» Wieści » Future Inc. na Kickstarterze Future Inc. na Kickstarterze 18-03-2013 16:08 | Jarosław 'beacon' Kopeć Projekt gry Future Inc. przygotowywanej przez grupę kreatywną Lans Macabre można już wspierać na Kickstarterze. Autorzy wyznaczyli kwotę 25 tysięcy funtów w 30 dni. Źródło: Kickstarter.com Tagi: Future Inc. | Lans Macabre Czytaj również Więcej Smoczych Jeźdźców Kostki zostaną rzucone Zbiórka na Smoczych Jeźdźców zakończona Tydzień do końca zbiórki na Smoczych Jeźdźców Smoczy Jeźdźcy - nowa gra od Lans Macabre Seryjni zabójcy na wspieram.to Komentarze ~gargamel Użytkownik niezarejestrowany Ocena: 0 Fajny pomysł, wykonanie jednak trochę gorsze... Przykładowo, 5 tys funtów za torebki strunowe? Podczas, gdy dodanie 2 nowych korporacji (czyli graczy, tak?) kosztuje 3 tys funtów? Nie ogarniam tych wyliczeń i mam poważne wątpliwości co do nich. Koszt torebki strunowej w hurcie oscyluje w okolicach 1,29gr. Za 5 tys funtów można by kupić (w Polsce) nie przymierzając prawie dwa miliony woreczków strunowych... No i strasznie wali po oczach ponglish w tekście, np. typowe dla Polaków zapominanie o przyimkach czy też kalki językowe takie jak "get on SPIEL ESSEN". [pokaż treść] [kto ukrył] 18-03-2013 20:17 Senthe Ocena: 0 Nie chodzi o to, że coś ileś kosztuje. Kickstarter to nie "kupowanie produktu" tylko "wspieranie projektu i jego twórców", więc każda nadwyżka może być przeznaczona tylko częściowo na jakieś bonusowe elementy gry, a częściowo po prostu na wynagrodzenie twórców. [pokaż treść] [kto ukrył] 18-03-2013 20:28 ~Gargamel Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +4 Owszem, ale poszczególne tiery powinny być tak skonstruowane, by faktycznie chciało się do nich dobić. A tak? 5 tys funtów i odblokowaliśmy (werble... werble...) "woreczki strunowe sztuk 5! wooohooo!" (smutne uderzenie w talerz). Nie no, sorry, to ma być zachęta? Tak samo np. 250 tys - cztery nowe grafiki. Za 50 tysiaków. Nie no, sorry - tiery muszą być przemyślane. Już i tak kiepski (moim zdaniem) crowdfunding skirmishowego Wolsunga miał lepsze tiery. Poza tym nigdzie nie widzę żetonów pokerowych ani stackowanych na sobie plastikowych wieżowców. Czyli prawdziwego mięska, o którym wspominało czasem Lans Macabre. A wystarczyło przywalić z 200 na 250 te plastikowe wieżowce, na przykład. Byłaby motywacja by ciągnąć do naprawdę dużej wartości. Niestety, ale jak się jest nieznaną nikomu na Zachodzie grupą kreatywną z Polski, to trzeba się umieć pokazać: tekst musi być solidnie sprawdzony, by czytało się go lekko i przyjemnie, tiery muszą być fajne i kuszące, i graficznie wszystko musi być ładnie zrobione. A tu niestety parę rzeczy kuleje. Żeby nie było, że tak bezpodstawnie narzekam: dobre tiery to podstawa dociągnięcia do ładnej, okrągłej sumki, a w przypadku planszówek to wcale nie takie proste. Wystarczy spojrzeć na listę gier planszowych na BGG, które zebrały najwięcej kasy na KS by się przekonać, że o ile próg 25tys dla Future Inc jest wykonalny, o tyle uzbieranie już powyżej 100tys USD jest naprawdę trudne i udało się nielicznym (w tej chwili widzę... 21 gier). A rywalizacja jest, część zbiórek dzieje się w tym samym czasie, co zbiórka na Future Inc. http://boardgamegeek.com/geeklist/ 72943/top-10-funded-boardgame-kickstarter-projects [pokaż treść] [kto ukrył] 18-03-2013 21:45 ~Zed - LM Użytkownik niezarejestrowany Ocena: 0 Witam, Rozumiem wszystkie zarzuty i doceniam je; szczerze. Jesteśmy pierwszymi Polakami – a przynajmniej tak mi się wydaje, – którzy próbują szczęścia na KSie. Przygotowywaliśmy się do startu kilka miesięcy, z czego najwięcej przeznaczyliśmy na kalkulacje. Prawda jest brutalna i nie ważne jak liczyliśmy, musieliśmy ustalić takie cele i takie nagrody. Podejmujemy ogromne ryzyko, bo istnieje możliwość, że mimo iż sfinansujemy projekt to będziemy musieli do niego dołożyć kilka tysięcy złotych. Ale to nasze ryzyko. Nie ma przetartych szlaków i sami je przecieramy. Nikt nam nie powiedział, co trzeba zrobić, żeby się udało. W Polsce jest inaczej niż w USA czy GB, tam są mniejsze koszty i łatwiej o atrakcyjne nagrody. Liczymy na waszą pomoc, nawet najmniejsza wpłata pomoże nam na osiągnięcie wymarzonego celu. Możemy dyskutować o błędach, jakie popełniliśmy, na pewno jest ich wiele. Możemy również zrobić coś fajnego razem. Pokażmy światu, że potrafimy. Zed z LansMacabre [pokaż treść] [kto ukrył] 18-03-2013 22:19 Senthe Ocena: 0 @Gargamel Oczywiście, zgadzam się z Tobą - taki tier jest raczej słaby. Chciałam tylko zauważyć, że ideą tierów nie jest samo pokrywanie rosnących kosztów. To, że akurat ten pomysł z woreczkami w ogóle jest kiepski, nie ma nic do rzeczy. :) @Zed To zabrzmiało trochę jak "pliz help, bo polskie". Nie idź tą drogą. ;) Życzę powodzenia. [pokaż treść] [kto ukrył] 19-03-2013 00:29 Z Enterprise Ocena: 0 http://www.kickstarter.com/project s/2037958218/beyond-the-gates-of-antares Jakby co, Beyond Gates of Antares dostało cancel po zebraniu 1/3 kwoty z 300 tys funtów w dwa miesiące. A prowadził to Rick Priestley, człowiek raczej znany w środowisku, w które targetował GoA, i raczej mieli profeskę i konkrety. Jasne, tu jest ponad 10x mniej do zebrania, ale wciąż... życzę powodzenia. [pokaż treść] [kto ukrył] 19-03-2013 00:54 ~Zed - LM Użytkownik niezarejestrowany Ocena: 0 @Senthe Nie piszę na tym portalu bo jesteście polakami, piszę bo w sumie (mniej lub bardziej) się znamy. LM jeździ po konach, na pewno mamy wspólnych znajomych itd. @Gargamel Zgadzam się, że torebki nie są "łał", ale są też inne, moim zdaniem dużo lepsze... chociażby dwa 55kartowe sety. @Z Enterprise Nigdy nie wiesz jak co chwyci, my się dopiero rozkręcamy. Już wczoraj pisali o nas na różnych portalach, może to sprawi, że ktoś przakaże swoje 5zł [pokaż treść] [kto ukrył] 19-03-2013 08:35 Z Enterprise Ocena: 0 Nie no, oczywiście. Kto nie wierzy że wygra nie ma szans na wygraną. Akurat wczoraj byłem po biznesowej rozmowie z pewną drukarnią i w offtopie zaczęliśmy rozmawiać o kosztach wydania planszówki w standardach np FFG. Trochę się podłamałem cenami wykrojników, matryc figurkowych i tym podobnych rzeczy. Widocznie wylazł ze mnie defetyzm :) Ale dziś jest ranek, nowy dzień, trzeba myśleć pozytywnie. Życzę powodzenia, serio. [pokaż treść] [kto ukrył] 19-03-2013 08:54 ~dzejendes Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +1 A ja tak dorzucę parę komentarzy patrząc kompetnie z boku (nie znam nikogo z twórców czy komentatorów, ale jestem średnio aktywnym użytkownikiem KS) 1. Prezentacja - to główny i podstawowy problem: ja nawet nie doszedłem do sekcji z opisem poziomów bo odrzuciły mnie grafiki na początku opisu waszego KSa (te z logo, nagłówki sekcji). Brutalnie: są bardzo amatorskie. Tu tracicie już 95% potencjalnych klientów - nikt was nie zna, pokazujecie mało profesjonalne podejście, więc ludziom szkoda czasu. 2. Nie jesteście pierwszymi polakami - jest już Prodos ze swoim Warzone Ressurection. Popełnili na początku te same błędy co wy (tandetny layout grafik, mało zachęcające poziomy, kiepskie warunki finansowe), ale się poprawiają i zaczęło im całkiem iść. 3. Popatrzcie na te KS które były straszliwą porażką i gigantycznmi sukcesami i wyciągnijcie wnioski. Sukcesy: Zombiecide, Sedition wars, Kingdom Death - popatrzcie jak wyglądała ich "oferta" Z ciekawostek: http://www.kickstarter.com/project s/1596689756/arena-rex-gladiator-combat-in-a-mythic-age-0 wystartował parę dni temu, sukces osiągnął po jednym dniu - widzicie o co chodzi? Tą jakość grafik? Czytelność oferty? "coolness" projektu? Porażki: wspomniany wyżej "Beyond gates of coś tam" - idealny przykład jak mając wszystko można całość spieprzyć. [pokaż treść] [kto ukrył] 19-03-2013 11:35 Z Enterprise Ocena: 0 Tak gwoli ścisłości BGoA został wycofany z kickstartera przez autorów (podobno dlatego, ze zdecydowali się na inne zrodla finansowania), chociaż to, że uzbierali tylko jedną trzecią wymaganej sumy w 2 miesiące nie najlepiej świadczy. [pokaż treść] [kto ukrył] 19-03-2013 11:54 KFC Ocena: 0 No niestety ja też zwróciłem uwagę, że oprawa graficzna jest oględnie mówiąc średnia. Grafiki są super, ale cała reszta oprawy taka sobie. [pokaż treść] [kto ukrył] 19-03-2013 12:28 457208457209457217457222457230457232457244457247457254457257457258 Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.