» Simurgh

Simurgh

Dodała: Joanna 'Taun_We' Kamińska

Tytuł: Simurgh
Typ gry: ekonomiczna
Projektant: Pierluca Zizzi
Ilustracje: Enggar Adirasa, Agnieszka Kopera, Odysseas Stamoglou
Wydawca oryginału: NSKN Games
Data wydania oryginału: 2015
Wydawca polski: Baldar
Data wydania polskiego: 2016
Liczba graczy: od 2 do 5
Wiek graczy: od 10 lat
Czas rozgrywki: 90 minut

Odkąd sprzymierzyliśmy się z Simurghami, potężnymi mitycznymi smokami, Cieniści przestali niepokoić nasz lud. Pokonani przez Muratana, Władcę Smoków, wycofali się w najgłębsze czeluści Starej Ziemi. Mieli już nigdy nie wrócić. Czuliśmy się bezpiecznie, powróciły: radość i spokój. Dopóki Władca Smoków nie odszedł wraz z Simurghami. Wśród nas pozostały tylko smoki najbardziej przywiązane do swoich Smoczych Jeźdźców. Stworzyliśmy więc klany. Klany przerodziły się w rody. A każdy ród pękał wprost z dumny, powiększając stado tych majestatycznych bestii. Lecz lata pokoju sprawiły, że wśród ludzi osłabł duch walki. Teraz, gdy Cieniści ponownie nadchodzą, by siać spustoszenie, tylko najbardziej waleczni dostąpią zaszczytu i poprowadzą ludzkość do kolejnej wojny, by okryć się chwałą.

Poprowadź jeden z rodów, rośnij w siłę! Wytresuj smocze bestie, udowodnij, że jesteś tym, który powinien stanąć na czele ludzkości, kiedy Cieniści znów uderzą przeciwko twemu ludowi i potężnym Simurghom!

Simurgh jest grą dla 2-5 graczy. Każdy z nich staje na czele potężnych rodów w fantastycznym świecie, gdzie ludzie i smoki żyją w symbiozie, wspólnie polują i razem wyruszają na wojnę! Jako głowa rodu, każdy z graczy dba, by jego populacja smoków rosła w siłę. A każda bestia jest wyjątkowa, przepięknie zilustrowana i posiada specjalne zdolności. Na ogromnej, w dużej części modułowej, planszy gracze będą wysyłać swoich Wasali i Smoczych Jeźdźców, by ujarzmiali kolejne smoki, pomnażali zasoby rodu, przeprowadzali badania albo podróżowali do odległej Dziczy. Wszystko po to, by zdobyć siłę mierzoną Punktami Mocy!

Simurgh to gra przemyślanych decyzji i konfrontacji. Cudowna i trwała oprawa jest wprost bajeczna. Ogromną zaletą gry jest jej regrywalność. Wszystko to świadczy o sile smoka z Persji! W grze dostępne są różne poziomy rozgrywki. W zależności od przyjętych zasad możemy zagrać na różnych poziomach. 45 minutowa rywalizacja dobrze sprawdzi się w gronie rodzinnym, a w gronie bardziej zaprawionych graczy przygotujcie się na dłuższą rozgrywkę. Jaki rodzaj gry wybierzecie, zależy od Was.

Źródło: baldar.pl

Tagi: Odysseas Stamoglou | Agnieszka Kopera | Enggar Adirasa | Pierluca Zizzi | Wydawnictwo Baldar | Simurgh


Czytaj również

Simurgh
Perskie smoki
- recenzja
Simurgh: Zew Władcy Smoków
Więcej i lepiej
- recenzja
Akademia Smoczych Wrót
Będziemy czarować
- recenzja
Orlean
Gdzie wszyscy moi... poddani?
- recenzja
La Cosa Nostra
Propozycja nie do odrzucenia
- recenzja
Signorie
Wszystko zostaje w rodzinie
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.