Kult

Artykuły

28-01-2008 10:13
Komentarze: 0
13-01-2008 12:18
Komentarze: 0
13-01-2008 12:13
Komentarze: 0
13-01-2008 12:07
Komentarze: 0
13-01-2008 12:06
Komentarze: 0
Bliźniaki
06-01-2008 17:05
Komentarze: 6

Aktualności

Antologia Poltera - już jest!

Antologia Poltera - już jest!

05-08-2008 21:12 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 17
Zapowiadana miesiąc temu Antologia Poltergeista 2007 ukazała się w dniu dzisiejszym na płycie dołączonej do najnowszego numeru CD-Action. Liczący sobie ponad czterysta pięćdziesiąt stron plik PDF zawiera wybór najlepszych artykułów, które w ubiegłym roku ukazały się na łamach naszego serwisu. Znajdziecie w niej także wpisy blogowe, komiksy, wywiady i opowiadania.

Pod koniec tego miesiąca antologia zostanie też udostępniona do ściągnięcia ze stron serwisu Poltergeist.
Piętnastu na stronie Quentina

Piętnastu na stronie Quentina

05-07-2008 00:45 | Maciej 'Repek' Reputakowski
Po rozmaitych perturbacjach na stronie Quentina pojawiło się piętnaście scenariuszy nadesłanych na dziesiątą edycję konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej. Można je pobrać w oryginalnej formie i przeczytać komentarze członków kapituły.

Szesnasty, zwycięski scenariusz już niebawem powinien trafić na serwisy patronackie w wersji deluxe. Więcej na stronie nagrody po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Antologia Poltergeista 2007 w CD-Action

Antologia Poltergeista 2007 w CD-Action

28-06-2008 14:03 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 47
Na płycie DVD dołączonej do najbliższego numeru CD-Action znajdzie się antologia Polter 2007, zbierająca najlepsze teksty, które pojawiły się na łamach naszego serwisu w zeszłym roku. Premiera CD-Action nr 7/08 będzie miała miejsce już za 10 dni - 8 lipca. Więcej informacji w rozszerzeniu wieści. » więcej
Horror RPG – Miasto luster

Horror RPG – Miasto luster

28-05-2008 15:57 | Jacek 'vanderus' Dworzycki
Zapraszamy do kolejnej aktualizacji działu Kulthulhu. Mamy przyjemność zaprezentować drugi już tekst poświęcony Cthulhushimie, tym razem autorstwa Yendrka, zatytułowany Miasto luster. Warto podkreślić, iż główny pomysł opowieści możliwy jest do wykorzystania nie tylko w tym postapokaliptycznym świecie. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z nim. » więcej
Znamy finalistów Quentina 2008!

Znamy finalistów Quentina 2008!

22-04-2008 23:27 | Maciej 'Repek' Reputakowski
22 kwietnia zakończyło się finałowe głosowanie kapituły konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej Quentin. Wyniki zmagań scenarzystów poznamy 3 maja w Krakowie podczas oficjalnego zamknięcia konwentu ConStar. Jednakże już teraz można poznać piątkę finalistów konkursu, których scenariusze zyskały najwięcej uznania w oczach członków kapituły.

Oto oni: Andrzej 'Karczmarz' Benczek, Marcin 'Kiender' Kiendra, Piotr Odoliński, Kamil 'Talandor' Sobierajski i Mateusz 'Craven' Wielgosz. Kto z nich zgarnie kufer z nagrodami? Dowiemy się już niebawem! Więcej na stronie konkursu po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Quentin 2008: Czas minął

Quentin 2008: Czas minął

26-03-2008 17:12 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 3
W nocy z 23 na 24 marca upłynął termin nadsyłania prac na konkurs na najlepszy scenariusz do gry fabularnej Quentin. O zwycięstwo i pokaźne nagrody walczyć będzie szesnaście tekstów. Finałową piątkę poznamy około 23 kwietnia, a zwycięzcę - 3 maja w Krakowie, na oficjalnym zakończeniu konwentu ConStar.

Organizatorzy dziękują wszystkim uczestnikom za odwagę oraz poświęcony czas i zabierają się do lektury.
Quentin 2008: Ostatni tydzień!

Quentin 2008: Ostatni tydzień!

16-03-2008 20:02 | Maciej 'Repek' Reputakowski
23 marca, o północy z niedzieli na poniedziałek, upływa ostateczny termin nadsyłania tekstów na konkurs na najlepszy scenariusz do gry fabularnej. To ostatnia chwila, by zmobilizować siły, spisać swój pomysł i powalczyć o nagrody, których nominalna wartość przekracza tysiąc złotych.

Wszelkie szczegóły na stronie konkursu po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Quentin 2008: Został miesiąc

Quentin 2008: Został miesiąc

23-02-2008 22:43 | Maciej 'Repek' Reputakowski
Za miesiąc, 23 marca, upływa termin nadsyłania prac na konkurs na najlepszy scenariusz do gry fabularnej Quentin. Jako ostateczną zachętę organizatorzy przedstawiają trzy nowe zestawy nagród, które pojawiły się w specjalnym Kuferku.

Ponadto kapituła zaprasza do odwiedzenia strony Wydawnictwa Portal, gdzie pod tym adresem ukazała się informacja o nowym dodatku do Neuroshimy. Podręcznik powstał na kanwie scenariusza Poszukiwacze Zaginionej Ameryki, który w zeszłym roku znalazł się w finale Quentina. Jego autorem jest Andrzej 'Karczmarz' Benczek. Więcej na stronie konkursu po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Q-workshop ogłasza nowy konkurs na projekt zestawu kości!

Q-workshop ogłasza nowy konkurs na projekt zestawu kości!

08-02-2008 06:31 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 3
Q-workshop – największy polski producent kości i akcesoriów do gier – z dumą ogłasza swój kolejny konkurs projektancki. Tym razem poszukujemy nowych pomysłów na cały zestaw kości – od k4 do k20. To nasz największy jak dotychczas konkurs. W rozszerzeniu wieści znajdziecie kilka powodów, dla których powinniście się nim zainteresować. » więcej
Co mnie uwiera w od zera do bohatera? - felieton

Co mnie uwiera w od zera do bohatera? - felieton

08-02-2008 04:41 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło
"Mechanika powinna być na tyle uniwersalna, by mógła zaspokoić, zróżnicowane przecież, gusta rozmaitych erpegowców. Jak w tę koncepcję wpisuje się "od zera do bohatera"? Otóż nijak."

Dział RPG prezentuje felieton Tomasza 'kaduceusza' Pudło. Zaś już jutro riposta autorstwa Andrzeja 'Karczmarza' Benczka.

"Padła teza, że powolny rozwój zmniejsza grupę potencjalnych odbiorców danego systemu. Czy to prawda? W argumentacji tej istnieje luka, w którą łatwo wsadzić klin."

Zapraszamy do lektury pierwszej części dwugłosu. » więcej
Quentin 2008: Tona nagród

Quentin 2008: Tona nagród

29-01-2008 23:46 | Maciej 'Repek' Reputakowski
Zgodnie z zapowiedzią, organizatorzy konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej Quentin, podjęli kroki w celu pozyskania sponsorów. W odpowiedzi już siedem firm zadeklarowało swoje wsparcie dla tej inicjatywy, a łączna wartość nagród, które otrzyma zwycięzca, przekroczyła 1000 złotych. Także osoby wyróżnione oraz pozostali finaliści mogą liczyć na miłe upominki.

Kto okazał się hojnym mecenasem Quentina? Jakie trofea czekają na najlepszych scenarzystów? Dowiecie się tego po kliknięciu w nagłówek wieści. » więcej
Almanach: Zasada 1k20

Almanach: Zasada 1k20

18-01-2008 06:15 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło
"Pozostawienie decyzji w rękach MG ma swoje plusy, jak chociażby dokładniejsze dopasowanie akcji do założeń przygody, czy większa przewidywalność rezultatu. Ma jednak też spore wady, dlatego zasada 1k20 wydaje się być dobrą alternatywą. Chodzi o obiektywizm oraz oddanie prawdziwej losowości."

Dział RPG prezentuje almanachowy tekst Andrzeja 'Karczmarza' Benczka pt. Zasada 1k20. Zapraszamy do lektury! » więcej
Start X edycji Quentina

Start X edycji Quentina

10-01-2008 20:54 | Maciej 'Repek' Reputakowski
Ruszyła dziesiąta, jubileuszowa edycja prestiżowego konkursu na scenariusz do gry fabularnej Quentin. Wszyscy zainteresowani udziałem powinni wysłać swój tekst do 23 marca 2008, a oficjalne ogłoszenie wyników odbędzie się 3 maja w Krakowie na konwencie ConStar.

Jubileuszowa edycja przynosi dwie znaczące zmiany. Przede wszystkim zwycięski scenariusz, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, ukaże się na łamach wszystkich serwisów patronujących. Ponadto organizatorzy mają zamiar przyciągnąć szeroką grupę sponsorów, którzy dorzucą swoje fanty do specjalnego kuferka z nagrodami. Wszystkie informacje znajdziecie na stronie konkursu po kliknięciu w nagłówek wiesci.

Serwis Poltergeist objął konkurs swoim patronatem. » więcej
Pierwsze erpegowe podsumowanie 2007: dział d20

Pierwsze erpegowe podsumowanie 2007: dział d20

07-01-2008 17:19 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło
"Rok ten upłynął nam pod znakiem zapowiedzi i oczekiwania. Środowiskiem fanów d20 poruszyło ujawnienie prac nad czwartą edycją Dungeons and Dragons, która ma się ukazać w przeciągu następnego półrocza."

Dział RPG ma przyjemność zaprezentować pierwszą część cyklu erpegowych podsumowań 2007 roku. Notkę o DnD i d20 przygotował dla Was szef działu, Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk. Zapraszamy do lektury! » więcej
Bliźniaki - artykuł

Bliźniaki - artykuł

06-01-2008 18:11 | Tymoteusz 'LiAiL' Masiakowski
"Tomek jest duży, mocno zbudowany, o szerokich barach, wielkich oczach, bujnej czuprynie i niskim głosie. Nie błyszczy inteligencją. Adam jest małym krętaczem, z niedogoloną twarzą, siwiejącą czaszką i wyglądem typowego cwaniaka. Są braćmi. A w zasadzie... byli. Takimi pełną gębą, od kołyski aż po grób. Spędzali ze sobą 24 godziny na dobę. Dosłownie."

Bliźniaki to artykuł autorstwa Karola 'Rastifa' Muszyńskiego prezentujący nietypową postać... czy raczej postaci bliźniaków Tomka i Adama. Jak to jest być z kimś przez całe życie? Dział Kult zaprasza do lektury. » więcej
Erpegowe podsumowanie 2007 roku

Erpegowe podsumowanie 2007 roku

28-12-2007 10:57 | Michał 'Furiath' Markowski
Zgodnie z polterową świecką tradycją Jakub 'Erpegis' Osiejewski, tak samo jak rok temu, założył wątek na forum w celu podsumowania mijającego 2007 roku w temacie RPG.

Zapraszamy naszych czytelników do dyskusji. Jakie wydarzenie z dziedziny RPG było dla Was najważniejsze? Jakie przyniosło rozczarowanie, a znowu które obudziło największe nadzieje? Podzielcie się własnymi wrażeniami i uwagami! » więcej
Budując swój własny domek z kart cz.3

Budując swój własny domek z kart cz.3

14-12-2007 12:56 | Michał 'Furiath' Markowski
Dział RPG zaprasza do lektury trzeciej i ostatniej części felietonu Chrisa Chinna, o podtytule Sposoby na lepsze granie. » więcej
Jak rozmawiać z graczami? - artykuł

Jak rozmawiać z graczami? - artykuł

11-12-2007 13:10 | Michał 'Furiath' Markowski
"Jeżeli już wszyscy zgodzili się z tym, że warto rozmawiać, to ja się pytam: Czemu tak rzadko rozmawiamy? Czemu jeśli nawet rozmawiamy to nic z tego nie wynika? Czemu nie umiemy rozmawiać? I czy jest to tylko problem mniejszości? [...] Prawda jest taka, że każdy wie, iż rozmawiać należy, ale mało kto wie jak ową rozmowę przeprowadzić."

Dział RPG zaprasza do lektury artykułu Andrzeja 'Karczmarza' Benczka pt. Jak rozmawiać z graczami? » więcej
Budując swój własny domek z kart cz.2.

Budując swój własny domek z kart cz.2.

03-12-2007 12:20 | Michał 'Furiath' Markowski
"Jest takie stare powiedzenie – "Gracze są antyspołeczni". Spotkałem wielu graczy, którzy potrafili bez problemu nawiązywać kontakty z innymi ludźmi. Ale spotkałem też wielu, których zachowanie pozostawiało wiele do życzenia. W pierwszej chwili wydawało mi się, że w samym graniu znajduje się to "coś", co sprawia, że ludzie uzewnętrzniają antyspołeczne cechy swojego charakteru (może naprawdę coś takiego jest gdzieś w grach fabularnych głęboko ukryte), lecz rozmyślałem też o przytoczonym powyżej powiedzeniu i o tym, jakie ono wywiera na nas graczy wpływ."

Zapraszamy do drugiej części cyklu Chrisa Chinna zatytułowanej Dokąd nas to zaprowadzi?. » więcej
Kasyno w Hotelu Hyatt - artykuł

Kasyno w Hotelu Hyatt - artykuł

26-11-2007 19:49 | Tymoteusz 'LiAiL' Masiakowski
"Podjeżdżam pod hotel Hyatt i zostawiam parkingowemu kluczyki do auta. Wchodzę do budynku i kieruję się w stronę bannera z podświetlonym napisem Hyatt Poker Room. Mijam wysokiego ochroniarza o przyjemnym wyrazie twarzy, zakutego w najnowszy włoski garnitur. Kłania się i ręką wskazuje kierunek marszu. Przechodzę przez szerokie wejście obite mahoniową framugą. Jest tu cicho. Słychać tylko delikatną muzykę w tle, szelest monet wpadających do automatów z jednorękim bandytą, kulki spadające na koło ruletki, podbicia, pasy i wytłumione przekleństwa."

Kasyno w Hotelu Hyatt to opis miejsca do którego zazwyczaj przychodzą ludzie zdesperowani, bądź też tacy którzy chcą przeżyć chwile porażki lub triumfu. Jednak kasyno w Hotelu Hyatt to miejsce, w którym pieniądze niekoniecznie są główną kartą przetargową, a graczom często przychodzi płacić własnym zdrowiem, a nawet życiem. Autorem tekstu jest Karol 'Rastif' Muszyński. » więcej
Wyświetlono rezultaty 1-20 z 98.
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.