» Belfort

Belfort

Dodał: Mateusz 'TheProdigy' Gołaszewski

Belfort
7.5
Ocena użytkowników
Średnia z 3 głosów
-
Twoja ocena
Tytuł: Belfort
Typ gry: ekonomiczna
Projektant: Jay Cormier, Sen-Foong Lim
Ilustracje: Josh Cappel
Wydawca oryginału: Pegasus Spiele
Data wydania oryginału: 2011
Wydawca polski: Lacerta
Liczba graczy: od 2 do 5
Wiek graczy: od 12 lat
Czas rozgrywki: ok. 120 min.
Cena: ok. 135 zł

Szanowny Główny Architekcie!

Wydział Oficjalnych Przeprosin oraz Dostarczania Złych Wiadomości niniejszym pismem serdecznie Cię przeprasza. Otóż wydarzył nam się malutki błąd w obliczeniach. Zamiast zatrudnić tylko jednego nadzorcę, którego zadaniem byłoby doglądanie postępów budowy Belfortu — prześwietnego zamku naszego królestwa, budowanego na dzikiej granicy z krainą Trolli — z jakiegoś powodu podpisaliśmy umowy z kilkoma i wszyscy będą pracować w tym samym czasie.
To oznacza, że w okolicy będą się szwendać również inni Główni Architekci, budując obiekty w miejscach, w których ty chciałbyś budować, korzystając wraz z tobą z ograniczonych zasobów drewna, kamieni, metalu oraz złota. Będą zatrudniać do pomocy najlepszych krasnoludów, Elfów oraz Gnomów sprzątając ich tuż sprzed twojego nosa. Będą przymilać się Królowi za twoimi plecami i generalnie wchodzić Ci w drogę ile wlezie.

Jesteśmy świadomi, że najlepiej byłoby gdybyście wszyscy byli przyjaciółmi. Nie możesz jednak pozwolić sobie na to, aby konkurenci wyprzedzili cię w budowie lub werbunku robotników. A tak w ogóle (i to właśnie wchodzi w nasz zakres Dostarczania Złych Wiadomości), to jest tylko jeden klucz do miasta. Nie możemy więc tak sobie go posiekać na kawałki i rozdać. W obliczu takiego stanu rzeczy, korzystając ze swojej głębokiej wiedzy, Król zdecydował, że na koniec sezonu budowlanego, PRZED pierwszym śniegiem, przekaże klucz osobie, która wykaże, że zasługuje na taki honor. Przyjmij, prosimy, Oficjalne Przeprosiny za ten nagły zwrot biegu wydarzeń i pamiętaj, że podpisany przez ciebie kontrakt jest legalny i (w magiczny sposób) obowiązujący.
Powodzenia!

Podczas gry będziesz zarządzał grupą elfów, krasnoludów i gnomów po to, aby zbudować potężny zamek Belfort. W grze wykorzystywany jest mechanizm worker placement: posiadanych przez ciebie robotników możesz wysyłać do pracy (zbieranie surowców) lub wykonywać ich rękami akcje w różnych budynkach.
Punktacja przeprowadzana jest tylko trzy razy w ciągu gry, a punkty otrzymuje ten, kto posiada przewagę (budynków) w pięciu dzielnicach miasta. Dodatkowe punkty przyznawane są również graczom posiadającym najwięcej robotników.

(opis ze strony wydawcy)
Tagi: Belfort | Lacerta | Jay Cormier | Sen-Foong Lim | Josh Cappel


Czytaj również

Akrotiri
Blask dawnej chwały
- recenzja
Akrotiri
Fotounboxing #19
Belfort
A wszystko przez malutki błąd w obliczeniach
- recenzja
Agricola Rodzinna (nowa edycja)
Agricola raz jeszcze
- recenzja
Azul: Letni Pawilon
Do trzech razy sztuka?
- recenzja
Wyspa Skye: Druidzi
Druidzi budują z nami
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.