» Settingi

Settingi

Działy:
» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 156.
Przyblakłe Miasto Wspaniałości

Przyblakłe Miasto Wspaniałości

Waterdeep w D&D 5E

21-09-2016 13:33 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Wydawałoby się, że dla starych, potężnych i niemalże wiecznych państw sto lat jest niczym mrugnięcie oka, krótki epizod znany tylko skrupulatnym nadwornym skrybom. Wszystko wskazywało, że i Miasto Wspaniałości należy do tej kategorii, ale ostatni wiek pokazał, że nawet w Waterdeep nic nie trwa wiecz...
Drugie spojrzenie na Krainę Mgieł

Drugie spojrzenie na Krainę Mgieł

Ravenloft okiem Adama

01-07-2015 21:03 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Mimo że do spowitego mgłami Ravenloftu postacie graczy po raz pierwszy mogły trafić jeszcze w czasach pierwszej edycji AD&D, to największą świetność setting ten przeżył w czasach drugiej edycji systemu. Wprawdzie i do trzeciej ukazały się przybliżające go podręczniki, ale publikowane przez firm...
Krainy mgłą spowite na które pan ich z murów zamku Ravenloft spogląda

Krainy mgłą spowite na które pan ich z murów zamku Ravenloft spogląda

czyli o mrocznym settingu do D&D słów kilka

24-06-2015 19:57 | Jakub 'Ramilath' Perkowski | Komentarze: 5
Pisząc poniższy artykuł – pierwszy z serii, którą planuję popełnić na łamach serwisu, o ile okoliczności przyrody, zdrowie psychiczne, czas i chęci na to pozwolą – zastanawiałem się, jakiej tematyce go poświęcić. Świat Lochów i Smoków jest na tyle rozbudowany i bogaty, iż...
Gen Con 2014 - Zapomniane Krainy

Gen Con 2014 - Zapomniane Krainy

Zawiedzione nadzieje czy przesadne oczekiwania?

20-08-2014 21:28 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 9
Zapomniane Krainy to bez wątpienia najbardziej rozpoznawalny i popularny ze światów systemu Dungeons & Dragons. Mimo licznych wzlotów i upadków w ostatnich latach nowe informacje na temat dzieła Eda Greenwooda są zawsze wyczekiwane przez fanów Lochów i Smoków z ogromną niecierpliwością. Dwa lat...
Syn Eberron

Syn Eberron

03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze. Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...

Laring

Perła wśród jezior

01-02-2012 14:31 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Królestwa Graniczne to bez wątpienia jeden z najbardziej chaotycznych, zmiennych i niebezpiecznych regionów Faerunu. Barwna mozaika królestw, cesarstw, wolnych miast, magokracji i teokracji wielokrotnie stawała się inspiracją dla bardów. Nic dziwnego, bo tu o każdej porze roku armie maszerują na woj...

O dzieciach biesów

Krótka opowieść z planarnej gospody

04-01-2012 21:08 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 3
Hej pierwszaku, jesteś nowy w Sigil? Na pewno zauważyłeś, że w tłumie na ulicach pętają się również dzieciaki biesów. Mało kto z miejscowych zwraca na nie uwagę, ale ty się gapisz. Co w nich takiego interesującego? Skrzydła? Łuski? W Mieście Drzwi nikogo to nie zaskakuje. Wyjaśnię ci grzecznie, skur...
Portal Stworzenia

Portal Stworzenia

Kampania wprowadzająca do świata Revek

24-12-2011 12:21 | Wadim 'Ramirez Kel Ruth' Zalewski | Komentarze: 16
Portal Stworzenia to oparta o zasady 3. edycji systemu Dungeons & Dragons kampania przeznaczona dla standardowej grupy bohaterów na poziomach 3-4. Składa się z pięciu modułów: I: Zagadki Żywiołów, II: Krew i Złoto, III: Niewypowiedziane Zło, IV: Niedźwiedzia Przysługa, V: Próba Czasu. Akcja przygód...
Przewodnik po Revek - cz. I

Przewodnik po Revek - cz. I

Świat oczami jego bohaterów

14-09-2011 18:59 | Wadim 'Ramirez Kel Ruth' Zalewski | Komentarze: 17
Revek jest polskim światem fantasy nieprzeznaczonym do żadnego konkretnego systemu, choć jego pierwotna wersja (sięgająca 2006 roku) powstawała z myślą o 3. edycji Dungeons & Dragons. Przewodnik po Revek nie zawiera żadnych informacji mechanicznych - stanowi opis świata widzianego oczami jego mieszk...

Złote Miasta Terytoriów

Zwycięzca XIV Konkurs(ik)u

22-06-2011 14:05 | Coyotl | Komentarze: 6
Szare futra do dziś nie mogą znaleźć dowcipnisia, który przekazał plotki o Złotych Miastach na zachód od Gór Szarych (Długie Ogony podejrzewają o to samego Sztukmistrza). Jedna plotka okazała się być wystarczającym powodem dla osadników, aby męczyć się z górską przeprawą i strażą szarych futer. Tuby...

Makar Illedros

Bardzo typowy mag, bardzo sławny demon

08-06-2011 20:58 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 8
Z dala od zgiełku wielkich miast, gdzieś na prowincji jednego z Pięciu Narodów, dzieci co wieczór gromadzą się w gospodzie dookoła pykającego fajkę starca. Makar Illedros - bo tak nazywa się ów sędziwy mędrzec - dzień w dzień snuje opowieści o mitycznych czasach, tajemniczych miejscach i heroicznyc...

Elfy Midnight

Najgorsi wrogowie Cienia

11-05-2011 22:44 | Adam 'Savarian' Wojdalski | Komentarze: 2
Nie ma chyba drugiego świata wśród bogatej gamy settingów do D&D, w którym tak jak w Midnight elfowie toczyliby ciągłą wojnę. Od stu lat, od chwili gdy hordy Izradora - Cienia z Północy - rozdeptały armie ludów Eredane, elfowie są ostatnim bastionem w walce ze złem, które już zwyciężyło. Krasnoludow...

Myth Drannor

Zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV

16-03-2011 21:29 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 8
Ludność: 54 000; Mieszana (80% elfy [40% księżycowe elfy, 30% złote elfy, 10% leśne elfy], 12% ludzie, 4% gnomy, 2% krasnoludy, 2% niziołki) Typ rządów: Monarchia Religia: Seldarine, Mystra, Silvanus, Shaundakul, Mielikki, Moradin, Garl Glittergold Import: magiczne przedmioty, wiedza, żywność, tkani...

Namuzowywania: Wynaleźć Koło na nowo

Kosmologia 4E w klimatach Planescape

16-02-2011 19:40 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
Namuzowywania?Jeśli zastanawiasz się nad tytułem tego tekstu, koniecznie przeczytaj o Namuzowywaniach na oficjalnym blogu redakcji. Oprócz wyjaśnień znajdziesz tam również odsyłacze do kilku innych wartościowych materiałów o podobnym charakterze. Kosmologia D&D 4E zmieniła się radykalnie w porównani...

Księgi Ziem Centralnych, część II

Piosenki, przepisy i moda

19-01-2011 15:51 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
Większość stereotypowych czarodziejów to poważni, starsi osobnicy o dostojnym wyglądzie, którzy bardzo cenią sobie otaczającą ich aurę tajemnicy. Ubierają się zazwyczaj w drogie szaty z najlepszych materiałów oraz noszą przeróżne amulety, pierścienie i różdżki, które często nie mają w sobie żadnej p...
Pocztówka z D&D: Elfy Eberron

Pocztówka z D&D: Elfy Eberron

Nowe szaty długouchów

16-12-2010 20:51 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Od czasów Śródziemia elfy żyły przeszłością. Piękny Lud zazwyczaj jest nieśmiertelny, przywiązany do tradycji i skrajnie niechętny wszelkim zmianom. Ta jego cecha jest fundamentalna dla elfów z Eberron – każdy ich szczep jest na swój sposób związany z przeszłością. Obrazą dla tych ludów byłoby...

Ogród Xarisa

Trefne klejnoty Władców Pyłu

10-11-2010 20:12 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Wśród Czcicieli Smoka Głębin i wszelakich poszukiwaczy zakazanej wiedzy od zarania dziejów krążą plotki o położonych w trzewiach Khybera miejscach pulsujących czarnoksięską energią, czekającą na śmiałków gotowych po nią sięgnąć. Wśród tych pogłosek nigdy nie brakuje legendy o Ogrodzie Xarisa –...

Księgi Ziem Centralnych, część I

Zadziwiające Księgi Zapomnianych Krain

27-10-2010 21:21 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Przemierzając szlaki i bezdroża Zapomnianych Krain można się natknąć na dziesiątki różnego rodzaju książek, woluminów i foliałów. Od obszernych, uczonych rozpraw tworzonych przez skrupulatnych mnichów ze Świecowej Wieży po sprzedawane za garść miedziaków na ulicach Waterdeep opowiadania i pamflety w...

Eberrońskie menu

Krótki przewodnik po możliwościach świata

29-09-2010 20:08 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 12
Eberron znacząco różni się od typowego świata średniowiecznego fantasy. To, jaki właściwie jest, elegancko podsumował w swoim artykule Łukasz 'TOR' Garczewski – teraz czas wyjaśnić, jakie elementy tego świata czynią go takim, a nie innym. Zapraszam do zapoznania się z kartami eberrońskiego men...

Portale Podgóry

Koszmarne, kuriozalne i komiczne niebezpieczeństwa

03-07-2010 14:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W służbie Harfiarzy wykonywaliśmy wiele zadań, mniej i bardziej niebezpiecznych. Jedno z nich szczególnie zapadło mi w pamięć, bo zawiodło nas do mrocznych korytarzy Podgóry. Tam musieliśmy zmierzyć się z potworami z najgorszych koszmarów, wiecznie zmiennymi korytarzami i wymyślnymi pułapkami, które...

Ziemie Skaliste

Krótki przewodnik po pograniczu Cormyru

29-05-2010 16:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Każdy najemnik, awanturnik i poszukiwacz przygód w Leśnym Królestwie Cormyru może Ci, Panie, opowiedzieć przynajmniej kilka opowieści o dzikim pograniczu naszego pięknego kraju, które uczeni i minstrele zwą Skaliste Ziemie. Odnajdziesz w nich wzmianki o niezwykłych skarbach, śmiertelnie niebezpieczn...
Eberron Player's Guide

Eberron Player's Guide

Settingowy dodatek składowy

28-04-2010 23:50 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 3
O ile w większości systemów do gry wystarcza jeden podręcznik, zawierający w sobie podstawowe zasady i przynajmniej pobieżny opis świata, o tyle fani Dungeons & Dragons zdążyli już przywyknąć do trendu zgoła przeciwnego. Nikogo nie dziwi podział na Podręcznik gracza, Księgę potworów i Przewodnik Mis...

Frakcje Podgóry

Część pierwsza

27-01-2010 23:55 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Zgodnie z poleceniem wysyłam do Ciebie, Mistrzu Khelbenie, pierwszą część mojego raportu na temat organizacji działających w Podgórze. Starałem się, aby przedstawione niżej materiały były jak najbardziej wiarygodne, ale jak to zwykle bywa w przypadku opisywania grup, które tajemnicę mają wpisaną w s...
Eberron Campaign Guide

Eberron Campaign Guide

Czyli Eberron 4E dla prowadzących

20-01-2010 22:10 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 17
Historia lubi się powtarzać - pod wieloma względami wydanie 4. edycji Dungeons & Dragons przypominało wydarzenia o kilka lat wcześniejsze, gdy ukazała się 3. edycja systemu. Tym razem Czarodzieje z Wybrzeża nie zwlekali i krótko po wydaniu podręczników podstawowych, na rynek trafił Forgotten Rea...

Kanion Szczeliny

Poznaj tajemnice największej szczeliny Oerthu!

07-10-2009 21:59 | Cubuk | Komentarze: 8
Zatem chcesz się czegoś dowiedzieć o Kanionie Szczeliny? Dobrze, że najpierw pytasz znawcę, zamiast od razu wyruszać w te tereny, jak to czyni wielu głupich awanturników. Ich kości pewnie dalej tam bieleją. A zatem postaw mi kolejkę, a ja opowiem ci o rzeczach, o jakich nigdy nie śniłeś. Informacje...

Poszukiwanie przygód w Midnight

O konsekwencjach Zła

30-01-2009 20:01 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
W wielu kampaniach do D&D, nie wspominając już o pojedynczych przygodach, szeroko pojęty setting nie ma większego wpływu na sesję. Cała akcja rozgrywa się i tak w okolicach stworzonej przez Mistrza Podziemi "wioski na skraju lasu" albo też "małego miasta portowego". Setting służy wtedy jedynie za źr...

Jeźdźcy Wiatru

Opis najznamienitszej elfiej formacji wojskowej

04-12-2008 01:43 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Jeźdźcy Wiatru to wspólna nazwa dla elitarnych, elfich oddziałów wojskowych wchodzących w skład wszystkich głównych ras: Silvanesti, Qualinesti i Kagonesti. Dosiadający gryfów wojownicy i łucznicy stali się nową jakością na polach bitewnych. Szybko zdobyli sobie sławę niezwyciężonej, powietrznej kaw...

Przedmieścia Wolnego Miasta Greyhawk

Tereny o rzut bereta od Wolnego Miasta

01-12-2008 20:02 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Ezjuszowi, staremu druhowi. Doprawdy, nie mam pojęcia, dlaczego tak bardzo interesuje cię geografia Flanaess, jednak nie mam zamiaru drążyć tego tematu. Tak jak sobie zażyczyłeś, upomniałem się o pożądane przez ciebie woluminy i spisałem to, co w moim odczuciu winno przydać ci się najbardziej. Ufam...
Wybrzeże Mieczy - całość [PDF]

Wybrzeże Mieczy - całość [PDF]

Zebrane razem wszystkie artykuły cyklu

01-11-2008 21:46 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 2
Cykl artykułów opisujących Wybrzeże Mieczy cieszył się dużą popularnością wśród Czytelników Działu D&D i d20. Jest to zarazem jedna z najlepszych serii, jaka ukazała się na łamach serwisu, dlatego redakcja działu postanowiła odświeżyć zakurzone prace i przedstawić je Wam w nowej wersji. Poniżej...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Lochy Podmroku

27-10-2008 20:13 | | Komentarze: 0
W Podmroku zawsze znajdzie się dość miejsca na dziwaczne stworzenia i obszary, które mogą posłużyć do stworzenia nowych, ekscytujących przygód. Wypróbuj przedstawione tutaj minilochy, stworzone przez Gwendolyn FM Kestrel, w swojej kampanii. Znajdziesz tu dwa częściowo opisane lochy, jak również BN-ó...

Nomog-Geaya

Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący

15-10-2008 22:17 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 0
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący Pomniejsze Bóstwo Symbol: Skrzyżowane młot bojowy i miecz Plan ojczysty: Acheron Charakter: Praworządny Zły Dziedzina: Hobgobliny, Władza, Zdolności bitewne Wyznający: Hobgobliny oraz praworządne gobliny Charakter kleru: NZ, PN, PZ Domeny: Planowanie, P...

Planarne cytaty

Mądrości z Wieloświata

06-10-2008 21:00 | | Komentarze: 7
Planescape ma wiele elementów szczególnych, które - choć pozornie mało znaczące - towarzyszyły mu od pierwszego podręcznika i pozwalają jednym rzutem oka odróżnić produkt PS-owy od książki o planach. Specyficzny, żywy język, karykaturalne akwarele... i cytaty. Pojawiały się co kilka stron, czasem łą...

Religie na Terytoriach cz. III

Duchy, przodkowie i Natura - wierzenia szarych futer

22-09-2008 22:54 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 1
Religia szarych futer Opis: Według tubylców, przybyli zza oceanu ludzie są tak zaślepieni rządzą bogactwa, że nie dostrzegają prawdziwej natury świata. Przywiązywanie wagi tylko do tego, co widzialne, jest tragicznym błędem, który pewnego dnia doprowadzi do upadku osadników i zamieszkiwanych przez...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Organizacje Podmroku

17-09-2008 20:04 | | Komentarze: 16
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...
Poszukiwacz Wyvernspur

Poszukiwacz Wyvernspur

Bezimienny Bard

12-09-2008 22:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Bezimienny Bard Półbóg Symbol: biała harfa na szarym okręgu Plan ojczysty: Bramy Księżyca Charakter: chaotyczny neutralny Dziedzina: cykl życia, przemiana sztuki, sauriale Wyznawcy: artyści, bardowie, sauriale Charakter kleru: CD, CN, CZ Domeny: chaosu, łuskowatych, odnowy, uroku Ulubiona broń: Miec...

Bralm

Latająca Królowa, Bogini Uli, Utrudzona Pani

09-09-2008 00:12 | | Komentarze: 4
Latająca Królowa, Bogini Uli, Utrudzona Pani Pomniejsze bóstwo Symbol: Osa na czele roju owadów Plan ojczysty: Acheron (Avalas [Forteca Ul]) Charakter: neutralny Dziedzina: owady, pracowitość Wyznawcy: suelowie, farmerzy, robotnicy, nadzorcy, niewolnicy, druidzi, mnisi Charakter kleru: N, NZ, PN Dom...

Wyspy Pirackie - zakończenie

Koniec cyklu

23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...

Religie na Terytoriach cz. II

Drżący, pogromcy ciemności i maszyniści

15-08-2008 23:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 2
Drżący Opis: Terytoria to niebezpiecznie miejsce do życia i przetrwać mogą tam tylko najsilniejsi. Okazuje się jednak, że dla niektórych jest tu i tak lepiej niż w Starym Świecie. Drżący, bo o nich mowa, wyruszyli w długą podróż przez ocean, aby uciec przed prześladowaniami. Ich popularne miano był...

Maglubiyet

Najważniejsze bóstwo goblinów

01-08-2008 23:30 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 24
Ognistooki, Pan Goblinów, Pan Głębi i Ciemności, Pan Zdrady, Skradający się Bóg Większe Bóstwo Symbol: Zakrwawiony topór Plan ojczysty: Clangor (Acheron) Charakter: Neutralny Zły Dziedzina: Gobliny, hobgobliny, wojna, przywództwo Wyznawcy: Goblinoidy, niedźwieżuki, tasloi Charakter kleru: NZ, CZ, PZ...

Wyspa Mirg

Jedna z największych wysp archipelagu

25-07-2008 10:29 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
No, panie i panowie. Oto jesteśmy przed siedziba naszego - psia jego mać - szanownego Lorda Xenza - Gorm splunął przez ramię w kierunku sporej wyspy, która przesłaniała cały horyzont. - Przez jego załogę o mało com nogi nie stracił, a łajdak mimo tego, że mu Vurgrom rzyć skopał, na powrót rządzi sob...