» Wieści » Future Inc. na Kickstarterze

Future Inc. na Kickstarterze

|

Future Inc. na Kickstarterze
Projekt gry Future Inc. przygotowywanej przez grupę kreatywną Lans Macabre można już wspierać na Kickstarterze. Autorzy wyznaczyli kwotę 25 tysięcy funtów w 30 dni.

Źródło: Kickstarter.com
Tagi: Future Inc. | Lans Macabre


Czytaj również

Komentarze


~gargamel

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fajny pomysł, wykonanie jednak trochę gorsze...

Przykładowo, 5 tys funtów za torebki strunowe? Podczas, gdy dodanie 2 nowych korporacji (czyli graczy, tak?) kosztuje 3 tys funtów? Nie ogarniam tych wyliczeń i mam poważne wątpliwości co do nich. Koszt torebki strunowej w hurcie oscyluje w okolicach 1,29gr. Za 5 tys funtów można by kupić (w Polsce) nie przymierzając prawie dwa miliony woreczków strunowych...

No i strasznie wali po oczach ponglish w tekście, np. typowe dla Polaków zapominanie o przyimkach czy też kalki językowe takie jak "get on SPIEL ESSEN".
18-03-2013 20:17
Senthe
   
Ocena:
0
Nie chodzi o to, że coś ileś kosztuje. Kickstarter to nie "kupowanie produktu" tylko "wspieranie projektu i jego twórców", więc każda nadwyżka może być przeznaczona tylko częściowo na jakieś bonusowe elementy gry, a częściowo po prostu na wynagrodzenie twórców.
18-03-2013 20:28
~Gargamel

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+4
Owszem, ale poszczególne tiery powinny być tak skonstruowane, by faktycznie chciało się do nich dobić.

A tak? 5 tys funtów i odblokowaliśmy (werble... werble...) "woreczki strunowe sztuk 5! wooohooo!" (smutne uderzenie w talerz).

Nie no, sorry, to ma być zachęta?

Tak samo np. 250 tys - cztery nowe grafiki. Za 50 tysiaków. Nie no, sorry - tiery muszą być przemyślane. Już i tak kiepski (moim zdaniem) crowdfunding skirmishowego Wolsunga miał lepsze tiery.

Poza tym nigdzie nie widzę żetonów pokerowych ani stackowanych na sobie plastikowych wieżowców. Czyli prawdziwego mięska, o którym wspominało czasem Lans Macabre.

A wystarczyło przywalić z 200 na 250 te plastikowe wieżowce, na przykład. Byłaby motywacja by ciągnąć do naprawdę dużej wartości.

Niestety, ale jak się jest nieznaną nikomu na Zachodzie grupą kreatywną z Polski, to trzeba się umieć pokazać: tekst musi być solidnie sprawdzony, by czytało się go lekko i przyjemnie, tiery muszą być fajne i kuszące, i graficznie wszystko musi być ładnie zrobione. A tu niestety parę rzeczy kuleje.

Żeby nie było, że tak bezpodstawnie narzekam: dobre tiery to podstawa dociągnięcia do ładnej, okrągłej sumki, a w przypadku planszówek to wcale nie takie proste. Wystarczy spojrzeć na listę gier planszowych na BGG, które zebrały najwięcej kasy na KS by się przekonać, że o ile próg 25tys dla Future Inc jest wykonalny, o tyle uzbieranie już powyżej 100tys USD jest naprawdę trudne i udało się nielicznym (w tej chwili widzę... 21 gier). A rywalizacja jest, część zbiórek dzieje się w tym samym czasie, co zbiórka na Future Inc.

http://boardgamegeek.com/geeklist/ 72943/top-10-funded-boardgame-kickstarter-projects
18-03-2013 21:45
~Zed - LM

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Witam,
Rozumiem wszystkie zarzuty i doceniam je; szczerze. Jesteśmy pierwszymi Polakami – a przynajmniej tak mi się wydaje, – którzy próbują szczęścia na KSie. Przygotowywaliśmy się do startu kilka miesięcy, z czego najwięcej przeznaczyliśmy na kalkulacje.
Prawda jest brutalna i nie ważne jak liczyliśmy, musieliśmy ustalić takie cele i takie nagrody. Podejmujemy ogromne ryzyko, bo istnieje możliwość, że mimo iż sfinansujemy projekt to będziemy musieli do niego dołożyć kilka tysięcy złotych. Ale to nasze ryzyko.
Nie ma przetartych szlaków i sami je przecieramy. Nikt nam nie powiedział, co trzeba zrobić, żeby się udało. W Polsce jest inaczej niż w USA czy GB, tam są mniejsze koszty i łatwiej o atrakcyjne nagrody.
Liczymy na waszą pomoc, nawet najmniejsza wpłata pomoże nam na osiągnięcie wymarzonego celu. Możemy dyskutować o błędach, jakie popełniliśmy, na pewno jest ich wiele. Możemy również zrobić coś fajnego razem.
Pokażmy światu, że potrafimy.
Zed z LansMacabre

18-03-2013 22:19
Senthe
   
Ocena:
0
@Gargamel
Oczywiście, zgadzam się z Tobą - taki tier jest raczej słaby. Chciałam tylko zauważyć, że ideą tierów nie jest samo pokrywanie rosnących kosztów. To, że akurat ten pomysł z woreczkami w ogóle jest kiepski, nie ma nic do rzeczy. :)

@Zed
To zabrzmiało trochę jak "pliz help, bo polskie". Nie idź tą drogą. ;)
Życzę powodzenia.
19-03-2013 00:29
Z Enterprise
   
Ocena:
0
http://www.kickstarter.com/project s/2037958218/beyond-the-gates-of-antares

Jakby co, Beyond Gates of Antares dostało cancel po zebraniu 1/3 kwoty z 300 tys funtów w dwa miesiące.
A prowadził to Rick Priestley, człowiek raczej znany w środowisku, w które targetował GoA, i raczej mieli profeskę i konkrety.

Jasne, tu jest ponad 10x mniej do zebrania, ale wciąż...

życzę powodzenia.
19-03-2013 00:54
~Zed - LM

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@Senthe
Nie piszę na tym portalu bo jesteście polakami, piszę bo w sumie (mniej lub bardziej) się znamy.
LM jeździ po konach, na pewno mamy wspólnych znajomych itd.

@Gargamel
Zgadzam się, że torebki nie są "łał", ale są też inne, moim zdaniem dużo lepsze... chociażby dwa 55kartowe sety.

@Z Enterprise
Nigdy nie wiesz jak co chwyci, my się dopiero rozkręcamy. Już wczoraj pisali o nas na różnych portalach, może to sprawi, że ktoś przakaże swoje 5zł
19-03-2013 08:35
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Nie no, oczywiście. Kto nie wierzy że wygra nie ma szans na wygraną.
Akurat wczoraj byłem po biznesowej rozmowie z pewną drukarnią i w offtopie zaczęliśmy rozmawiać o kosztach wydania planszówki w standardach np FFG. Trochę się podłamałem cenami wykrojników, matryc figurkowych i tym podobnych rzeczy. Widocznie wylazł ze mnie defetyzm :)

Ale dziś jest ranek, nowy dzień, trzeba myśleć pozytywnie. Życzę powodzenia, serio.
19-03-2013 08:54
~dzejendes

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
A ja tak dorzucę parę komentarzy patrząc kompetnie z boku (nie znam nikogo z twórców czy komentatorów, ale jestem średnio aktywnym użytkownikiem KS)

1. Prezentacja - to główny i podstawowy problem: ja nawet nie doszedłem do sekcji z opisem poziomów bo odrzuciły mnie grafiki na początku opisu waszego KSa (te z logo, nagłówki sekcji). Brutalnie: są bardzo amatorskie. Tu tracicie już 95% potencjalnych klientów - nikt was nie zna, pokazujecie mało profesjonalne podejście, więc ludziom szkoda czasu.
2. Nie jesteście pierwszymi polakami - jest już Prodos ze swoim Warzone Ressurection. Popełnili na początku te same błędy co wy (tandetny layout grafik, mało zachęcające poziomy, kiepskie warunki finansowe), ale się poprawiają i zaczęło im całkiem iść.
3. Popatrzcie na te KS które były straszliwą porażką i gigantycznmi sukcesami i wyciągnijcie wnioski.

Sukcesy: Zombiecide, Sedition wars, Kingdom Death - popatrzcie jak wyglądała ich "oferta"
Z ciekawostek:
http://www.kickstarter.com/project s/1596689756/arena-rex-gladiator-combat-in-a-mythic-age-0
wystartował parę dni temu, sukces osiągnął po jednym dniu - widzicie o co chodzi? Tą jakość grafik? Czytelność oferty? "coolness" projektu?

Porażki: wspomniany wyżej "Beyond gates of coś tam" - idealny przykład jak mając wszystko można całość spieprzyć.
19-03-2013 11:35
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Tak gwoli ścisłości BGoA został wycofany z kickstartera przez autorów (podobno dlatego, ze zdecydowali się na inne zrodla finansowania), chociaż to, że uzbierali tylko jedną trzecią wymaganej sumy w 2 miesiące nie najlepiej świadczy.
19-03-2013 11:54
KFC
   
Ocena:
0
No niestety ja też zwróciłem uwagę, że oprawa graficzna jest oględnie mówiąc średnia.
Grafiki są super, ale cała reszta oprawy taka sobie.
19-03-2013 12:28

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.