» Mare Nostrum: Imperia

Mare Nostrum: Imperia

Dodał: Joanna 'Shadov' Walczak

Mare Nostrum: Imperia
8.00
7
Ocena użytkowników
Średnia z 1 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Mare Nostrum: Imperia
Typ gry: strategiczna
Projektant: Serge Laget
Ilustracje: Jean-Marie Minguez
Wydawca oryginału: ASYNCRON games
Wydawca polski: Phalanx Games Polska
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek graczy: od 14 lat
Czas rozgrywki: 90-120 minut
Cena: 299.95 zł

Mare Nostrum: Imperia to nowa odsłona legendarnej gry planszowej Mare Nostrum, która biła rekordy popularności od czasu swojej premiery w 2003 roku.

W nowej edycji wprowadzono zmiany, tak by wyjść na przeciw opiniom graczy. Poprawione zostały zasady, żetony i plansza, a gra zawiera wiele nowych komponentów oraz dodatkowe warunki zwycięstwa. Dzięki tym zmianom gra Mare Nostrum: Imperia spodoba się zarówno planszowym weteranom, jak i graczom, którzy dopiero od niedawna bawią się tym wspaniałym hobby.

Mare Nostrum: Imperia to strategiczna gra planszowa, w której prowadzisz starożytną cywilizację, by zdominować antyczny świat. Zdobędziesz potęgę i chwałę poprzez poszerzanie granic swojego państwa, rozwój handlu oraz budowę miast, rynków i świątyń. Pozyskasz dla swej sprawy mitycznych bohaterów oraz zbudujesz cuda starożytnego świata, tak by przyćmić swoich sąsiadów. Tylko miej na nich baczenie, gdy zaczną pożądać twoich bogactw…

Zostań Cezarem Rzymu i poprowadź jego potężne legiony! Wciel się w Peryklesa, wybitnego greckiego męża stanu i oratora, albo wkrocz na scenę jako Hannibal z Kartaginy, której potęga handlowa nie miała sobie równych. Chyba, że wolisz, tak jak król Hammurabi z Babilonu, stać się twórcą sławnego Kodeksu Praw, bądź - jak Kleopatra z Egiptu - opleść antyczny świat siecią swoich spisków…

To od ciebie będzie zależało, jakie strategie rozwoju i osiągnięcia zwycięstwa wybierze twoja cywilizacja:

  • rozwój handlu i budowa cudów antycznego świata,
  • rozwój kultury i budowa Wielkiej Piramidy,
  • stworzenie militarnej potęgi i podbój innych prowincji i imperiów,
  • ogłoszenie politycznej dominacji poprzez zdobycie tytułów Przywódcy Handlowego, Kulturowego oraz Militarnego.

Ulepszeniom względem pierwszej edycji gry uległy niemal wszystkie elementy rozgrywki:

Warunki zwycięstwa

Liczba możliwych dróg do osiągnięcia zwycięstwa została podwojona. Teraz sam wybierzesz swoją strategię wygranej, w zależności od stylu, w jakim lubisz i potrafisz grać! Pytanie tylko, czy inni gracze zdołają cię wyprzedzić, albo powstrzymać…

Zasoby i komponenty gry

Zmianie uległa plansza, tak by rozgrywka dla poszczególnej liczby graczy była lepiej zbalansowana (także w wariancie dla 2 osób!). Dochody z podatków i towary są przedstawione za pomocą żetonów. Dodano nowy, 13 rodzaj towarów. Liczba i znaczenie budowli (rynki, świątynie, miasta) została zwiększona. Bohaterowie i cuda świata zostali przeniesieni z kart na żetony.

Handel

System handlu został zaprojektowany na nowo. Jeśli zdominujesz kwestie handlu, będziesz narzucał pozostałym graczom liczbę możliwych wymian za pomocą trzech dwustronnych żetonów o wartościach: “0 albo 5″, “1 albo 2″ i “3 albo 4″. Po wybraniu danego żetonu wróci on do dostępnej puli dopiero po zagraniu pozostałych. Dodano legendarne miasta, które produkują towary znane wyłącznie temu, kto je kontroluje. Dzięki temu będziesz mógł utajnić część zasobów swojej cywilizacji przed przeciwnikami.

Budowa

Każdy zdobyty bohater i cud świata podnosi koszt zakupu kolejnego o 1 towar. Wyjściowa cena to 6 towarów, zatem 10 bohater/cud świata będzie kosztował aż 10 towarów! Taka zasada ogranicza efekt kuli śnieżnej, pozwalając zarazem na pozyskanie w rozsądnej cenie 2-3 bohaterów i cudów, które będą istotnym wsparciem dla wybranej przez ciebie strategii. Budowa w nowej prowincji twojego imperium będzie możliwa już w turze, w której ją przyłączyłeś.

Walka

Starcia lądowe i morskie są rozgrywane za pomocą odmiennych kości. Kostka lądowa ma na swoich ściankach wartości 3, 3, 4, 4, 5, 6 a morska 2, 3, 3, 4, 4, 5. Ta zmiana zmniejsza losowość walk i zwiększa wagę decyzji podjętych przed bitwą. Dużo trudniej jest doprowadzić do sytuacji blokady morskiej jednego gracza za pomocą nielicznej floty. W trakcie walki lądowej fortece przyjmują na siebie pierwsze trafienie, co zwiększa ich użyteczność. Dzięki tym zmianom bitwy wygrywają stratedzy, a nie szczęściarze!

Źródło: Opis wydawcy

Tagi: Jean-Marie Minguez | Serge Laget | Asyncron games | Phalanx Games Polska | Mare Nostrum: Imperia


Czytaj również

Mare Nostrum: Imperia
Podbij to jeszcze raz
- recenzja
Fief
Symulator polityczny jakich mało
- recenzja
Sekary
Włącz – wyłącz – wyłącz – włącz
- recenzja
Mr. Jack Pocket
Pościg w 15 minut
- recenzja
Pentos
Kolejny mały turniej magii
- recenzja
Korsar
Duża bitwa morska w maleńkim pudełku
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.