» Wieści » Zdobywcy Kosmosu pierwszym tytułem Watermelon Publishing

Zdobywcy Kosmosu pierwszym tytułem Watermelon Publishing

03-09-2018 11:29 | Marcin 'Karriari' Martyniuk

Zdobywcy Kosmosu pierwszym tytułem Watermelon Publishing

Nowa oficyna, kryjąca się pod nazwą Watermelon Publishing, zapowiedziała pierwszą grę w swoim portfolio. Będą to Zdobywcy Kosmosu, gra bazująca na mechanikach card drafting oraz set collection. Projektantem jest Yuri Zhuravljov (Namiestnik), zaś ilustratorem Alexey Kot (Festiwal lampionów). Na ten moment data premiery pozostaje nieznana.

Informacja prasowa:

Podbój kosmosu był jednym z najważniejszych osiągnięć XX wieku. W 1957 roku pierwszy satelita "Sputnik 1" został umieszczony na orbicie. Cztery lata później Jurij Gagarin wykonał pierwszy lot kosmiczny na pokładzie statku "Vostok 1". Ta gra jest dedykowana pierwszym zdobywcom kosmosu – tym wyjątkowym ludziom, którzy urzeczywistnili marzenia o lotach w kosmos.

Cel gry:

Zaloguj się aby wyłączyć tę reklamę
Każdy z graczy staje się szefem zespołu badawczego w Centrum Badań Kosmicznych. Celem Twojej działalności jest realizacja projektów kosmicznych na
dużą skalę – od umieszczania satelitów i załogowych statków kosmicznych na orbicie aż po uruchomienie zautomatyzowanych stacji interplanetarnych. Jako kierownik Ośrodka Badań i Rozwoju w Centrum Badań Kosmicznych będziesz rekrutował do swojego zespołu najlepszych specjalistów, a dzięki ich unikatowym umiejętnościom i wysiłkom, wcielisz w życie swoje ambitne koncepty i uzyskasz Punkty Postępu w wyścigu o podbój kosmosu. Gra kończy się, gdy gracze zrealizują wszystkie dostępne projekty lub gdy jeden z nich przydzieli 12 specjalistów do swojego zespołu. Specjaliści i Projekty dostarczają Punktów Postępu. Gracz, któremu udało się zgromadzić największą liczbę Punktów Postępu, wygrywa grę.

Cechy rozgrywki:
Przed rozpoczęciem gry uczestnicy otrzymują tzw. arkusz Ośrodka Badań i Rozwoju, czyli tablicę podzieloną na 5 sekcji o różnych kolorach, nazywanych Działami.
Odzwierciedlają one w sposób symboliczny funkcjonowanie przemysłu kosmicznego. Strukturalnie każda taka strefa składa się z Działu Inżynierii, Testów, Badań, Budownictwa i oczywiście Działu Lotów Kosmicznych. Każdy z graczy zarządza swoim Ośrodkiem, tj. zespołem badawczym, czyli przydziela do niego odpowiednich specjalistów w formie kart. Gracze mogą dodawać do swojego ośrodka specjalistów różniących się profesją kosmiczną, czyli kwalifikacjami oraz innymi  umiejętnościami. W poszczególnych sekcjach budynku badawczego będą działać Konstruktorzy, Badacze, Inżynierowie, Testerzy oraz Astronauci.

Będzie ich można przyjmować do swojego korpusu z przestrzeni Centrum Badań Kosmicznych, które tworzą odkryte karty Specjalistów leżących obok zakrytej talii. To właśnie z przestrzeni Centrum gracze dobierają nową kartę Specjalisty na rękę lub umieszczają w odpowiednim Dziale swojego Ośrodka jeśli mogą natychmiast opłacić koszt karty. Należy pamiętać jednak o tym, że dany Specjalista może zostać przydzielony jedynie do Działu zgodnego z jego profesją. Gdy Specjalista posiada więcej niż jedną profesję gracz decyduje do którego Działu zostanie on przydzielony. Kosztu Rekrutacji, jest mierzony w symbolach badań znajdujących się w lewym dolnym rogu karty. Wart odnotowania jest jeszcze fakt, że zgromadzeni specjaliści redukują koszt rekrutacji przyszłych Specjalistów przydzielonych do tego Działu. Karta wzięta z zakrytej talii zawsze ląduje na ręku i jest może służyć do przyszłych rekrutacji lecz można oddać ją też do Centrum uzyskując tym samym zasoby do opłacenia rekrutacji innego Specjalisty.

Przede wszystkim po to, by nasz wysoko wyspecjalizowany zespół mógł uruchomić i zrealizować konkretny, kosmiczny Projekt. Jeśli gracz dysponuje zdolnościami wystarczającymi do ukończenia Projektu, czyli posiada w swojej drużynie wymaganą ilość symboli badań odpowiedniego koloru, to bierze odpowiedni kafelek Projektu i umieszcza go obok swojego Ośrodka Badań. Oznacza to, że jest on ukończony i przyniesie punkty na koniec gry.

Każdy z graczy powinien uważać jak przydziela Specjalistów do swojego korpusu badawczego, ponieważ ich zdolności są aktywne tylko dla wierzchniej karty stosu danego Działu. Pamiętać należy również o tym strategicznym aspekcie gry, który jest sumą różnych sposobów opłacania Kosztu Rekrutacji Specjalistów. Badania to stały rozwój naukowy i technologiczny, dzięki którym możemy zatrudniać kolejnych wyjątkowych Specjalistów oraz realizować ambitne projekty. Ikony badań są głównym zasobem dostępnym dla graczy i siłą napędową całego przemysłu kosmicznego.

Istnieje kilka sposobów na zdobycie zasobu, jakim są badania naukowe. Wykorzystane w rekrutacji żetony badań są przekazywane graczowi po lewo. Innymi słowy, gracz dzieli się wynikami pracy swojego korpusu z sąsiednim Ośrodkiem. Karty Specjalistów, których odrzucimy do Centrum dają dwa dowolne, ale wirtualne symbole do wykorzystania w danej turze. Ostatnim sposobem jest posiadanie Specjalistów z ikoną badań w prawym dolnym rogu. Niektóre ich umiejętności będą oddziaływać podczas gry, a inne będą miały zastosowanie na jej koniec, podczas ostatecznego zliczania Punktów Postępu. Na ich podstawie sprawdzamy, który z graczy został prawdziwym Zdobywcą Kosmosu.

"Być pierwszym w kosmosie, dołączyć do pojedynku w bezprecedensowym pojedynku z naturą czy można marzyć o czymś więcej?" Jurij Aleksiejewicz Gagarin

Ważne informacje:
Autor: Yuri Zhuravljov
Ilustrator: Alexey Kot
Mechanizmy: Card Drafting, Set Collection
Liczba graczy: 2-4
Grupa wiekowa: 10+
Czas gry: 20-40 min.

Zawartość pudełka:
60 kart Specjalistów
20 żetonów Badań
10 kartonowych kart Projektów
Żeton Pierwszego Gracza
4 składane arkusze Ośrodka
4 karty pomocy

Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Alexey Kot | Yuri Zhuravljov | Zdobywcy Kosmosu | Watermelon Publishing

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.