» Projekty fanowskie » Szermierz

Szermierz


wersja do druku

Jak walczyć, aby zwycieżyć

Autor: Redakcja: Joseppe

Szermierz
Szermierz to poradnik i przekrojowe spojrzenie na mechanikę Prawdziwego Starcia w Monastyrze. Autor pokazuje w tym tekście nie tylko, że walka jest niebezpieczna i że lepiej jej unikać. Nie tylko które techniki są najkorzystniejsze, ale także jak rozgryźć przeciwnika jeszcze przed walką.

Okraszone komentarzem szczegółowe przykłady starć ubarwiają tekst i ułatwiają jego zrozumienie.

Tytuł: Szermierz
Autor: Sławomir 'Zuhar' Wrzesień
Ilustracja na okładce: Tomasz Jędruszek
Liczba stron: 19

Zaloguj się aby wyłączyć tę reklamę
Czytaj: jako PDF [785 KB].

Komentarze


kaduceusz
    Niezłe :-)
Ocena:
0
Zuhar radzi:
Unleash your inner gamist!
19-04-2007 20:59
Ezechiel
    Hej
Ocena:
0
Podoba mi się. Duża ilość ciekawych informacji, przy okazji porządkujących mechanikę walki. Zuhar pozostaje moim idolem jeśli chodzi o gamistyczne rozważania.
20-04-2007 12:58
Czarodziej.goblin
    Bardzo ładnie.
Ocena:
0
Bardzo przydatny tekst dla osób, które rozpoczynaja przygodę z Monastyrem. Artykuł wyjaśnia kwestie, z którymi świeży MG może mieć problemy. Całość napisana przejrzystym i prostym językiem, ładnie złożony, kilka kolorowych tabelek.

Czytałem szybko więc nie zwróciłem uwagi na literówki, proszę o wybacznie.

Gratuluje Zuhar, dobry tekst.

PS. Czy to była ostatnia szarża fanów Monastyru? Miejmy nadzieję, że nie!
20-04-2007 14:47
~trzewik

Użytkownik niezarejestrowany
    ostatnia szarża
Ocena:
0
Dlaczego ostatnia szarża? Co masz na myśli?
20-04-2007 19:44
Zuhar
    Sądzę, że...
Ocena:
0
... chodzi o spadek aktywności fanów systemu. Nowych materiałów jak na lekarstwo...
22-04-2007 12:11
Czarodziej.goblin
   
Ocena:
0
Tak jak powiedział Zuhar chodzi mi o spadek aktywności fanów w sieci jak również problemy z znalezieniem ludzi, którzy w Monastyr grają. Tych to z święcą trzeba szukać. Wielu Monastyr zna i posiada w swojej kolekcji RPG, ale podręczniki leża na półkach.

Pozdrawiam
22-04-2007 17:28
oddtail
   
Ocena:
0
Tak, jak powiedział czarodziej.goblin...

Nie wiem czy tak jest u innych, ale kiedy próbowałem założyć drużynę Monastyru, zrobiłem parę sesji, potem kolejne były odwoływane, bo graczom coś "wypadało". Ciągle. Chyba z siedem razy, czy cuś.

Dałem sobie spokój, zacząłem kampanię Deadlands (które jest, nie ma co ukrywać, systemem raczej niszowym mimo wszystko)... i mam pięcioosobową drużynę, sesje co dwa tygodnie (a i to tylko dlatego, że są one na zmianę z nie prowadzonymi przeze mnie sesjami Gasnących Słońc). Gdyby któryś z graczy zrezygnował, co najmniej dwóch następnych czeka "w kolejce". Prowadząc Monastyr cieszyłem się, gdy miałem dwóch graczy.

Zaczynam zastanawiać się, czy kiedykolwiek poprowadzę porządną kampanię Mona. Zastanawiam się też, czy ten system jest w ogóle grywalny. Bardzo mi się podobał, i dalej nie pozbyłem się do niego sympatii. Ale jakoś ciężko znaleźć do niego drużynę chętnych graczy.

A o tym, że autorzy systemu nie podrzucają smakowitych kąsków graczom i MG wolę nie wspominać ;).
26-04-2007 10:44
~Kot von Lyck

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Podziwiam ilość włożonej w tekst pracy.

Owszem pomocny może być dla początkujących graczy.... ale uważam, że "zmarnowałem" te parę minut na ściągnięcie i przeczytanie.

Pomocny może on i jest, ale bardzo schematyzuje szermierkę Monie. U mnie w ekipie jest np. postać oparta na wyprzedzeniu. całkiem skuteczna kombinacja swoją drogą.

Może to też jest kwestia "deschematyzacji" walki na moich sesjach.

Tekst na 3+.
27-04-2007 15:22

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.