» Tomb Raider

Tomb Raider

Dodał: Łukasz 'Qrchac' Kowalski

Tomb Raider
8.50
9.07
Ocena użytkowników
Średnia z 7 głosów
-
Twoja ocena
Tytuł: Tomb Raider
Seria wydawnicza: Tomb Raider
Producent: Crystal Dynamics
Wydawca: Square Enix Europe
Dystrybutor polski: Cenega Poland
Data premiery (świat): 5 marca 2013
Data premiery (Polska): 5 marca 2013
Platformy: PS3, Xbox 360, PC
Strona WWW: www.tombraider.com/

Po odświeżeniu, jakie Tombowi przyniosła zmiana developera (na Crystal Dynamics) i powstanie TR: Legend, prawdopodobnie znów doczekamy się wyraźnych zmian w gameplayu. Przynajmniej tak można wywnioskować z widocznych szkiców, przedstawiających Larę z łukiem ijeżdżącą konno. Jej ujęcie z pochodnią także daje sporo do myślenia – bardzo możliwe, że doczekamy się pierwszej części TR pozbawionej nie tylko futurystycznych gadżetów ale i broni palnej czy nawet latarki.

W grze, zgodnie z najnowszymi trendami, będziemy mieli do dyspozycji otwarty świat (a dokładniej wyspę przynależną do terytoriów Japonii). Widok nowych, nieco demonicznych przeciwników oraz maczety trzymanej przez panią archeolog również budzą jednoznaczne skojarzenia – to będzie brutalna produkcja dla starszego gracza. Bardziej uważni obserwatorzy dostrzegą, że charakterystyczny łuk dzierżony przez Larę to japoński yumi – pozwalający osiągać strzałom niesamowitą szybkość i moc uderzenia - dokładnie taki sam jakim władali samurajowie parający się sztuką Kyudo. Ciekawie.

Zaloguj się aby wyłączyć tę reklamę

Wyspa, którą będziemy zwiedzać zostanie podzielona na sektory – oczywiście nie od razu uzyskamy dostęp do wszystkich z nich (czyli nie zabraknie backtrackingu). Zaimplementowany zostanie też specjalny system pułapek i tropienia z którego będzie korzystał zarówno gracz jak i nasi przeciwnicy. Pójście w bardziej tajemniczą i survivalową stronę może wyjść serii na dobre; umówmy się, że z idei starego Tomb Raidera wyciągnięto już wszystko co można było wyciągnąć i należy szukać czegoś nowego.

Broń biała, jazda konna i potwory inspirowane japońskimi wierzeniami? Strasznie ciekawy miks i konkretna niespodzianka dla każdego kto nie spodziewał się aż tak wyraźnych zmian w serii.
Tagi: Crystal Dynamics | Tomb Raider | Square Enix Europe


Czytaj również

Rise of the Tomb Raider
Lepiej późno niż wcale
- recenzja
Tomb Raider
Nie tym razem
- recenzja
Tomb Raider
Nowa jakość Lary
- recenzja
Tomb Raider
Początek Legendy
- recenzja
Kontynuacja czy reaktywacja?
rozważania nad upadkiem standardów produkcji gier

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.