» Wieści » Rozpoczęła się kampania crowdfundingowa Dized

Rozpoczęła się kampania crowdfundingowa Dized

31-08-2017 17:14 | Balint 'balint' Lengyel

Rozpoczęła się kampania crowdfundingowa Dized

Playmore Games, pochodzące z Helsinek w Finlandii wydawnictwo gier planszowych, rozpoczęło 28 sierpnia na platformie Indiegogo kampanię crowdfundingową aplikacji Dized, wspomagającej naukę zasad gier. W ciągu pierwszych 24 godzin projekt osiągnął ponad 35% minimalnego celu.

Informacja prasowa:

Dized to aplikacja na smartfony i tablety, która pozwala ominąć czytanie papierowej instrukcji przed rozgrywką i zacząć grać od razu po otwarciu pudełka. Multimedialne, interaktywne instrukcje prowadzą graczy krok po kroku przez grę, spełniając rolę osoby przy stole, która zna już zasady i tłumaczy je współgraczom.

Ciągły rozwój rynku gier planszowych i potencjał takiej aplikacji jak Dized stanowią dużą szansę dla platformy crowdfundingowej Indiegogo. Rynek rozwija się m.in. dzięki kampaniom finansowania społecznościowego, a Indiegogo ma ambicje, by dorównać konkurencji w branży i stać się najlepszą platformą crowdfundingową dla graczy. Dlatego nawiązała ona współpracę z twórcami Dized, jednego z najbardziej obiecujących produktów w tej kategorii, dodatkowo łączącego gry planszowe z technologiami mobilnymi.

Odkryłem Dized ponad rok temu i od razu zakochałem się w tym pomyśle. To dobry sposób na zwiększenie popularności growego hobby poprzez usunięcie największej bariery dla początkujących graczy, czyli instrukcji. Dized to unikalny, innowacyjny, wręcz przełomowy projekt, a Indiegogo takich właśnie szuka, mówi Nate Murray, konsultant w dziale gier Indiegogo.

Firma Playmore Games już wcześniej ujawniła pierwsze tytuły gier, które znajdą się na Dized. Są to m.in. takie światowe hity jak Carcassonne, 7 cudów świata, Bang!, Blood Rage, Kingdomino i Scythe z ilustracjami polskiego autora, Jakuba Różalskiego.

Jeśli kochasz grać w planszówki, ale nie lubisz czytać instrukcji, nie masz powodu, żeby nie wesprzeć Dized. Aplikacja różni się od typowego filmu “how to play” przede wszystkim tym, że film nie jest interaktywny. Z Dized możesz nie tylko cieszyć się grą jednocześnie się jej ucząc, ale nawet zadawać pytania, wyjaśnia Eric M. Lang, autor Blood Rage i partner projektu, który, jeśli kampania się powiedzie, ukaże się również w polskiej wersji językowej.

Ponadto, udana kampania crowdfundingowa pozwoli na przyspieszenie tempa prac nad nowymi treściami dostępnymi na Dized, tak aby w przyszłości publikować instrukcje do większości nowych gier. Aplikacja to jednak nie tylko instrukcje - twórcom przyświeca cel stworzenia kompleksowej platformy dla graczy w gry planszowe: z dodatkami do gier, bazarem, funkcjami społecznościowymi i innymi użytecznymi narzędziami. Wspierający kampanię mają dostęp do takich nagród, jak możliwość zakupu subskrypcji po niższej cenie, wczesny dostęp do nowych funkcji, odznaki czy zestawy kolekcjonerskich kości.

Globalne wyniki sprzedaży gier planszowych i łamigłówek osiągnęły 9,6 miliarda dolarów w 2016 r. W roku 2015 gry planszowe zebrały na platformach crowdfundingowych dwa razy więcej pieniędzy niż gry elektroniczne. Według prognoz, rynek gier planszowych będzie wciąż się rozwijać jeszcze przez przynajmniej pięć lat. Gry zyskują popularność nie tylko dzięki finansowaniu społecznościowemu, ale też po prostu dlatego, że rodziny z dziećmi, młodzież, ale też dorośli szukają nowych sposobów na wspólne spędzanie czasu.

Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Dized


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.