Premiera ma odbyć się już w sierpniu.
The Binding of Isaac będzie rozgrywać się w świecie pół-RPG i ma być połączeniem roguelike'ów z The Legend of Zelda. Mechanizmy rozgrywki będą wzorowane między innymi na Robotronie. Gracz wcieli się w chłopca, którego chce zabić matka. Dzieciak schodzi do podziemi, by skryć się przed nią i kiedyś wrócić, by ją pokonać.
Bohater będzie przemierzał losowo tworzone lochy, wypełnione przedmiotami i ulepszeniami. Te rzeczy mają zastąpić tradycyjne awansowanie na kolejne poziomy i – według McMillena – w miarę rozwoju postaci będzie zmieniać się nie tylko ich potęga, ale też wygląd.
Na tym etapie tworzenia gra dzieli się na 3 części, w których napotkać można 6 bossów i 36 typów przeciwników. Czekają również 4 postaci do odblokowania. Twórcy mają jednak nadzieję podnieść te liczby, nim gra trafi na Steam. W końcu cena nie została jeszcze określona.