» Ukryte » Regulamin Ligi Flames of War

Regulamin Ligi Flames of War


wersja do druku

Regulamin Ligi Flames of War
I. Ogólne założenia
1. Liga Ogólnopolska FoW jest dobrowolnym zrzeszeniem graczy FoW. Udział w Lidze jest bezpłatny (wyjątkiem są ewentualne opłaty ponoszone jako wejściówka na turniej zaliczany do Ligi). 2. Liga rozpoczyna się dnia 01.07.2009 i kończy 30.06.2010. Koordynatorem Ligi jest: Kuba 'Kubbek' Charmo. 3. Turnieje FoW dzielimy na: a) turnieje lokalne - dowolna forma b) turnieje klasy Master - 5 bitew, 2 dni, 10+ uczestników 4. O miejscu w rankingu Ligi decydują punkty zdobyte za zajęcie poszczególnych miejsc na turniejach (ilość zdobytych punktów na turnieju nie ma znaczenia).
II. Sprawy organizacyjne
1. W sezonie 2009/2010 ustalenia odnośnie Ligi oraz spraw związanych z FoW dokonują 4 ośrodki zdefiniowane jako: Warszawa, Wrocław, Poznań, Szczecin. Ośrodki te reprezentowane są przez swoich przedstawicieli, którzy tworzą Kolegium: Warszawa - Kuba 'Kubbek' Charmo Wrocław - Bartosz 'Rebel' Staszczak Poznań - Rafał 'Krawat' Anusiak Szczecin. - Piotr 'Zamli' Miakoto Sprawy sporne rozstrzygane są przez Kolegium, przy czym każdy ośrodek ma 1 głos. 2. Uściśleniami dotyczącymi zasad zajmują się: Warszawa - Kuba 'Kubbek' Charmo Wrocław - Bartosz 'Rebel' Staszczak Poznań - Mateusz 'Funiek' Adamski Szczecin. - Marcin 'Fryta' Nowicki
III. Ranking
  • Do rankingu zaliczane jest 8 najlepszych turniejów każdego gracza, w tym, co najwyżej 2 turniej klasy Master
  • Zwycięzcą Ligi FoW zostaje gracz, który na koniec rozgrywek zgromadził najwięcej punktów rankingowych.
Przy tej samej ilości punktów o miejscu w rankingu decyduje ilość punktów z Masterów (max 2 najlepszych).
IV. Turnieje
W sezonie 2009/2010 odbędą się 4 turnieje klasy Master organizowane po jednym przez każdy z ośrodków. Dodatkowo odbędą się Mistrzostwa Polski organizowane w Poznaniu (ranga: turniej Lokalny). Nie ma ograniczeń liczby turniejów lokalnych. 1. Zgłaszanie turniejów:
  • Turnieje zgłaszane są na adres mailowy koordynatora: liga_fow@wp.pl
  • Zgłoszenie musi zawierać:
  • miejsce i datę turnieju
  • e-mail kontaktowy oraz dane sędziego
  • regulamin turnieju (ilość pkt na jakie się gra, okres historyczny na jaki się gra, rozgrywane scenariusze, wyszczególnienie scenariuszy autorskich)
Turniej Lokalny zgłoszony z wyprzedzeniem co najmniej 2 tygodni a turniej klasy Master z wyprzedzeniem min. 1 miesiąca po skoordynowaniu z członkami Kolegium 2. Nadsyłanie wyników:
  • Organizator turnieju decyduje o chęci jego zaliczeniu do ligi, w tym celu musi przesłać wyniki koordynatorowi w terminie nie przekraczającym 7 dni od dnia zakończenia turnieju.
  • Przesłane wyniki muszą zawierać następujące tabele z danymi:
  • miejsce, które gracz zajął na turnieju oraz liczbę uzyskanych punktów
  • imię i nazwisko gracza
  • nick gracza (opcjonalnie, lecz tabela musi być umieszczona w dokumencie)
  • miasto
3. Zasady obliczania punktów rankingowych: Turnieje Lokalne: – Zwycięzca otrzymuje liczbę punktów rankingowych równą liczbie uczestników turnieju, każdy kolejny gracz otrzymuje o jeden punkt mniej, aż do minimum 1. – Pierwsze trzy miejsca otrzymują premię +3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie miejsce – Przykład: za turniej, w którym wzięło udział 8 osób - zwycięzca otrzyma 11 punktów, osoba na drugim miejscu 9 na trzecim 7, na czwartym 5, na piątym 4 i tak dalej. Turnieje klasy Master: Zwycięzca otrzymuje liczbę punktów rankingowych równą liczbie uczestników turnieju pomnożoną przez 2, każdy kolejny gracz otrzymuje o jeden punkt mniej, aż do minimum 1 (x2).
  • Pierwsze pięć miejsc otrzymuje premię +5/+4/+3/+2/+1 odpowiednio za pierwsze/drugie/trzecie/czwarte/piąte miejsce
  • Przykład: za turniej, w którym wzięło udział 12 osób - zwycięzca otrzyma 29 punktów, osoba na drugim miejscu 26 na trzecim 23, na czwartym 20, na piątym 17 i tak dalej.
Dodatkowo sędzia turnieju klasy Master otrzymuje taka samą liczbę punktów jak zawodnik, który zajął piąte miejsce. 4. Zasady Liczenia punktów na turniejach: Dla wszystkich turniejów, które będą zgłoszone do Ligi stosuje się następującą punktację poszczególnych bitew: O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:
  • Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
  • Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Nastepnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z tabelką.
0-19,99% 10-10 20-39,99% 11-9 40-59,99% 12-8 60-79,99% 13-7 80-99,99% 14-6 100-119,99% 15-5 120-139,99% 16-4 140-159,99% 17-3 160-179,99% 18-2 180-194,99% 19-1 195-200% 20-0
  • „Procent” strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stół. Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich plutonów na stole (tak lotnictwo się nie wlicza). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pełne stracone plutony oraz takie które zostały zredukowane poniżej połowy ("sole survivor" jak się uda to jest to strata połowy oddziału). Także wliczamy jeśli zniszczono HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub inne dodatki do HQ będące w plutonach. Przykład: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi przenieść przynajmniej połowę swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół wprowadzić kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawił się na stole jego snajper. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 700pkt i to jest jego 100% odpowiadające 10 VP. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów był 340pkt ale że tylko połowa to 170pkt. Oznacza to że stracił on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które miał na stole. Daje to nam 410/700 czyli 58,6%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek. Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli 58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.
V. Patronat
Oficjalnym patronem medialnym ligi Flames of War jest serwis internetowy Poltergeist



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.