furiath

Artykuły

Umiejętność: zapchajdziura

Umiejętność: zapchajdziura

07-11-2007 11:35 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 34
Mit mówi, że niemal każdy Mistrz Gry prędzej, czy później angażuje się w tworzenie systemu autorskiego. A jako, że teksty o RPG czytają głównie Mistrzowie Gry, obecny artykuł przeznaczam właśnie dla twórców własnych systemów. Chciałbym przedstawić wam niebezpieczeństwo zapchajdziur. Złe rozłożenie...
Portrety

Portrety

09-12-2005 13:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 42
Poniżej zamieszczamy zbiór portretów. Znajdziecie wsród nich różnorakie facjaty: biedaków i szlachciców, elfów i halflingów, najmników i mieszczan. Na cóż to komu, ktoś zapyta? Pomysłów jest kilka. - Sporzadzenie listu gończego. Możemy mieć wzór takiego listu i tylko podmieniać w nim portrety, wy...
Karta zaklęć z kluczem

Karta zaklęć z kluczem

02-11-2005 09:47 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 7
Zgodnie z zapowiedzią Kuba Redys przygotował nową kartę zaklęć specjalnie dla tych, którzy chcieliby potraktować ją jako samodzielny rekwizyt. Stąd w tej pracy większy nacisk na klimatycznośc grafiki, niż na fukcjonalność.Jeśli pragniecie wykorzystać wzór tej karty jako rekwizyt pergaminu, na którym...
Jak tekst ułożyć, hasło tajemne skrywający

Jak tekst ułożyć, hasło tajemne skrywający

Szyfr: "wykluczanie podobieństw"

02-09-2004 14:47 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 28
Na pewno zdarzało się Wam, że pragnęliście wpleść w wątek sesji intrygujący motyw zaszyfrowanego słowa bądź kilku ważnych słów w taki sposób, by bohaterowie, którzy otrzymają w swe ręce wiadomość zupełnie nie wiedzieli, iż jest w niej zawarte hasło. Istnieje wiele sposobów szyfrowania wiadomości,...
Koncepcje czarowania w systemach fabularnych

Koncepcje czarowania w systemach fabularnych

29-01-2007 20:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 49
Jednym z atrybutów gatunku fantasy jest magia - element, który w fizyce nibyświata spełnia rolę alternatywnej siły, a dla czytelnika lub uczestnika zabawy fabularnej jest jednym z bardziej charakterystycznych i eksploatowanych motywów. Dziś chciałbym opowiedzieć wam nieco o tej dziedzinie, gdyż pomi...

Poetyka krwi w grach fabularnych

20-09-2006 22:39 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 18
"Nie wiem czemu, ale w kręgach, w których się obracam Wilkołak: Apokalipsa nie cieszy się zbytnim poważaniem. Gracze uważają go za grę dla półgłówków, którzy w RPG widzą tylko okazję do ukazania swoich najbrutalniejszych zachowań. Z jednej strony to prawda, bo gracze nieodpowiedzialni, nie potrafiąc...
Rdzawe liście

Rdzawe liście

Rozważania na temat odgrywania sędziwych bohaterów

13-11-2004 15:16 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
Spójrz, jak jesienny wicher rozrzuca po brukowanych uliczkach i placach wysuszone liście. Zachwycałeś się jeszcze tej wiosny ich soczystym zielonym kolorem, kwitnącym zapachem życia, a teraz rdzawym dywanem leżą u twych stóp, pozostawiając po sobie nagie drzewa. W powietrzu unosi się chłód, zapowi...
Padł trup

Padł trup

Przeczytać Wam polecam – bohater zabija NPCa... i co z tego wynika.

18-07-2004 14:18 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 48
Padł trup. Kim był? Szlachcicem, który w przypływie złości smagnął bohatera nahajką w twarz. Gwardzistą zamku, zagradzającym drogę ucieczki. Rzezimieszkiem, który ze sztyletem w ręce zażądał sakiewki. Skorym do bitki karczemnym moczymordą, szukającym zwady i guza. Wieśniakiem z niewyparzoną...
Przygody lokalne

Przygody lokalne

„Pole, las, woda, wieś/Nadszedł czas (...)”

26-09-2003 09:24 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Ten cytat ze „Szkoły latania” J. Christy dobrze odda temat dzisiejszego artykułu. Zgodnie z obietnicą, pragnę przedstawić wam uroki sesji lokalnych, w zależności od miejsca rozgrywki. Nie będę się koncentrował się na geopolityce, ale na elementach krajobrazu i formie aglomeracji. Zat...
Drużyna jednorasowa

Drużyna jednorasowa

Jedna rasa! Jedna siła?

09-06-2003 22:37 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 12
W części pierwszej tego cyklu podałem parę koncepcji drużyn, które mam nadzieję natchnęły Was do nowych przygód. Dzisiaj skończę pisać na temat drużyny, by później ewentualnie wracać do tego zagadnienia sporadycznie, przy okazji innych problemów. W poprzednim artykule wspomniałem o koncepcji...
Tworzenie zgranych drużyn

Tworzenie zgranych drużyn

03-06-2003 19:34 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 20
Spróbuję Was zachęcić do porzucenia przygód w konwencji drogi, a namówić na eksplorowaniu regionu skąd postacie pochodzą, gdzie mieszkają i pracują. Nazwałem to przygodami lokalnymi, gdyż akcje drużyny koncentrują się na sprawach lokalnych - tak terytorialnie, jak rzeczowo. Sesje takie pozwalają na...
Egzamin wiadomości

Egzamin wiadomości

18-05-2003 19:57 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 13
Prowadząc swego czasu kampanię dla czarodziejów natrafiłem na pewną przeszkodę, wymagającą rozgrzania moich szarych komórek Mistrza Gry. Otóż szkolenie adeptów (tj. graczy), zgodnie z założeniami scenariusza, miało zakończyć ustne sprawdzenie wiadomości przez ich przełożonych. Od wyniku uzależnione...
Pajęczyca

Pajęczyca

17-10-2011 21:40 | Michał 'Furiath' Markowski | Komentarze: 23
Ręka drży, a powieki same opadają ze zmęczenia po wydarzeniach ostatnich dni. Nie dziwcie się przeto, że pismo me koślawe, a litery odbiegają od wzorów zalecanych w światłych uczelniach. Pomimo wyczerpania opiszę wszystkie wydarzenia jakie pamięć i serce ostawiły. Może czytając te wolumina podrzędne...

Wieści

Swiat z klocków

Swiat z klocków

19-05-2008 12:46 | Michał 'Furiath' Markowski
"Nasza baśń dla dorosłych nie koncentruje się na szczegółowych mapkach i faktografii politycznej, tylko na wielkiej bazie pomysłów. Postanowiliśmy stworzyć świat na zasadzie modułów. To gracze uznają, które cegiełki pragną wykorzystać do budowy swojej opowieści."

Na oficjalnej stronie systemu ukazał się artykuł Świat z klocków, który opisuje modułową koncepcję świata Klanarchii. » więcej
Blogosfera: RPG jako wsparcie głównych produktów korporacyjnych

Blogosfera: RPG jako wsparcie głównych produktów korporacyjnych

29-05-2008 22:46 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło
"Niemal 90% całej wizualizacji Dark Heresy to grafy z bitewniaka i pochodnych. Nic dziwnego, że oprawa jest przepiękna, skoro świat był już wizualizowany przy okazji kodeksów 40k, okładek książek, gier komputerowych i plakatów do nich."

Zapraszamy do lektury felietonu RPG jako wsparcie głównych produktów korporacyjnych. Jego autorem jest znany z naszych łamów twórca Klanarchii, Michał 'Furiath' Markowski. » więcej
Nowe ilustracje z Klanarchii

Nowe ilustracje z Klanarchii

19-06-2008 10:37 | Michał 'Furiath' Markowski
Do twórców Klanarchii dołączył znakomity grafik Mariusz Gandzel, którego czarno-białe prace zdobiły Monastyr i Neuroshimę oraz dodatki do anglojęzycznego Shadowruna. Wraz z Klanarchią Mariusz rozpoczął przygodę z kolorowymi ilustracjami. Jego cechą charakterystyczną są dziwaczne detale i tradycyjna technika tworzenia (akwarele i tempery).

Przykładowe ilustracje Mariusza na oficjalnej stronie Klanarchii. » więcej
Horror w Klanarchii

Horror w Klanarchii

22-07-2008 20:02 | Michał 'Furiath' Markowski
"Bohater w Klanarchii nie może przypadkowo zginąć. Ze wsparciem Ciemności jest w stanie zrealizować większość swych zamiarów i pokonać każdego przeciwnika. Ale gdy narrator wypowie złowieszcze 'mrok nadchodzi', zwiastuje to brutalną śmierć w drużynie."

Na oficjalnej stronie Klanarchii pojawił się artykuł pt. Mrok nadchodzi!, z którego dowiemy się, czym jest scena objawienia Ciemności oraz w jaki sposób twórcy połączyli dwa oblicza horror-fantasy: grozę i pulp. » więcej
Walka, krwawe widowisko

Walka, krwawe widowisko

22-08-2008 15:33 | Michał 'Furiath' Markowski
"Każdy człowiek, któremu droga jest Tradycja i ideały Unii Omamu musi przywdziać pancerz z symbolem klanu, zaopatrzyć się w medaliony i fetysze przeciw demonom, sięgnąć po oręż i dać ujście swej wściekłości. Kiedy wróg wydaje się niepokonany, mocą wolnych klanów staje się gniew i furia."

Na oficjalnej stronie Klanarchii ukazał się artykuł omawiający walkę w świecie okultystycznej cywilizacji. » więcej
Jak wygląda sesja Klanarchii?

Jak wygląda sesja Klanarchii?

13-10-2008 21:11 | Michał 'Furiath' Markowski
Twórcy systemu zapraszają do lektury szczegółowego raportu sesji w Klanarchię pt. Fetysz Tercjana, dzięki któremu zorientujecie się, jak wygląda typowa przygoda w świecie okultystycznej cywilizacji: od założeń cyklu i stworzenia bohaterów, przez przebieg fabuły, po scenę dominowania Ciemności. » więcej
Wiedźmiarstwo

Wiedźmiarstwo

09-01-2009 14:07 | Michał 'Furiath' Markowski
"Wiedźmiarz dysponuje niemal nieograniczonymi możliwościami i przed pójściem na całość powstrzymuje go jedynie ryzyko splugawienia. Ciągłe igranie z Ciemnością i wieczna pokusa sięgnięcia po rzeczy niedostępne 'zwykłym' śmiertelnikom, stawia go bardzo wysoko w moim rankingu archetypów."

Po opisie świata, scenie dominowania Ciemności oraz koncepcji walki twórcy Klanarchii przybliżają wiedźmiarstwo – jeden z kilku sposobów rzucania czarów w tym systemie. Przykłady wprost z sesji ukazują makabrę pojedynku z Ciemnością i przybliżają archetyp okultysty wiedźmiarza. » więcej
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.