | Solar City | Games Factory


Czytaj również

Forum Trajanum
A miało być tak bogato
- recenzja
Hero Realms
Nieustające pasmo kombosów
- recenzja
Star Realms: przegląd dodatków #1
I nadszedł kryzys
- recenzja
Dominion II Edycja
Klasyk w nowych szatach
- recenzja
Projekt Gaja
Coś więcej niż Terra Mystica
- recenzja
Artefakty Obcych
4X w więzach karcianej eurogry
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.