» Wieści » Wieści ze Szlaku #130

Wieści ze Szlaku #130

|

Wieści ze Szlaku #130
Na stronie Paizo pojawiły się następujące aktualizacje:
  • Now, with Mind Bullets! – informacja o sukcesie, odbywającej się na Kickstarterze, zbiórki na podręcznik Ultimate Psionics, w którym znajdą się oparte o mechanikę Pathfindera materiały psioniczne stworzone przez Dreamscarred Press;
  • Hi-Ho, Hi-Ho, It's Back to the Dungeon We Go! – premiera nowych przygód do systemu Dungeon Crawl Classics wydawnictwa Goodman Games;
  • You're Gonna Need a Bigger Boat! – informacja o premierze drugiego numeru komiksu opartego o system Pathfinder;
  • Through Forests Dark and Grim to the Crossroads City! – ogłoszenie o premierze podręcznika Midgard Campaign Setting, który stanowi zbiorczą podstawkę do korzystającego z zasad Pathfindera settingu rozwijanego w ostatnich latach przez Kobold Press;
  • Choose Your Enemy – przykładowe grafiki przedstawiające złoczyńców, którzy zostaną opisani w podręczniku Pathfinder Roleplaying Game: NPC Codex;
  • Pathfinder Society Survival 101 – obszerna lista pomniejszych magicznych przedmiotów, które mogą okazać się przydatne dla postaci uczesnitczących w przygodach wchodzących w skład programu Pathfinder Society;
  • Pathfinder Battles Preview: The Big Blue – prezentacja figurki niebieskiego smoka z gry Pathfinder Battles;
  • Winter's Reign Nears! – ilustracja okładkowa z pierwszej części kampanii Reign of Winter;
  • Chapter One: The Liar – pierwszy rozdział opowiadania Proper Villains, której autorem jest Erik Scott de Bie, znany przede wszystkim z książek rozgrywających się w realiach świata Zapomnianych Krain;
  • Killer Cover Compilation – kompilacja okładek wszystkich wydanych do tej pory przygód wchodzących w skład linii Pathfinder Adventure Path.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Paizo
Tagi: d20 | Pathfinder Battles | Pathfinder Roleplaying Game: NPC Codex | Pathfinder Society | Proper Villains | Reign of Winter | Wieści ze Szlaku


Czytaj również

Komentarze


Tadeus
    Trochę nowszych newsów z Paizoconu i Genconu:)
Ocena:
+3
Swoją drogą. Na Genconie Paizo zdradziło o czym będzie najbliższy "eksperymentalny" Adventure Path wydany w pierwszym kwartale 2013r. Gracze zyskają kontrolę nad... Uwaga... Chatą Baby Jagi, która jest potężnym artefaktem pozwalającym podróżować między wymiarami i planetami układu słonecznego Golarionu.

W swoim podróżach spotkają między innymi postać, która zwać się będzie Rasputinem i z charakteru i roli będzie z tym "rzeczywistym" niemal tożsama.

O ile to pierwsze jeszcze rozumiem - Baba Jaga dla nas jest Baba Jagą, ale dla Amerykańców może być jednym z wielu innych zagranicznych mitów, jak u nas np. straszydła celtyckie, to Rasputin imho jest przegięciem. A przecież starczyłoby zostawić Rasputina Rasputinem i tylko zmienić mu imię - nie byłoby kiczu.

No ale ta postać ma występować w tytule jednego z tomów "Rasputin Must Die!", więc rozumiem, że jest to zabieg marketingowy.

Po interplanetarnym Reign of Winter będzie ciężka kampania tocząca się wokół Worldwound, czyli golarionowego odpowiednika Pustkowi Chaosu.

I gdzieś pomiędzy mają wyjść oficjalne zasady dla mitycznych postaci, które nie będą heroiczne (od 20lvl wzwyż), tylko pasować będą do "herosów", którzy zaczynają normalnie od 1lvla, a posiadać będą dodatkowe potężne moce (bo np. są synami bogów). W levelach awansowac będzie się normalnie, zaś by zyskać dodatkowe mityczne poziomy trzeba będzie dokonywać "legendarnych" czynów wyznaczonych przez MG.

Cóż, można o tym wszystkim myśleć, co się chce, ale na pewno sporo będzie się działo :)
09-10-2012 23:31
Tyldodymomen
   
Ocena:
+2
Dawajcie APka w Numerii w stylu swords&planets!
09-10-2012 23:48
Tadeus
   
Ocena:
0
Tworzy się póki co fanowski AP mocno związany z Numerią. Jest już nawet streszczenie wszystkich tomów i parę przykładów mięcha:

http://paizo.com/forums/dmtz6i07?L egacy-of-Sarkoris-A-FanMade-Numeria-AP

Trza poklikać po guzikach "spoiler".

09-10-2012 23:57
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
Obawiam się że paizo tematu nie podejmie, skoro przy skull&shackles postawili na piratów bez broni palnej...
10-10-2012 00:22
Tadeus
   
Ocena:
0
Akurat to, co zrobili w Skull & Shackles było dla mnie rozwiązaniem idealnym. W Golarionie broń palna jest rzeczą rzadką i drogą, gdyby wyposażyli w nią licznie byle jakich piratów to byłoby to przegięcie. Są firmy, które na siłę ładują do settingów jakieś bzdury tylko dlatego, że pasuje im to do aktualnego produktu i raczej długotrwałej przychylności graczy takimi metodami nie zyskują. W wersji oryginalnej Skull & Shackles tylko najpotężniejszy z piratów ma statek w pełni wyposażony bronią prochową.

Jednak Paizo właściwie rozpoznał, że są gracze, którzy piratów sobie bez broni palnej nie wyobrażają dlatego w przygodach są ramki podpowiadające, gdzie według twórców tę broń palną można sobie dodać.

A co do Numerii, już parę razy widziałem jak załoga Paizo pytała ludzi, czy chcą coś z Numerią. W końcu pewnie się w jakimś AP pojawi :)
10-10-2012 11:24
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
Nie zgodziłbym się z przegięciem. Poziom technologiczny broni, jeśli nie jest się gunslingerem, nie daje specjalnie lepszych efektów niż elfan z łukiem na drzewie. Bardziej obstawiam to, że autorzy nigdy nie pisali wyzwań pod świat z powszechną bronią palną:)
10-10-2012 14:30
Tadeus
   
Ocena:
+1
Ależ ja nie mówię o mechanice. Broń palna, jak sam to zauważyłeś, nie jest wyraźnie lepsza od klasycznego arsenału fantasy. Chodzi mi o spójność i konsekwentność świata. Dla Paizo to bardzo ważne, ponieważ jest to coś, co dla wielu graczy odróżnia go od jego głównego konkurenta.

Moim zdaniem pomijanie broni palnej czy technologii z Numerii raczej nie ma nic wspólnego z mechaniką. Ta druga i tak nie będzie silniejsza niż czary magów.

Paizo ciągle powtarza, że tworzy AP pod wymagania klientów. I nie jest to pusty frazes, po prostu ich polityka nie pozwala im na publikowanie materiału, który zainteresuje mniej niż większość graczy. Każda kampania w otoczeniu "niszowym" może być dla nich problemem, ponieważ stabilizacje finansową zapewniają im głównie ludzie, którzy mają subskrypcję - to znaczy, że automatycznie dostają wszystkie wydane przez nich produkty z jednego działu, a nie kupują tylko niektóre.

Na początku, po tym gdy pojawił sie pełny setting Numeria miała wielu wrogów, ale teraz pomału ludzie się do niej przekonują. Myślę więc, że wcześniej, czy później coś się pojawi.

Dodatkowym problemem jest to, że podobnie jak w Skull & Shackles materiał do Numerii trzeba by stworzyć prawie od zera. Normalnie współpracują z freelancerami, którzy mają w zapasie jakieś fajne przygody/wyzwania/loszki, które trzeba tylko podrasować do wymaganej tematyki, tu zmiany musiałyby być poważniejsze.
10-10-2012 16:23
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
Golarion nie ejst spójny- to randomowo porozrzucane kalki państw europejskich, na dodatek na różnym poziomie rozwoju . Mamy elementy starożytności, średniowiecza, dalekiego wschodu, renesansu czy nawet coś, co klimatem sięga wieku XIX.Wszystko obok siebie, w imię rule of cool. Klisze i konwencje są tak wymieszane że o jakiejkolwiek spójności świata mowy być nie może. Obstawiałbym jednak obawę przed zalewem sci-fi stuffu w PFS i innych kampaniach.
10-10-2012 17:58
Sethariel
   
Ocena:
0
Czy ktoś z was ma może jakieś większe rozeznanie w kwestii Midgardu?

Zainteresowała mnie ilustracja z tego video na Youtubie. W 15 sekundzie widać chyba polską husarię (lub coś na jej wzór). Ktoś coś wie na ten temat?

Pytam w sumie z czystej ciekawości.
11-10-2012 03:07
NieJestemKrzemieniem
   
Ocena:
0
Midgard to taki zlepek różnych mitów. Mamy tam wikingów, Celtów, arabów, Słowian i co tylko się zamarzy. Ogólnie trochę to podobne do opisanego tutaj wcześniej Arcanis.
11-10-2012 09:45
Sethariel
   
Ocena:
0
To, że jest inspirowany kulturami Europy, to wyczytałem na stronie wydawcy. Bardziej mnie interesuje, jak to zostało przedstawione, w szczególności ci Słowianie. Ale na to chyba za wcześnie pytać tutaj. Albo powinienem pytać w innymi miejscu...

W każdym razie dzięki.
11-10-2012 10:47
47426

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Na takim Szlaku to pewnie rośnie dużo drzew. Ciekawe czy przewagę mają drzewa iglaste, czy liściaste?
11-10-2012 10:49
Tadeus
   
Ocena:
+2
Tyldodymomen: Moim zdaniem zarówno technologia z Numerii jak i broń palna mają w Golarione mechanizmy regulujące, które raczej nie powinny do tego dopuścić. Technologia strzeżona jest zazdrośnie przez hermetyczną kastę kapłanów w Numerii, a broń palna produkowana jest tylko w jednym państewku niemal na końcu cywilizowanego świata i nie jest wcale lepsza od praktykowanej powszechnie magii.

Co do świata zbudowanego z klocków to oczywiście jest to fakt. Mimo wszystko jednak te klocki połączone są jakąś wspólną historią i wpływami.

Myślę, że generalnie czasem settingi pod względem realizmu oceniamy surowiej niż własna rzeczywistość. Oglądałes Ostatniego Samuraja? Tam też feudalni rycerze w zbrojach z patyków szarżowali na nowoczesną armię z karabinami maszynowymi, w tym samym czasie np. w Mongolii była jeszcze zupełnie inna kultura i poziom technologiczny. Gdy w Rzymie budowano cuda inżynierii, nasi przodkowie latali jak barbarzyńcy po lasach. A co z Aborygenami i Eskimosami? Miejscami epoka kamienia łupanego w czasie, gdy na salonach Europy raczono się muzyką z gramofonów i popijano whiskey.

Gdybyśmy dodali do tego założenie, że na świecie istnieje magia podziały te mogłyby być znacznie bardziej jaskrawe.

Golarion jest mocno kolorowy, ale na swój sposób, i w ramach konwencji fantasy, jest spójny i konsekwentny.
11-10-2012 12:06
Radnon
   
Ocena:
0
@ Sethariel

Z tego co wiem Midgard to setting rozwijany w sposób organiczny, który dopiero teraz doczekał się pełnoprawnej "podstawki". Wcześniej były to głównie artykuły i wpisy na stronie Kobold Quaterly. Mam wrażenie, że całość była pisana z pomocą fanów. Niestety o samym świecie nie jestem w stanie zbyt wiele powiedzieć, bo po prostu nie śledziłem tych tekstów.

@ Tadeus

Dzięki za przybliżenie planów odnośnie kolejnych kampanii. Brzmi to całkiem ciekawie. O zasadach "mitycznych" natomiast wspominaliśmy swego czasu w "Wieściach ze Szlaku" i muszę przyznać, że taki poboczny rozwój to pewien powiew świeżości w podejściu do "epickości" w dedekowych systemach.

Poza tym +1 odnośnie podejścia do broni palnej w S&S.

Jeśli chodzi natomiast o sam Golarion to widać, że był on tworzony przede wszystkim jako tło kampanii (i tą utylitarność w wielu miejscach widać), ale i tak jest stosunkowo spójny.
11-10-2012 21:36

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.