» Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka

Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka

Dodał: Adam 'Rockas' Sowiński

Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka
8.00
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka
Typ gry: strategiczna
Projektant: Cédrick Chaboussit
Ilustracje: Vincent Dutrait
Wydawca oryginału: Ludonaute
Data wydania oryginału: 2015
Wydawca polski: REBEL.pl
Data wydania polskiego: 2015
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 14 lat
Czas rozgrywki: ok. 60 min.
Cena: 119,95 zł

W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pacyfiku i z powrotem. W trakcie tych trzech lat dowódcy wyprawy, Meriwether Lewis i William Clark, wraz z sierżantami Gassem i Ordwayem zapisali wiele stron dzienników podróży, opisując w nich między innymi nowe odkryte rośliny i gatunki zwierząt oraz nanosząc na mapy dotąd nieznane Amerykanom fragmenty kontynentu.

W grze Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka wcielasz się w rolę jednego z dowódców ekspedycji: Lewisa, Clarka, Gassa lub Ordwaya. Twoim celem jest zebranie w dzienniku jak największej ilości wiedzy i tym samym dołożenie osobistej cegiełki do rozwóju nauki.

W swoim Dzienniku możesz odnotowywać trzy rodzaje danych:

  • Geograficzne ‒ odwzorowujesz obszary, przez które przechodzisz;
  • Biologiczne ‒ odkrywasz nowe gatunki roślin i zwierząt;
  • Etnologiczne ‒ poznajesz nowe plemiona Indian północnoamerykańskich i badasz ich kulturę.

W trakcie gry zdobywasz karty Odkryć, które umieszczasz w swoim Dzienniku. Na koniec gry zwycięzcą zostaje gracz o największej liczbie punktów Odkryć.

W grze występują trzy metody zdobywania punktów zwycięstwa. Na koniec gry gracz dodaje:

  • punkty widniejące na kartach Odkryć znajdujących się w Dzienniku gracza;
  • punkty za zestawy zwierząt lub roślin różnych gatunków, które gracz opisał w swoim Dzienniku;
  • punkty związane z pozycją w rankingu liczebności tipi, na kartach Odkryć w swoim Dzienniku i kartach Plemion w swojej Strefie Akcji. Tipi reprezentują wiedzę gracza o plemionach Indian północnoamerykańskich zamieszkujących tereny zachodnie.

Gracz, który myśli o zwycięstwie, musi zaopatrywać się w coraz to nowe karty Plemion i Odkryć. Rzuty kośćmi determinują Akcje, jakie gracz może wykonać.

Źródło: Opis wydawcy

Tagi: Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka | rebel.pl | Ludonaute | Vincent Dutrait | Cédrick Chaboussit


Czytaj również

Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka
Tak badano Dziki Zachód
- recenzja
Lewis & Clark
Jak zdobyto Dziki Zachód
- recenzja
Świąteczna polecanka #2
Najlepsze planszówki pod choinkę
W Roku Smoka
12 prac dworzanina
- recenzja
Piraci 7 Mórz
Statki, łupy i rytuały
- recenzja
Zamki Burgundii
Starcie z klasykiem
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.