Aktualności

Jak rozmawiać z graczami? - artykuł

Jak rozmawiać z graczami? - artykuł

11-12-2007 13:10 | Michał 'Furiath' Markowski
"Jeżeli już wszyscy zgodzili się z tym, że warto rozmawiać, to ja się pytam: Czemu tak rzadko rozmawiamy? Czemu jeśli nawet rozmawiamy to nic z tego nie wynika? Czemu nie umiemy rozmawiać? I czy jest to tylko problem mniejszości? [...] Prawda jest taka, że każdy wie, iż rozmawiać należy, ale mało kto wie jak ową rozmowę przeprowadzić."

Dział RPG zaprasza do lektury artykułu Andrzeja 'Karczmarza' Benczka pt. Jak rozmawiać z graczami? » więcej
Budując swój własny domek z kart cz.2.

Budując swój własny domek z kart cz.2.

03-12-2007 12:20 | Michał 'Furiath' Markowski
"Jest takie stare powiedzenie – "Gracze są antyspołeczni". Spotkałem wielu graczy, którzy potrafili bez problemu nawiązywać kontakty z innymi ludźmi. Ale spotkałem też wielu, których zachowanie pozostawiało wiele do życzenia. W pierwszej chwili wydawało mi się, że w samym graniu znajduje się to "coś", co sprawia, że ludzie uzewnętrzniają antyspołeczne cechy swojego charakteru (może naprawdę coś takiego jest gdzieś w grach fabularnych głęboko ukryte), lecz rozmyślałem też o przytoczonym powyżej powiedzeniu i o tym, jakie ono wywiera na nas graczy wpływ."

Zapraszamy do drugiej części cyklu Chrisa Chinna zatytułowanej Dokąd nas to zaprowadzi?. » więcej
Kasyno w Hotelu Hyatt - artykuł

Kasyno w Hotelu Hyatt - artykuł

26-11-2007 19:49 | Tymoteusz 'LiAiL' Masiakowski
"Podjeżdżam pod hotel Hyatt i zostawiam parkingowemu kluczyki do auta. Wchodzę do budynku i kieruję się w stronę bannera z podświetlonym napisem Hyatt Poker Room. Mijam wysokiego ochroniarza o przyjemnym wyrazie twarzy, zakutego w najnowszy włoski garnitur. Kłania się i ręką wskazuje kierunek marszu. Przechodzę przez szerokie wejście obite mahoniową framugą. Jest tu cicho. Słychać tylko delikatną muzykę w tle, szelest monet wpadających do automatów z jednorękim bandytą, kulki spadające na koło ruletki, podbicia, pasy i wytłumione przekleństwa."

Kasyno w Hotelu Hyatt to opis miejsca do którego zazwyczaj przychodzą ludzie zdesperowani, bądź też tacy którzy chcą przeżyć chwile porażki lub triumfu. Jednak kasyno w Hotelu Hyatt to miejsce, w którym pieniądze niekoniecznie są główną kartą przetargową, a graczom często przychodzi płacić własnym zdrowiem, a nawet życiem. Autorem tekstu jest Karol 'Rastif' Muszyński. » więcej
Budując swój własny domek z kart cz 1.

Budując swój własny domek z kart cz 1.

22-11-2007 11:40 | Michał 'Furiath' Markowski
Dział RPG zaprasza do lektury krótkiego felietonu autorstwa Chrisa Chinna pt. Budując swój własny domek z kart. Jest to pierwsza spośród trzech części spostrzeżeń i dywagacji Chrisa na temat problemów, jakie gracze RPG napotykają na swojej drodze. » więcej

Stadion Dziesięciolecia - artykuł

09-11-2007 01:52 | Tymoteusz 'LiAiL' Masiakowski
"Stadion wzniesiono dla uczczenia 10 rocznicy powstania Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej. Budowa zajęła zaledwie 11 miesięcy, co było ewenementem na skalę światową - nigdy wcześniej nie wnoszono tak dużego, bo prawie stutysięcznego, obiektu w tak krótkim czasie. Na miejsce wybrano zwałowisko gruzu ze zniszczonych w czasie powstania warszawskiego budynków po wschodniej stronie Wisły. Sam nasyp pod stadion powstał zresztą właśnie z tego gruzu, będąc, w mniemaniu władzy, symbolem wyższości idei socjalistycznych nad brudnymi pomysłami rządu londyńskiego. Otwarcie obiektu było wielkim wydarzeniem, świętowanym przez całą elitę partii pod przewodnictwem Bieruta, który osobiście przeciął wstęgę. Inauguracyjny mecz Warszawa - Stalinogród (Katowice) zakończył się zwycięstwem gości 2-1."

Stadion Dziesięciolecia to tekst przedstawiający od niecodziennej strony jeden z najsłynniejszych obiektów Warszawy. Autorem tekstu jest Karol 'Rastif' Muszyński. » więcej
Umiejętność: zapchajdziura

Umiejętność: zapchajdziura

07-11-2007 12:01 | Ewa 'senmara' Markowska
"Złe rozłożenie wagi umiejętności to jedna z powszechnych przypadłości systemów RPG. Pewne zdolności są pierwszorzędne, rzec by można kluczowe, inne zaś wydają się dodane jedynie dla kolorytu. To właśnie te ostatnie są bohaterkami niniejszego artykułu."

Zapraszamy do lektury felietonu Michała 'Furiatha' Markowskiego, który porusza temat zbalansowania umiejętności w systemach RPG. » więcej
Cytadela - artykuł

Cytadela - artykuł

01-11-2007 17:23 | Tymoteusz 'LiAiL' Masiakowski
"Wyobraźmy sobie zdjęcie lotnicze Warszawy. Duże, formatu A0, zawieszone na ścianie. Gdyby komuś z jakichkolwiek względów przyszłoby na myśl, aby nałożyć nań siatkę zaznaczającą miejsca, w których dochodziło do nienaturalnie dużej liczby omdleń otrzymałby kilkanaście miejsc."

Cytadela to opis warszawskiej twierdzy, która wiele lat temu stała się miejscem niewyobrażalnych cierpień oraz śmierci wielu niewinnych ludzi. Wstąp w trzewia owego miejsca i poznaj prawdziwą naturę twierdzy. Autorem tekstu jest Paweł 'Parsifal' Jędral. » więcej
Iluzjon - artykuł

Iluzjon - artykuł

30-10-2007 20:24 | Tymoteusz 'LiAiL' Masiakowski
"Sanjuro przechadza się po mieście. Mija psa niosącego w pysku odciętą dłoń. Drzwi jednego z drewnianych domów niespodziewanie otwierają się, przerywając dudniącą w uszach ciszę. Wybiega z nich podstarzały człowiek. Niczym szaleniec krąży wokół samuraja."

Iluzjon to opis nietypowego miejsca, jakim jest kino, w którym nie wszystko jest tak, jak być powinno. Zasiądź na chwilę w starej sali projekcyjnej i przekonaj się na własne oczy, jaką tajemnicę kryją mury kina z lat pięćdziesiątych. Autorem tekstu jest Karol 'Rastif' Muszyński. » więcej
Konkurs na scenariusz RPG

Konkurs na scenariusz RPG

01-10-2007 12:12 | Whitefire
Serwisy Mythai oraz Smocza Grota ogłosiły nowy konkurs na najlepszy scenariusz do gry fabularnej w roku 2007. Przewidziane są nagrody pieniężne oraz kości do gry, ufundowane przez głównego sponsora imprezy, firmę Q-workshop. Szczegółowe informacje i regulamin znajdziecie na stronie współorganizatora. » więcej
Nowa twarz TLC

Nowa twarz TLC

13-09-2007 21:49 | Łukasz 'zara2stra' Respondek
The Last Cycle, największe forum internetowe zrzeszające fanów Kultu z wszystkich zakątków świata, powróciło dziś, po krótkiej przerwie technicznej z nowym wyglądem i kilkoma interesującymi, dodatkowymi funkcjami. » więcej
100 gier wszechczasów według InQuesta

100 gier wszechczasów według InQuesta

13-09-2007 17:14 | Rafał 'Ra-V' Błaszczak
Magazyn InQuest opublikował listę 100 najważniejszych, według redakcji, gier wszechczasów. Wśród tytułów znalazły się gry planszowe, karciane, bitewne i fabularne.

Jest to swoiste pożegnanie redakcji z czytelnikami, ponieważ wiadomo już, że magazyn został zamknięty. » więcej
Kotek - opowiadanie

Kotek - opowiadanie

11-09-2007 01:26 | Rothar
"Lubię ten moment ciszy. Tę krótką chwilę tuż przed wyrwaniem serca. Mierzi mnie to całe krzyczenie, szarpanie, walka. Dzikie spojrzenia zamglone wyłącznie myślą o przetrwaniu."

Józef Orzeszyna, autor opowiadania Kotek, zabierze Was w podróż po umyśle szaleńca. Zapraszamy do lektury. » więcej
Moje RPG jest lepsze niż Twoje

Moje RPG jest lepsze niż Twoje

05-09-2007 10:19 | Michał 'Furiath' Markowski
"Tak w skrócie można podsumować większość erpegowych flejmów szalejących na forach internetowych.
Temat flejma nie jest jednak istotny. Wszystkie opierają się bowiem na tej samej regule. Rozmówcy próbują udowodnić, że lepiej niż kontrdyskutant grają w dany system, że ich sesje są lepsze, pełniejsze, ciekawsze, że są lepszymi erpegowcami."


Zapraszamy do felietonu Radosława 'Dhaerowa' Miodka, pt. Moje RPG jest lepsze niż Twoje. » więcej
OCD - artykuł

OCD - artykuł

03-09-2007 13:21 | Rothar
"Nerwica natręctw to, pomimo często niewielkiej szkodliwości, jedna z najtrudniejszych w leczeniu chorób psychicznych. Charakteryzuje się powracającymi wbrew woli myślami i wyobrażeniami oraz przymusowi wewnętrznemu wykonywania tych samych czynności wielokrotnie."

Dział Kultu zaprasza do lektury artykułu OCD autorstwa Jarosława 'Aerhardta' Głaska. » więcej
Kultowa karta postaci PL (1-3 ed.)

Kultowa karta postaci PL (1-3 ed.)

30-08-2007 11:00 | Rothar
W dziale Kult można pobrać pierwszą nieoficjalną polskojęzyczną kartę postaci do tego systemu. Jest ona zgodna ze wszystkimi dotąd wydanymi edycjami gry. Jej autorem jest Łukasz 'zara2stra' Respondek. W dokumencie znajduje się także przydatny słowniczek wszystkich tłumaczeń. Plik w formacie PDF zajmuje 262 KB. » więcej
Nowy system punktowy - FAQ

Nowy system punktowy - FAQ

22-08-2007 22:55 | Piotr 'Rebound' Brewczyński
Od 1 września 2007 roku wprowadzamy nowy system nagradzania aktywnych użytkowników. Koniec z nagrodami dla pierwszej dziesiątki - już niedługo niemal każdy, kto wniósł coś do serwisu będzie mógł coś za to dostać. Zapraszamy do lektury krótkiego FAQ dotyczącego nowego systemu punktowego. » więcej
Aegri somnia - opowiadanie

Aegri somnia - opowiadanie

20-08-2007 19:18 | Rothar
"Sekwencja zdarzeń nigdy nie była tak skomplikowana jak dzisiaj. Stworzenie unoszące się na samym środku sali, w niknącej już poświacie, przypominało nieco ptaka. Wygięte w tył narośla sięgały aż do sufitu, niemal go muskając. Ich końcami stworzenie prawie dotykało szyb zakratowanego okna znajdującego się na przeciwległej ścianie."

Aegri Somnia to opowiadanie utrzymane w ciężkim, onirycznym klimacie. Narratorem jest chory, któremu każda noc w szpitalu przynosi tę samą niepokojącą wizję. Autorem tekstu jest Tymoteusz 'LiAiL' Masiakowski. Zapraszamy do lektury. » więcej
Nowy dział: Inspiracje

Nowy dział: Inspiracje

19-08-2007 13:28 | Rothar
Redakcja działu Kult przygotowała dla czytelników serwisu nowy dział, Inspiracje. Będą trafiały do niego propozycje i recenzje książek, filmów i albumów muzycznych, które mogą stanowić źródło pomysłów dla mistrzów gry. Na sam początek polecamy zbiór literackich kopalni inspiracji, który można znaleźć w odpowiedniej zakładce działu. Zapraszamy równocześnie do pomocy przy rozbudowie projektu. » więcej
Jak konstruować filmowe sesje RPG

Jak konstruować filmowe sesje RPG

16-08-2007 15:06 | Michał 'Furiath' Markowski
"Wielu Mistrzów Gry pragnie prowadzić sesje, które swym stylem i rozmachem będą u graczy wywoływać wrażenie, że znaleźli się w kinie i oglądają doskonałe dzieło filmowe. Takie sesje często zwiemy właśnie filmowymi. Niestety, jest to dość wymagający rodzaj rozgrywki i nie każdemu Mistrzowi Gry udaje się go poprowadzić. Poniższy poradnik powstał, by stanowić pomoc dla wszystkich, którzy mają z tym problemy."

Paweł 'Gerard Heime' Jasiński przedstawia poradnik pt. Jak konstruować filmowe sesje RPG. Zapraszamy do lektury! » więcej
El finale grande

El finale grande

07-08-2007 16:00 | Michał 'Furiath' Markowski
"O ile dobre trzęsienie ziemi na początku sesji potrafi sprawnie wciągnąć graczy w fabułę i nastrój sesji, o tyle udany finał może sprawić, że zostanie ona zapamiętana po wsze czasy."

Jarosław 'beacon' Kopeć podzieli się z Wami wskazówkami na temat konstruowania filmowych scen finałowych. Miłej lektury! » więcej
Wyświetlono rezultaty 21-40 z 101.