» Kaer Earthdawn

Kaer Earthdawn

Działy:
» Biblioteka
» Recenzje
» Przygody
» Opowiadania
» Świat i Bohaterowie
» Stwory i przedmioty
» Nowe zasady
» Podręczniki
» EDkopedia
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 77.
Shards Collection Volume One

Shards Collection Volume One

Zestaw przygód na każdą okazję?

28-04-2010 22:06 | Wojciech 'Sethariel' Żółtański | Komentarze: 4
Chcielibyście poprowadzić pojedynczą przygodę, a nie macie czasu się przygotować? Szukacie inspiracji lub potrzebujecie "przerywnika" dla Waszej kampanii? W takim razie Shards Collection Volume One jest prawdopodobnie właśnie dla Was. Zanim jednak podejmiecie decyzję, opowiem, co tak naprawdę ten z...
Namegivers of Barsaive

Namegivers of Barsaive

Czyli Mieszkańcy Barsawii w ED3

30-03-2010 16:30 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 4
Namegivers of Barsaive Każdy fan Earthdawna zadaje sobie takie prędzej niż później pytanie: "Co sprawia, że Przebudzenie Ziemi jest tak wyjątkowym systemem?" Można być pewnym jednej odpowiedzi - istotne są dostępne dla gracza rasy. Łatwo się przekonać, że jest to jeden z największych atutów system...

Gawęda Wieku Legend: Earthdawn Trzecia Edycja

16-03-2010 21:00 | | Komentarze: 2
Wojciech 'Sethariel' Żółtański: Earthdawn Trzecia Edycja już jest. Są też i pierwsze dodatki, podręczniki źródłowe i scenariusze przygód. Co prawda to tylko konwersje z edycji Classic, ale ważne, że linia wydawnicza idzie jak burza. Już wiadomość o wydaniu trzeciej edycji Earthdawna spadła na fanów...
Konkurs Jubileuszowy EARTHDAWN.PL

Konkurs Jubileuszowy EARTHDAWN.PL

Lista prac nagrodzonych i wyróżnionych w Konkursie

27-01-2010 13:00 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 0
Konkurs Jubileuszowy pod patronatem serwisów Poltergeist oraz Moorhold, zorganizowany przez EARTHDAWN.PL z okazji dziesięciolecia istnienia strony, dobiegł końca. Wszystkim uczestnikom jeszcze raz dziękujemy za nadesłane prace, a sponsorom: Mongoose Publishing oraz Q-Workshop za okazane wsparcie. J...

Oset

I miejsce w Konkursie Jubileuszowym EARTHDAWN.PL

27-01-2010 00:00 | | Komentarze: 1
Opowieść krasnoludzkiego trubadura Favricka z Yistane Posłuchajcie mojej opowieści, posłuchajcie jej uważnie. Będzie to historia miłości, przekraczającej granice i tajemnicy, która zatruwa umysł i duszę. Będzie to też opowieść o śmierci, bezpowrotnie niszczącej nasze ciała i umysły, roztrzaskującej...

Tessesta

II miejsce w Konkursie Jubileuszowym EARTHDAWN.PL

11-01-2010 20:20 | Wojciech 'Habib' Czyż | Komentarze: 7
Tessesta – tradycja t’skrangów nakazująca wymieniać się prezentami z odchodzącymi towarzyszami broni Dawno temu, niedługo po tym jak Upandal ofiarował ludowi rzeki ogniowe silniki, nieopodal Jeziora Vors żyła T’shlome Słońce wraz ze swym mężem Syrtisem Księżycem. Żyło im się dosta...

Ognisty Postument

III miejsce w Konkursie Jubileuszowym EARTHDAWN.PL

06-01-2010 01:00 | kotul | Komentarze: 3
Niniejszy tekst został stworzony jako szkic miejsca, do którego mogą trafić dzielni bohaterowie i wydarzeń, w które mogą zostać wplątani. Sam w sobie ma być pomocą dla MG, zarysem ledwie, nie będzie zatem przewidywać możliwych działań BG. To, jak się skończy sytuacja w pewnej orkowej wiosce, będzie...

Dokąd zmierzamy

Wyróżnienie w Konkursie Jubileuszowym EARTHDAWN.PL

28-12-2009 19:30 | Łukasz 'Chavez' Maludy | Komentarze: 0
Tytułem wstępu Bardzo ciężko pisze się przygody, gdy nie wie się, jaka drużyna będzie je rozgrywała. Domyślnie scenariusz stworzony został z myślą o pierwszej edycji Earthdawna, wydanej w 1998 roku. Celowo jednak nie umieszczam w nim żadnych charakterystyk ani mechaniki. Wiem, że niektórym nie spod...

Earthdawn Trzecia Edycja - Podręczniki dodatkowe

Player's Companion i Gamemaster's Companion

20-12-2009 13:00 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 1
Earthdawn Companion – Żywe Legendy W każdej grze jest taki magiczny moment, kiedy postaci graczy przekraczają granicę mistrzostwa, stając się potężnymi, znanymi i szanowanymi przedstawicielami swojej profesji. W Earthdawnie bohaterowie są żywymi legendami już wcześniej, jednakże taka granica...
Słowo o Raggoku

Słowo o Raggoku

Wyróżnienie w Konkursie Jubileuszowym EARTHDAWN.PL

20-12-2009 13:00 | Kyril | Komentarze: 0
Tekst podrzucony anonimowo do Wielkiej Biblioteki Throalu, datowany na 1 Sollus 1501 TH Szanowni uczeni, wyznawcy Pasji Wiedzy, mędrcy i badacze świata! Swoje słowa kieruję do Was, jako że liczę na Wasze otwarte umysły. Kwestia, którą pragnę poruszyć zapewne wzbudzi w Was wiele kontrowersji. Nie u...

Rozmiar nie ma znaczenia

czyli Opowieść sześciu adeptów o niezwykłych sposobach walki Skrzydlatego Ludu

29-11-2009 10:30 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 2
Pośród mego ludu ci, którzy obrali ścieżkę oręża nie są wcale tak nieliczni, jak to się większości z was, bezskrzydłych, wydaje. Wolność jest cudownym darem Pasji, ale darem, którego trzeba bronić, do ostatniej kropli krwi. Przez lata, które poprzedzały Pogrom nauczyliśmy się tej sztuki i teraz, kul...

Eliksiry Zachariasza Samowara, część trzecia

Legendarne Eliksiry

03-10-2009 17:00 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 13
Trzeci tom dzieł Zachariasza Samowara okazał się być zapisany szyfrem, którego złamanie zajęło naszemu zespołowi niezwykle dużo czasu. Bez pomocy Bertrama, Alchemika z throalskiego miasta Bethabal zajęłoby nam to całe lata. Nie wiem jaki interes ma w tym wszystkim ów człowiek, ale podejrzewam, iż dz...
Kratas - City of Thieves

Kratas - City of Thieves

Recenzja podręcznika źródłowego

23-09-2009 10:30 | Paweł Jarosław 'Cryingorc' Jankowski | Komentarze: 19
And from hero he shall change to coward From saint to libertine From poet to brute. You doubt me? Come then — to... Kratas. Parafraza utworu angielskiej poetki istotnie oddaje obraz wykręconego heroizmu Miasta Złodziei. Przybywając do niego, bohaterowie muszą poddać się jego twardym prawom &...
Earthdawn Trzecia Edycja

Earthdawn Trzecia Edycja

czyli nowe stare szaty księcia

17-09-2009 13:45 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 21
Wielokrotnie zetknąłem się z opinią, iż Warhammer, lub też DnD króluje pośród polskich miłośników gier fantasy. Jakkolwiek nie jestem w stanie zdecydować, która z tych gier zasiada no owym tronie, to jednakże zgadzam się z tą opinią. Jeśli bowiem któraś z tych gier jest „królem”, to z ca...

Krzesz-Siekiera

Magiczne Przedmioty Barsawii, część 2

03-05-2009 12:00 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 6
Większość Dawców Imion uważa orków za koczowników, żyjących w namiotach pod gwiazdami stepu. Nic bardziej mylnego – życie w siodle jest tylko jedną ze ścieżek, którymi podążają członkowie tego niezwykłego ludu. W trakcie swoich podróży spędziłem całą porę deszczową wśród członków jednego z bar...

Rękopis odnaleziony w notatkach Mistrza Gry

27-04-2009 20:30 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 6
Jednym z najważniejszych elementów świata Earthdawna są Horrory… Potworna groza z najdalszych zakątków przestrzeni astralnej, zapomnianych światów i mrocznych wymiarów. Podobieństwo tego motywu do występujących w Zewie Cthulhu Przedwiecznych jest dość oczywiste i nie o tym chciałbym napisać &#...

Ser

19-04-2009 11:00 | Zbigniew 'Veers' Jagiełło | Komentarze: 9
Tygodniowy brak alkoholu w moim organizmie coraz bardziej dawał mi się we znaki. Ale przynajmniej miałem odpowiednie nastawienie do tej rozmowy. – Midos nie będzie zadowolony, jak mu o tym powiem. A powiedzieć wreszcie muszę. – Przechadzałem się po pomieszczeniu. Żaden z wietrzniaków naw...

Eliksiry Zachariasza Samowara, część druga

12-04-2009 11:00 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 5
Udało się nam przetłumaczyć kolejny tom ze zbiorów Zachariasza Samowara, w którym znajdują się cztery nieznane nam wcześniej receptury na eliksiry. Co więcej, zdobyliśmy informacje na temat samego autora. Z raportów dostarczonych nam przez służby królewskie wynika, że alchemika oskarżono o mordowani...

Wielkie Otwarcie

05-04-2009 10:00 | Zbigniew 'Veers' Jagiełło | Komentarze: 6
Wielki Targ – miasto wielkich możliwości, doskonałych zakupów, ale też łatwo straconych fortun i osobistych tragedii. Jak to się stało, że krasnoludy u bram swojego uporządkowanego Throalu pozwoliły na rozkwit samowoli i chaosu – nikt nie wie. Jednak faktem jest, iż Wielki Targ istniał,...

Lanca Jaspree

Magiczne Przedmioty Barsawii, część 1

30-03-2009 15:00 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 5
Pośród moich rozlicznych wypraw podejmowanych za przyczyną skrybów z Wielkiej Biblioteki najmilej wspominam tę pierwszą. Nie zrozumcie mnie źle. Podziwiam i szanuję zamysł tych niezwykłych krasnoludów, by opisać w najdrobniejszych szczegółach każdy zakątek Barsawii, każdą historię, zwyczaj, istotę i...

Misja

22-03-2009 10:40 | Zbigniew 'Veers' Jagiełło | Komentarze: 7
Misja –Żeby cię pokręciło, Krank – powiedział po raz nie wiadomo który krasnolud. - Przez tę twoją porywczość teraz musimy po ciemku uciekać, jak złoczyńcy. My, bohaterowie! Tyle razy już ci powtarzaliśmy: nie wyrywaj się, siedź spokojnie, ale ty nie i nie. Udowadnianie pięściami, że si...

Eliksiry Zachariasza Samowara, część pierwsza

15-03-2009 13:50 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 13
Księgę znaleziono przy niezidentyfikowanych szczątkach w jednym z opuszczonych magazynów Wielkiego targu. Sierżant Straży, który dokonał oględzin ciała, przyniósł księgę do ekspertyzy, dzięki czemu zdołaliśmy ją odpowiednio zabezpieczyć. Odcyfrowanie alchemicznego szyfru zajęło naszym specjalistom s...

Bohater

08-03-2009 09:15 | Zbigniew 'Veers' Jagiełło | Komentarze: 15
Bohater Kolejny dzień pościgu zbliżał się do końca, jedyne co go jeszcze pchało do przodu, to chęć zemsty na zabójcy jego braci. Czuł, że jest już blisko, jego cel był tak samo zmęczony, jak on, jeśli nie bardziej – przecież bracia tanio swojej skóry nie sprzedali, pomimo że ten potwór nie d...

Pomocnicy

08-03-2009 09:15 | Zbigniew 'Veers' Jagiełło | Komentarze: 4
Pomocnicy Słońce od pewnego czasu świeciło mu prosto w twarz – “muszę przestawić to łóżko” – pomyślał, otworzył oczy, usiadł i rozejrzał się po pomieszczeniu stwierdzając - po raz kolejny - że przemeblowanie pozostanie w strefie marzeń. Wyszedł przed jaskinię i przeciągając...

Taktyka dla początkujących Adeptów

Opracowane na bazie mechaniki starcia w Earthdawnie

01-03-2009 13:15 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 11
Uważasz, iż wystarczy z okrzykiem rzucić się na przeciwnika i zadawać ciosy aż padnie? Jesteśmy Kryształowymi Łupieżcami, nie stadem wściekłych brytanów. Gdybyśmy od wieków nie używali odpowiednich taktyk i nie obierali naszych wodzów według ich zdolności dowodzenia, bylibyśmy tylko opowieścią ku pr...

Kosmologia Earthdawna, część pierwsza

Zew Cthulhu w Przebudzeniu Ziemi

15-02-2009 12:50 | Cezary 'Dziewic' Rudnicki | Komentarze: 7
W obliczu grozy i potęgi Horrorów pozostajemy jedynie robactwem, pełzającym bezsilnie w panicznej obawie przed opadającym z niebios butem śmierci. Gdybyż to był jedyny z panicznych lęków, które wzbudza w nas, żałosnych Dawcach Imion bluźnierczy majestat tych przedwiecznych istot. Przybyły one z najd...

Ramię Golema

Legendarny przedmiot wątkowy

01-02-2009 14:45 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 14
Pośród rozlicznych magicznych ciekawostek, o których miałem okazję czytać, Ramię Golema było jednym z najbardziej niezwykłych. Nie tylko ze względu na związaną z nim historię, bo taką posiada wiele artefaktów, a ze względu na to, jak powstało. Wielu magów dałoby sobie rękę uciąć, by poznać sekret bu...

O Pasjach

19-01-2009 13:40 | Cezary 'Dziewic' Rudnicki | Komentarze: 6
Podróżując niegdyś samotnie u stóp Lśniących Szczytów natknąłem się na jednego z Kryształowych Łupieżców. Mimo mych obaw nie zabił mnie, ani nie okradł. Choć, gdy dowiedział się skąd pochodzę, przestał się uśmiechać i opuścił mnie następnego poranka. Niestety, z własnej głupoty, nie poznałem jego Im...

Do wszystkich Barsawian

05-01-2009 14:45 | Paweł Jarosław 'Cryingorc' Jankowski | Komentarze: 3
z tajemniczego pergaminu rozpowszechnianego w osiedlach wokół Jeziora Ban, na podgórzu Gór Throalskich oraz w Wielkim Targu w roku 1509 TH Barsawia to piękna i wolna kraina; zawsze była wolną krainą, a jednocześnie częścią większej całości, należącej do obszaru Niecki Selestreńskiej. Jej historia p...

Narodziny Światła

O kryształach świetlnych

17-12-2008 20:51 | Mariusz 'Kot' Butrykowski | Komentarze: 2
Mrok najczarniejszej z nocy umyka przed blaskiem nawet najmarniejszej iskry światła. • Powiedzenie Świetlistych • Kryształy świetlne są powszechnym towarem w całej Barsawii, a szczególnie chętnie kupują je poszukiwacze przygód, którym konieczność noszenia całych naręczy pochodni, czy...
Earthdawn: Second Edition

Earthdawn: Second Edition

26-09-2008 12:10 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 19
Myśląc o konwencji heroic fantasy polski gracz często wymieni dwie pozycje, będące tradycyjnie najpopularniejszymi grami w naszym kraju: Dungeons and Dragons i Warhammera. Zapomina się w ten sposób o Earthdawnie, którego rodzime wydanie okazało się ogromnym sukcesem. Od wyjścia angielskojęzycznej dr...
Kronika Skradzionych Legend

Kronika Skradzionych Legend

Polski dodatek do ED

18-02-2007 21:34 | Marek 'Nixos' Widz | Komentarze: 6
Na początku była euforia, kiedy Mag zapowiedział wydanie Kroniki, a także podręcznika Throal: Krasnoludzkie Królestwo. Zdawało się, że polskie Przebudzenie Ziemi przeżyje drugą młodość, a wydawnictwo przestanie zrzędzić na rynek RPG. Potem przyszło otrzeźwienie - premiera KSL była odsuwana bez ustan...

Nieświadomy Gladiator

czyli Wielki Brat patrzy

30-05-2006 15:10 | Sasori | Komentarze: 3
Słowem wstępu Witam widzów zebranych przed monitorami! Witam i od razu zaznaczam, że jeśli jest wśród was jakiś gracz, najlepiej niech przerwie lekturę i zajmie się czymś pożyteczniejszym od psucia sobie zabawy. Tak, tak, niniejszy tekst przeznaczony jest tylko dla oczu Mistrzów Gry, ich przebiegły...

Ścieżki adeptów

recenzja podręcznika

30-04-2006 10:59 | Łukasz 'Shendu' Mastylak | Komentarze: 1
Podręcznik jest rozszerzeniem dotychczasowej wiedzy o danych dyscyplinach. W prosty i przejrzysty sposób zostaje nam ukazany świat, widziany w zależności od podążającego daną ścieżką adepta oraz od dyscypliny jaką wybrał. Mistrz Żywiołów widzi świat przez pryzmat pięciu żywiołów, które tworzą cały w...

Jam jest Kaer

„Jam jest Kaer. Jam cierpiał za tysiące” – Dawca Imion Kaerem zwany.

25-03-2006 11:47 | Emil 'Rheged' Strzeszewski | Komentarze: 1
- Powiadają po karczmach w Throalu, że za Długiej Nocy był jeden taki, co wziął do siebie wzorce tysięcy Dawców z Vasgothii, co w Kaerze pewnym byli zamknięci... – wyrzekł cicho Trubadur. Popijał z pucharu ciemną ciecz i wyglądał jak oszalały. - Bajki prawisz panie – odparł uśmiechając s...

Dziecko Lodu

Rozszerzenie Dyscypliny

04-03-2006 17:23 | Konrad 'Kalosz' K | Komentarze: 0
Dziecko Lodu to pierwsze z rozszerzeń, które powstało w Zakonie. Adepci kroczący tą ścieżką mogą o sobie powiedzieć jedynie to, że nie chcieliby mieć siebie za wrogów. Ich chłodne spojrzenia, serca z lodu oraz przeszkolenie powodują, że Dzieci Lodu to jedni z najbardziej mrożących krew żyłach Dawców...

Czarna Ziemia

Poznaj historię końca

17-02-2006 00:10 | Łukasz 'Chavez' Maludy | Komentarze: 6
Jakiś czas temu przeglądałem listy, jakie nadchodziły do Biblioteki. Moją uwagę przykuł jeden, który zdecydowanie wyróżniał się spośród pozostałych. Postanowiłem, za wiedzą i zgodą Merroxa, zbadać bliżej jego autentyczność. Zorganizowaliśmy małą wyprawę. Najpierw jednak przytoczę ów list, a dopiero...

Earthdawn – Narodziny Legendy

Stwórz herosa na miarę legendy

03-02-2006 11:54 | Uliver | Komentarze: 11
Wiek Legend – czas bohaterów, poszukujących chwały minionych dni, pragnących znaleźć się w opowieściach przyszłych pokoleń. W niemalże każdym podręczniku do gry RPG można znaleźć osobny rozdział traktujący o doświadczeniu i rozwoju postaci. I tak w Wampirze mamy „Doświadczenie”...

Kości zostały rzucone

czyli o mechanice w grze Earthdawn

19-01-2006 18:32 | Łukasz 'Chavez' Maludy | Komentarze: 6
Tak jak obiecałem to w poprzednim artykule, zajmiemy się tym razem mechaniką gry. Zacznijmy może od tego, że sam system wymaga posiadania aż sześciu różnych kostek wielościennych. Od k4 do k20. Postać jest opisana za pomocą sześciu cech, z których wyliczamy dodatkowe współczynniki. Osobną sprawę sta...

Dziecko Ziemi

Rozszerzenie Dyscypliny

04-01-2006 23:55 | Konrad 'Kalosz' K | Komentarze: 0
Dziecko Ziemi jest rozszerzeniem dyscypliny, które powstało w Skalnej Warowni. Jego twórcą był Lehgrinmar, obsydiański Wojownik, pochodzący z tego samego Żywogłazu, co założyciel Zakonu Pięciu Żywiołów, Jhovall Biały. Mało kto wie o istnieniu tego rozszerzenia, gdyż jest ono utrzymywane w ścisłej t...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.