» Artykuły » Publicystyka » Relacja z Gamescomu 2017 Cz. II

Relacja z Gamescomu 2017 Cz. II


wersja do druku

Mocny występ Wargamingu w Kolonii

Autor: Redakcja: Jan 'gower' Popieluch

Relacja z Gamescomu 2017 Cz. II
Kontynuując relację z jednej z największych na świecie imprez dotyczących gier wideo, nie mógłbym pominąć tego, co na tegorocznych targach chciał pokazać Wargaming. Stoisko twórców World of Tanks i World of Warplanes jak zwykle przykuwało uwagę I było często odwiedzane przez obecnych na wydarzeniu miłośników "czołgów".

Pierwszą część naszych wrażeń z Gamescomu możecie przeczytać tutaj.

World of Tanks

World of Tanks to prawdziwa perła w portfolio Wargaming. Gra trzyma się na rynku gier online od ponad 7 lat i z tej okazji twórcy przygotowali szereg dodatków w ramach kolejnej aktualizacji. Najważniejsze elementy to:

Nowy tryb rozgrywki – Grand Battles

W tym trybie gracze posiadający czołgi X poziomu mogą zmierzyć się w bitwach 30 vs. 30 na zupełnie nowej mapie Nebelburg, która została przygotowana w rozmiarze o 40% większym niż standardowe mapy. Na słabszych komputerach tryb ten będzie domyślnie wyłączony ze względu na potencjalne problemy z wydajnością. W przypadku nowszych maszyn spadek wydajności powinien być jednak niezauważalny.

Drugi sezon bitw rankingowych

15 września rozpocznie się drugie podejście do bitw rankingowych, które według Wargamingu spotkały się z gorącym przyjęciem przy okazji pierwszego sezonu. Podobnie jak w przypadku Grand Battles jest to tryb dostępny wyłącznie dla posiadaczy przynajmniej jednego pojazdu na X poziomie.

Bootcamp

Powyższe informacje były przeznaczone głównie dla obecnych i dość doświadczonych graczy WoT. Twórcy zapewniali, że nie zapomnieli jednak o graczach nowych oraz początkujących. W ich ręce oddany zostanie zupełnie nowy tryb samouczka, który wyjaśni rozpoczynającym przygodę z czołgami najważniejsze elementy mechaniki.

Fot. © Koelnmesse GmbH, Thomas Klerx

W ramach planów na przyszłość zapowiedziano również gruntowną przebudowę map pod względem jakości grafiki i dźwięku. Nie ma jeszcze ustalonej daty wdrożenia poprawek, a informacje na ten temat mają pojawić się wkrótce. W kwestii dźwięku Wargaming nawiązał współpracę z zespołem Sabaton oraz Akirą Yamaoką, którzy sami są graczami World of Tanks. Sabatonu wystąpił dla publiczności Gamescomu właśnie na terenie Wargamingu, przygotowany został również specjalny czołg Primo Victoria, którego załodze użyczyli głosów członkowie zespołu. Za to Akira Yamaoka przygotowuje specjalny utwór na potrzeby ścieżki dźwiękowej gry.

Akira YamaokaPrimo Victoria

World of Tanks na konsolach

Największą nowością konsolowej edycji WoT-a jest pojawienie się trybu dla pojedynczego gracza w postaci War Stories. W ramach edycji premierowej, oczywiście w pełni darmowej, dostępne będą dwie kampanie po trzy misje każda. Opowiadają one o wydarzeniach alternatywnych w stosunku do tego, co znamy z lekcji historii – "co by było gdyby...".

W pierwszym scenariuszu wcielamy się w amerykańskiego dowódcę szkolącego Rosjan w ramach Lend-Lease w czasie II Wojny Światowej. Za to druga kampania dotyczy przełamywania blokady Berlina podczas zimnej wojny. Fabuła War Stories prowadzona jest z wykorzystaniem ilustracji komiksowych przygotowanych przez twórców z Dark Horse, a każda kampania zawiera oczywiście zestaw trofeów lub osiągnięć. Kolejne historie mają pojawić się we wrześniu i w październiku. Zależnie od popularności tego trybu szykowane będą kolejne odsłony.

Kolejnym elementem szykowanym dla konsolowych graczy jest wsparcie rozdzielczości 4K na Xbox One X (pełne 4K) oraz PlayStation 4 Pro (upscaling do 4K). Ostatnią nowością jest wsparcie usługi Arena w ramach Xbox Live, dzięki której gracze będą mogli w łatwiejszy sposób tworzyć turnieje. Według zapewnień twórców będzie to pierwsze wykorzystanie tej funkcjonalności przez zewnętrznego developera.

World of Tanks War Stories

World of Warships

Na drugą rocznicę premiery Wargaming przygotował szereg nowych dodatków do World of Warships. 30 sierpnia do gry trafiła linia brytyjskich pancerników, a wkrótce pojawią się azjatyckie niszczyciele wraz ze swoim drzewem technologicznym oraz historyczni admirałowie, którzy wzorowani są na prawdziwych dowódcach flot i okrętów. Pierwszą postacią dostępną w ramach tego dodatku będzie Isoroku Yamamoto – dowódca flot imperium japońskiego. By go odblokować i wykorzystywać w bitwach, gracze będą musieli zakończyć serię misji.

Wargaming jest bardzo zadowolony z wyników World of Warships, które zanotowało w tym roku spory wzrost i ma bazę ponad 26 milionów użytkowników. Planowane są więc kolejne nowe dodatki i funkcjonalności.

Jeden z brytyjskich niszczycieli

Total War: Arena

Total War: Arena to jedyna gra promowana przez Wargaming na tegorocznym Gamescomie, która nie powstała bezpośrednio w studiach tej firmy. Pierwszy tytuł free-to-play w serii Total War ma od listopada zeszłego roku wsparcie Wargamingu, szczególnie w zakresie polityki wydawniczej oraz systemu monetyzacji.

Gra, przypominająca nieco MOBA, pozwoli na starcia 10 vs. 10, w których każdy z graczy będzie kontrolować trzy jednostki po stu żołnierzy. Do dyspozycji oddane zostaną trzy frakcje (Rzymianie, Grecy i Barbarzyńcy), dziesięcioro historycznych przywódców oraz 143 jednostki.

Na Gamescomie zapowiedziano uruchomienie zamkniętej bety, która rozpocznie się 1 września. Do testów zostanie oddany wtedy nowa przywódczyni dla frakcji Barbarzyńców – Boudicca oraz unikatowa jednostka Psy Wojny. Kolejna faza testów pozwoli Wargamingowi i Creative Assembly na zaplanowanie kolejnych etapów rozwoju tytułu na najbliższe miesiące.

Boudicca w Total War: ArenaTotal War: Arena

To jedynie wybrane elementy z tego co Wargaming zaprezentował w czasie tegorocznego Gamescomu. Przy okazji następnej części wrażeń z imprezy, skupiającej się między innymi na grach wykorzystujących wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość, będzie okazja przywołać jeszcze raz nazwę twórców "czołgów".

O ile nie zaznaczono inaczej, wykorzystane w tekście zdjęcia i zrzuty ekranu pochodzą z materiałów prasowych Wargamingu.




Czytaj również

Relacja z Gamescomu 2017 Cz. IV
Wysyp polskich gier
Relacja z Gamescomu 2017 Cz. III
Wirtualna i sprzętowa rzeczywistość na targach
Relacja z Gamescomu 2017 Cz. I
Europejskie święto elektronicznej rozrywki
World of Warships
Walka na morzu lagów
- recenzja
World of Warships – wrażenia z bety
Piekło na Pacyfiku czas zacząć

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.