Komnaty daimyo
Komnaty daimyo nie są miejscem dla zwykłych samurai, mogą tu zaglądać tylko daimyo i ich zaufani karo. W tym miejscu znajdziecie zwoje o największych sekretach Rokuganu oraz krótsze i dłuższe zapisy opowieści ze Szmaragdowego Cesarstwa
Działy:» Artykuły dla MG
» Scenariusze
» Szkice (WKU)
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 56.
Sortuj wg:
LARP Świątynie Asahina
17-04-2010 20:00 | Ewa 'Akaszik' Cetnar | Komentarze: 0
Na terenie Świątyni Asahina nigdy jeszcze nie przelano krwi. Odwiedzającym wolno wchodzić i odchodzić w każdej chwili oraz czytać wszystkie znajdujące się w niej księgi. Niektórzy uczniowie utrzymują, że najcenniejsza wiedza zawarta jest w kamieniu jej ścian. Mury same zaczynają uczyć shugenja prawd...
LARP Tajemnice są jak znamiona
Zamknięte przed gośćmi za dnia, w pełni żyjące jedynie nocą - Miasto Otwartej Dłoni to najbardziej zepsute miejsce w Cesarstwie. (...) Są też jednak tacy, którzy mają tu do załatwienia ważniejsze sprawy. Ci udają się prosto do zajazdu Tonącej Żaby, gdzie uzyskują swoisty azyl. Mają tylko godzinę, ż...Droga Scenarzysty
Proces tworzenia na przykładzie przygody do Legendy Pięciu Kręgów
24-12-2009 14:17 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 30
"Droga Scenarzysty to połączenie zarysu przygody do Legendy Pięciu Kręgów oraz opis procesu konstruowania scenariusza. Tekst zawiera zbiór porad, jak przygotować podstawę, na której później wzniesiony zostanie szczegółowo rozpisany scenariusz do gry fabularnej. P...
Oczy i uszy Lwa
Zwycięska praca w konkursie Opowieść z Rokuganu
22-11-2009 00:00 | Uszaty | Komentarze: 0
Akodo Jednooki patrzył ze swej pozycji na wzgórzu, na magiczny ogień palący namiot sztabu dowodzenia wojsk trzech maho-tsukai. Jego armie uderzyły na wrogów i bez swoich przywódców zostali oni pokonani zanim bitwa na dobre się rozpoczęła. Akodo był zadowolony, że kolejna sztuczka jego najlepszego sz...
Cena Miłości
22-11-2009 00:00 | Krzysztof 'MorfiQ' Jabłoński | Komentarze: 0
Samurajowie powoli weszli do obszernej sali. Na niewielkim podwyższeniu siedział Musashi-sama, ich daimyo, więc szybko padli na kolana. Po chwili podnieśli się niepewnie, próbując odgadnąć wyraz twarzy swojego pana. Dobrze wiedzieli, że jeśli nie był w humorze, to lepiej byłoby stanąć przed Osano-Wo...
Bitwa w środku tygodnia
16-09-2009 00:00 | Ewa 'Akaszik' Cetnar | Komentarze: 0
Na Drodze Marszu Bólu zaczepił was martwooki osiłek. – Biegnijcie – wrzasnął, a jednego z mocą klepnął w plecy. Ponieważ rozpoznaliście w nim Hidę Amoro, bez dyskusji pognaliście za nim. Gdy minęliście wzniesienie, spowił was smród plugastwa, które właśnie przelewało się przez Mur. Sekun...
Trzydzieści pięć koku
09-03-2009 19:14 | Ewa 'Akaszik' Cetnar | Komentarze: 2
WKU
Wyzwanie: Na zamek trzeba sprowadzić z powrotem młodą kobietę, która sprzedała się do herbaciarni. Nie wiadomo dokładnie do jakiej, dlatego to proste zadanie obejmuje również mały wywiad.
Koncentracja: Samurajom zostaje odliczone dwieście czterdzieści koku, za które mają wykupić kontrakt. Są t...
Broń improwizowana
09-03-2009 18:27 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 4
Kilka miesięcy temu przeczytałem Graj twardo Johna Wicka. Książka ta zawiera wiele mniej lub więcej dobrych pomysłów na urozmaicenie gier fabularnych. Jeden z rozdziałów tej książki opisywał niehonorowe sztuczki podczas walki. Jest już sporo artykułów opublikowanych w innych serwisach lub listach in...
Inicjatywa w trzeciej edycji L5K
11-08-2008 00:40 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 1
Jednym z wielu gorąco dyskutowanych punktów mechaniki L5K to inicjatywa postaci podczas walki. System losowania inicjatywy przy starcie potyczki nie jest bardzo skomplikowany, w gruncie rzeczy to jeden rzut na refleks+ranga Z refleks. Do tego dochodzi kilka modyfikatorów gdy postacie wydają pustkę l...
Mission: Dishonorable [PDF]
06-09-2007 12:29 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 28
%DANE%Mission: Dishonorable (zzipowany PDF, 26Mb)
Sposoby łączenia drużyny w L5K cz. II
18-04-2007 21:27 | Tammo | Komentarze: 3
Witam!
Poprzednio pisałem ogólnie o łączeniu drużyn, ich rodzajach oraz rzeczach, na które przy procesie łączenia drużyn w Legendzie Pięciu Kręgów należy zwrócić uwagę.
Część druga tekstu, zgodnie z obietnicą, przechodzi do konkretów, omawiajac drużyny mieszane, zahaczki i przedstawiając szereg spos...
Sposoby łączenia drużyny w L5K cz. I
23-03-2007 09:18 | Tammo | Komentarze: 1
Wstęp
Niniejszy tekst powstał głównie dlatego, że parę szanowanych przeze mnie osób podzieliło moją opinię na temat częstych problemów z zawiązaniem drużyny i tego, jak pierwsze wspólne przygody nowymi postaciami pełne są zgrzytów i niedociągnięć. Mam nadzieję, że po lekturze tych dwóch tekstów łą...
Jak bezboleśnie zamienić stare na nowe?
Poradnik trzecioedycyjnego Mistrza Gry
28-01-2007 16:23 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 2
Trzecia Edycja Legendy Pięciu Kręgów ma wiele plusów – największym z nich jest nowa, rozbudowana mechanika. Nietrudno jednak o wniosek, że ta zaleta może przyprawić graczy o porządny ból głowy. Zmiana zasad budzi wiele obaw: Czy połapię się w nowych regułach? Czy mój wypieszczony bohater nie s...
Cena pokoju
28-01-2007 16:11 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 4
Cena pokoju
Scenariusz przeznaczony jest dla drużyn, które nie boją się wewnętrznych konfliktów. W trakcie przygody gracze zostaną podzieleni na dwa teoretycznie wrogie obozy. Chociaż okoliczności zmuszą ich do współpracy, zawsze może się zdarzyć, że ktoś postanowi unieść się honorem i wyjechać. Oc...
Wachlarz przysięgi
31-12-2006 12:10 | Grzegorz 'zgreg' Gacek | Komentarze: 0
Wyzwanie:
Na dowód pokładanego zaufania daimyo powierza bohaterom niezwykle delikatną misję. Mają udać się na zamek jego wasala i przekazać dar od feudała, w dowód jego dobrej woli. Stosunki między panem a lennikiem od dawna nie układają się poprawnie, a w aktualnej sytuacji politycznej daimyo nie m...
Zdrajca
31-12-2006 12:01 | Grzegorz 'zgreg' Gacek | Komentarze: 3
Poniższe WKU można dostosować do realiów każdego klanu (z tego powodu tekst pomija nazwiska), najkorzystniej jednak poprowadzić je drużynie Skorpionów (główną inspiracją jest opisywany w Drodze Skorpiona Zagajnik Zdrajcy świetnie nadający się na scenerię sceny finałowej).
Wyzwanie: Drużyna podróżuj...
Kto zabił pannę Rei?
02-12-2006 15:24 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 1
Kto zabił pannę Rei?
Wyzwanie: Gracze przybywają do domu żony słynnego generała Masahito. Przynoszą jej smutne wieści – dwa dni temu jej mąż poległ w bitwie. Śmierć dowódcy wojsk jest ciosem również dla bohaterów. Masahito, prawy i odważny bushi, oddał kiedyś im (lub ich daimyo) dużą przy...
Moralność Wilków
02-12-2006 15:19 | Piotr 'Yurei' Kozłowski | Komentarze: 0
Wyzwanie: Bohaterowie zostają eskortą karawany Jednorożców przewożącej transport różności z Turo-Kojiri do Ryoko Owari w ramach okresowego uzupełnienia składów przedstawicielstwa handlowego tego klanu w Mieście Kłamstw. Jeśli ktokolwiek z nich jest Jednorożcem, dostaje takie zlecenie od swojego daim...
Kara być musi
Wyzwanie: Pewna wioska odmówiła zapłacenia podatków dla daymio, na którego dworze przebywają postacie graczy. Część z nich miała być także zapłacona Cesarzowi. Bohaterowie, jako namiestnicy cesarscy, dostali rozkaz, by wyruszyć do tej wioski i przykładnie zabić co piątego jej mieszkańca. Taki jest c...Uczta w szkarłacie
Wyzwanie: Postacie graczy zostają zaproszone w charakterze świadków na zaślubiny i ucztę godzącą dwa pomniejsze zwaśnione rody. Po rytualnym nabożeństwie w świątyni Benten, ma miejsce wieczorna uczta. Podczas uczty nagle wszystkie lampy i lampiony zaczynają świecić bardzo intensywnym szkarłatnym świ...Ostrze honoru
Artykuł wcześniej publikowany w 16 numerze Portalu "Ostrze bez honoru jest niczym więcej jak kolejnym cierniem w ranach świata. Dlatego trzeba je zahartować we własnej krwi i poznać groźbę jaką stanowi. Honor jest jedynym drogowskazem na tym ciernistym szlaku." Mistrz Miko – Jest to przygod...Spisek sześciu
Przerywnik podróży
Luźna konstrukcja poniższego scenariusza dopuszcza do rozgrywki dowolną w zasadzie drużynę samurajów, będących w podróży, z tym jedynie założeniem, że w jej skład nie wchodzi żaden szczególnie wysoko postawiony dostojnik, którego autorytet przeważyłby polecenia Szmaragdowego Namiestnika – a sa...Nawet ryby zapłaczą
02-11-2006 22:02 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 1
To moja druga przygoda, którą spisałem, a którą wymyśliłem specjalnie na konkurs GRAMY!, na ConQuest 2003. Oczywiście tekst, który poniżej przedstawię to tylko zarys tego, co miało powstać. Historia powstawała podczas trzydniowego szału twórczego, w trakcie intensywnego słuchania muzyki w tonacji mo...
Bracie, kim jesteś?
Wiatr szarpał strzępiaste chmury, odrywając raz za razem malutkie obłoczki, które szybko oddalały się od szarych olbrzymów, pędzących po jasnym, wiosennym niebie. Na równinie, tu i ówdzie przycupnęły za załomami wzgórz płachetki śniegu, kryjąc się przed Panią Wiosną, która na dobre zagościła na boga...Niezdara
Wyzwanie: Do daimyo BG przybył słynny mistrz Herbaty, ceniony w całym Cesarstwie i mile widziany na najzacniejszych dworach. Miast jednak samemu urządzić przyjęcie, poprosił daimyo, by to jeden z jego ludzi przygotował ceremonię. Wybór padł, rzecz jasna, na jednego z BG. Koncentracja: Obecność słynn...Niełatwy dar
Wyzwanie: Bliski przyjaciel BG popadł w niezawinioną niełaskę ich wspólnego daimyo. Zlecenie seppuku lub wygnanie wydaje się nieuniknione - samurajowie mają najprawdopodobniej jedyną szansę na swoje ostatnie spotkanie. Najlepszym zaś sposobem na uhonorowanie i pożegnanie towarzysza jest przygotowani...Tworzenie własnych Oni
Na podstawie Book of Shadowlands Oprócz wszystkich "gatunków" Oni opisanych w zwojach mędrców, istnieją też niezliczone niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju demony. Zmyślni MG mogą więc mieć ochotę, by zaprojektować własną demoniczną menażerię, lub po prostu nasłać jednorazowego użytku przerażaj...Ilu samurajów trzeba, żeby spacyfikowac wioskę?
Przez listę dyskusyjną Legendy nie raz przetaczały się burzliwe dyskusje na temat szans w pełni wyszkolonych samurajów w walce z mieszkańcami siół i wiosek. Choć ja sam nie pojmuję przywiązania do tego makabrycznego problemu, z przyjemnością prezentuję odpowiedź, której onegdaj udzielił czcigodny Se...Lektury (nad)obowiązkowe
Poniższa lista uzupełnia spis z podręcznika i jest naszym wyborem książek, dzięki którym będziecie mogli się lepiej zaznajomić z Japonią i Rokuganem Podstawy Sztuka Wojny Sun Tzu / Wydawnictwo Przedświt 1994 Gorin-no sho - Księga pięciu kręgów Musashi Miyamoto / Diamond Books 2001 Historia H...Maho: czarna magia
Poniższy tekst pochodzi z Gamemaster's Pack, który firma TORI postanowiła we fragmentach udostępnić fanom Legendy Pięciu Kręgów. Tekst ten jest przeznaczony dla Mistrzów Gry i nie powinien być czytany przez graczy - pamiętajcie, zaglądanie przez ramię prowadzącego jest czynem niehonorowym! Maho: Cz...Odnalezione wspomnienia
06-10-2006 21:50 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: W ręce któregoś z bohaterów wpada przez przypadek niepublikowany do tej pory fragment pamiętników damy Kumosano. Są przesiąknięte erotyką, a często także wulgarne. Wspominają o kilku słynnych postaciach z historii cesarstwa, a co najbardziej przerażające, przewija się tam kilka osób z rodz...
Wilk w ludzkiej skórze
Wyzwanie: Daimyo graczy sprowadził na swój zamek nową konkubinę. Dziewczyna jest młoda, piękna i bardzo skromna. Gardzi bogactwem, za to wydaje się być szczerze oddana swemu panu. Daimyo jest do niej bardzo przywiązany, może nawet zakochał się po raz pierwszy w życiu. Trzeba przyznać, że dziewczyna...Śmiesz wątpić w mą odwagę?
WKU może być uzupełnieniem "Nocy Świetlików" Wyzwanie: Potężny samuraj z Klanu Kraba natrząsa się z członka drużyny, który ochrania shugenja i nazywa go tchórzem, który zamiast bronić Rokuganu przed armią Krain Cienia kryje się za Feniksem. Taka zniewaga krwi wymaga - niewczesny żartowniś ginie lu...Walki wróżebne
Wyzwanie: Daimyo któremu służą gracze, właśnie dochował się swego pierwszego męskiego potomka. Koncentracja: Graczom, jako zaufanym samurajom przypadł zaszczyt ochrony niemowlęcia w drodze do świątyni, w trakcie wróżebnej walki, oraz w drodze powrotnej do domu. Uderzenie: Wrogowie nie śpią... Gracze...Walki uliczne
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...Walki dworskie
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...W gorączce
Uwaga: Z jakiś powodów, leżąc w gorączce, cierpiałem na dziwaczne sny. Gdy wróciły mi zmysły, zestawiłem część wizji, otrzymując w rezultacie przygodę: Wyzwanie: BG trafiają na karawanę, będąca celem ataku bandytów. Zbóje właśnie wycofują się w miejsca napadu, pozostawiając za sobą trupy oraz ostat...Szlachetność wynagrodzona
Uwaga: Dodatkową inspiracją dla bardziej ambitnych, która może nadać temu skromnemu pomysłowi nowy wymiar, może być film Akira Kurosawy "Rashomon". Wyzwanie: Bohaterowie spotykają w dzikim lesie skromnie ubranego, lecz szlachetnie wyglądającego samuraja, którego ratują od pewnej śmierci w szponach/...Szczęście w nieszczęściu
Wyzwanie: Powracający po długoletniej nieobecności w domu syn pewnego daimyo zaginął. Drużynę poproszono o pomoc w dowiedzeniu się, co się z nim stało i, jeśli to możliwe, w sprowadzeniu go do domu. Według wizji, którą Fortuny sprowadziły na nadwornego shugenja, w tej misji pomóc może tylko jeden cz...Porwanie w Rokuganie
Wyzwanie: Gracze towarzyszą przypadkowo spotkanemu zegenowi, wysłanemu przez wpływowego daimyo, aby kupił upatrzoną dziewczynkę. Koncentracja: Zegena dogania samuraj, który twierdzi, że dziewczynka jest jego córką. Ona jest zbyt otępiała (ale jak się obudzi, potwierdzi). Uderzenie: Daimyo jest bard...Przejdź do strony: