» Wieści » Monastyr 2.0 - Raport II: Cechy

Monastyr 2.0 - Raport II: Cechy

15-05-2010 10:19 | Maciej 'Feniks' Gorczyca

Monastyr 2.0 - Raport II: Cechy
"W Monastyrze był pewien poważny problem, który nazwę tutaj problemem armii klonów. Powiedzmy, że chcemy stworzyć dwóch agaryjskich oficerów. Ilość kombinacji którą mogliśmy wyciągnąć z podręcznika głównego to zaledwie 4. Tak, w Agarii są tylko 4 typy oficerów, są tam produkowani seryjnie.

To oczywista bzdura – jednak zauważcie, że problem ten dotyka też postacie pochodzące z tego samego miejsca. Dostajemy do wyboru tylko dwie cechy. Oczywiście, cechy to wyróżnik Postaci Graczy, ale tak duże ograniczenie jest nie do przyjęcia!"


Na stronie drugiej edycji Monastyru pojawił się kolejny wpis autorstwa Darkena, koordynatora prac, tym razem poświęcony zmianom mechaniki tworzenia postaci.
Źródło: Monastyr.pl
Tagi: Wydawnictwo Portal | Monastyr


Czytaj również

Komentarze


Aesandill
   
Ocena:
0
Słabo mi się to podoba. O ile monastyr bardzo lubie za cześc fabularną, to mechanika jest fatalna. I wygląda na to że tak zostanie.

Żeby nie byc gołosłownym
Cechy dające tylko możliwosci fabularne.
Choćby:
Patrzcie i słuchajcie!

To juz tylko po zdobyciu sztuczki Inkwizytor będzie mógł wymusić na tłumie uwage? A inkwizytor bez sztuczki juz nie? Też? Jęsli tak to po co sztuczka? Jeśli nie to troche bez sensu.
Powoduje to paradoks, który umożliwia konfortowe prowadzenie tylko tym MGom, którzy znają na pamięć podręcznik.
Bo pozostali, choćby niechcący uznają z łatwe i możliwe cos co opisane jest sztuczką. I po co wtedy sztuczka? Gracze z ową są do tyłu.

Pozdrawiam
Aes
15-05-2010 10:54
triki
   
Ocena:
+1
Nadal uważam pierwowzór - Gemini RPG - za bardziej ciekawy i grywalny.
15-05-2010 11:08
Aesandill
   
Ocena:
0
Dla mnie monastyr ma tą przewage że nie ma tam krasków i elfów. A właściwie są, ale "tam daleko na froncie" i to jeszcze po tej złej stronie jako potwory. Dzięki temu można ich zdehumanizować i zostaje z Tolkiena tylko nazwa.
Pozdrawiam
Aes
15-05-2010 11:20
~hallucyon

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
W rzeczy samej, Triki. Choć Monastyr jest dobrą grą, to dla mnie, osoby znającej Gemini, zbyt wiele w nim wtórności.
15-05-2010 13:22
Asmodeo
   
Ocena:
0
@aes
Oczywiście, że bez sztuczki może zwrócić uwagę, tylko musi to wtedy przetestować, a mając sztuczkę nie, zawsze mu się uda.
15-05-2010 14:57
Xolotl
   
Ocena:
+1
Aes, ten drugi komentarz Twój to trochę od czapy jest;/ Mechanika mona jest zbyt hermetyczna. Trzeba to wszystko zrobić tak, by było bardziej gibkie. Kolejny hermetyczny i przekombinowany twór będzie bez sensu. A to co się tworzy, to kolejna kiepścizna...
15-05-2010 15:19
Darken
   
Ocena:
+2
Oczywiście, że bez sztuczki może zwrócić uwagę, tylko musi to wtedy przetestować, a mając sztuczkę nie, zawsze mu się uda.

Dokładnie.

Aes,
Prosiłbym zatem o twój udział w dyskusjach na forum. Drugą edycję tworzymy z fanami Monastyru, więc zapraszam do rozmów.
15-05-2010 16:08
chimera
   
Ocena:
0
Mi się ten pomysł podoba. Coś podobnego istnieje w "Spite: The Second Book Of Pandemonium", gdzie każda rola ma przypisane dwie specjalne sztuczki (takie bardziej nadnaturalne), które jej automatycznie wychodzą bez żadnego testowania. Gracz ma frajdę ich używając i jest zachęcany do szukania ku temu okazji, MG ma wyraźny sygnał, że w tej kwestii postać jest naprawdę wyjątkowa, co podkreśla fakt odłożenia kostek. Byleby tylko nie prowadziło to do powstania bohaterów z powiedzmy nastoma takimi sztuczkami...

PS Monastyru zbyt dobrze nie znam - gra odrzuciła mnie właśnie mechaniką. Tak więc wypowiadam się tylko na podstawie wpisu Darkena.
15-05-2010 16:48
Feniks
   
Ocena:
0
"Byleby tylko nie prowadziło to do powstania bohaterów z powiedzmy nastoma takimi sztuczkami..."

Nie powstanie cech nie można nabywać podczas gry są one jednorazowym nabytkiem przy tworzeniu postaci.

"Aes, ten drugi komentarz Twój to trochę od czapy jest;/ Mechanika mona jest zbyt hermetyczna."

Wyjaśnij mi proszę, co znaczy że mechanika jest hermetyczna, bo nie za bardzo rozumiem to sformułowanie.
15-05-2010 19:07
~Jan Tchórz

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
"zmianą mechaniki" -> a nie inaczej???
15-05-2010 19:57
Aesandill
   
Ocena:
0
"Prosiłbym zatem o twój udział w dyskusjach na forum. Drugą edycję tworzymy z fanami Monastyru, więc zapraszam do rozmów."

Ok, tak też zrobie.
Sory z troche pytanie nie na czasie, ale na które forum mam wejść? :D

"Aes, ten drugi komentarz Twój to trochę od czapy jest;/ Mechanika mona jest zbyt hermetyczna. Trzeba to wszystko zrobić tak, by było bardziej gibkie. Kolejny hermetyczny i przekombinowany twór będzie bez sensu. A to co się tworzy, to kolejna kiepścizna..."

Też nie kapuje. Potwierdzasz co mówie, czy zaprzeczasz? I co właściwie masz na myśli?

Pozdrawiam
Aes
16-05-2010 10:11
Darken
   
Ocena:
+1
No właśnie, moderacja poltera skasowała link do forum z newsa.

Już podaje:
http://www.wydawnictwoportal.pl/fo rum/viewforum.php?f=8
16-05-2010 13:54
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0
@ Jan Tchórz - dzięki za zwrócenie uwagi, poprawione.
17-05-2010 09:20
Aesandill
   
Ocena:
0
@ Darken

Dzięki. Wejde.
17-05-2010 17:23
Xolotl
   
Ocena:
0
Customizacja postaci w Monie jest mierna. A mechanika jest na tyle nieelastyczna, że mg tworząc jakąś nową cechę z pochodzenia, czy profesji łatwo może przegiąć, albo zrobić coś za słabego. Cała mechanika jest na tylke ściśle skonstruowana, że jest oporna na modyfikacje. Dobrze by było, żeby nowa mechanika była przyjazna mg i pozwalała na niemalże nieskończoną i łatwą customizację postaci.
18-05-2010 18:57

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.