» Recenzje » Mexican Train

Mexican Train

Mexican Train
Wymyślenie nowych wariantów gry w domino jest raczej trudne – gra nie oferuje przecież niczego więcej poza dopasowywaniem do siebie odpowiednich kostek. Zabawa ta nie odeszła całkowicie w zapomnienie, bo nadal tworzone są różne wersje gier planszowych, które opierają się właśnie na układaniu plastikowych kamieni z odpowiednią ilością oczek. Mexican Train to kolejna odsłona tej rozrywki.

Pociąg do pociągów

Zawartość pudełka jest raczej skromna (co jednak należy zaliczyć na plus) – kilka plastikowych markerów pociągu i blisko setka całkiem dużych, dobrze oznakowanych kości domina. Warto jednak zaznaczyć, że oznaczenie +7 na pudełku nie jest przypadkowe – o ile samo domino faktycznie jest spore i raczej nie istnieje możliwość jego połknięcia przez dzieci, o tyle same markery lokomotyw są już nieproporcjonalnie małe w stosunku do reszty elementów gry. Gdyby powiększyć je o mniej więcej połowę, to odrobinę ułatwiłoby to życie także starszym graczom – nie ma jednak w tej sferze też powodów do nadmiernego narzekania. Oprócz tego w pudełku znajduje się także kilka wersji językowych instrukcji (niestety, w egzemplarzu przekazanym do recenzji brak polskiej).

Sama rozgrywka nie jest skomplikowana – tak naprawdę do przyjemnej gry wystarczy poznanie kilku naprawdę podstawowych zasad (w tym najważniejszej: wygrywa ten, kto najszybciej pozbędzie się swoich kostek domina) i umiejętność liczenia do dwunastu. Mimo iż gra została zmodyfikowana pod "budowę" meksykańskiej linii kolejowej właśnie (dość specyficzne tło), to clou pozostaje niezmienne: trzeba dopasowywać kostki z odpowiednią ilością oczek do tych już wyłożonych. By nie było jednak za łatwo, czynić możemy to tylko w obrębie własnej linii kolejowej – jeśli nie ma takiej opcji, to trzeba dobrać do swoich kostek kolejny kamień, co, oczywiście, zmniejsza szansę na wygraną. Mexican Train to typowa gra "na szczęście"; żadne umiejętności i strategiczne myślenie nie są tu wymagane, co czyni z niej idealny tytuł do szybkich partii w gronie znajomych czy rodziny.

Wcale nie taki dziki Dziki Zachód

Nie należy się jednak nastawiać się na dłuższe posiedzenia przy Meksykańskiej Kolei. Gra, ze względu na swoją specyfikę, niespecjalnie nadaje się do sesji kilku partii pod rząd – niemal w całości oparta została na elemencie losowym, co po dłuższym czasie zaczyna nużyć. Nie sposób obierać odmiennych strategii czy kombinować, jak szybciej od przeciwnika wyłożyć swoje kamienie, bo gra nie daje po prostu takiej fizycznej możliwości. Jedyne udogodnienia można zastosować w samej rozgrywce (instrukcja podaje kilka wariantów gry, które mogą skrócić jej czas trwania). Jednak nic poza tym, Mexican Train jest grą raczej z tych "sztywnych".

Zabawa w "budowę" Meksykańskiej Kolei za pomocą kostek domina jest całkiem niezła, o ile ma służyć jako rozrywka w gronie znajomych czy sposób spędzania czasu z rodziną. Na pewno należy pochwalić wydawcę za porządne, duże i łatwo rozpoznawalne kości domina, zganić zaś za raczej małe markery lokomotyw i problemy z instrukcją (pomijając brak dostępności po polsku – jest ona raczej uboga i mało przejrzysta). Jednakże oparcie całej gry na elemencie losowości nie sprawia, że będzie to tytuł, po który będzie sięgać się nałogowo. Gracze oczekujący po grach planszowych prawdziwego wyzwania raczej nie znajdą w niej nic dla siebie, gdyż recenzowana zabawa ogranicza się do układania kostek i liczenia kropek do dwunastu. Natomiast "niedzielni gracze" powinni być zadowoleni.

Plusy:

  • Całkiem niezłe wykonanie elementów (poza markerami lokomotyw)
  • Odświeżenie zasad klasycznego domino
  • Ciekawa, nieskomplikowana mechanika

Minusy:

  • Nie dla strategów
  • Łopatologiczna instrukcja

Dziękujemy wydawnictwu Tactic za przekazanie egzemplarza do recenzji.

8.0
Ocena recenzenta
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Mexican Train
Typ gry: familijna
Projektant: Roy Parsons, Katie Parsons
Wydawca oryginału: Tactic
Data wydania oryginału: 1994
Wydawca polski: Tactic
Data wydania polskiego: 2014
Liczba graczy: od 2 do 8
Wiek graczy: od 7 lat
Czas rozgrywki: 30 min
Cena: 120 zł

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.