» Kaer Earthdawn

Kaer Earthdawn

Działy:
» Biblioteka
» Recenzje
» Przygody
» Opowiadania
» Świat i Bohaterowie
» Stwory i przedmioty
» Nowe zasady
» Podręczniki
» EDkopedia
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 77.

Nietypowe bronie

Artykuł działu ED zina Altar

30-03-2004 18:00 | | Komentarze: 25
Nietypowe bronie KALAKAN Kalakan jest to dwumetrowy sznur albo łańcuch zakończony głowicą topora. Broń ta jest używana głównie przez mieszkańców wysokich i bardzo stromych gór. Dzięki kalakanowi mogą bez większego problemu upolować zwierzynę górską. Kalakan jest bardzo niebezpieczną bronią w ręku...
Earthdawn Trzecia Edycja

Earthdawn Trzecia Edycja

czyli nowe stare szaty księcia

17-09-2009 13:45 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 21
Wielokrotnie zetknąłem się z opinią, iż Warhammer, lub też DnD króluje pośród polskich miłośników gier fantasy. Jakkolwiek nie jestem w stanie zdecydować, która z tych gier zasiada no owym tronie, to jednakże zgadzam się z tą opinią. Jeśli bowiem któraś z tych gier jest „królem”, to z ca...
Earthdawn: Second Edition

Earthdawn: Second Edition

26-09-2008 12:10 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 19
Myśląc o konwencji heroic fantasy polski gracz często wymieni dwie pozycje, będące tradycyjnie najpopularniejszymi grami w naszym kraju: Dungeons and Dragons i Warhammera. Zapomina się w ten sposób o Earthdawnie, którego rodzime wydanie okazało się ogromnym sukcesem. Od wyjścia angielskojęzycznej dr...
Kratas - City of Thieves

Kratas - City of Thieves

Recenzja podręcznika źródłowego

23-09-2009 10:30 | Paweł Jarosław 'Cryingorc' Jankowski | Komentarze: 19
And from hero he shall change to coward From saint to libertine From poet to brute. You doubt me? Come then — to... Kratas. Parafraza utworu angielskiej poetki istotnie oddaje obraz wykręconego heroizmu Miasta Złodziei. Przybywając do niego, bohaterowie muszą poddać się jego twardym prawom &...

Bohater

08-03-2009 09:15 | Zbigniew 'Veers' Jagiełło | Komentarze: 15
Bohater Kolejny dzień pościgu zbliżał się do końca, jedyne co go jeszcze pchało do przodu, to chęć zemsty na zabójcy jego braci. Czuł, że jest już blisko, jego cel był tak samo zmęczony, jak on, jeśli nie bardziej – przecież bracia tanio swojej skóry nie sprzedali, pomimo że ten potwór nie d...

Zaklęcia z niespodzianką

Jak zgnoić magów (i wszystkich tych, którzy stoją w pobliżu)

30-03-2004 18:00 | R 'Wendigo' S | Komentarze: 15
Zaklęcia z niespodzianką... czyli jak gnoić magów (i wszystkich tych, którzy stoją w pobliżu) Magia. Ta wszechobecna potężna siła stanowi kwintesencję świata Przebudzenia Ziemi. Każdy barsawianin ma z nią do czynienia i używa jej w ten, czy inny sposób. Mechanika ED bardzo dobrze to odzwierciedla...

Ramię Golema

Legendarny przedmiot wątkowy

01-02-2009 14:45 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 14
Pośród rozlicznych magicznych ciekawostek, o których miałem okazję czytać, Ramię Golema było jednym z najbardziej niezwykłych. Nie tylko ze względu na związaną z nim historię, bo taką posiada wiele artefaktów, a ze względu na to, jak powstało. Wielu magów dałoby sobie rękę uciąć, by poznać sekret bu...

Eliksiry Zachariasza Samowara, część trzecia

Legendarne Eliksiry

03-10-2009 17:00 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 13
Trzeci tom dzieł Zachariasza Samowara okazał się być zapisany szyfrem, którego złamanie zajęło naszemu zespołowi niezwykle dużo czasu. Bez pomocy Bertrama, Alchemika z throalskiego miasta Bethabal zajęłoby nam to całe lata. Nie wiem jaki interes ma w tym wszystkim ów człowiek, ale podejrzewam, iż dz...

Eliksiry Zachariasza Samowara, część pierwsza

15-03-2009 13:50 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 13
Księgę znaleziono przy niezidentyfikowanych szczątkach w jednym z opuszczonych magazynów Wielkiego targu. Sierżant Straży, który dokonał oględzin ciała, przyniósł księgę do ekspertyzy, dzięki czemu zdołaliśmy ją odpowiednio zabezpieczyć. Odcyfrowanie alchemicznego szyfru zajęło naszym specjalistom s...

Earthdawn – Narodziny Legendy

Stwórz herosa na miarę legendy

03-02-2006 11:54 | Uliver | Komentarze: 11
Wiek Legend – czas bohaterów, poszukujących chwały minionych dni, pragnących znaleźć się w opowieściach przyszłych pokoleń. W niemalże każdym podręczniku do gry RPG można znaleźć osobny rozdział traktujący o doświadczeniu i rozwoju postaci. I tak w Wampirze mamy „Doświadczenie”...

Taktyka dla początkujących Adeptów

Opracowane na bazie mechaniki starcia w Earthdawnie

01-03-2009 13:15 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 11
Uważasz, iż wystarczy z okrzykiem rzucić się na przeciwnika i zadawać ciosy aż padnie? Jesteśmy Kryształowymi Łupieżcami, nie stadem wściekłych brytanów. Gdybyśmy od wieków nie używali odpowiednich taktyk i nie obierali naszych wodzów według ich zdolności dowodzenia, bylibyśmy tylko opowieścią ku pr...

Taumaturgia

Artykuł działu ED zina Altar

30-03-2004 18:00 | Emil 'Rheged' Strzeszewski | Komentarze: 11
Tekst ten dedykuję mojemu zmarłemu przyjacielowi. Marcin, spoczywaj w pokoju. Taumaturgia „I przyjdą magowie krwi. I posoka z nich przelana zaleje świat” - Hadorl, człowiek, mag pracujący na zlecenie Komnaty Rejestrów. Taumaturgia jest chyba najbardziej drastyczną odmianą magii, jaką...

Bagaż Wrista

Przedmiot - stwór

30-03-2004 18:00 | | Komentarze: 10
Bagaż Wrista Tekst ten został stworzony pod natchnieniem genialnych książek Terry’ego Pratchett’a i jeżeli ktoś zechce użyć go w swoich przygodach to zaleca się przeczytanie kilku książek ze Świata Dysku. Jest to kufer, na pierwszy rzut oka niewiele różniący się od innych kufrów. Jego...

Realistyczny Earthdawn

Zasady Dodatkowe

07-09-2004 13:48 | | Komentarze: 10
Raelistyczny Earthdawn - zasady dodatkowe Niektórzy gracze i Mistrzowie Gry wysoko cenią sobie realizm rozgrywki, inni wręcz przeciwnie - nie przykładają do niego zbytniej wagi, koncentrując się na zupełnie innych rzeczach. Oba podejścia są jednakowo dobre i wszystko zależy wyłącznie od stylu prowa...

Ser

19-04-2009 11:00 | Zbigniew 'Veers' Jagiełło | Komentarze: 9
Tygodniowy brak alkoholu w moim organizmie coraz bardziej dawał mi się we znaki. Ale przynajmniej miałem odpowiednie nastawienie do tej rozmowy. – Midos nie będzie zadowolony, jak mu o tym powiem. A powiedzieć wreszcie muszę. – Przechadzałem się po pomieszczeniu. Żaden z wietrzniaków naw...

Earthdawn – wprowadzenie do świata gry.

Zapoznaj się z grą.

22-12-2005 00:06 | Łukasz 'Chavez' Maludy | Komentarze: 8
Earthdawn: Przebudzenie Ziemi jest grą fabularną (RPG) osadzoną w konwencji heroic fantasy. Stworzony i wydany w 1993 roku przez firmę FASA, do Polski dotarł pięć lat później dzięki Wydawnictwu MAG. Obecnie system ten nie ukazuje już się z języku polskim. Na świecie zaś wyszła jego druga edycja. Ea...

Horrory

Czyli nie taki Verjigorm straszny jak go malują

04-04-2004 19:26 | R 'Wendigo' S | Komentarze: 8
Horrory - czyli nie taki Verjigorm straszny jak go malują. Nie ukrywam, że z powyżej wymienionym dodatkiem wiązałem bardzo duże nadzieje. Wszak opowiada on o jednym z najbardziej charakterystycznych i zarazem najbardziej przerażających elementów świata Przebudzenia Ziemi – astralnych bestiach...

Dzieci Jaspree

Fabularyzowany opis driad

26-05-2004 10:59 | | Komentarze: 8
Dzieci Jaspree "Porozmawiajmy o elfach drogi przyjacielu, nie martw się, przy ognisku żadna opowieść się nie dłuży. Zastanawiałeś się kiedyś jak to z nimi jest? O co mi chodzi? Już tłumaczę... Widzisz, pewnego dnia zacząłem zastanawiać się nad ich skórą. Wszyscy wiedzą, że na przykład krwawe elfy...

Zakon Upadłych Adeptów

Tajne Stowarzyszenie

30-03-2004 18:00 | Emil 'Rheged' Strzeszewski | Komentarze: 8
Zakon Upadłych Adeptów „Gdybym wiedział wcześniej, jaką potęgą może być jej brak, przystałbym tu wcześniej” – Ghed, człowiek upadły Iluzjonista należący do Zakonu Upadłych Adeptów. Kryzys talentów jest osobistą tragedią każdego z Adeptów. Duża ilość Dawców Imion nie jest zdolna b...

Zabójstwo W Rokos (nowe)

Przygoda dla pierwszokręgowych postaci

07-11-2004 12:29 | | Komentarze: 8
Zabójstwo W Rokos UWAGA! Zalecam przed wykorzystaniem scenariusza nie zdradzać jego prawdziwego tytułu graczom, gdyż może im to wiele podpowiedzieć. Wstęp, czyli co i kiedy się działo Trzydzieści lat temu do pewnego miasteczka Rokos, leżącego niedaleko gór Throalskich przybyła drużyna adeptów: el...

Misja

22-03-2009 10:40 | Zbigniew 'Veers' Jagiełło | Komentarze: 7
Misja –Żeby cię pokręciło, Krank – powiedział po raz nie wiadomo który krasnolud. - Przez tę twoją porywczość teraz musimy po ciemku uciekać, jak złoczyńcy. My, bohaterowie! Tyle razy już ci powtarzaliśmy: nie wyrywaj się, siedź spokojnie, ale ty nie i nie. Udowadnianie pięściami, że si...

Kosmologia Earthdawna, część pierwsza

Zew Cthulhu w Przebudzeniu Ziemi

15-02-2009 12:50 | Cezary 'Dziewic' Rudnicki | Komentarze: 7
W obliczu grozy i potęgi Horrorów pozostajemy jedynie robactwem, pełzającym bezsilnie w panicznej obawie przed opadającym z niebios butem śmierci. Gdybyż to był jedyny z panicznych lęków, które wzbudza w nas, żałosnych Dawcach Imion bluźnierczy majestat tych przedwiecznych istot. Przybyły one z najd...

Tessesta

II miejsce w Konkursie Jubileuszowym EARTHDAWN.PL

11-01-2010 20:20 | Wojciech 'Habib' Czyż | Komentarze: 7
Tessesta – tradycja t’skrangów nakazująca wymieniać się prezentami z odchodzącymi towarzyszami broni Dawno temu, niedługo po tym jak Upandal ofiarował ludowi rzeki ogniowe silniki, nieopodal Jeziora Vors żyła T’shlome Słońce wraz ze swym mężem Syrtisem Księżycem. Żyło im się dosta...

Krzesz-Siekiera

Magiczne Przedmioty Barsawii, część 2

03-05-2009 12:00 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 6
Większość Dawców Imion uważa orków za koczowników, żyjących w namiotach pod gwiazdami stepu. Nic bardziej mylnego – życie w siodle jest tylko jedną ze ścieżek, którymi podążają członkowie tego niezwykłego ludu. W trakcie swoich podróży spędziłem całą porę deszczową wśród członków jednego z bar...
Kronika Skradzionych Legend

Kronika Skradzionych Legend

Polski dodatek do ED

18-02-2007 21:34 | Marek 'Nixos' Widz | Komentarze: 6
Na początku była euforia, kiedy Mag zapowiedział wydanie Kroniki, a także podręcznika Throal: Krasnoludzkie Królestwo. Zdawało się, że polskie Przebudzenie Ziemi przeżyje drugą młodość, a wydawnictwo przestanie zrzędzić na rynek RPG. Potem przyszło otrzeźwienie - premiera KSL była odsuwana bez ustan...

Czarna Ziemia

Poznaj historię końca

17-02-2006 00:10 | Łukasz 'Chavez' Maludy | Komentarze: 6
Jakiś czas temu przeglądałem listy, jakie nadchodziły do Biblioteki. Moją uwagę przykuł jeden, który zdecydowanie wyróżniał się spośród pozostałych. Postanowiłem, za wiedzą i zgodą Merroxa, zbadać bliżej jego autentyczność. Zorganizowaliśmy małą wyprawę. Najpierw jednak przytoczę ów list, a dopiero...

Kości zostały rzucone

czyli o mechanice w grze Earthdawn

19-01-2006 18:32 | Łukasz 'Chavez' Maludy | Komentarze: 6
Tak jak obiecałem to w poprzednim artykule, zajmiemy się tym razem mechaniką gry. Zacznijmy może od tego, że sam system wymaga posiadania aż sześciu różnych kostek wielościennych. Od k4 do k20. Postać jest opisana za pomocą sześciu cech, z których wyliczamy dodatkowe współczynniki. Osobną sprawę sta...

Otchłań

Artykuł wyróżniony w konkursie na materiał źródłowy do dodatku Kroniki Skradzionych Legend

30-03-2004 18:00 | | Komentarze: 6
Otchłań „Ogień…Chyba już nigdy nie będę mógł patrzeć nań ze spokojem... Rozdrapałeś starą ranę Trubadurze, ranę, która nie zagoi się aż do samej śmierci. Jeśli jednak, prawdą jest,iż przebyłeś taki szmat drogi, aby wysłuchać mojej opowieści to nie poskąpię Ci jej. Słuchaj uważnie i notu...

ED 'RZEŹ' RPG, czyli koniec z grzecznym Earthdawnem

Poradnik dla MG

26-05-2004 10:44 | R 'Wendigo' S | Komentarze: 6
ED 'RZEŹ' RPG czyli koniec z grzecznym Earthdawnem Od autora: Artykuł nieprzeznaczony dla oczu delikatnych, wrażliwych - wzdrygających się od przemocy pod jakakolwiek postacią, duszyczek. Piorun ponownie rozświetlił nocne niebo w chwili, gdy stojący na środku zamkowego dziedzińca opętany, brzydki...

Rękopis odnaleziony w notatkach Mistrza Gry

27-04-2009 20:30 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 6
Jednym z najważniejszych elementów świata Earthdawna są Horrory… Potworna groza z najdalszych zakątków przestrzeni astralnej, zapomnianych światów i mrocznych wymiarów. Podobieństwo tego motywu do występujących w Zewie Cthulhu Przedwiecznych jest dość oczywiste i nie o tym chciałbym napisać &#...

Dyskusja o magikach

Na dwa głosy

30-03-2004 18:00 | Jakub 'Erpegis' Osiejewski | Komentarze: 6
Dyskusja o magikach na dwa głosy Mag, czarodziej, czarownik - jeden z symboli fantasy i RPG. Mogę się założyć, że nie ma takiego MG, grającego w systemy fantasy, który by, choć raz nie odwoływał się do postaci maga. Nazbyt często jednak Mistrz, zamiast wymyślić własnego magika odwołuje się do znany...

O Pasjach

19-01-2009 13:40 | Cezary 'Dziewic' Rudnicki | Komentarze: 6
Podróżując niegdyś samotnie u stóp Lśniących Szczytów natknąłem się na jednego z Kryształowych Łupieżców. Mimo mych obaw nie zabił mnie, ani nie okradł. Choć, gdy dowiedział się skąd pochodzę, przestał się uśmiechać i opuścił mnie następnego poranka. Niestety, z własnej głupoty, nie poznałem jego Im...

Wielkie Otwarcie

05-04-2009 10:00 | Zbigniew 'Veers' Jagiełło | Komentarze: 6
Wielki Targ – miasto wielkich możliwości, doskonałych zakupów, ale też łatwo straconych fortun i osobistych tragedii. Jak to się stało, że krasnoludy u bram swojego uporządkowanego Throalu pozwoliły na rozkwit samowoli i chaosu – nikt nie wie. Jednak faktem jest, iż Wielki Targ istniał,...

Bitwy w Przebudzeniu Ziemi

Poradnik

30-03-2004 18:00 | Jakub 'Erpegis' Osiejewski | Komentarze: 5
Bitwy w Przebudzeniu Ziemi Bitwa. Epickość. Powiewające sztandary. Pochylone kopie. Gotowi by zmieść wroga z powierzchni Ziemi. Odgłosy fanfar i pobudek bojowych. Każdy MG chciałby przenieść kunszt walki na swoje sesje. Nie każdy jednak to potrafi. Załóżmy - poczytam sobie teksty Trzewika o bitwie,...

Dzieci Nienawiści

Fabularyzowany bestiariusz

26-05-2004 10:50 | | Komentarze: 5

Eliksiry Zachariasza Samowara, część druga

12-04-2009 11:00 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 5
Udało się nam przetłumaczyć kolejny tom ze zbiorów Zachariasza Samowara, w którym znajdują się cztery nieznane nam wcześniej receptury na eliksiry. Co więcej, zdobyliśmy informacje na temat samego autora. Z raportów dostarczonych nam przez służby królewskie wynika, że alchemika oskarżono o mordowani...

Lanca Jaspree

Magiczne Przedmioty Barsawii, część 1

30-03-2009 15:00 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 5
Pośród moich rozlicznych wypraw podejmowanych za przyczyną skrybów z Wielkiej Biblioteki najmilej wspominam tę pierwszą. Nie zrozumcie mnie źle. Podziwiam i szanuję zamysł tych niezwykłych krasnoludów, by opisać w najdrobniejszych szczegółach każdy zakątek Barsawii, każdą historię, zwyczaj, istotę i...

Miecz Atarre

Przedmiot - Horror

25-04-2004 20:00 | | Komentarze: 4
Miecz Atarre Troszkę historii... Dwadzieścia lat temu, na ziemiach nieistniejącego już Landis grasował Horror znany jako Malsan Złośliwy. W Barsawii Horrory nie są rzadkością, aczkolwiek ten był dość specyficzny... nawet jak na Horrora. Nie mordował, nie zjadał niegrzecznych dzieci, nie gwałcił dz...

Pomocnicy

08-03-2009 09:15 | Zbigniew 'Veers' Jagiełło | Komentarze: 4
Pomocnicy Słońce od pewnego czasu świeciło mu prosto w twarz – “muszę przestawić to łóżko” – pomyślał, otworzył oczy, usiadł i rozejrzał się po pomieszczeniu stwierdzając - po raz kolejny - że przemeblowanie pozostanie w strefie marzeń. Wyszedł przed jaskinię i przeciągając...

Czaszka Nypida

Przedmiot wątkowy

30-03-2004 18:00 | | Komentarze: 4
Czaszka Nypida Postrach Jerris, Niszczyciel Nawi, Zguba Dragnar - to tylko kilka przydomków jakie zdobył sobie nieżyjący już Horror zwany Nypidem. Był potężny. Temu nikt nie zaprzeczy. W czasach Pogromu spustoszył kaer Nawi oraz Dragnar, atakował także Jerris, ale największym jego osiągnięciem był...