Settingi
Działy:» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 156.
Sortuj wg:
Abbor-Alz
Poza Wolnym Miastem
14-12-2007 21:38 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Ezjuszowi z Amnu pozdrowień nie przesyła Ridlick Humpfelduck.
Mości pisarzu (a może spójrzmy prawdzie w oczy i powiedzmy: grafomanie), przesyłam ci informacje o największych wzgórzach okalających Moje piękne miasto Greyhawk i mam nadzieję, że już nigdy więcej nie będę musiał ci pomagać.
Z wymuszon...
Akadi
Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza
08-02-2005 20:51 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 44
Akadi Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza
Większe bóstwo
Symbol: biała chmura na niebieskim tle
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Powietrza
Charakter: neutralny
Dziedzina: żywioł powietrza, ruch, prędkość, latające stworzenia
Wyznawcy: hodowcy zwierząt, archo...
Artefakty Szass-Tama
Co takiego kryje licz?
04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...
Arvoreen
Niziołczy bóg wojny
18-04-2007 21:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 14
Arvoreen
Obrońca, Ostrożny Miecz
Pośrednie bóstwo niziołków
Symbol: dwa skrzyżowane krótkie miecze
Plan ojczysty: Zielone Pola
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: obrona, wojna, czujność, niziołki, wojownicy, obowiązek
Wyznawcy: niziołki: wojownicy, paladyni, tropiciele, żołnierze, zbrojni
Chara...
Auril
Mroźna Panna, Lodowa Jutrzenka, Zimna Bogini, Pani Mroźnego Pocałunku
27-06-2005 15:14 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 34
Auril Mroźna Panna, Lodowa Jutrzenka, Zimna Bogini, Pani Mroźnego Pocałunku
Pomniejsze bóstwo
Symbol: biały płatek śniegu na szarym diamencie (figura heraldyczna) z białym obramowaniem
Plan ojczysty: Serce Furii
Charakter: neutralny zły
Dziedzina: zimno, zima
Wyznawcy: druidzi, archonci żywiołów (po...
Baervan Włóczykij
Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść
Baervan Włóczykij Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść Pośredni bóg Symbol: pysk szopa Plan ojczysty: Szepczący Liść (Złote Wzgórza/Bytopia) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: leśne gnomy, natura, podróż Wyznawcy: druidzi, leśne gnomy, oszuści, skalne gnomy, tropiciele Charakter kle...Baravar Kapturnik
Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów
Baravar Kapturnik Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów Pomniejszy bóg Symbol: płaszcz i sztylet Plan ojczysty: Ukryty Pagór (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: iluzja, podstęp, pułapki, zabezpieczenia Wyznawcy: gnomy, iluzjoniści, łotrzykowie, oszuści, poszuk...Bargrivyek
Jednoczący, Wielki Rozjemca
19-12-2007 21:18 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Bargrivyek
Jednoczący, Wielki Rozjemca
Pomniejsze bóstwo
Symbol: korbacz z trzema kolczastymi kulami
Plan ojczysty: Baator/Avernus/Pokojowe Ziemie
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: współpraca, terytorium, goblińskie prawa, sprawy domowe
Wyznawcy: gobliny, hobgobliny, mistrzowie wiedzy
Charakter...
Beldenshyn
18-09-2006 17:49 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 9
Beldenshyn to gnomia wioska spoczywająca na zachód od Brodu Trollowego Szponu, na południowym brzegu Krętej Wody. Tak konkretnie, to możecie ją znaleźć nad najbardziej wysuniętym na południe zakolem tejże rzeki, aczkolwiek tuszę, iż sami traficie po zapachu. Osadę tą ze wszech stron otacza palisada,...
Beregost
04-10-2006 13:36 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Beregost to niewielka mieścina, która ulokowała się na wschód od Świecowej Wieży, kilka kilometrów na południe od miejsca, gdzie Lwi Trakt z Traktem Nadbrzeżnym się łączy. Na to leżące na samym Trakcie miasteczko około czterdziestu kamiennych domostw się składa oraz kilka posiadłości ziemskich na je...
Beshaba
Panna Nieszczęścia, Pani Zagłady, Panna Nieładu, Czarna Beska, Wyrodna Córka Tyche
31-10-2005 23:58 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 27
Beshaba Panna Nieszczęścia, Pani Zagłady, Panna Nieładu, Czarna Beska, Wyrodna Córka Tyche
Pośrednie bóstwo
Symbol: czarne poroże na czerwonym tle
Plan ojczysty: Pustkowia Zagłady i Rozpaczy
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: przypadkowe intrygi, nieszczęście, pech, wypadki
Wyznawcy: skrytobójcy,...
Bezpieczna Przystań cz. I
04-05-2003 14:59 | Nephand | Komentarze: 12
Między Zatoką Mętną a Narewell nieopodal szlaku handlowego z Safeton znajduje się miasto o nazwie Bezpieczna Przystań. Umiejscowione jest między dwoma nie wysokimi wzniesieniami pokrytymi gdzieniegdzie kępą drzew, od Sosen na Dębach skończywszy. W okolicy płynie strumień wypadający ze źródła by w ko...
Bezpieczna Przystań cz. II
06-05-2003 22:29 | Nephand | Komentarze: 3
Pozostawmy sam budynek osławionej karczmy i przenieśmy się głębiej w wilgotne korytarze piwniczne tegoż przybytku. Na początku istnienia budynku podziemia nie były obszerne. Wystarczałyby zmagazynować potrzebne materiały sprzedawane w karczmie. Dopiero gdy miasto zaczęło się rozrastać Tred, właścici...
Bhaal (martwy)
Pan Morderstw
18-01-2006 21:46 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 54
Bhaal Pan Morderstw
Pośrednie bóstwo (martwe)
Symbol: przód ludzkiej czaszki otoczony przez orbitę łez spływających przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Plan ojczysty: Pustkowia Zagłady i Rozpaczy
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: śmierć, zwłaszcza brutalna lub rytualna
Wyznawcy: mordercy i skry...
Bitewna Dolina - informacje ogólne
22-04-2003 11:39 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Stolica: Essembra
Populacja: 32 714 (87% ludzi, 5% pół-elfów, 4% halflingów, 2% gnomów i 1% krasnoludów)
Ustrój: Lordostwo
Herb: Buzdygan, złamana włócznia i łańcuch na szkarłatnym tle (z purpurowym, ząbkowanym obramowaniem w przypadku proporca)
Główne Religie: Chauntea, Gond, Lathander, Silvanus, T...
Blibdoolpoolp
Bóstwo kuo-toa
15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Blibdoolpoolp
Matka Morza, Bicz Biczów
Pośrednie bóstwo
Symbol: głowa homara lub czarna perła
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Wody - Mroczne Głębiny
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: kuo-toa, złe podwodne stworzenia, mrok, szaleństwo, zemsta
Wyznawcy: kuo-toa, złe podwodne stworzenia, abolethy
Charak...
Bracia Wolności
Palanthański ruch oporu
29-10-2007 00:12 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 7
Bracia Wolności, czyli trzon ruchu oporu w Palanthas, to jedna z najtajniejszych organizacji działających na Krynnie. Mimo iż jej historia sięga Lata Chaosu, do dziś wielu uważa ją za mit. Grupa stawia sobie za cel wyeliminowanie władających od dawna miastem Rycerzy Nerakijskich i tym samym ostatecz...
Bralm
Latająca Królowa, Bogini Uli, Utrudzona Pani
Latająca Królowa, Bogini Uli, Utrudzona Pani Pomniejsze bóstwo Symbol: Osa na czele roju owadów Plan ojczysty: Acheron (Avalas [Forteca Ul]) Charakter: neutralny Dziedzina: owady, pracowitość Wyznawcy: suelowie, farmerzy, robotnicy, nadzorcy, niewolnicy, druidzi, mnisi Charakter kleru: N, NZ, PN Dom...Brandobaris
Spryciarz co niemiara
23-05-2007 15:50 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 8
Brandobaris
Mistrz Podstępu, Nieposkromiony Łobuziak
Pomniejsze bóstwo niziołków
Symbol: odcisk niziołczej stopy
Ojczysty plan: Zielone Pola
Charakter: neutralny
Dziedzina: podstęp, kradzieże, poszukiwacze przygód, niziołki łotrzykowie
Wyznawcy: poszukiwacze przygód, bardowie, niziołki, ryzykanci, ł...
Broda Ulgotha
18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Broda Ulgotha to jedno z tych miejsc, gdzie nuda idzie o lepsze z sennością, a pobyt weń jest równie zajmujący, co konwersacja z księgowym. Dacie li wiarę, iż w osadzie tej brak nawet gospody i tawerny? Jakeście już pewnie jednak zmiarkowali, wieś tą opisuję nie bez powodu, jako że zamieszkuje w jej...
Bród Trollowego Szponu
18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 7
Na południe od Trollowych Wzgórz, na drodze biegnącej od Wrót Baldura do Waterdeep, leżą Trollowe Szpony. Po zachodniej stronie tego maleńkiego, trawiastego skupiska wzgórz, w miejscu, gdzie przepływająca przez nie Kręta Woda styka się z biegnącym tędy Kupieckim Traktem, znajduje się Bród Trollowego...
Callarduran Gładkoręki
Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom
Callarduran Gładkoręki Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom Pośredni bóg Symbol: złoty sygnet z symbolem gwiazdy Plan ojczysty: Głębina (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny Dziedzina: górnictwo, kamień, Podmrok, svirfneblinowie Wyznawcy: iluzjoniści, jubilerzy, pustelnicy...Chmurne Szczyty
Przewodnik Ezjusza po Górach Faerunu, Rozdział I
24-10-2007 19:41 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Trzech mężczyzn zwisało na uprzężach do wspinaczki na południowym stoku Grotu Włóczni, najwyższego wierchu Chmurnych Szczytów. Mroźne powietrze owiewało twarze śmiałków przez ostatnie kilka godzin. Dwóch z nich miało skórę ogorzałą od górskich wiatrów. Jeden z mężczyzn miał już wyraźnie dość tej esk...
Cormyr - informacje ogólne
22-03-2003 00:00 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 12
Kraina z klasycznej fantastyki, gdzie prawy król rządzi równo i sprawiedliwie, szlachta walczy między sobą o władzę, a podróżnicy oczyszczają lasy z przerażających monstrów – to kraina rycerstwa i magii... w rzeczy samej, wielkiej magii. Oto przedstawiam wam pierwszą część przewodnika po króle...
Cyrrollalee
Dłoń Drużyny, Podtrzymująca ognisko
15-10-2007 15:49 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Cyrrollalee
Dłoń Drużyny, Podtrzymująca ognisko
Pośrednie bóstwo
Symbol: otwarte drzwi
Ojczysty plan: Zielone Pola
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: przyjaźń, zaufanie, palenisko, gościnność, rzemiosła
Wyznawcy: rzemieślnicy, kucharze, strażnicy, niziołki, gospodarze, właściciele gospód
Charak...
Czarodziejskie Stowarzyszenia Flanaess cz. I
Przewodnik po magicznych organizacjach Oerth
11-07-2007 20:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Dopóki istnieje magia, dopóty istnieć będą ci, którzy chcą zgłębiać jej tajemnice. To rzecz całkiem naturalna. Ponieważ jednak magia jest tak naprawdę niepoznawalna, zawsze będą rodziły się nowe pytania. Dlatego też w całym Flanaess spotkać można grupy, które pomagają zrozumieć, czym jest Sztuka. Ja...
Czarodziejskie Stowarzyszenia Flanaess cz. II
Przewodnika po magicznych organizacjach Oerth ciąg dalszy
07-09-2007 20:20 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Widzę, że wracasz. Ciekawi cię zatem, czy są inne grupy? Ależ tak, oczywiście, chyba nie myślałeś, że na tych wcześniej wspomnianych poprzestanę? Tak tez myślałem młodzieńcze. Usiądź więc wygodnie i zamów coś do jedzenie, mam ci jeszcze wiele do powiedzenie...
- Starzec z Furyondy
Zjednoczeni Wynal...
Daerlun
15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Daerlun (Metropolia, 52 477)
Legenda:
1. "Dom Ognistowłosej" - świątynia Sune
2. Dziki Las - świątynne błonia
3. "Dębowe Wody" - publiczna łaźnia
4. Hala Berghuna - sąd i archiwum
Ze wszystkich sembijskich miast, Daerlun cieszy się najlepszymi stosunkami z Cormyrem. Stulecia śl...
Dambrath - informacje ogólne
17-03-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 3
Stolica: Cathyr
Populacja: 700 000 (70% ludzi, 15% pół-elfów, 6% gnolli, 5% halflingów, 1% krasnoludów, 1% pół-orków i 1% orków)
Ustrój: Matriarchat
Główne Religie: Loviatar, Lloth, Malar, Eilistraee
Importuje: Klejnoty, biżuterię, magiczne przedmioty
Eksportuje: Srebro, owoce, perły, owoce morza, k...
Dragonlance - Smocza Lanca
Poznaj najbardziej bohaterski z klasycznych światów D&D!
25-07-2007 13:59 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 19
Witaj wędrowcze. Wejdź i ogrzej się przy ogniu, jesienne wieczory na północy bywają bardzo zdradliwe. Co cię tu sprowadza przyjacielu? Mówisz, że jesteś bardem i chcesz poznać Krynn takim, jakim jest naprawdę. Pochodzisz więc z Torilu? To znaczy, iż przebyłeś długą drogę przez plany, aby się tutaj z...
Drugie spojrzenie na Krainę Mgieł
Ravenloft okiem Adama
01-07-2015 21:03 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Mimo że do spowitego mgłami Ravenloftu postacie graczy po raz pierwszy mogły trafić jeszcze w czasach pierwszej edycji AD&D, to największą świetność setting ten przeżył w czasach drugiej edycji systemu.
Wprawdzie i do trzeciej ukazały się przybliżające go podręczniki, ale publikowane przez firm...
Dzikie Wybrzeże
25-06-2008 22:00 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Szanownemu Panu Ezjuszowi z Amnu.
Poszukiwanej przez pana pozycji niestety nie mamy już na składzie, jednakże udało nam się zdobyć jeden egzemplarz od prywatnego kolekcjonera. Mamy nadzieję, że owy tom spełni wszelkie pana wymagania.
Z wyrazami szacunku, Hortius Noga. Przedstawiciel antykwariatu R...
Eberron Campaign Guide
Czyli Eberron 4E dla prowadzących
20-01-2010 22:10 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 17
Historia lubi się powtarzać - pod wieloma względami wydanie 4. edycji Dungeons & Dragons przypominało wydarzenia o kilka lat wcześniejsze, gdy ukazała się 3. edycja systemu. Tym razem Czarodzieje z Wybrzeża nie zwlekali i krótko po wydaniu podręczników podstawowych, na rynek trafił Forgotten Rea...
Eberron Player's Guide
Settingowy dodatek składowy
28-04-2010 23:50 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 3
O ile w większości systemów do gry wystarcza jeden podręcznik, zawierający w sobie podstawowe zasady i przynajmniej pobieżny opis świata, o tyle fani Dungeons & Dragons zdążyli już przywyknąć do trendu zgoła przeciwnego. Nikogo nie dziwi podział na Podręcznik gracza, Księgę potworów i Przewodnik Mis...
Eberrońskie menu
Krótki przewodnik po możliwościach świata
29-09-2010 20:08 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 12
Eberron znacząco różni się od typowego świata średniowiecznego fantasy. To, jaki właściwie jest, elegancko podsumował w swoim artykule Łukasz 'TOR' Garczewski – teraz czas wyjaśnić, jakie elementy tego świata czynią go takim, a nie innym. Zapraszam do zapoznania się z kartami eberrońskiego men...
Elfy Midnight
Najgorsi wrogowie Cienia
11-05-2011 22:44 | Adam 'Savarian' Wojdalski | Komentarze: 2
Nie ma chyba drugiego świata wśród bogatej gamy settingów do D&D, w którym tak jak w Midnight elfowie toczyliby ciągłą wojnę. Od stu lat, od chwili gdy hordy Izradora - Cienia z Północy - rozdeptały armie ludów Eredane, elfowie są ostatnim bastionem w walce ze złem, które już zwyciężyło. Krasnoludow...
Essembra
Serce Bitewnej Doliny
21-11-2007 19:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Na pierwszy rzut oka stolica Bitewnej Doliny może wydawać się kolejnym zwykłym miasteczkiem, których wiele wzdłuż Drogi Rauthauvyra. Niech jednak nie zmyli was ta "zwyczajność". Miasto to jest tak niezwykłą zbieraniną najdziwniejszych sklepów w Dolinach, że warto tu zawitać chociażby po to...
Festiwale Helmitów
Nie samymi obowiązkami Helmita żyje
02-01-2006 14:45 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 11
Ceremonia ku Czci Helma, Wyświęcenie Postulantów, Wyświęcenie Glymtul, Oczyszczenie i Święte Czuwanie to obrzędy odprawiane przez Helmitów w całym Faerunie. Prócz nich jest jeszcze siedem niezwykle ważnych świąt, o nieco tylko mniejszym zasięgu terytorialnym niż poprzednie. Trzeba jednak pamiętać, i...
Flandal Stalowoskóry
Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta
Flandal Stalowoskóry Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta Pośredni bóg Symbol: płonący młot Plan ojczysty: Mithrilowa Kuźnia (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: kopalnie, kowalstwo, sprawność fizyczna, kucie metali Wyznawcy: artyści, gnomy, górn...Fort Beluarian
Garnizon Płomiennej Pięści
20-06-2007 15:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 16
Jeszcze przed moją pierwszą wyprawą do Chultu, Volo ostrzegał mnie, że kraina ta jest równie niebezpieczna co Athkatla nocą. Szczerze powiedziawszy, wątpiłem w to, aby w Faerunie znalazło się drugie tak niebezpieczne miejsce jak stolica Amnu. W każdym bądź razie, stary pryk polecił mi udać się wpier...