» Bohaterowie Niezależni » Bohaterowie Krain » Yaphyll - Zulkir Poznań

Yaphyll - Zulkir Poznań


wersja do druku

Kobieta, której nic nie umknie

Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński

Zulkir Yaphyll to od niedawna potężna sojuszniczka Szass Tama i Druxusa Rhyma w walce o prymat nad Thay. Zulkir Nekromancji ma z jej umiejętności wielki pożytek i wykorzystuje ją do szpiegowania i monitorowania poczynań swych rywali oraz pilnowania spraw w enklawach, bowiem Yaphyll to prawdopodobnie najzdolniejsza czarodziejka szkoły Poznań w całym państwie. Ma wielu szpiegów we wszystkich enklawach, a ponadto często ofiaruje im potężne magiczne przedmioty zapewniając sobie ich lojalność. Dzięki swym nadzwyczajnym wieszczycielskim umiejętnościom często zapobiega spiskom, gdyż wie o nich zanim dojdą do skutku. Swój młodzieńczy wygląd zawdzięcza Amuletowi wiecznej młodości, który już od wielu lat jest w jej posiadaniu. Yaphyll zdecydowała się stanąć po stronie licza za namową swej przyjaciółki Lallary Mediocros i jest jedną z niewielu osób, która ma nieco większy wpływ na poczynania chaotycznej czarodziejki. Duże znaczenie ma fakt, że niewiele osób wie o jej przymierzu z Szass Tamem, dzięki czemu może nawiązywać kontakty ze swymi wrogami bez obawy przed zdemaskowaniem. Jej pomoc w sekretnym otwarciu bram Nyklosa Thrannula - Czerwonego Maga z frakcji Imperialistów - dla nieumarłych legionów Szass Tama była nieoceniona i wysoce zadowalająca dla wampirzych popleczników Tama.

Yaphyll - Kobieta, Człowiek, Znawca Poznań10/Czerwony Mag5/Mistrz Wiedzy4; SW 19; Humanoid średniego rozmiaru (człowiek); KW 19k4 + 19; PW 76; Inic +3; Szyb 9m; KP 16 (dotyk 16, nieprzygotowany 13); Atak +11/+6 wręcz (1k6+3/x2 Laska +3); SA -; SC Obrona specjalisty +2, Potęga czaru +2 (Poznanie), Przywódca kręgu, Tajniki; OC:18; Char PZ; MRO: Wytrw +6, Ref +8, Wola +20; S 9, Zr 16, Bd 12, Int 20, Rzt 18, Cha 15; Wiek: 69 lat (wygląda na 30); Wzrost: 163 cm; Waga: 59 kg; Włosy: Brak; Oczy: Niebieskie; Znane Języki; wspólny, mulhorandzki, rashemi, piekielny, otchłanny, smoczy.

Umiejętności i atuty: Czarostwo +29, Koncentracja +25, Leczenie +10, Odcyfrowywanie zapisków +12, Rzemiosło (alchemia) +27, Szacowanie +8, Wiedza (geografia – Thay) +14, Wiedza (historia – Thay) +13, Wiedza (miejscowa – Thay) +12, Wiedza (plany) +13, Wiedza (tajemna) +27, Zastraszanie +5, Zbieranie informacji +7; Dyscyplina, Podniesienie czaru, Poszerzenie czaru, Przedłużenie czaru, Stworzenie cudownego przedmiotu, Skupienie na czarze (Poznanie), Skupienie na umiejętności (Czarostwo), Stworzenie laski, Tatuaż mocy, Wykucie pierścienia, Wyzbycie się surowców, Zapisanie zwoju.

Przygotowane czary czarodzieja: 4/7/5/5/5/5/4/4/3/3 bazowy ST= 15 (20 dla Poznań) + poziom czaru; zakazane szkoły – Nekromancja, Oczarowanie; Poziom rzucającego: 19.

Znane czary czarodzieja: [0] Dłoń maga, Kuglarstwo, Mistyczny znak, Naprawa, Odczytanie magii, Odporność, Otwarcie/zamknięcie, Promień mrozu, Raca, Światło, Tańczące światła, Widmowy głos, Wykrycie magii, Wykrycie trucizny; [1] Alarm, Brzuchomówstwo, Celny cios, Deszcz kolorów, Identyfikacja, Magiczny pocisk, Niewidoczny służący, Ochrona przed chaosem/dobrem/prawem/złem, Poznanie odporności*, Rozumienie języków, Spadające piórko, Szybki odwrót, Tarcza, Wykrycie nieumarłych, Wykrycie sekretnych drzwi, Zbroja maga; [2] Ciemność, Gracja kota, Lustrzan odbicie, Niewidzialność, Ochrona przed strzałami, Pajęczyna, Przekształcenie siebie, Rozmycie, Roztrzaskanie, Wykrycie myśli, Zlokalizowanie przedmiotu, Zobaczenie niewidzialnego; [3] Analiza portalu, Jasnosłyszenie/jasnowidzenie, Języki, Sfera niewidzialności, Kula ognista, Latanie, Mistyczny wzrok, Niewykrywalność, Przyspieszenie, Rozproszenie magii, Spowolnienie; [4] Czarne macki, Kamienna skóra, Mistyczne oko, Mniejszy klosz niewrażliwości, Ognista tarcza, Potężniejsza niewidzialność, Rozszerzenie pamięci, Sprężysta sfera, Szpiegowanie, Wykrycie szpiegowania, Zlokalizowanie stworzenia; [5] Ciągłość, Kontakt z innym planem, Miraż, Przejście w ścianie, Rozdzielająca dłoń, Sen, Ściana kamienii, Telepatyczna więź, Teleportacja, Wścibskie oczy, Zabójcza chmura; [6] Analiza dweomeru, Ciało w kamień, Ciągły obraz, Dezintegracja, Klosz niewrażliwości, Pole antymagii, Potężniejsze rozproszenie magii, Przejście światem cieni, Widzenie prawdy, Zamrażająca sfera, Zasłona, Znajomość legend; [7] Bezbłędna teleportacja, Ograniczone życzenie, Potężniejsze szpiegowanie, Potężniejszy mistyczny wzrok, Wizja; [8] Chwilowe olśnienie, Labirynt, Ochrona przed czarami, Potężniejsze wścibskie oczy, Słoneczny wybuch, Ujawnienie położenia; [9] Przezorność, Rozłączenie, Zatrzymanie czasu, Życzenie.

Ekwipunek: Amulet wiecznej młodości (patrz niżej), Pierścień przemiany w żywiołaka ognia (patrz niżej), Laska +3, Pierścień ochrony +3, Płaszcz odporności +2.


Specyficzne magiczne przedmioty w posiadaniu Yaphyll:

Pierścień przemiany w żywiołaka ognia: Jest to niewielki pierścień wykonany ze srebra, pośrodku którego umieszczony jest piękny rubin. Wrzucony do ognia lub gdy znajduje się w wysokiej temperaturze, zdaje się płonąć zimnym ogniem, który jednak nie ma żadnego wpływu na właściciela. Pierścienia można użyć raz dziennie, aktywując go poprzez wciśnięcie znajdującego się w nim rubinu (jest to akcja darmowa). Efekty działania pierścienia utrzymują się 2k6 minut, lecz użytkownik może, jeśli chce, zakończyć je w dowolnym momencie. Pierścień zapewnia następujące moce:

  • Ciało użytkownika przemienia się na kształt żywiołaka ognia tego samego rozmiaru. Przedmioty, które posiada nie zostają uszkodzone w czasie procesu, lecz przemieniają się razem z osobą używającą pierścienia, a po zakończeniu procesu powracają do swych pierwotnych kształtów. Magiczne przedmioty zachowują swe moce gdy użytkownik jest w formie żywiołaka;
  • Użytkownik zachowuje swe dotychczasowe umiejętności, specjalne zdolności, atuty oraz może rzucać wszystkie znane mu dotychczas czary;
  • Po przemianie postać uzyskuje zdolność nadzwyczajną Podpalenie analogiczną do tej, jaką posiada żywiołak ognia;
  • Po użyciu pierścienia rodzaj postaci zmienia się na Żywiołak i dodatkowo uzyskuje Podtyp ognia;
  • .
  • Postać otrzymuje redukcję obrażeń 10/+1.

Silne przemiany; PC 15; Wymagania: Stworzenie cudownego przedmiotu, Ochrona przed żywiołami, Polimorfowanie siebie, Kamienna skóra; Cena rynkowa: 42.000 SZ; Koszt stworzenia: 21.000 SZ + 1680 PD.

Amulet wiecznej młodości: Ten pięknie zdobiony niewielki naszyjnik ma w sobie niezwykle cenną moc, gdyż pozwala zachować młodzieńczy wygląd i wigor przez długie lata. Nowy naszyjnik zawiera w sobie „pulę” 10k6 lat, którą użytkownik może dowolnym czasie wykorzystać. W czasie działania przedmiotu użytkownik nie starzeje się przez tyle lat ile zużył ich z puli. Kiedy użytkownik wyczerpie już wszystkie lata, które pozostały w amulecie, ten staje się niemagiczny.

Silna nekromancja; PC 16; Wymagania: Stworzenie cudownego przedmiotu, Ciągłość, Długowieczność; Cena rynkowa: 85.000 SZ; Koszt stworzenia: 42.500 SZ + 3400 PD.

*zaczerpnięte z Zapomniane Krainy: Magia Faerunu.


Bibliografia:

  • Księga i Krew (ISA, 2003)
  • Zapomniane Krainy: Magia Faerunu (ISA, 2004)
  • Zapomniane Krainy: Opis Świata (ISA, 2004)
  • Zapomniane Krainy: Władcy Mroku (ISA, 2006)
  • Forgotten Realms: Spellbound (TSR, 1995)
  • Forgotten Realms: Unapproachable East (WotC, 2003)
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Ja

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ostra babka trzeba przyznać:).
PS. W jakim podręczniku opisana jest klasa presiżowa czerwony czarnoksiężnik?
25-08-2004 15:22
~Cahir

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Klasa Czerwonego Czarnoksiężnika opisana jest w podręczniku Zapomniane Krainy: Opis świata.
26-08-2004 00:40
~Yanush

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wszystko pięknie, ale ja tam jestem wielbicielem Szass Tama i nekromancji jako takiej. Mam nadzieję że skrobniecie o nim coś więcej niż przepisany tekst z podręcznika geograficznego do forgottena.
26-08-2004 18:07
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Czy ktoś wie kiedy będą w sklepach Krainy Wschodu??
28-08-2004 15:12
~Cahir

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie rozpisywalem Szass Tama z prostego względu, że jego szczegółowe staty i info o nim jest w ZK:OŚ a wersja zaktualizowana o epickie poziomy w nadchodzącyj Księdze Przygód Epickich.
29-08-2004 21:43
~bezimienna

Użytkownik niezarejestrowany
    ??
Ocena:
0
A czemu nie ma jej portetu?
10-11-2004 21:53

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.