» Komnaty daimyo

Komnaty daimyo

Komnaty daimyo nie są miejscem dla zwykłych samurai, mogą tu zaglądać tylko daimyo i ich zaufani karo. W tym miejscu znajdziecie zwoje o największych sekretach Rokuganu oraz krótsze i dłuższe zapisy opowieści ze Szmaragdowego Cesarstwa
Działy:
» Artykuły dla MG
» Scenariusze
» Szkice (WKU)
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 56.

LARP Świątynie Asahina

17-04-2010 20:00 | Ewa 'Akaszik' Cetnar | Komentarze: 0
Na terenie Świątyni Asahina nigdy jeszcze nie przelano krwi. Odwiedzającym wolno wchodzić i odchodzić w każdej chwili oraz czytać wszystkie znajdujące się w niej księgi. Niektórzy uczniowie utrzymują, że najcenniejsza wiedza zawarta jest w kamieniu jej ścian. Mury same zaczynają uczyć shugenja prawd...
LARP Tajemnice są jak znamiona

LARP Tajemnice są jak znamiona

26-02-2010 23:27 | | Komentarze: 0
Zamknięte przed gośćmi za dnia, w pełni żyjące jedynie nocą - Miasto Otwartej Dłoni to najbardziej zepsute miejsce w Cesarstwie. (...) Są też jednak tacy, którzy mają tu do załatwienia ważniejsze sprawy. Ci udają się prosto do zajazdu Tonącej Żaby, gdzie uzyskują swoisty azyl. Mają tylko godzinę, ż...
Droga Scenarzysty

Droga Scenarzysty

Proces tworzenia na przykładzie przygody do Legendy Pięciu Kręgów

24-12-2009 14:17 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 30
"Droga Scenarzysty to połączenie zarysu przygody do Legendy Pięciu Kręgów oraz opis procesu konstruowania scenariusza. Tekst zawiera zbiór porad, jak przygotować podstawę, na której później wzniesiony zostanie szczegółowo rozpisany scenariusz do gry fabularnej. P...
Oczy i uszy Lwa

Oczy i uszy Lwa

Zwycięska praca w konkursie Opowieść z Rokuganu

22-11-2009 00:00 | Uszaty | Komentarze: 0
Akodo Jednooki patrzył ze swej pozycji na wzgórzu, na magiczny ogień palący namiot sztabu dowodzenia wojsk trzech maho-tsukai. Jego armie uderzyły na wrogów i bez swoich przywódców zostali oni pokonani zanim bitwa na dobre się rozpoczęła. Akodo był zadowolony, że kolejna sztuczka jego najlepszego sz...

Cena Miłości

22-11-2009 00:00 | Krzysztof 'MorfiQ' Jabłoński | Komentarze: 0
Samurajowie powoli weszli do obszernej sali. Na niewielkim podwyższeniu siedział Musashi-sama, ich daimyo, więc szybko padli na kolana. Po chwili podnieśli się niepewnie, próbując odgadnąć wyraz twarzy swojego pana. Dobrze wiedzieli, że jeśli nie był w humorze, to lepiej byłoby stanąć przed Osano-Wo...
Bitwa w środku tygodnia

Bitwa w środku tygodnia

16-09-2009 00:00 | Ewa 'Akaszik' Cetnar | Komentarze: 0
Na Drodze Marszu Bólu zaczepił was martwooki osiłek. – Biegnijcie – wrzasnął, a jednego z mocą klepnął w plecy. Ponieważ rozpoznaliście w nim Hidę Amoro, bez dyskusji pognaliście za nim. Gdy minęliście wzniesienie, spowił was smród plugastwa, które właśnie przelewało się przez Mur. Sekun...

Trzydzieści pięć koku

09-03-2009 19:14 | Ewa 'Akaszik' Cetnar | Komentarze: 2
WKU Wyzwanie: Na zamek trzeba sprowadzić z powrotem młodą kobietę, która sprzedała się do herbaciarni. Nie wiadomo dokładnie do jakiej, dlatego to proste zadanie obejmuje również mały wywiad. Koncentracja: Samurajom zostaje odliczone dwieście czterdzieści koku, za które mają wykupić kontrakt. Są t...

Broń improwizowana

09-03-2009 18:27 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 4
Kilka miesięcy temu przeczytałem Graj twardo Johna Wicka. Książka ta zawiera wiele mniej lub więcej dobrych pomysłów na urozmaicenie gier fabularnych. Jeden z rozdziałów tej książki opisywał niehonorowe sztuczki podczas walki. Jest już sporo artykułów opublikowanych w innych serwisach lub listach in...

Inicjatywa w trzeciej edycji L5K

11-08-2008 00:40 | David 'kabuki joe' Duerschlag | Komentarze: 1
Jednym z wielu gorąco dyskutowanych punktów mechaniki L5K to inicjatywa postaci podczas walki. System losowania inicjatywy przy starcie potyczki nie jest bardzo skomplikowany, w gruncie rzeczy to jeden rzut na refleks+ranga Z refleks. Do tego dochodzi kilka modyfikatorów gdy postacie wydają pustkę l...
Mission: Dishonorable [PDF]

Mission: Dishonorable [PDF]

06-09-2007 12:29 | Magdalena 'MEaDEA' Madej-Reputakowska | Komentarze: 28
%DANE%Mission: Dishonorable (zzipowany PDF, 26Mb)

Sposoby łączenia drużyny w L5K cz. II

18-04-2007 21:27 | Tammo | Komentarze: 3
Witam! Poprzednio pisałem ogólnie o łączeniu drużyn, ich rodzajach oraz rzeczach, na które przy procesie łączenia drużyn w Legendzie Pięciu Kręgów należy zwrócić uwagę. Część druga tekstu, zgodnie z obietnicą, przechodzi do konkretów, omawiajac drużyny mieszane, zahaczki i przedstawiając szereg spos...

Sposoby łączenia drużyny w L5K cz. I

23-03-2007 09:18 | Tammo | Komentarze: 1
Wstęp Niniejszy tekst powstał głównie dlatego, że parę szanowanych przeze mnie osób podzieliło moją opinię na temat częstych problemów z zawiązaniem drużyny i tego, jak pierwsze wspólne przygody nowymi postaciami pełne są zgrzytów i niedociągnięć. Mam nadzieję, że po lekturze tych dwóch tekstów łą...

Jak bezboleśnie zamienić stare na nowe?

Poradnik trzecioedycyjnego Mistrza Gry

28-01-2007 16:23 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 2
Trzecia Edycja Legendy Pięciu Kręgów ma wiele plusów – największym z nich jest nowa, rozbudowana mechanika. Nietrudno jednak o wniosek, że ta zaleta może przyprawić graczy o porządny ból głowy. Zmiana zasad budzi wiele obaw: Czy połapię się w nowych regułach? Czy mój wypieszczony bohater nie s...

Cena pokoju

28-01-2007 16:11 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 4
Cena pokoju Scenariusz przeznaczony jest dla drużyn, które nie boją się wewnętrznych konfliktów. W trakcie przygody gracze zostaną podzieleni na dwa teoretycznie wrogie obozy. Chociaż okoliczności zmuszą ich do współpracy, zawsze może się zdarzyć, że ktoś postanowi unieść się honorem i wyjechać. Oc...

Wachlarz przysięgi

31-12-2006 12:10 | Grzegorz 'zgreg' Gacek | Komentarze: 0
Wyzwanie: Na dowód pokładanego zaufania daimyo powierza bohaterom niezwykle delikatną misję. Mają udać się na zamek jego wasala i przekazać dar od feudała, w dowód jego dobrej woli. Stosunki między panem a lennikiem od dawna nie układają się poprawnie, a w aktualnej sytuacji politycznej daimyo nie m...

Zdrajca

31-12-2006 12:01 | Grzegorz 'zgreg' Gacek | Komentarze: 3
Poniższe WKU można dostosować do realiów każdego klanu (z tego powodu tekst pomija nazwiska), najkorzystniej jednak poprowadzić je drużynie Skorpionów (główną inspiracją jest opisywany w Drodze Skorpiona Zagajnik Zdrajcy świetnie nadający się na scenerię sceny finałowej). Wyzwanie: Drużyna podróżuj...

Kto zabił pannę Rei?

02-12-2006 15:24 | Marta 'fairhaven' Pyrz | Komentarze: 1
Kto zabił pannę Rei? Wyzwanie: Gracze przybywają do domu żony słynnego generała Masahito. Przynoszą jej smutne wieści – dwa dni temu jej mąż poległ w bitwie. Śmierć dowódcy wojsk jest ciosem również dla bohaterów. Masahito, prawy i odważny bushi, oddał kiedyś im (lub ich daimyo) dużą przy...

Moralność Wilków

02-12-2006 15:19 | Piotr 'Yurei' Kozłowski | Komentarze: 0
Wyzwanie: Bohaterowie zostają eskortą karawany Jednorożców przewożącej transport różności z Turo-Kojiri do Ryoko Owari w ramach okresowego uzupełnienia składów przedstawicielstwa handlowego tego klanu w Mieście Kłamstw. Jeśli ktokolwiek z nich jest Jednorożcem, dostaje takie zlecenie od swojego daim...

Kara być musi

15-11-2006 08:41 | | Komentarze: 2
Wyzwanie: Pewna wioska odmówiła zapłacenia podatków dla daymio, na którego dworze przebywają postacie graczy. Część z nich miała być także zapłacona Cesarzowi. Bohaterowie, jako namiestnicy cesarscy, dostali rozkaz, by wyruszyć do tej wioski i przykładnie zabić co piątego jej mieszkańca. Taki jest c...

Uczta w szkarłacie

15-11-2006 08:38 | | Komentarze: 1
Wyzwanie: Postacie graczy zostają zaproszone w charakterze świadków na zaślubiny i ucztę godzącą dwa pomniejsze zwaśnione rody. Po rytualnym nabożeństwie w świątyni Benten, ma miejsce wieczorna uczta. Podczas uczty nagle wszystkie lampy i lampiony zaczynają świecić bardzo intensywnym szkarłatnym świ...

Ostrze honoru

15-11-2006 08:21 | | Komentarze: 0
Artykuł wcześniej publikowany w 16 numerze Portalu "Ostrze bez honoru jest niczym więcej jak kolejnym cierniem w ranach świata. Dlatego trzeba je zahartować we własnej krwi i poznać groźbę jaką stanowi. Honor jest jedynym drogowskazem na tym ciernistym szlaku." Mistrz Miko – Jest to przygod...

Spisek sześciu

Przerywnik podróży

02-11-2006 22:04 | | Komentarze: 3
Luźna konstrukcja poniższego scenariusza dopuszcza do rozgrywki dowolną w zasadzie drużynę samurajów, będących w podróży, z tym jedynie założeniem, że w jej skład nie wchodzi żaden szczególnie wysoko postawiony dostojnik, którego autorytet przeważyłby polecenia Szmaragdowego Namiestnika – a sa...

Nawet ryby zapłaczą

02-11-2006 22:02 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 1
To moja druga przygoda, którą spisałem, a którą wymyśliłem specjalnie na konkurs GRAMY!, na ConQuest 2003. Oczywiście tekst, który poniżej przedstawię to tylko zarys tego, co miało powstać. Historia powstawała podczas trzydniowego szału twórczego, w trakcie intensywnego słuchania muzyki w tonacji mo...

Bracie, kim jesteś?

02-11-2006 22:00 | | Komentarze: 2
Wiatr szarpał strzępiaste chmury, odrywając raz za razem malutkie obłoczki, które szybko oddalały się od szarych olbrzymów, pędzących po jasnym, wiosennym niebie. Na równinie, tu i ówdzie przycupnęły za załomami wzgórz płachetki śniegu, kryjąc się przed Panią Wiosną, która na dobre zagościła na boga...

Niezdara

01-11-2006 21:49 | | Komentarze: 2
Wyzwanie: Do daimyo BG przybył słynny mistrz Herbaty, ceniony w całym Cesarstwie i mile widziany na najzacniejszych dworach. Miast jednak samemu urządzić przyjęcie, poprosił daimyo, by to jeden z jego ludzi przygotował ceremonię. Wybór padł, rzecz jasna, na jednego z BG. Koncentracja: Obecność słynn...

Niełatwy dar

01-11-2006 21:44 | | Komentarze: 1
Wyzwanie: Bliski przyjaciel BG popadł w niezawinioną niełaskę ich wspólnego daimyo. Zlecenie seppuku lub wygnanie wydaje się nieuniknione - samurajowie mają najprawdopodobniej jedyną szansę na swoje ostatnie spotkanie. Najlepszym zaś sposobem na uhonorowanie i pożegnanie towarzysza jest przygotowani...

Tworzenie własnych Oni

06-10-2006 22:12 | | Komentarze: 3
Na podstawie Book of Shadowlands Oprócz wszystkich "gatunków" Oni opisanych w zwojach mędrców, istnieją też niezliczone niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju demony. Zmyślni MG mogą więc mieć ochotę, by zaprojektować własną demoniczną menażerię, lub po prostu nasłać jednorazowego użytku przerażaj...

Ilu samurajów trzeba, żeby spacyfikowac wioskę?

06-10-2006 22:10 | | Komentarze: 0
Przez listę dyskusyjną Legendy nie raz przetaczały się burzliwe dyskusje na temat szans w pełni wyszkolonych samurajów w walce z mieszkańcami siół i wiosek. Choć ja sam nie pojmuję przywiązania do tego makabrycznego problemu, z przyjemnością prezentuję odpowiedź, której onegdaj udzielił czcigodny Se...

Lektury (nad)obowiązkowe

06-10-2006 22:04 | | Komentarze: 1
Poniższa lista uzupełnia spis z podręcznika i jest naszym wyborem książek, dzięki którym będziecie mogli się lepiej zaznajomić z Japonią i Rokuganem Podstawy Sztuka Wojny Sun Tzu / Wydawnictwo Przedświt 1994 Gorin-no sho - Księga pięciu kręgów Musashi Miyamoto / Diamond Books 2001 Historia H...

Maho: czarna magia

06-10-2006 22:01 | | Komentarze: 0
Poniższy tekst pochodzi z Gamemaster's Pack, który firma TORI postanowiła we fragmentach udostępnić fanom Legendy Pięciu Kręgów. Tekst ten jest przeznaczony dla Mistrzów Gry i nie powinien być czytany przez graczy - pamiętajcie, zaglądanie przez ramię prowadzącego jest czynem niehonorowym! Maho: Cz...

Odnalezione wspomnienia

06-10-2006 21:50 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: W ręce któregoś z bohaterów wpada przez przypadek niepublikowany do tej pory fragment pamiętników damy Kumosano. Są przesiąknięte erotyką, a często także wulgarne. Wspominają o kilku słynnych postaciach z historii cesarstwa, a co najbardziej przerażające, przewija się tam kilka osób z rodz...

Wilk w ludzkiej skórze

06-10-2006 21:49 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Daimyo graczy sprowadził na swój zamek nową konkubinę. Dziewczyna jest młoda, piękna i bardzo skromna. Gardzi bogactwem, za to wydaje się być szczerze oddana swemu panu. Daimyo jest do niej bardzo przywiązany, może nawet zakochał się po raz pierwszy w życiu. Trzeba przyznać, że dziewczyna...

Śmiesz wątpić w mą odwagę?

06-10-2006 21:48 | | Komentarze: 0
WKU może być uzupełnieniem "Nocy Świetlików" Wyzwanie: Potężny samuraj z Klanu Kraba natrząsa się z członka drużyny, który ochrania shugenja i nazywa go tchórzem, który zamiast bronić Rokuganu przed armią Krain Cienia kryje się za Feniksem. Taka zniewaga krwi wymaga - niewczesny żartowniś ginie lu...

Walki wróżebne

06-10-2006 21:47 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Daimyo któremu służą gracze, właśnie dochował się swego pierwszego męskiego potomka. Koncentracja: Graczom, jako zaufanym samurajom przypadł zaszczyt ochrony niemowlęcia w drodze do świątyni, w trakcie wróżebnej walki, oraz w drodze powrotnej do domu. Uderzenie: Wrogowie nie śpią... Gracze...

Walki uliczne

06-10-2006 21:46 | | Komentarze: 1
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...

Walki dworskie

06-10-2006 21:45 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...

W gorączce

06-10-2006 21:42 | | Komentarze: 0
Uwaga: Z jakiś powodów, leżąc w gorączce, cierpiałem na dziwaczne sny. Gdy wróciły mi zmysły, zestawiłem część wizji, otrzymując w rezultacie przygodę: Wyzwanie: BG trafiają na karawanę, będąca celem ataku bandytów. Zbóje właśnie wycofują się w miejsca napadu, pozostawiając za sobą trupy oraz ostat...

Szlachetność wynagrodzona

06-10-2006 21:40 | | Komentarze: 1
Uwaga: Dodatkową inspiracją dla bardziej ambitnych, która może nadać temu skromnemu pomysłowi nowy wymiar, może być film Akira Kurosawy "Rashomon". Wyzwanie: Bohaterowie spotykają w dzikim lesie skromnie ubranego, lecz szlachetnie wyglądającego samuraja, którego ratują od pewnej śmierci w szponach/...

Szczęście w nieszczęściu

06-10-2006 21:38 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Powracający po długoletniej nieobecności w domu syn pewnego daimyo zaginął. Drużynę poproszono o pomoc w dowiedzeniu się, co się z nim stało i, jeśli to możliwe, w sprowadzeniu go do domu. Według wizji, którą Fortuny sprowadziły na nadwornego shugenja, w tej misji pomóc może tylko jeden cz...

Porwanie w Rokuganie

06-10-2006 21:37 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze towarzyszą przypadkowo spotkanemu zegenowi, wysłanemu przez wpływowego daimyo, aby kupił upatrzoną dziewczynkę. Koncentracja: Zegena dogania samuraj, który twierdzi, że dziewczynka jest jego córką. Ona jest zbyt otępiała (ale jak się obudzi, potwierdzi). Uderzenie: Daimyo jest bard...