» Artykuły » LARPy konkursowe na Złotych Maskach

LARPy konkursowe na Złotych Maskach


wersja do druku

Część I

Autor: Redakcja: Jakub 'Fingrin' Tabisz

LARPy konkursowe na Złotych Maskach
Na tegorocznym Pyrkonie już po raz drugi odbywać się będą Złote Maski – ogólnopolski konkurs LARPowy, organizowany przez Klub Fantastyki "Druga Era" we współpracy z innymi organizacjami z całego kraju.

Prawie każda aktywna grupa LARPowa w Polsce wystawiła jednego sędziego do kapituły, która uważnie przyglądać się będzie wszystkim grom, a w niedzielę przyzna nagrodę w trzech kategoriach – dla najlepszego scenariusza, dla najlepszych prowadzących oraz dla najlepszego gracza.

W tym roku w szranki staje aż 19 gier. Są to LARPy osadzone zarówno w światach znanych z popularnych systemów RPG, jak też i autorskich. Nie zabraknie także realiów historycznych czy po prostu szarej codzienności. Poniżej lista konkursowych gier wraz z ich krótkimi zajawkami przygotowanymi i przesłanymi przez twórców gier.

Zaloguj się aby wyłączyć tę reklamę

Zapraszamy do zapoznania się z pierwszą dziesiątką gier, w których będziecie mogli wziąć udział. Już jutro druga część gier konkursowych.

- Ultimate Truth-The Beginning - Daria "Akasha" Mynarska
piątek, 16:00, sala LARP 2
Piątkowa Noc w Fangtasii, pełna brutalności, seksu i vampirów.
Coś jednak wydaję się być inne ... ten zapach, nieznany a zarazem tak bliski.
Pora na sabat pośród osób które znać się nie powinny....
Igraszki z diabłem czas zacząć....


- Królestwo na skraju wojny - Marcin "Selvan" Lasota, Kamil "Łacior" Łata, Michał "Frost" Mróz
piątek, 17:00, sala LARP 3
Dla położonego na granicy cywilizowanego świata królestwa Ellean nadchodzą mroczne czasy. Król z dnia na dzień czuje się coraz gorzej, a nadworni medycy są bezradni. Tymczasem nadchodzi książę-posłaniec niosący straszliwe wieści. W ciągu najbliższych kilku dni, królestwo musi zdecydować, jaką role odegra w nadchodzących wydarzeniach. Zbliża się bowiem wojna, jakiej dotąd nie było.TJaka, która zasięgiem obejmie cały świat. I tak oto nadciąga wróg, którego miecz przecina kamień, w którego żyłach płynie rtęć i który nie potrzebuje magii, by zabijać tysiące. Zbliżają się mechy. Zbliża się technologia.
Tymczasem na naradzie zjawiają się wszyscy doradcy króla, nawet Arcymag Ser-ar-an-u przyjdzie oddać swój głos. Czy 6 członków rady zdoła podzielić swój czas pomiędzy naradą, a obecnością na królewskim bankiecie zorganizowanym na cześć księcia i księżniczki z królestw centralnych? Czas nagli!
Czy gdy wyjdą na jaw wszystkie spiski i dworskie intrygi, królestwo będzie umiało podjąć jedną wspólną decyzję? Bo jeśli zatriumfuje chaos, wówczas wszyscy będą zgubieni.


- Liber Arcanorum - 243-cia ogólnowszechświatowa konferencja magów (świat Morkonu) - Maurycy "Nagash" Zamorski, Natalia "Driada" Walkowiak (Klub Fantastyki Chimera)
piątek, 18:00, sala LARP 1
Jak co roku, na terenie Kontynentu Centralnego organizowana jest ogólnowszechświatowa konferencja magów, w której biorą udział liczne znane bądź mniej znane osobistości ze świata magii. Tym razem planowane są referaty na następujące tematy:
- Ogólna teoria wszechświata, magii oraz bytów wszelakich
- Wpływ urojonego pierwiastka Murgos`Angor`Proglu (entropii) na średnią gęstość energii we wszechświecie
- Skuteczne praktyki unikania uwagi trzynastu arcydemonów, strażników magii
- wyniki badań analizy psychologicznej tychże
W planie również jest dyskusja przy herbatce oraz finał prestiżowego konkursu kataklizmów, wraz z wręczeniem nagrody niespodzianki dla zwycięzcy.
Liber Arcanorum to pierwsza odsłona dramy, organizowanej w świecie gry terenowej Morkon, rozgrywanej od wielu lat w okolicach Poznańskiej góry Morasko. Klimat epic-fantasy, z lekką nutką humoru.



- Maszyna Różnicowa - Bartosz "barven" Draus, Maciej "Adler" Bona (Wielosfer)
piątek, 20:00 , sala LARP 3
Naszym industrialnym społeczeństwem rządzą mądrzy technokraci i naukowcy, a nie banda nadętych arystokratów. Tak, świat ruszył do przodu, a my musimy za nim nadążyć. Strajki? Poziom życia robotników? Przecież dokonujemy Skoku Technologicznego. A każda rewolucja wymaga jakiś ofiar. Z resztą to przecież to jedynie robotnicy, proszę się nimi nie martwić. Londyn roku 1860. Stolicy świata, centrum rewolucji technologicznej. Miasta zawsze spowitego mgłą i smogiem. Wystawa światowa ma ukazać potęgę brytyjskiej myśli technologicznej. A w jednej z sal zostało wydane drobne przyjęcie dla gości specjalnych tego wydarzenia. Larp na podstawie książki, które rozpoczęła nurt zwany steampunkiem i będącej klasykiem literatury światowej. Serdecznie zapraszamy! Znajomość lektury nie jest w ogóle wymagana.

- Gruz-Rajd 2000radów #Edycja 2111# POST-NAŃ - Kazah i Brath (Taksiarze)
piątek, 21:00, sala LARP 1
Jak co roku, z całych pustkowi, do Postnania ściągają ludzie spragnieni niezapomnianych wrażeń. Maruderzy, bandyci, hazardziści, ryzykanci, biedacy szukający bogactwa, znajdzie się tu też parę pustynnych gangów. Sprowadza ich jedyne w swoim rodzaju widowisko. Rajd na post-apokaliptycznym torze wyścigowym, wzniesionym na ruinach zbombardowanego Postnania.

Jeśli już kiedyś byłeś na Gruz-Rajdzie nie możesz przegapić kolejnej okazji żeby obstawić swoich ulubionych kierowców. Jeśli nie masz pojęcia o czym mówię to zdecydowanie musisz się tam zjawić i zobaczyć na własne oczy. #W tym roku przedstawimy nowy system obsługujący wyścig. Jest on swoistą wersją demo programu który zostanie wykorzystany podczas larpa na Atomiconie 2011. Więc jeśli się wybierasz, lub nie, zobacz jakie atrakcje cię czekają.

- Jam Twój sługa wierny - Baku i Klema
piątek, 21:00 , sala LARP 4
Alasfar. Królestwo jak każde inne… Zaraz. Czemu na drodze leży burak? Czemu… Hej! Nie rzucajcie tym we mnie! Pomoocy! Wszystko potoczyło się tak szybko, że zanim zjedzono, rutynowo wystawne, śniadanie w komnatach królewskich, tłum już stał u wrót zamku. Tłuszcza zebrana z całego państwa domagała się swych praw, obniżenia podatków i, oczywiście, buraków – naturalnego dobrodziejstwa ziem Alasfar. Wy tymczasem znajdujecie się po tej gorszej stronie – zamknięci w podziemiach zamkowych słyszycie jedynie strzępy informacji. Bo kto by się kłopotał informowaniem sług o bieżących problemach? Przecie to polityka i nie macie się co w nią mieszać… Tak się co poniektórym wydaje. Jednak to wy tu coś znaczycie – jesteście wewnątrz jądra zmian. Wszystko zdaje się zmierzać do rychłego rozwiązania. Alasfar… Wy chyba też macie tu coś do powiedzenia?!

- W Otchłani Czasu - Anna "nemezis" Grodzicka, Agnieszka "Nika Snape" Gosk (duet NN)
piątek, 23:00, sala LARP 4
Na początku był czas... Nie! Zaraz, zaraz... a co z wielkim harfiarzem? Nie... to nie miała być ta bajka... a może? Nieważne... Ważne jest to, co jest teraz. Albo raczej to, czego nie ma. Zaginął! Zniknął! Rozpadł się! Wielki zegar, który odmierzał sekundy, minuty, godziny... naszego życia. Nikt nie wie, co się z nim stało, a tym bardziej co zrobić, by bieg wydarzeń odwrócić. Świat z każdą chwilą się zmniejsza. Znika! Z każdej strony zaczyna otaczać go nicość. Tym razem dzieje się to naprawdę! Nie w jakimś wymyślonym przez dzieci świecie. Ilu ludzi już krzyczało Jej imię? Wciąż i wciąż. To nadal nie działa! Zresztą tak właściwie to kogo imię. Czy Ona istnieje? Jeśli tak, to kto tak naprawdę powinien je krzyczeć?! Niedługo znikniemy razem z czasem i nic po nas nie pozostanie. Czy wszystko jest stracone? Może znajdzie się prawdziwy wojownik, myśliwy z wężowym medalionem na szyi.
Atreju naszych czasów, gdzie jesteś?!


- Zamek nad Rzeką Snu - Anna "yuki" Królicka, Zofia "Zosia" Płocieniak
piątek, 23:00, sala LARP 2
Armia przybyszów z ziem odleglejszych niż Krainy Cienia, nazywająca siebie Jednorogami, od trzech tygodni oblega Zamek nad Rzeką Snu. Dziesięć dni temu padło Miasto na Brzegach Dwóch Rzek, najpotężniej ufortyfikowane miasto na zachodzie Cesarstwa. Zamek wciąż jednak stawia opór, chyba już tylko dzięki niezłomnemu duchowi wojowników z Klanu Lwa. Powoli kończą się zapasy, ludzie są zmęczeni, lecz najgorsza jest bezsilność wobec demonicznych koni których dosiadają najeźdźcy. Kiedy przybywa delegacja dyplomatów z Klanu Żurawia, z pieśnią pokoju na ustach, obie strony niechętnie zgadzają się na podjęcie negocjacji.
Larp w świecie Legendy Pięciu Kręgów (1 edycja), który zostanie opisany na prelekcji "Szmaragdowe Cesarstwo Rokuganu". Obecność osób które chcą grać na larpie jest szczególnie zalecana.


- Mrok - LARP Zardzewiały Topór, Mirage
piątek, 23:00, sala Naukowa
Cicho wszędzie głucho wszędzie, nic nie było nic nie będzie... z każdej strony zdradliwa cisza i nie przenikniona ciemność. Przeżyć to w tej chwili najmniejszy ze wszystkich problemów. Czy ja żyję? czy mam czym oddychać? czym jest ta ciepłą ciecz która na mnie spływa i czemu nie mogę się ruszać. I gdzie ja właściwie jestem....
Uwaga gra dla ludzi dojrzałych emocjonalnie.


- Pociąg marzeń - LARP Zardzewiały Topór, Mefi
piątek 23:00, sala Naukowa 2
Tak! jesteś jednym ze szczęśliwców którzy w losowaniu audiotele wygrali wycieczkę koleją transsyberyjską od uroczego hotelu na drugim końcu świata. Część jest z rodzinami, część sama ale wszyscy bardzo zadowoleni że to właśnie was wylosowano. Macie do dyspozycji pełen bufet i wszelkie dobra tej supernowoczesnej wspaniałej kolei.



Czytaj również

Złote Maski - wywiad
Dotknąć historii
Pyrkon 2016
Kolejny rekord frekwencji i zadowolenia
- recenzja
Warsztaty z Robertem Cichockim
Storytelling technikami Impro dla gier RPG
Pyrkon 2014
Mrówka na konwencie
- recenzja
Czas hiperkonwentów
Pyrkon 2014 okiem Andrzeja Zimniaka

Komentarze


von Mansfeld
   
Ocena:
0
Dobrze rozpisana treść, ale... czy takie treści nie powinny iść na Bloga?
23-03-2011 10:47
bukins
   
Ocena:
+3
Jako redakcja działu LARPowego wspieramy konkurs i nie uważam by treść miała zagubić się wśród notek blogowych.

Plus do tego jest to (dla środowiska LARPowego) o tyle ważna informacja, że warto wrzucić to jako osobny artykuł.
23-03-2011 10:51
Szczur
   
Ocena:
+2
Bełkotliwe i pozbawione konkretów opisywanie LARPów jak widać dalej świeci triumfy. W końcu ważna jest Sztuka a nie zapewnienia graczom informacji.
Eh, żenada.
23-03-2011 11:13
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Ultimate Truth
Jam Twój Sługa wierny
W otchłani czasu
Mrok

Z tych opisów nic nie zrozumiałem. Z pozostałych jeszcze w miarę mogę wywnioskować o co mniej-więcej idzie. W otchłani czasu jest moim faworytem w dziedzinie nie ogarniania o co chodzi.

Fajny jest Pociąg marzeń - stosunkowo krótki, ale przynajmniej wiesz na co idziesz.
23-03-2011 12:12
~ms

Użytkownik niezarejestrowany
    przemyślenia
Ocena:
+1
Tak, jest coś tu na rzeczy. Takie minimum jakie by mnie jako gracza osobiście interesowało, to czy jakieś stroje/rekwizyty przynieść. Takie info może jest gdzieś indziej, może się zgubiło po drodze.

Tyle w krótkim terminie. A w długim - fajnie byłoby, gdyby nie nastawiać się (wyłącznie?) na te bardziej teatralne aspekty live-action role-playing (bleed, efekty specjalne, jedność miejsca czasu akcji). Gdyby ktoś przeprowadził gry opierające się na tradycyjnym rpg-owaniu (gracze rozmawiają z mg) jednakże dla większej liczby graczy niż zwykłe sesje. Mogłoby się to nazywać "turniejami rpg", bo z daleka wyglądałoby to bardziej jak turniej brydża niż jak typowy event larpowy - choć nie szłoby o wyłonienie zwycięzców. Naturalnie pasowałyby tu scenariusze typu sandbox. To byłoby dość interesujące pomiędzy rpg a larpami.
23-03-2011 14:30

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.