» Wieści » Pakiet nowości od Egmontu

Pakiet nowości od Egmontu

|

Pakiet nowości od Egmontu

Wydawnictwo Egmont poinformowało o planach wydawniczych na najbliższe tygodnie

Informacja prasowa:

EGMONT GEEK to gry przeznaczone dla zaawansowanych graczy, stworzone przez znanych autorów. Oferują ciekawą, długą rozgrywkę, wymagającą strategicznego planowania i podejmowania złożonych decyzji. Wysoka jakość wykonania, dużo elementów i nowatorskie pomysły w regułach zapewniają wspaniałą rozrywkę prawdziwym miłośnikom gier planszowych.

EGMONT GEEK to gry planszowe:

  • dla zaawansowanych graczy
  • w polskiej wersji językowej
  • nagradzane i doceniane na świecie
  • od dwóch specjalistycznych niemieckich wydawnictw: PD-Verlag, Argentum Verlag

Na przełomie czerwca i lipca pojawiła się w sprzedaży pierwsza z gier serii Egmont GEEK - Concordia, a już jesienią w tym imprincie ukażą się kolejne 4 gry: Antarktyda, Hansa Teutonica, El Gaucho oraz Imperial 2030.

Z przyjemnością informujemy, że obecnie w sklepie Egmontu sklep.egmont.pl 3 gry (tytuły z Argentum Verlag: Antarktyda, Hansa Teutonica oraz El Gaucho) są dostępne w atrakcyjnej opcji przedpremierowego zakupu 3 gry w cenie 2. Oferta ważna wyłącznie w przedsprzedaży do 20.IX.2016.

Wszystkie trzy nowe tytuły pojawią się w regularnej sprzedaży pod koniec września 2016 r.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

ANTARKTYDA

Prowadź badania i wydobywaj surowce na Antarktydzie!

W odległej przyszłości poziom mórz się podniósł, a zużycie zasobów naturalnych zmusiło ludzkość do poszukiwania surowców i energii wszędzie, gdzie to możliwe. Komitet Naukowy do Spraw Badań Antarktycznych musi zmagać się z coraz bardziej kreatywnymi interpretacjami traktatów międzynarodowych, dopuszczając rządy i korporacje do badań mroźnego kontynentu.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Celem graczy jest budowa ośrodków naukowych, farm hodowlanych i baz przemysłowych na Antarktydzie. Swoimi statkami będą przewozili naukowców, maszyny i surowce. Pod koniec gry otrzymają Punkty Zwycięstwa za liczbę osadników, zbudowane bazy, wpływ na rozwój technologiczny. Słońce wyznacza kolejność rozgrywania tur w grze. Gdy jego promienie padną na dany statek, odpowiedni gracz może wznosić budynki, zatrudniać kolejnych badaczy, budować nowe statki albo prowadzić eksperymenty. Gra kończy się po postawieniu wszystkich budynków albo wprowadzeniu do gry wszystkich naukowców przez jednego z graczy.

Antarktyda:

  • odświeżona mechanika area control
  • nowatorskie rozwiązania w regułach
  • płynna rozgrywka
  • ciekawe decyzje taktyczne i strategiczne

Data premiery: 26 wrzesień 2016

Opinie graczy i recenzentów:

Antarktyda to najnowsze dzieło Charlesa Chevaliera (współautora Abyss). Być może nie było o niej głośno w czasie ostatniego Essen, gdzie miała swoją premierę, ale obecnie zaczyna zbierać bardzo pochlebne opinie. (…) Gra posiada bardzo ciekawy element mechaniki w postaci ruchu słońca (odpowiada za to na planszy specjalny znacznik). To ono przemieszczając się wskazuje nam, który gracz wykonuje teraz swoją turę. Nie będzie tu więc „standardowej” kolejności – „każdy po kolei”. Wszystko zależeć będzie od sytuacji na planszy. (…) Warto tu podkreślić, że „Antarkryda” to gra mocno taktyczna. Właściwie cały czas reagujemy na zagrania innych. Dotyczy to szczególnie zdobywania przewag w konkretnych rejonach. (…) Oczywiście warto też do niektórych jej obszarów podejść strategicznie: np.: w który tor rozwoju pójdę. Trzeba o tym zdecydować na początku i cały czas przesuwać się na nim, zwłaszcza jeśli nie chcemy, by ktoś nas prześcignął. Wybór toru to też wybór konkretnych bonusów, które mogą nam znacznie pomóc. (…) w sferze strategicznej jest też zarządzanie naszymi naukowcami. Dobrze zawczasu zbudować sobie w odpowiednim miejscu mocne zaplecze (statki + naukowcy + oczywiście centrum), by pobrać ich w dużej ilości. Nie ma co bowiem tracić czasu na branie po 2 lub 3. Mamy tu w końcu zarządzanie „dostępnymi zasobami”: dodatkowe kostki i statki. W czasie gry możemy się zdecydować, by je odrzucić (i zdobywać przewagę na kolejnym polu). Te wszystkie elementy wymagają troszeczkę więcej strategicznego myślenia. (…) „Antarktyda” sięga do mechaniki area control (kontrola obszarów) i co ciekawe – mocno ją odświeża. Nie pojawiło się bowiem ostatnio wiele gier z tym mechanizmem, dlatego też dobrze, że projektanci wracają do pewnych sprawdzonych rozwiązań. W pewnym sensie „Antarktyda” przypomina mi „Chinę” (Michaela Schachta), gdzie również zdobywamy przewagi w obszarach, a nawet w trochę podobny sposób zliczamy punkty. (…) Gra Charlesa Chevaliera pomimo nie najnowszej mechaniki daje poczucie nowości i świeżości. Dodatkowo dużym jej plusem jest płynna rozgrywka. Zdobywanie przewag wymusza na graczach ciągłe reagowanie na zagrania przeciwników i czyni rozgrywkę mocno taktyczną. Nie oznacza to jednak, że nie musimy myśleć w przód. Musimy bowiem długoterminowo zaplanować sobie dostęp do naukowców, awans na torach…
Łukasz Hapka, portal boardtime.pl

Antarktyda to gra autorstwa Charlesa Chevaliera, który stworzył takie tytuły, jak Sultaniya oraz Cappuccino. Jest on również współautorem Abbys. Prezentowany tytuł ten naszą uwagę ze względu na tematykę oraz bardzo ładne wykonanie. Całość produktu, jakim jest Antarktyda, jest wykonana na bardzo wysokim poziomie i z całą pewnością gra jest warta swojej ceny.
For2players.pl

Overall, Antarctica is a meaty game where you have to make all of your decisions count. You have a lot of options each turn, and you do want to maximize your actions so that you can take the lead in a region or a scoring track. I find that the scoring system gives the game lots of tension near the end because every play can change the situation for scoring in a significant manner.

Dale Yu, Opinionated Gamers

Antarctica delivers what it promised. It's a highly interactive, vicious little game with a great table presence.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Daaan, boardgame geek

Phenomenal game on first play. Really enjoyed the tightness of the game. Was so impressed by the sun turn order mechanic!!!

Hergambit, boardgame geek

HANSA TEUTONICA

Niemiecka Hanza (po łacinie – Hansa Teutonica) to związek pomiędzy handlowymi gildiami, a później miastami średniowiecznej Europy. Hanza uformowała się w połowie XII wieku w Niemczech,
ale szybko rozprzestrzeniła się na miasta pobrzeża Morza Bałtyckiego i Północnego. Miasta hanzeatyckie współpracowały ze sobą handlowo, utrudniając jednocześnie handel miastom nienależącym do ligi. W szczytowym momencie do Hanzy należało prawie 200 miast. Była to realna siła ekonomiczna, polityczna, a nawet militarna.
Gracze są kupcami, którzy będą starali się zwiększyć swoje wpływy w Hanzie. Mogą tego dokonać na rożne sposoby, na przykład rozbudowując sieć handlową lub rozwijając kupieckie umiejętności.
W trakcie gry gracze będą umieszczać swoich Kupców na planszy i przemieszczać ich oraz usuwać Kupców przeciwników. Gdy gracz zajmie całą drogę między 2 miastami, może ustanowić szlak handlowy i zbudować w jednym z miast swój Kantor albo rozwinąć jedną ze swoich umiejętności kupieckich. Gra może zakończyć się na rożne sposoby, a zwycięzcą zostanie gracz, który zdobędzie najwięcej punktów.

Hansa Teutonica - zdobyte nagrody i nominacje:

• 2011 Gra Roku (Holandia) – zwycięzca

• 2010 Spiel der Spiele (Austria) – rekomendacja

• 2010 Spiel des Jahres (Niemcy) – rekomendacja

• 2010 Golden Geek – Najlepsza Gra Strategiczna – zwycięzca

• 2010 Golden Geek – Najbardziej Innowacyjna Gra – nominacja

• 2010 JOTA – Najlepsza zaawansowana gra – nominacja

• 2010 International Gamers Award – nominacja

• 2009 Meeples Choice Award – zwycięzca

Opinie graczy i recenzentów:

Gra ma intrygujące mechanizmy, wszystko działa doskonale, jest rywalizacja i różne ścieżki do zwycięstwa (chociaż jak zwykle w takich grach, powiększenie liczby akcji, które możemy wykonać w turze wydaje się kluczowe), a dodatkowo jest dość prosta. Wielbiciele gier „wykonuję mnóstwo małych akcji, które układają się w większy plan” będą za to zachwyceni.
yosz, serwis znadplanszy.pl

O „Hansie Teutonice” słyszałem wiele dobrego (…) gra jest sprytna, dobrze działająca, mechanicznie dość ciekawa
folko, serwis znadplanszy.pl

Interesujaca gra z oryginalnymi rozwiązaniami w mechanice.
drako, serwis znadplanszy.pl

Bardzo ciekawa, oryginalna mechanika. Możliwość stosowania różnych strategii. Duża interakcja przy czym miłośnicy jej negatywnej odmiany będą musieli przyzwyczaić się, że w HT wyrzucanie z planszy pionków przeciwników jest przez nich zwykle bardzo pożądane. Moim zdaniem przy braku faktycznych fabularnych odniesień rozgrywka daje wystarczająco dużo emocji zwłaszcza gdy wszyscy gracze poznali już działanie mechaniki i świadomie starają się realizować swoje plany.
mst, serwis znadplanszy.pl

It is one of the best games ever designed and some other cleverest euro game mechanisms I’ve ever seen in a board game.

NowOrNever88, boardgamegeek

Overall, Hansa Teutonica may not be singularly original but it really does deliver a decent, deep and relatively quick Eurogame. I was glad I had a chance to play it after Spiel, in fact, so much so that I have ordered a copy of it now too.

James, Metagames

Hansa Teutonica is a game brimming with possibilities, and I feel there is a lot more to be explored.

Hiew’s Boardgame Blog

EL GAUCHO

Gracze są południowoamerykańskimi hodowcami bydła. Wysyłają swoich gauchów na Pampę albo do miejsc specjalnych, aby zdobyć jak najwięcej krów. Wszystkie akcje w grze wymagają użycia kostek, które dobierane są z kościanego rodeo. Losowość jest jednak mocno ograniczona, ponieważ każdy wynik da się wykorzystać na wiele sposobów. Zdobyte krowy muszą być układane w zestawy – według koloru i w odpowiedniej kolejności. Zebranie dużych stad nie będzie więc łatwe, tym bardziej że w okolicy kręcą się złodzieje bydła.
El Gaucho jest eurogrą o średnim stopniu trudności. Interesująca kostkowa mechanika, intuicyjne zasady i różnorodność wyborów taktycznych sprawią, że świetnie będą się przy niej bawić zarówno doświadczeni gracze, jak i osoby chcące dopiero poznać bardziej zaawansowane gry planszowe.


Argentum Verlag to znane i cenione niemieckie wydawnictwo, specjalizujące się w grach dla zaawansowanych graczy.

Arve D. Fühler jest autorem, którego gry są wydawane przez największe niemieckie wydawnictwa. El Gaucho to jego najpopularniejsza gra.

El Gaucho:

  • bardzo proste i logiczne reguły
  • świetna i dla doświadczonych i dla początkujących graczy
  • wiele decyzji do podjęcia
  • ciekawe, wysokiej jakości wykonanie

Opinie graczy i recenzentów:

Dużą zasługę mają tutaj oryginalne ilustracje. (…) w jednym z rogów planszy są rowki, w które wkłada się dołączone do pudełka tekturowe płotki. Dzięki temu na planszy stoi miniaturowa zagroda wyglądająca jakby żywcem przeniesiona z Dzikiego Zachodu. Poza walorem estetycznym, ma ona też znaczenie praktyczne – to do niej wrzuca się wszystkie kostki używane w każdej rundzie. I muszę przyznać, że patent jest doskonały – całość nie tylko wygląda stylowo i pomysłowo, ale faktycznie kostki nie rozsypują się po stole i są zawsze pod ręką. Taki drobiazg, ale świetnie pomyślany i wykonany. (…) Interakcja w grze jest dość ciekawa. Z jednej strony jest to typowa gra kostkowa, gdzie gracze grają raczej obok siebie, niż przeciwko sobie. Z drugiej strony worker placement to mechanika wymuszająca interakcję konkurencyjną – ścigamy się, kto pierwszy zajmie jakieś pole. Z trzeciej wreszcie strony można nie tylko podmieniać ludziki przeciwników, ale nawet podkradać im krowy ze stad.
garg, blog gamesfanatic.pl

El Gaucho is interesting, because it has a lot to offer to both basic groups of players. Beginners will appreciate its simplicity and quick progress, while more experienced boardgamers can delve into it even deeper.

Dušan, deskovehry.com

I like that in El Gaucho your scoring has a cyclical rhythm to it. There is a build-up and a climax and the accompanying tension. This is unlike many VP-scoring Eurogames where almost everything you do gives you some points.

Hiew’s Boardgame Blog

Overall, I have found El Gaucho to be an enjoyable family game. There is enough strategy in the cattle tiles and special actions to keep everyone busy, and there is just enough interaction/take-that from the stealing cattle to make the game unpredictable and keep all the players in the running until the end.

Dale Yu, Opinionated Gamers

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja prasowa
Tagi: wydawnictwo Egmont


Czytaj również

Avengers i X-Men #9: Axis
Co za dużo, co niezdrowo
- recenzja
Batman: Świt mrocznego księżyca
Początki bywają trudne
- recenzja
Żubr Pompik
Dobrze wpaść na żubra
- recenzja
Polska Luxtorpeda
Kto pierwszy, ten lepszy
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.