Jak informują redaktorzy portalu, w grze wcielimy się we Włocha, niejakiego Vito. Prócz owego jegomościa dla fabuły - koncentrującej się wokół Vito, Joe'go, Luci i Eddie'go - będzie ważny również Joe; niestety, nie dane będzie graczom pokierować nim.
Akcja drugiej Mafii przeniesie nas do końca II Wojny Światowej, kiedy to nasz bohater powróci ze służby wojskowej do rodzinnego Empire City. Samo miasto wzorowane będzie na San Francisco i będzie dwa razy większe od, znanego z "jedynki", Lost Heaven.
W najnowszej produkcji 2K Czech (dawnego Illusion Softworks) pojawią się pieniądze, które umożliwią graczom nabycie w świecie gry różnych rzeczy, takich jak elegancki garnitur, pomocny w zmyleniu policji. Natomiast gdy poziom zdrowia kierowanej postaci będzie niski, w łatwy sposób będzie można go uzupełnić, poprzez spożycie dania w restauracji (do czego również potrzeba pieniędzy). W Empire City pojawią się także stacje benzynowe, które umożliwią umycie i zatankowanie posiadanego samochodu.
Co do samochodów - jak obiecują twórcy model zniszczeń ma być o wiele ładniejszy i bardziej szczegółowy niż ten zastosowany w konsolowym Burnout Paradise (X360, PS3). Grafika natomiast czasami ma przypominać, pod względem stylu i dobrania kolorów, tą znaną z Bioshocka.
Przewiduje się, że Mafia II pojawi się na rynku wiosną lub latem przyszłego roku. I tu zła wiadomość dla posiadaczy "blaszaków" - otóż najnowsze dzieło 2K Czech ukazać się ma jako pierwsze na konsolach, a dopiero później - nawet po kilku tygodniach lub miesiącach - na PC.