» Artykuły » LARPy konkursowe na Złotych Maskach

LARPy konkursowe na Złotych Maskach


wersja do druku

Część II

Autor: Redakcja: Jakub 'Fingrin' Tabisz

LARPy konkursowe na Złotych Maskach
Na tegorocznym Pyrkonie już po raz drugi odbywać się będą Złote Maski – ogólnopolski konkurs LARPowy, organizowany przez Klub Fantastyki "Druga Era" we współpracy z innymi organizacjami z całego kraju.

Prawie każda aktywna grupa LARPowa w Polsce wystawiła jednego sędziego do kapituły, która uważnie przyglądać się będzie wszystkim grom, a w niedzielę przyzna nagrodę w trzech kategoriach – dla najlepszego scenariusza, dla najlepszych prowadzących oraz dla najlepszego gracza.

W tym roku w szranki staje aż 19 gier. Są to LARPy osadzone zarówno w światach znanych z popularnych systemów RPG, jak też i autorskich. Nie zabraknie także realiów historycznych czy po prostu szarej codzienności. Poniżej lista konkursowych gier wraz z ich krótkimi zajawkami przygotowanymi i przesłanymi przez twórców gier.

Zaloguj się aby wyłączyć tę reklamę

Zapraszamy do zapoznania się z opisem dziewięciu z dziewiętnastu gier, w których będziecie mogli wziąć udział.

- Dom spokojnej starości - Sebastian "rumcajs" Basierski, Oskar "osaka" Mieczkowski (Grupa LARPowa Doppelganger)
sobota, 11:00, sala LARP 2
Rodzina zdecydowała, że najlepiej Tobie będzie w domu spokojnej starości. Przywieźli Ciebie tutaj, płakali przy pożegnaniu. To był ostatni raz kiedy ich widziałaś... Jesteś sama, obca w tym miejscu. Nie czeka na Ciebie żadna ekscytująca przyszłość, a na pewno niezbyt długa. Wszystko co ze sobą masz, to wspomnienia i nic więcej. Te, które z sobą przyniesiesz i których nie zapomnisz. Każdy dzień jest taki sam jak poprzedni, jak poprzedni, jak poprzedni...

- Piździ jak za Cara! - Marcin "Dziadek Zielarz" Wawrzyniak, Maciej "Vonen" Korpik (Grupa LARPowa Noctem)
sobota, 11:00, sala LARP 3
Stęchła klatka schodowa przesycona aromatem wczorajszego obiadu. Odrapane ściany, suszące się w kącie pranie i pies zawzięcie ujadający na podwórzu. Mróz tej zimy siarczysty – jak to w Petersburgu – nie stój zatem dłużej w sieni, tylko wytrzyj buty i wstąp na herbatę. Utnij sobie pogawędkę z miejscowymi moczymordami, przegraj w karty swoją miesięczną pensję i nie daj się wyrzucić za próg dozorczyni. Nie zapomnij, że w noc taką jak ta nawet sam czort z chęcią wciśnie swój krzywy nochal do izby. Wtedy tylko święty obrazek i szklaneczka wódki przyjdą z pomocą. Dołącz zatem do czeredy podejrzanych typów jakie dziś znalazły sobie schronienie w czterech ścianach ciasnego pokoiku. Może i Tobie diabeł powie: „Dobranoc”?
Zapraszamy na nie całkiem poważny LARP w klimatach ruskiej czynszowej kamienicy.


- Serce Zimy - Olena "Koza" Piecuch, Anita "Falka" Musialska (Grupa LARPowa Noctem)
sobota, 13:00, sala LARP 3
— A czy królowa śniegu mogłaby przyjść tutaj? — zapytała Gerda.
— Ach, niech no tylko przyjdzie! — krzyknął Kaj wesoło. — Posadziłbym ją zaraz przy piecu i roztopiłaby się! Ha, ha, ha!
Dwa stare rody zwaśnione ze sobą- jeden pomimo upływu czasu nadal dąży do wojny, drugi od setek lat broni swoich sekretów.
Gerdianie są wojownikami, od dziecka pielęgnuje się w nich nienawiść i wpaja dawne ideały. Honor i szacunek to najważniejsze dla nich wartości. Mają wstęp do Arkadii.
Ludzie lodu od setek lat odpierają ataki nieprzyjaciela chroniąc tajemnicy swojej siły i Królowej Śniegu.
Jednak po wyniszczającej i nic nie dającej wojnie czas zawiesić broń i dojść do porozumienia. Na Bal w Zamku Królowej zostali zaproszeni najważniejsi Gerdianie. Ma dojść do ślubu przedstawicieli obu stronnictw.
Znasz baśń o Królowej Śniegu? Tak? My pokażemy Ci, że to był dopiero początek nieszczęść a zakończenie nie było tak kolorowe. Gracze- szykujcie futra i skóry- czas odwiedzić Zamek Królowej Śniegu!


- La Tortuga! - Katarzyna "Brethil" Bróż, Łucja "Yorukamiko" Makowiecka
sobota, 17:00, sala LARP 3
Wyobraźcie sobie osiemnastowieczne Karaiby, jakie znacie z filmów: morza, które pełne są morskich potworów, wyspy skarbów, krwiożerczych piratów walczących z Kompanią Wschodnioindyjską, wiedźmy voodoo i wesołe portowe tawerny w których trwają nieustające bijatyki.
Właśnie taki klimat chcemy stworzyć na LARPie La Tortuga - klimat, jaki w szyscy znamy z serii filmów "Piraci z Karaibów", "Sindbad - Legenda Siedmiu Mórz" czy "Pan i Władca: Na krańcu świata".


- Tenebris 1/2: Bilet w jedną stronę - Michał „Flumenignis” Szturmiński, Antek „Caphironeionicus” Czerwiński, Marcin „Bakabayashi” Dziurkiewicz i Jędrzej „Sleaver” Ziembiński (Stowarzyszenie Tenebris)
sobota, 18:00, sala LARP 4
Drama rozgrywająca się w autorskim świecie, wykreowanym na potrzeby planowanego na lipiec bieżącego roku LARPa Tenebris. Gracze będą mieli okazję wcielić się w postacie próbujące zaciągnąć się na okręty Federacji Karnae. Czasu pozostało niewiele, ponieważ statki już nazajutrz podniosą kotwicę i wyruszą w podróż do Nowego Świata. Żeby zapewnić sobie ostatnie miejsca na pokładzie, przedstawiciele faktorii handlowych, miejscowej arystokracji i innych frakcji zaangażowanych w spór, będą musieli wykazać się nie lada sprytem i biegłością w sztuce dyplomacji, intryg i podstępu.

- Sodoma & Gomora Show - Piotr "Kula" Milewski, Mikołaj "Vino" Winiarski, FUNREAL
sobota, 20:00, sala LARP 3
Pierwsi zorientowali się astronomowie. Oczywiście, zdjęcia natychmiast wyciekły do internetu i na całej Ziemi zapanował nieopisany chaos. „Nie jesteśmy sami we wszechświecie!” - grzmiały nagłówki gazet. Kiedy statek z gracją zaparkował na orbicie, opustoszały ulice i skwery. Ludzkość utknęła przed telewizorami. Wyczekiwany od tylu lat KONTAKT miał wreszcie nastąpić. I stało się, a jakże - nastąpił. Tylko że wszystko przebiegło inaczej, niż większość sobie go wyobrażała. Ekrany rozjarzyły się światłem. Po chwili pojawiła się na nich twarz niezwykłej piękności. Świat okrył całun ciszy. A wtedy ów mąż przemówił w te słowy: „Jam jest archanioł Gabriel i niosę wam przesłanie. Jahwe, Bóg Jedyny, powrócił”. Po dramatycznej pauzie przeszedł do szczegółów. Generalnie, Ziemia popadła w nieprawość i występek. Nawet pobieżne informacje zebrane ze skanerów dowodzą, że przede wszystkim odnalezienie dziesięciu sprawiedliwych w Sodomie i Gomorze, ergo – pozostawienie tych miast w spokoju – było błędem, który za chwilę zostanie naprawiony. Archaniołowie Michał i Uriel są już na pokładzie swoich statków, które właśnie weszły w atmosferę. Dokona się demonstracja siły. W aglomeracji będącej światową stolicą porno zapanował chaos i panika. Zapłonęły burdele, łaźnie, sklepy, fabryki dildo i składy nienadmuchanych lal. Lasery cięły ogniem podrygującą konwulsyjnie tkankę obu miast - co kamery skrupulatnie przekazywały na ekrany i monitory, zanim ich miejsce z powrotem zajęła znajoma już twarz:
"Za wasze grzechy i wszeteczność, sami się osądzicie. Oto 12 spośród was wysłucha opanowanych przez szatana grzeszników. Sami wydacie wyrok. Sami zdecydujecie, czy jeszcze jesteście Dziećmi Bożymi."
Potem nastąpiła przerwa na reklamy, ludzkość pognała do kuchni po piwo i chipsy. Proces Pani Prezydent Miasta Sodoma i Burmistrza Gomory relacjonowany na żywo – to trzeba obejrzeć.


- Gdy nie ma w domu dzieci... - Maciek "Mq" Kozieł, Magdalena "Sethisse" Hertman, Kacper Potocki
sobota, 23:00, sala LARP 1
"Lecz straszny los,
Okrutna śmierć,
W udziale im przypadła.
Króla zjadł pies, pazia zjadł kot,
Królewnę myszka zjadła"
Pamiętasz świat swych zabawek? Czas beztroski dla dzieci wcale nie musiał być taki dla tych wszystkich cierpiących pluszaków, lalek i koników na biegunach. Oni mieli własne horrory z którymi musieli sobie radzić..


- Na Przełęczy Mgieł - Marcin "Słowik" Słowikowski
sobota, 23:00, sala LARP 2
Bardania latem wygląda piękniej niż jakikolwiek inny zakątek Dominium. Zielone górskie łąki porośnięte kwieciem, wysokie szczyty pasma Dervah, na których wciąż leży śnieg i strzeliste wieże Katedry Światła majaczące w oddali. Trzy karoce trzema różnymi drogami przemierzają góry w kierunku Cynazji. Zanim jednak ich pasażerowie dotrą do stolicy elegancji spotkają się w oddalonym od świata i cywilizacji zakątku nazywanym przez Bardańczyków Przełęczą Mgieł. Ten czas może być brzemienny w skutki nie tylko dla nich, ale i dla całego Dominium. Scenariusz gry osadzony jest w realiach "Monastyru", a oś fabularna opiera się na wzajemnych relacjach pomiędzy trzema krajami: Bardanią, Nordią i Cynazją. Zatem miejsce dworskich romansów i intryg zajmą polityka i dyplomacja.

- Kiepski LARP - Beata "Ariien" Bąkowska, Damian "Eshin" Balak
sobota, 23:00, sala RPG 2
LARP w konwencji serialu "Świat według Kiepskich". Niepowtarzalna okazja, aby wcielić się w członków rodziny Kiepskich oraz ich przyjaciół. Podczas LARPa będzie można wziąć czynny udział w podkładaniu świń sąsiadom, plotkowaniu, donoszeniu, próżnowaniu, zrzędzeniu oraz czynnym oddawaniu się wszelkim innym ulubionym zajęciom mieszkańców kamienicy na osiedlu Kosmonautów we Wrocławiu.
Tym razem mieszkanie rodziny Kiepskich będzie wybitnie zaludnione, pojawiają się zatem wciąż dręczące pytania: kto wygra walkę o telewizor? Czy nie zabraknie miejsca w lodówce? Czy pobliski sklep poradzi sobie z dostawą Mocnego Fulla?
I do jasnej anielki, kto zostawił te obłocone gumofilce w kuchni na blacie?!?!?!
Mile widziane stroje serialowe. Wszelkiego rodzaju dresy, kalosze, odzież robocza i sportowa.




Czytaj również

Złote Maski - wywiad
Dotknąć historii
Pyrkon 2016
Kolejny rekord frekwencji i zadowolenia
- recenzja
Warsztaty z Robertem Cichockim
Storytelling technikami Impro dla gier RPG
Pyrkon 2014
Mrówka na konwencie
- recenzja
Czas hiperkonwentów
Pyrkon 2014 okiem Andrzeja Zimniaka

Komentarze Obserwuj


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.