Aktualności

Q-workshop ogłasza nowy konkurs na projekt zestawu kości!

Q-workshop ogłasza nowy konkurs na projekt zestawu kości!

08-02-2008 06:31 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 3
Q-workshop – największy polski producent kości i akcesoriów do gier – z dumą ogłasza swój kolejny konkurs projektancki. Tym razem poszukujemy nowych pomysłów na cały zestaw kości – od k4 do k20. To nasz największy jak dotychczas konkurs. W rozszerzeniu wieści znajdziecie kilka powodów, dla których powinniście się nim zainteresować. » więcej
Quentin 2008: Tona nagród

Quentin 2008: Tona nagród

29-01-2008 23:46 | Maciej 'Repek' Reputakowski
Zgodnie z zapowiedzią, organizatorzy konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej Quentin, podjęli kroki w celu pozyskania sponsorów. W odpowiedzi już siedem firm zadeklarowało swoje wsparcie dla tej inicjatywy, a łączna wartość nagród, które otrzyma zwycięzca, przekroczyła 1000 złotych. Także osoby wyróżnione oraz pozostali finaliści mogą liczyć na miłe upominki.

Kto okazał się hojnym mecenasem Quentina? Jakie trofea czekają na najlepszych scenarzystów? Dowiecie się tego po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej

Dodatek o Szermierce do Monastyru

21-01-2008 03:50 | Gruszczy
Na forum wydawnictwa Portal pojawiła się nieoficjalna informacja o pracach nad dodatkiem do Monastyru dotyczącym szermierki. Więcej informacji można znaleźć klikając nagłówek wieści. » więcej
Almanach: Zasada 1k20

Almanach: Zasada 1k20

18-01-2008 06:15 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło
"Pozostawienie decyzji w rękach MG ma swoje plusy, jak chociażby dokładniejsze dopasowanie akcji do założeń przygody, czy większa przewidywalność rezultatu. Ma jednak też spore wady, dlatego zasada 1k20 wydaje się być dobrą alternatywą. Chodzi o obiektywizm oraz oddanie prawdziwej losowości."

Dział RPG prezentuje almanachowy tekst Andrzeja 'Karczmarza' Benczka pt. Zasada 1k20. Zapraszamy do lektury! » więcej
Start X edycji Quentina

Start X edycji Quentina

10-01-2008 20:54 | Maciej 'Repek' Reputakowski
Ruszyła dziesiąta, jubileuszowa edycja prestiżowego konkursu na scenariusz do gry fabularnej Quentin. Wszyscy zainteresowani udziałem powinni wysłać swój tekst do 23 marca 2008, a oficjalne ogłoszenie wyników odbędzie się 3 maja w Krakowie na konwencie ConStar.

Jubileuszowa edycja przynosi dwie znaczące zmiany. Przede wszystkim zwycięski scenariusz, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, ukaże się na łamach wszystkich serwisów patronujących. Ponadto organizatorzy mają zamiar przyciągnąć szeroką grupę sponsorów, którzy dorzucą swoje fanty do specjalnego kuferka z nagrodami. Wszystkie informacje znajdziecie na stronie konkursu po kliknięciu w nagłówek wiesci.

Serwis Poltergeist objął konkurs swoim patronatem. » więcej
Pierwsze erpegowe podsumowanie 2007: dział d20

Pierwsze erpegowe podsumowanie 2007: dział d20

07-01-2008 17:19 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło
"Rok ten upłynął nam pod znakiem zapowiedzi i oczekiwania. Środowiskiem fanów d20 poruszyło ujawnienie prac nad czwartą edycją Dungeons and Dragons, która ma się ukazać w przeciągu następnego półrocza."

Dział RPG ma przyjemność zaprezentować pierwszą część cyklu erpegowych podsumowań 2007 roku. Notkę o DnD i d20 przygotował dla Was szef działu, Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk. Zapraszamy do lektury! » więcej
Zamknięcie działu Monastyr

Zamknięcie działu Monastyr

31-12-2007 15:59 | Joseppe
W związku z brakiem możliwości redakcji kontynuowania opieki nad stroną jako szef subsystemu zamykam dział Monastyru.

Jednocześnie informuję, że artykuły i strona jako taka wciąż będą dostępne dla Czytelników.

W rozwinięciu wieści przeczytać możecie osobiste pożegnania członków redakcji. Dziękujemy. » więcej
Erpegowe podsumowanie 2007 roku

Erpegowe podsumowanie 2007 roku

28-12-2007 10:57 | Michał 'Furiath' Markowski
Zgodnie z polterową świecką tradycją Jakub 'Erpegis' Osiejewski, tak samo jak rok temu, założył wątek na forum w celu podsumowania mijającego 2007 roku w temacie RPG.

Zapraszamy naszych czytelników do dyskusji. Jakie wydarzenie z dziedziny RPG było dla Was najważniejsze? Jakie przyniosło rozczarowanie, a znowu które obudziło największe nadzieje? Podzielcie się własnymi wrażeniami i uwagami! » więcej
Budując swój własny domek z kart cz.3

Budując swój własny domek z kart cz.3

14-12-2007 12:56 | Michał 'Furiath' Markowski
Dział RPG zaprasza do lektury trzeciej i ostatniej części felietonu Chrisa Chinna, o podtytule Sposoby na lepsze granie. » więcej
Monastyr - aktualizacje

Monastyr - aktualizacje

11-12-2007 16:34 | Joseppe
Dział Monastyru zaprasza do zapoznania się z kolejnymi częściami publikowanego na naszych łamach PBEMa W matni intryg.

Jednocześnie informujemy, że 31 grudnia 2007 roku dział Monastyru zostanie zamknięty (ale nie usunięty). Szczegóły ostatniego dnia roku. » więcej
Jak rozmawiać z graczami? - artykuł

Jak rozmawiać z graczami? - artykuł

11-12-2007 13:10 | Michał 'Furiath' Markowski
"Jeżeli już wszyscy zgodzili się z tym, że warto rozmawiać, to ja się pytam: Czemu tak rzadko rozmawiamy? Czemu jeśli nawet rozmawiamy to nic z tego nie wynika? Czemu nie umiemy rozmawiać? I czy jest to tylko problem mniejszości? [...] Prawda jest taka, że każdy wie, iż rozmawiać należy, ale mało kto wie jak ową rozmowę przeprowadzić."

Dział RPG zaprasza do lektury artykułu Andrzeja 'Karczmarza' Benczka pt. Jak rozmawiać z graczami? » więcej
Insygnium Fatum

Insygnium Fatum

07-12-2007 17:55 | Joseppe
Dział Monastyru zaprasza do lektury opowiadania Insygnium Fatum, niegdyś opublikowanego na oficjalnej stronie systemu. Autorem jest Mateusz 'Maestro' Paszun.

Opowiadanie można również pobrać w wersji PDF stąd. » więcej
Budując swój własny domek z kart cz.2.

Budując swój własny domek z kart cz.2.

03-12-2007 12:20 | Michał 'Furiath' Markowski
"Jest takie stare powiedzenie – "Gracze są antyspołeczni". Spotkałem wielu graczy, którzy potrafili bez problemu nawiązywać kontakty z innymi ludźmi. Ale spotkałem też wielu, których zachowanie pozostawiało wiele do życzenia. W pierwszej chwili wydawało mi się, że w samym graniu znajduje się to "coś", co sprawia, że ludzie uzewnętrzniają antyspołeczne cechy swojego charakteru (może naprawdę coś takiego jest gdzieś w grach fabularnych głęboko ukryte), lecz rozmyślałem też o przytoczonym powyżej powiedzeniu i o tym, jakie ono wywiera na nas graczy wpływ."

Zapraszamy do drugiej części cyklu Chrisa Chinna zatytułowanej Dokąd nas to zaprowadzi?. » więcej
Budując swój własny domek z kart cz 1.

Budując swój własny domek z kart cz 1.

22-11-2007 11:40 | Michał 'Furiath' Markowski
Dział RPG zaprasza do lektury krótkiego felietonu autorstwa Chrisa Chinna pt. Budując swój własny domek z kart. Jest to pierwsza spośród trzech części spostrzeżeń i dywagacji Chrisa na temat problemów, jakie gracze RPG napotykają na swojej drodze. » więcej
Umiejętność: zapchajdziura

Umiejętność: zapchajdziura

07-11-2007 12:01 | Ewa 'senmara' Markowska
"Złe rozłożenie wagi umiejętności to jedna z powszechnych przypadłości systemów RPG. Pewne zdolności są pierwszorzędne, rzec by można kluczowe, inne zaś wydają się dodane jedynie dla kolorytu. To właśnie te ostatnie są bohaterkami niniejszego artykułu."

Zapraszamy do lektury felietonu Michała 'Furiatha' Markowskiego, który porusza temat zbalansowania umiejętności w systemach RPG. » więcej
Nowy Gwiezdny Pirat

Nowy Gwiezdny Pirat

31-10-2007 11:35 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło
Na stronie Wydawnictwa Portal pojawił się nowy numer czasopisma Gwiezdny Pirat. Prócz zwyczajowych działów poświęconych Neuroshimie, Monastyrowi, Warhammerowi oraz planszówkom, znajdziemy w nim teksty do Zewu Cthulhu oraz Rzeczypospolitej Odrodzonej.

W numerze opublikowano też tekst drugiego z laureatów tegorocznego Quentina - umieszczony w realiach settingu Eberron scenariusz Bitwa na Mokradle Roasz. » więcej
Księga - scenariusz do Monastyru

Księga - scenariusz do Monastyru

24-10-2007 13:02 | Joseppe
Dział Monastyru i Filip 'Gruszczy' Gruszczyński zapraszają do lektury scenariusza pt. Księga. » więcej
Moje RPG jest lepsze niż Twoje

Moje RPG jest lepsze niż Twoje

05-09-2007 10:19 | Michał 'Furiath' Markowski
"Tak w skrócie można podsumować większość erpegowych flejmów szalejących na forach internetowych.
Temat flejma nie jest jednak istotny. Wszystkie opierają się bowiem na tej samej regule. Rozmówcy próbują udowodnić, że lepiej niż kontrdyskutant grają w dany system, że ich sesje są lepsze, pełniejsze, ciekawsze, że są lepszymi erpegowcami."


Zapraszamy do felietonu Radosława 'Dhaerowa' Miodka, pt. Moje RPG jest lepsze niż Twoje. » więcej
Nowa karta postaci

Nowa karta postaci

03-09-2007 12:36 | Joseppe
Marin Sindera prezentuje nową, ulepszoną Kartę postaci do Monastyru. Znajdziecie ją w dziale Pliki. » więcej
Nowy system punktowy - FAQ

Nowy system punktowy - FAQ

22-08-2007 22:55 | Piotr 'Rebound' Brewczyński
Od 1 września 2007 roku wprowadzamy nowy system nagradzania aktywnych użytkowników. Koniec z nagrodami dla pierwszej dziesiątki - już niedługo niemal każdy, kto wniósł coś do serwisu będzie mógł coś za to dostać. Zapraszamy do lektury krótkiego FAQ dotyczącego nowego systemu punktowego. » więcej
Wyświetlono rezultaty 81-100 z 343.