Biblioteka Jedynego
Działy:» Księgi o Dominium
» Księgi Scenariuszy
» Księgi Bohaterów
» Księgi Zasad
» Księgi Walki
» Grimoire Mistrza Gry
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 78.
Sortuj wg:
Agaryjski Czworobok Piechoty
Czyli kilka słów o tym, jak się walczy nad Grzmiącą Rzeką
Sławna na całe Dominium formacja agaryjska znana jest ze swej zawziętości, bitności oraz chęci do walki tak dużej, jak sakiewka pracodawcy. To najemnicy, pracujący dla każdego, kto zapłaci - za wyjątkiem pogan. Jednostki te są przykładem doskonałego połączenia silnego uderzenia w zwartej formacji i...Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 3
29-07-2009 19:34 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 8
Barok 1580-1680
7th Sea: Montaigne, Castille, Vendel, Eisen
Monastyr: Cynazja
Moda opisana w tym rozdziale mimo wielu podobieństw do strojów z poprzedniego okresu stosuje już nowe rozwiązania w dziedzinie krawiectwa i zdobnictwa, i lansuje inną, swobodniejszą sylwetkę. Modę tego typu widziałabym w...
Przytułek ojca Rafaela
Lokacja do Monastyru
03-04-2009 00:00 | Maciej 'Feniks' Gorczyca | Komentarze: 7
W świecie, gdzie szary człowiek nic nie znaczy, a biedota umiera na ulicach każdego z miast Dominium, są jednak ludzie wierzący w to, że miłosierdzie dla drugiego człowieka może być równie ważne w karianizmie jak walka z Ciemnością.
Historia przytułku.
Jednym z takich ludzi jest ojciec Rafael. Pr...
Bardania
Na skalnej grani, czyli kilka słów o Bardanii
04-03-2009 00:00 | Michał 'Michap' Pięta | Komentarze: 5
Ktoś nierozważny lub zwyczajnie niedouczony, przeglądając mapy Dominium napotka na problem, jeśli zechce odnaleźć na nich teren Bardanii. Każdy natomiast, kogo napotkasz na szlakach Półwyspu Pazura, zapytany o Bardanię, wskaże bez zastanowienia majaczące w oddali szczyty gór Dervah lub przynajmniej...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 2
Część druga: manieryzm
20-02-2009 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 9
Manieryzm 1530-1580
7th Sea: Castille, Eisen, Vodacce
Manieryzm to nurt poprzedzający barok – okres odpowiadający czasowi akcji w 7th Sea – pasuje zatem do tych krajów, które kojarzone są z tradycją i zachowawczością. W Castille, kraju nie tylko watycyńskim, ale podlegającym silnej wła...
Lustrzany Pałac
Lokacja ołożona w Kindle stolicy Cynazji
12-02-2009 01:06 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 4
Kindle, stolica Cynazji słynie ze swoich atrakcji. Nikt, kto postanowił spędzić zimę w mieście, nie będzie narzekał na nudę. Gdyby jednak komukolwiek obrzydły bale, opera, salonowe zabawy i dworskie gry, może wyruszyć na krótką wycieczkę wzdłuż północnego wybrzeża do miasteczka Laretta, leżącego w m...
Moda w świecie płaszcza i szpady cz. 1
Część pierwsza: renesans
05-02-2009 01:10 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 29
Szanowni Czytelnicy – artykuł ten powstał w związku z pytaniami o modę jakie pojawiały się na różnych forach poświęconych takim grom jak Monastyr, Warhammer czy 7th Sea. Ponieważ historia ubioru stanowi jedno z moich ulubionych zagadnień postanowiłam opracować to niewielkie kompendium, mając n...
Czarny Dwór
Lokacja położona w stolicy Kartiny
22-01-2009 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 7
W każdym mieście jest takie miejsce, gdzie spotykają się niebieskie ptaki, gdzie libertyni z najlepszych rodów mieszają się z półświatkiem, gdzie na porządku dziennym są szemrane interesy, miejsce na krawędzi cienia. W stolicy Kartiny tą rolę spełnia Czarny Dwór, należący do damy powszechnie nazywan...
Pamiętniki Dolores
24-12-2008 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 0
Część 2
Pamiętam tamten ranek. Łąka pełna sierpniowych kwiatów, słońce przeświecające prze mgłę jak przez welon panny młodej, ciężki, pełny zapach mokrego zielska. Ciepłe łóżko wypełnione naszymi ciałami. Jego dłoń w moich włosach. Świeży opatrunek ciasno owinięty wokół moich żeber. Tępy ból ran. W...
Zamek Cavarel
08-12-2008 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 3
"Zamek Cavarel, cierń na mapie Kary. Drażniący dumę rycerstwa i wzbudzający niepokój Inkwizycji. Heretyckie gniazdo, martwe, wydawałoby się, od dwóch stuleci. Zniszczone ogniem i żelazem. A jednak, posępne ruiny naigrawają się z niedawnych zwycięzców, stanowiąc schronienie dla sił mroczniejszych, n...
Pamietniki Dolores cz1
09-11-2008 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 5
Z pamiętników baronowej Dolores Kar Vidal, spisanych przez nią samą w 1583 roku.
"Nigdy nie uważałam, że umiem pisać. Nigdy też nie sądziłam, że moje życie jest szczególne. Zdziwiłam się więc, kiedy w kilku rozmowach z przyjaciółmi usłyszałam, że moja historia jest interesująca. Że przeżyłam więcej...
Podziemna Kaplica
Czyli nawet w Redeście można znaleść przyjazny kąt.
21-10-2008 00:00 | Małgorzata 'Moraine' Skowron | Komentarze: 9
Radest, jak każde miasto w Dominium, ma swoje tajemnice. Wiele z nich skrywa zazdrośnie przed obcymi, kilka jednak pozwala odsłonić tym, którzy są dostatecznie wytrwali.
Jednym z sekretów, o którym niewielu udało się dowiedzieć, jest istnienie miejsca, gdzie w spokoju mogą spotkać się żołnierze p...
FAQ - Mechanika walki
06-10-2008 00:00 | Maciej 'Feniks' Gorczyca | Komentarze: 4
Zamieszczamy tutaj zestawienie pytań zebranych na forum internetowym Wydawnictwa Portal, dotyczące mechaniki walki. Temat będzie sukcesywnie rozwijany, jeżeli pojawią się następne pytania, tym samym zachęcamy do zadawania pytań w odpowiednich tematach na forum.
1) Szkoła szermiercza - Gord: "Gordy...
Insygnium Fatum
07-12-2007 17:43 | Mateusz B. 'Maestro' Paszun | Komentarze: 0
Rogatki Dorpatu powitały jeźdźca odorem i dymem. Miasto otaczał typowy dla Agarii wysoki mur obronny w starym stylu, z zębami blank i zwodzonym mostem nad wąskim, błotnistym i śmierdzącym kanałem będącym jedynie parodią fosy. Nie była to metropolia katedralna - nad zbite ciasno zabudowania wybijała...
Księga
24-10-2007 11:48 | Gruszczy | Komentarze: 2
Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla dowolnej niemal grupy bohaterów i może być łatwo wpleciony w kampanię, jeśli bohaterowie znają się już i są ze sobą dostatecznie związani. W przeciwnym wypadku nadaje się raczej na jednostrzałówkę, ponieważ mało prawdopodobne, by wydarzenia, które w nim zajd...
Twierdza Gardasz
31-07-2007 17:17 | Gruszczy | Komentarze: 7
W południowo-wschodniej części Agarii, kilka dni drogi od Vigradu, gdzie Grzmiąca wgryza się głęboko w tereny zajmowane przez wroga, stoi samotna, wiekowa twierdza. Będąc solą w oku Valdorczyków, których trzyma w ciągłym szachu, była i będzie celem wielu oblężeń, podjazdów i wycieczek. Jest przy tym...
Odio Sangrie
Jestem szalony? Nazwiesz mnie obłąkanym? Zauważ jednak, że tylko dzięki mojej odwadze jeszcze żyjesz. Odio urodził się wiosną 25. kwietnia, kiedy góry Bardanii pokrywała zielona trawa, żonkile i mlecze. Był drugim dzieckiem państwa Sangrie. Przez pierwsze 12 lat, wychowywany był przez matkę, która...San Virgado
23-07-2007 11:29 | Gruszczy | Komentarze: 6
Wiara czyni cuda. To zdanie nie raz sprawiło, że udawało się osiągnąć coś, co zdawało się być niemożliwe. Dziś w San Virgado, małym miasteczku w Kordzie, słowo to staje się ciałem – każdego roku za sprawą świętej relikwii zdarzają się tu cuda, a do miasta ściągają setki ludzi, chcących ich doś...
Wpływy
O tym co Sojusznicy mogą, a czego nie mogą
04-05-2007 18:42 | Gruszczy | Komentarze: 5
Wedle zasad podręcznika podstawowego tworząc nowego sojusznika gracz może albo rozpisać jego pełną charakterystyką, albo wszelkie decyzje dotyczące umiejętności i wpływów swojego kontaktu pozostawić w ręku MG. Ponieważ pierwsza metoda jest zbyt czasochłonna, a przy tym niezbyt sensowna w przypadku...
Relacja z Ostatniego rejsu
Przemyślenia po zagraniu w LARP Ostatni rejs
Dochodziła dziesiąta. W migotliwym blasku kaganka oświetlającym kajutę Georges de Selve pośpiesznymi lecz opanowanymi gestami kreślił słowa na pergaminie: "Ja, Meinhardt des Vaella, w imię Najwyższego przysięgam, iż zgładzę Inkwizytora Josefa de la Guerra i nic od tego mnie już nie odwiedzie... " P...Modlitwy kariańskie
Modlić się trzeba. Wie o tym chyba każde dziecko w Dominium, a na pewno wie o tym każdy dorosły. I też każdy się modli. Nieważne czy robi to z wewnętrznej potrzeby zbliżenia się do Jedynego, ze strachu, w chwili gdy Ciemność jest tuż za progiem, w akcie skruchy za winy popełnione w momencie słabości...Zalety z pochodzenia, część II
Czyli o tych, których pominięto w podręczniku
05-02-2007 17:29 | Arkadiusz 'Armielus' Mielczarek | Komentarze: 10
Druga część artykułu, który ma na celu odkrycia przed graczami pozostałych krain uniwersum Monastyru. Tym razem opisane zostały Terytoria centralne. Każdy kraj, dzięki zastosowanym tu zasadom, nadaje się jako ojczyzna Bohatera Gracza.
Arbat
Arbat, wspólnie z Metią uważane są za ostatnie cywilizowa...
Zalety z pochodzenia
Czyli o tych, których pominięto w podręczniku
03-01-2007 16:40 | Arkadiusz 'Armielus' Mielczarek | Komentarze: 17
Wprowadzenie
Świat Monastyru ma dla mnie niepowtarzalny klimat. Jest ciekawy, barwny i magiczny na swój specyficzny sposób. Oprócz jednak wielu przymiotów ma również wady. W moim odczuciu są nimi zalety bohaterów uwzględniające ich narodowość.
Wspólne dla szlachty danego kraju Dominium cechy postr...
Magia Naturalna cz. 2
02-11-2006 22:48 | Joseppe | Komentarze: 13
Oto i część druga, a w niej pozostałe trzy krainy - Agaria, Bardania i Ragada. Przechodzę od razu do rzeczy.
Agaryjski wódz
W Agarii trwa wieczna wojna. Na wojnie zaś zawsze potrzebni są żołnierze. Przybywają na front, walczą i umierają tysiącami. Nie jest istotne, czy wierzą w chwalebne idee, prz...
Szermierka na języki - dodatek
Słowa i Śmierć - o prowadzeniu Gambitu Złotego Króla
28-10-2006 16:14 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 3
UWAGA: Dzisiejszy artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla Mistrzów Gry! Zawiera spojlery na temat przygody Gambit Złotego Króla.
Wstęp
Witam w ostatniej części Szermierki na Języki. Jeśli czytaliście poprzednie, wiecie już wszystko, co potrzebne jest do wprowadzenia reguł Przygotowania i Konfront...
Magia Naturalna cz. 1
25-10-2006 16:32 | Joseppe | Komentarze: 8
Magia Naturalna
W podręczniku głównym poświęcono Magii Naturalnej niecałe cztery strony. Opisano zaledwie cztery z dziesięciu nacji. To niesprawiedliwe, zwłaszcza, że ten rodzaj czarnoksięstwa jest jednym z najciekawszych i najbardziej pasujących do świata Monastyru. Pora naprawić ten błąd.
Magia...
Szermierka na języki, część szósta
Reguły specjalne
20-10-2006 19:19 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 8
Wstęp
Witam w kolejnej, przedostatniej części Szermierki na Języki. Dziś postanowiłem wprowadzić kilka reguł, które mogłyby urozmaicić Przygotowanie i Konfrontację. Przede wszystkim wprowadzam więc nowe sposoby interpretowania już istniejących cech specjalnych, jakie mogliby posiadać Bohaterowie. P...
Szermierka na języki, część piąta
Jeszcze dwa słowa o Konfrontacji
14-10-2006 00:12 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 13
Wstęp
Dzisiejsza część cyklu jest - podobnie jak trzecia - przede wszystkim zbiorem wyjaśnień, rozwinięć, uwag i komentarzy. Konfrontacja jednym może się podobać, innym nie, ale trudno nie zauważyć, że jest pomysłem kontrowersyjnym - a na pewno trudnym do zrealizowania. Dlatego pozwoliłem sobie pok...
Szermierka na języki, część czwarta
Konfrontacja
07-10-2006 21:14 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 7
Wstęp
Witam w czwartej części cyklu "Szermierka na języki". Dziś pisać będę o tym, na co wielu z was zapewne czekało niecierpliwie niemal od samego początku - o mechanice Konfrontacji.
Dla niezaznajomionych z poprzednimi "odcinkami" cyklu (swoją drogą, zachęcam do ich przeczytania) – Konfro...
Metal na sesji - przykłady
Nieniejszy artykuł jest kontynuacją i rozwinięciem rozprawki o muzyce metalowej na sesji, który możecie przeczytać tutaj. A teraz jeszcze garść przykładów na to, kiedy wykorzystywać na naszych sesjach ciężką muzykę i jaka muzyka ma to być (jeśli ktoś nie zna metalowych kapel). Dla ułatwienia wyróżn...Nordyjska stal nie tylko na rapiery
Metal na sesji Monastyru
czyli właściwie ględzenie na temat gier i muzyki Muzyka stanowi w czasie sesji RPG ważny element rozgrywki, czyż nie? Oczywiście. Ułatwia ona budowanie klimatu, może podkreślać charakter poszczególnych scen, a czasem, odpowiednio dobrana, potrafi zastąpić Mistrza Gry. Być może niektórzy nie korzyst...Szermierka na języki, część trzecia
Jak bawią się wielcy tego świata?
29-09-2006 00:03 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 2
Co by tu jeszcze...
Poprzedni odcinek cyklu o szermierce słownej poświęciłem podstawowym regułom wyjaśniającym, jakie reguły testowania Współczynników najlepiej, według mnie, sprawdzą się, gdy częścią przygody jest duża impreza towarzyska. Dziś pora na rozszerzenie nieco tych reguł. Trzeci odcinek...
Szermierka na języki, część druga
Z butami na salony, czyli kilka słów o balach i przyjęciach
22-09-2006 20:16 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 10
Wstęp
Witam w drugiej części cyklu na temat „szermierki na języki”. Dzisiaj, zgodnie z zapowiedzią, spróbuję skupić się na tym, co Konfrontację poprzedza - czyli na próbach wybadania sytuacji, zdobywaniu sobie pochlebców i zwolenników, obmawianiu i plotkowaniu... innymi słowy, dzisiaj z...
Z Kaczmarskim przez Monastyr I
Obrazy i pieśni
21-09-2006 21:30 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 16
Utwory Jacka Kaczmarskiego jako źródło inspiracji w RPG.
Część I – Bohaterowie i Światy
Joannie dedykuję – Autor
Prowadzenie Monastyru oznacza ustawiczne szukanie nowych pomysłów i rozwiązań fabularnych. Największą zaletą gry jest rozpiętość sposobów interpretacji. W poniższym artykule...
Szermierka na języki, część pierwsza
Czyli po co mieszać wszędzie kości
15-09-2006 15:13 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 10
Wstęp
Gdybym miał powiedzieć, co najbardziej urzeka mnie, jeśli chodzi o potencjał fabularny i klimat settingu Monastyru, zdecydowanie na pierwszym miejscu wymieniłbym to, że gramy szlachtą. I to nie ze względu na kodeks honorowy „Jedyny, Honor, Ojczyzna” czy podobne „przeszkadzaj...
Alternatywne reguły walki treningowej ver 2
18-06-2006 18:18 | Michał 'oddtail' Sporzyński | Komentarze: 11
Wstęp
Obmyślone przeze mnie swojego czasu alternatywne reguły Walki Treningowej (dostępne tutaj) spotkały się z zasadniczo pozytywnym odzewem i, mam nadzieję, ułatwiły niektórym rozgrywanie większych starć. Jednak nie obyło się również bez słów krytyki (i całe szczęście). Główny zarzut brzmiał "to...
Żegnaj, i powodzenia
słów parę o prowadzeniu kampanii
15-06-2006 01:10 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 4
Monastyr jest dla mnie systemem szczególnym. Nie ze względu na konstrukcję świata czy konwencję systemu, ale ze względu na to, że zachęcił mnie do ponownego zajęcia się erpegami. Bez Monastyru nie byłoby Wyprawy, ani Virchy, zapewne nie byłbym też redaktorem Poltera. Premiera Nowego Poltera, wraz z...
Cynazyjska sztuka
Kilka słów o tym, co się w Kindle maluje
Rozsiedliśmy się w głębokich, wygodnych fotelach i zapaliliśmy, zakupione przeze mnie w Kordzie, cygaretki. Słodki aromat smakowego tytoniu rozpełzł się leniwie po klubowym salonie. Ratt uśmiechnął się do mnie, puszczając w górę chmurę siwego dymu. - Brendon, mój przyjacielu… doskonałe te...Problemy na Zachodzie
14-05-2006 00:23 | Maciej 'Feniks' Gorczyca | Komentarze: 10
Dla kogo?
Scenariusz ten nadaje się równie dobrze na całość złożonej
kampanii jak i na samodzielną przygodę, w której mogą wziąć udział bohaterowie
nie zaangażowani w nic innego. Z doświadczenia wiem, że zajmie on graczom co
najmniej dwie sesje, więc raczej nie nadaje się do poprowadzenia jako...
Katedra Spatioterribili
Miejsce, które przegrało z losem
27-04-2006 23:03 | Masło | Komentarze: 5
„Wielka ongiś i gorejąca pasją wiary katedra Spatioterribili na mocy edyktu papieskiego
sygnowanego przez JD Magnusa V i rozporządzenia cesarza Wolfganga de Calante zamkniętą zostaje na okres bliżej nieokreślony. Tym
samym zakazuje się w ww. świątyni odprawiania nabożeństw, a wszelka inna...
Przejdź do strony: