» Recenzje » Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu

Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu


wersja do druku
Autor: Redakcja: Adam 'Aki' Kasprzak

Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu
Kolejny dodatek do Neverwinter Nights 2 obok Maski Zdrajcy i Gniewu Zehira to Wrota Zachodu. Maska Zdrajcy okazała się dużym sukcesem, dlatego gracze z niecierpliwością czekali na kolejne rozszerzenia. W niedługim czasie otrzymali aż dwa. O jednym możecie przeczytać tutaj, a zaraz przekonacie się czy warto było czekać na drugi.


Miejsce akcji i fabuła gry


Westgate czyli tytułowe Wrota Zachodu to jest to erpegowy Nowy Jork. Tu spotkasz rasy o jakich słyszałeś, o jakich nie słyszałeś, a nawet takie, o których nigdy nie śniłeś.
Tylko tu możesz stanąć twarzą w twarz ze złodziejstwem, morderstwem i korupcją w czystej postaci. Chaos powiesz? Nawet nad takim chaosem ktoś potrafi zapanować. Niepodzielną władzę w Wesgate dzierżą Nocne Maski – przestępcza organizacja, której sama nazwa wywołuje popłoch wśród mieszkańców. Wejście im w drogę jest równoznaczne z podpisaniem własnego wyroku śmierci. Jak można się domyślić, głównym elementem
stroju członków tej organizacji są maski. I właśnie w posiadanie takiej maski wchodzi bohater, którym przychodzi nam kierować.Nie jest to jednak zwykły element garderoby. Z tą maską jest coś nie tak. Ah właśnie! Ciąży na niej klątwa niepozwalająca naszemu bohaterowi normalnie funkcjonować. W dodatku nie może się jej pozbyć. Aby wrócić do normalnego życia musi udać się właśnie do Wrót Zachodu i dowiedzieć się skąd pochodzi ten przedmiot. Tak zaczyna się nasza przygoda.


Drużyna


Rozszerzenie przeznaczone jest dla postaci na poziomie ósmym. Możemy ją stworzyć na początku rozgrywki i awansować go, bądź eksportować postać stworzoną już wcześniej. Rozgrywka da nam około piętnastu godzin zabawy, pozwoli na stworzenie czteroosobowej drużyny, której każdy członek może osiągać piętnasty poziom. Tak jak w poprzednich częściach gry mocno zarysowana jest interakcja między bohaterami. Widoczne są różnice rasowe oraz kulturowe bardzo znaczące w kwestii budowania stosunków między członkami drużyny. Ale zaraz, zaraz cóż to za kompania! Towarzyszyć będą nam Łotrzyca Rinara - półelfka, wojownik Mantides - paladyn Lathandera, który utraciwszy wiarę, stara się zagłuszyć ten fakt dużą ilością alkoholu oraz Charissa Maneros - arogancka kapłanka Tyra, kochająca przemoc.


Miasto


Jak już wspomniałem Westgate to miasto pełne ludzi. No może nie zawsze ludzi. Istot zróżnicowanych. Różniących się rasą, kulturą, wyznaniem i wieloma innymi aspektami społecznymi. Chociaż miasto nie jest duże to bez problemu znajdziesz tu mnóstwo zleceniodawców, wiele razy zostaniesz okradziony i pobity. Wszystko to buduje niepowtarzalny klimat. Różnorodność zachęca do zwiedzania miasta, a jest co zwiedzać. Miasto podzielone jest na dzielnice. Z każdą z nich wiąże się inna historia,
obyczaje i zupełnie inne społeczności. Różnią się również klimatem. Niektóre są mroczne i straszne, a niektóre groteskowe, wręcz śmieszne. Ciekawostką jest, że twórcy na potrzebę tej przygody stworzyli zupełnie nowe elementy otoczenia. Z samego centrum miasta przenieść się możemy do ciemnych, pełnych szczurów i śmierdzących stęchlizną kanałów. W Westgate nie możemy się nudzić. Zadania poboczne są tak rozbudowane, że nie zasługują na miano pobocznych.

Ciekawym aspektem gry w mieście jest możliwość ukończenia jej na dwa sposoby. Jako dobry i zły bohater. Oczywiste jest, że w zależności od tego, jakiego wyboru dokonamy, czekać będą na nas inne zadania, a mieszkańcy miasta będą się do nas różnie odnosić.


Grafika i muzyka


W dodatku wyróżnia sie bardzo dobra ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Davida Johna, autora soundtracków do kilku innych rozszerzeń. Muzyka jest bardzo klimatyczna i ja ulał pasuje do gry. To już chyba tradycja w rozszerzeniach do Neverwinter Nights 2 bo muzyka powalała na kolana zarówno w Masce Zdrajcy jak i Gniewie Zehira. Odrobinę gorzej prezentuje się oprawa graficzna. Chociaż na pierwszy rzut oka miasto sprawia wrażenie zróżnicowanego to po pewnym czasie zauważamy, że scenerie są powtarzalne i nieco zbyt szare. No ale w końcu to jest Westgate!


Humor


Humor we Wrotach Zachodu to zjawisko występujące częściej niż by się mogło zdawać! Postaci, jakie na naszej drodze postawili twórcy gry, są prawdziwą esencją groteski. W Westgate spotkać możemy zakatarzoną druidkę czy genialnego Słonego Jack’a - mistrza od zdobywania złota od przechodniów poprzez wymyślanie coraz bardziej absurdalnych historii. To tylko dwa przykłady a takich smaczków w tym dodatku jest pełno. Czasem nie robiłem nic innego jak tylko przemierzałem Westgate i szukałem podobnych ewenementów lub po prostu stałem i słuchałem Jack’a. Za takie aspekty gry należą się twórcom ogromne brawa. Widać, że potrafili li podejść z dystansem do swojej pracy i stworzyć coś zupełnie nieoczekiwanego.


Meta


Wrotom Zachodu w porównaniu z Maską Zdrajcy czy Gniewem Zehira czegoś brakuje. Nie otrzymujemy żadnych nowych ras, klas i ekwipunku. Dostajemy za to nieco niedociągnięć technicznych, ale za to twórcy zaoferowali nam, klimatyczne, pełne humoru i smaczków miasto. Świetna muzyka dopełnia i tak już dużą radość płynącą z zabawy. Chociaż nie jest to majstersztyk to te kilka elementów sprawiło, że bardzo polubiłem Wrota Zachodu i na pewno wrócę do tego rozszerzenia.



Plusy:
  • Fabuła
  • Westgate!
  • Muzyka
  • Klimat
  • Różnorodność sidequestów


Minusy:
  • Brak nowości
  • Kilka niedociągnięć technicznych
  • Lekko powtarzalne lokacje



A oto intro z gry:



8.0
Ocena recenzenta
8
Ocena użytkowników
Średnia z 2 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 2
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu
Producent: Ossian Studios
Wydawca: Atari / Infogrames
Dystrybutor polski: CD Projekt
Data premiery (świat): 29 kwietnia 2009
Data premiery (Polska): 30 kwietnia 2009
Platformy: PC
Wymagania sprzętowe: Pentium 4 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP
Nośnik: DVD
Strona WWW: www.atari.com/nwn2/mow/US/
Sugerowana cena wydawcy: 59,90 zł



Czytaj również

Komentarze


27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Teksty te powinny być jeszcze raz zredagowane. "to jest to ", "za to nieco niedociągnięć technicznych, ale za to "...

Poza tym mam wrażenie, że oceny postawiliście odwrotnie, jak chcieliście.
02-07-2009 14:50

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.