» (FoW) Turniej w Szczecinie 2009-09-19

(FoW) Turniej w Szczecinie 2009-09-19

Dodał: Adam 'Aki' Kasprzak

(FoW) Turniej w Szczecinie 2009-09-19
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Data: 19 września 2009
System: Flames of War

Okres: Late War Wielkość: 1750 pkt Turniej jest zgłoszony do Ligi FoW Uczestnicy zobowiązani są posiadać podręcznik lub PDF dla Kompanii którą będą grali. Scenariusze dla poszczególnych bitew (na 99% te zamieszczone poniżej): Bitwa 1: Breakthrough Bitwa 2: Roadblock Bitwa 3: No retreat Odnośnie terenów (przed turniejem pojawią się zdjęcia) - zgodnie z uściśleniami Ligi FoW Kontynuujemy aspekt hobbystyczny jak się należy. I tak oprócz punktów z bitew (max 60 lub 80 przy 4 bitwach) dodatkowo do zdobycia będą punkty za hobby: 1. Malowanie - max 10 pkt (0 - czysty, żywy metal) (2 - cała armia ma podkład) (4 - j.w. + cała armia ma piasek, czy cokolwiek innego na podstawkach) (6 - j.w. + część modeli pomalowana) (8 - j.w. + wszystkie modele min 3 kolory) (10 - wow! ) 2. Historia kompanii - max 3 pkt 3. Przedstawiona w terminie (do 16.09.2009) i zweryfikowana rozpiska - max 2 pkt rozpiski proszę nadsyłać do weryfikacji do 19.09.2009 włącznie - na adres: o-p@neostrada.pl Sposób dobierania przeciwników: Runda 1: Losujemy (w miarę możliwości) z 2 pul - Alianci vs siły Osi Runda 2: Parujemy - najlepszy Aliant z najlepszym graczem Osi Runda 3: system szwajcarski tzn - kolejno parujemy najlepszych po podliczeniu wszystkich pkt. w tym za hobby Challenge: Dopuszczamy w 1 Rundzie rzucanie challenge o ile stworzona para to Alliant vs gracz Osi Punkty liczymy w następujący sposób: O wyniku rozgrywki decyduje scenariusz a punkty zwycięstwa są liczone następująco:
  • Wartość punktów do zdobycia wynosi 20VP(w tym 10VP za scenariusz).
  • Wartość punktowa armii przeciwnika na stole to 100%. Zabite jednostki przeciwnika to odpowiedni procent i za wygraną dodajemy do wyniku 100%. Następnie liczymy różnicę wyniku w procentach i porównujemy z tabelką.
0-19,99% 10-10 20-39,99% 11-9 40-59,99% 12-8 60-79,99% 13-7 80-99,99% 14-6 100-119,99% 15-5 120-139,99% 16-4 140-159,99% 17-3 160-179,99% 18-2 180-194,99% 19-1 195-200% 20-0
  • "Procent" strat jest liczony na zasadzie wliczenia wszystkich pkt wystawionych podczas bitwy na stół. Tzn. jeśli na stole mamy całą armię to nasze 100% to łączny koszt wszystkich plutonów na stole (tak lotnictwo się nie wlicza). Jeśli natomiast zaczynamy z połową armii na stole a połową w rezerwach to koszt punktowy jednostek zaczynających oraz tych które weszły z rezerw jest naszym 100%, to oznacza ze jednostki które nie zdążyły się pojawić na stole nie są liczone do tego. Do strat wliczamy tylko pełne stracone plutony oraz takie które zostały zredukowane poniżej połowy („sole survivor” jak się uda to jest to strata połowy oddziału). Także wliczamy jeśli zniszczono HQ, warrior teamy, leaderless platoons lub inne dodatki do HQ będące w plutonach. Przykład: Gracz gra scenariusz obronny gdzie do rezerw musi przenieść przynajmniej połowę swoich plutonów, do tego posiada wsparcie lotnicze i snajpera. Na stole stawia 3 plutony o koszcie 340pkt a w rezerwach ma 4 plutony. Przed zakończeniem gry udało mu się na stół wprowadzić kolejne dwa plutony o koszcie 360pkt, ale z powodu gry przeciwko armii pancernej nie pojawił się na stole jego snajper. Łączny koszt punktowy armii która była na stole to 700pkt i to jest jego 100% odpowiadające 10 VP. W czasie bitwy zginęły mu dwa pełne plutony o łącznym koszcie 240pkt oraz dwa z jego plutonów zostały społowione i łączny koszt tych plutonów był 340pkt ale że tylko połowa to 170pkt. Oznacza to że stracił on w rozgrywce 240+170pkt= 410pkt z 700pkt które miał na stole. Daje to nam 410/700 czyli 58,6%. Jest to wartość, którą odejmuje przeciwnik od swego procentu zabitych nam jednostek. Przykładowo przegraliśmy z takimi stratami zadanymi przeciwnikowi, on natomiast zadał nam 44% strat. To znaczy że on za wygraną dodaje 100% i ma 144% od tego wyniku odejmuje straty zadane mu przez nas czyli 58,6% co daje nam 144-58,6= 85,4. Patrząc na tabele mamy wynik końcowy bitwy 14-6 a przypadku remisu było by 58,6-44=14,6 czyli 10-10.
Tagi: Flames of War | turnieje


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.


ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.