» Wieści » Q-workshop współpracuje z Paizo

Q-workshop współpracuje z Paizo

|

Q-workshop współpracuje z Paizo
Q-workshop, producent kości oraz akcesoriów do gier fabularnych, planszowych i bitewnych ogłosił zawarcie współpracy z Paizo Publishing, znanym m.in. z wydawanych przez wiele lat magazynów Dungeon i Dragon oraz z nowego Pathfinder RPG. Więcej w rozszerzeniu wieści.

W ramach nawiązanego porozumienia Q-workshop wypuści na rynek linię kompletów kości wielościennych do wykorzystania z produktami Paizo z linii Pathfinder. W sierpniu 2008 r. debiutują Pathfinder: Rise of the Runelords Dice - pierwsze z serii kostek przygotowanych specjalnie do użycia wraz z kampaniami Pathfinder i nadchodzącą grą Pathfinder RPG.

Oprócz tego Q-workshop nosi się z zamiarem wydania polskiej wersji językowej systemu Pathfinder RPG! Jeśli Pathfinder Alfa, który zostanie spolszczony w pierwszej kolejności, spotka się z dobrym przyjęciem ze strony polskich nabywców, Q-workshop wyda kolejne odsłony systemu, w tym Pathfinder Beta, a możliwe że także część Kronik.

Wstępnie plan roboczy zakłada udostępnienie spolszczonej wersji Pathfinder Alfa, a później ew. także Pathfinder Beta, jedynie w wersji elektronicznej (w formacie PDF). Będą one możliwe do pobrania albo darmowo, albo - z racji kosztów tłumaczenia - za symboliczną opłatą.

Poniżej znajduje się fragment wypowiedzi przedstawiciela Q-workshop:

"[...] Dużo zależy [...] od dojrzałości i chęci współpracy ze strony polskich graczy, niestety nadal pokutuje u nas plaga kserowania podręczników, która skutecznie zabija wszelkie inicjatywy wydawnicze i sprawia, że rynek RPG w Polsce jest "trudny". Oczywiście, rozumiem zarzut części graczy, że podręczniki RPG w Polsce są drogie, ale będziemy się starali właśnie z tym faktem walczyć, wydając część rzeczy do Pathfindera w wersjach elektronicznych, co pozwoli znacznie obniżyć ceny. Oczywiście końcowy produkt jakim będzie Pathfinder RPG [...] musi zostać wydany także na papierze. Ale czy tak się stanie, w dużej mierze zależy od Was - graczy."

Ewentualna polska premiera pełnej wersji Pathfinder RPG planowana jest na przełom lat 2009/2010.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja własna
Tagi: d20 | Paizo Publishing | Pathfinder RPG | Q-Workshop


Czytaj również

Komentarze


rincewind bpm
   
Ocena:
0
Inicjatywa na pewno warta uwagi :)
20-05-2008 18:18
Ifryt
   
Ocena:
0
Polski Pathfinder? Jak najbardziej popieram - i kupiłbym. Nawet jako pdf.
20-05-2008 19:07
Azuredragon
    Całkiem niespodziewanie...
Ocena:
0
Szczerze, to nawet nie ośmielałem sobie wyobrazić wydania Pathfindera w Polsce. Osobiście popieram i mam nadzieję, że to sygnał, że na polskim, "zamrożonym" rynku RPG szykuje się jakaś odwilż. ;)
20-05-2008 19:17
Mroczny Pomiot
   
Ocena:
0
Wszystko fajnie tylko:
primo - po co klon d20 3.5
secundo - dystrybucja w pdf, na nasze warunki moim zdaniem to dziwne posunięcie, podejrzewam, że ilość kopii sprzedanych do tych "ściągniętych" będzie niewspółmierna... cóż taka polska mentalność
20-05-2008 20:06
rincewind bpm
   
Ocena:
0
Klon d20 3.5? Przejrzyj sobie darmowe demo, różnice są znaczne (dużo, dużo większe niż między dnd 3.0 a 3.5) i choć to ten sam system (a nie zupełnie nowy, jak dnd 4) to jednak solidnie poprawiony :)
20-05-2008 20:53
Mroczny Pomiot
   
Ocena:
0
dobrze, może z tym klonem to trochę przesadziłem, ale jak na tak mały rynek rpg jak polski to zminay są i tak za małe.
20-05-2008 21:04
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Zmiany są "małe", ale dzięki temu - w przeciwieństwie do 4. ed. - do Pathfindera można stosować materiały z posiadanych podręczników - nie tracą swojej przydatności ani pod względem fabularnym (choć PF to także setting), ani mechanicznym. Przynajmniej nie w pełni ;).
20-05-2008 21:11
18

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Moim zdaniem taka decyzja może niestety okazać się strzałem w stopę. Pathfinder nie ma w Polsce takiej tradycji, jak FR, nie sprzeda się sam, dzięki logo umieszczonemu na grzbiecie, czy ilustracji Drizzta na okładce. Owszem, będzie na pewno śliczny, ale nie wiem, czy dla fanów FR zmodyfikowane 3.5 będzie wystarczająco kuszące. Na dobrą sprawę chciałbym, by było, ponieważ...

ISA ostatnio mocno zwolniła z wydawaniem dodatków do 3.5. Jeśli nie oznacza to rychłej inwestycji w 4.0, zmodyfikowane 3.5 może okazać się bardzo przyjazne dla graczy pozostawionych na lodzie. Zwłaszcza, że Pathfinder = Lockwood na okładce, a to chyba byłoby mile widziane przez fanów heroic fantasy. Mnie osobiście co prawda 3.5 (nawet zmodyfikowane) interesować w sensie gry lub prowadzenia nie będzie, ale życzyłbym polskiemu Pathfinderowi wszystkiego dobrego. :)
20-05-2008 21:13
iron_master
   
Ocena:
0
"Pathfinder = Lockwood na okładce"
Wayne Reynolds ;-)

Jeśli chodzi o zmiany, można sobie z Paizo pobrać darmową wersję Alfa po angielsku ;-) Link.
20-05-2008 21:19
18

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wayne Reynolds ;-)

Damn, no to Reynolds na okładce i Lockwood w środku ;)
20-05-2008 21:21
iron_master
   
Ocena:
0
Lockwooda w wersji alfa też nigdzie nie widziałem ;-P

Jeśli chodzi o Pathfindera, to jestem nim żywo zainteresowany. Tak jak Enc wspominał, ostatnio nic się po polsku nie ukazało. ISA zwolniła, także z WoDem. Inne wydawnictwa też chyba mają przerwę. A chciałbym zobaczyć coś po polsku, jednak zawsze to się lepiej czyta :-) A takie "ulepszone 3.5" to dla mnie całkiem kuszący kąsek, bo do standardowego 3.5 raczej już nie wrócę.
20-05-2008 21:27
Erpegis
    Świat kronik
Ocena:
0
Świat kronik z tego co czytam też jest fajny. Eberronowaty, owszem, ale bardzo ładny.
20-05-2008 21:39
LaMedusa
    hmm
Ocena:
0
jako kobieta mogę się wypowiedzieć że ''chyba Elfka'' walcząca ze smokiem ma coś nie tak z piersiami albo za duzą głową, a dalej no cóż zobaczymy czy ktokolwiek przetłumaczy choćby demko jakieś.
Mnie to obojętne bo obcy język znam ale inni zwłaszcza ci którzy mają teraz maturę może niekoniecznie.
Ciekawi mnie także ciąg dalszy losów Patchfindera w naszym kraju bo obietnic zza granicy było dużo, a tymczasem ... [cenzura]!
Nic i cisza.
Chyba że Pieśń kastrata i ...
Niemniej poczekam na wieści o naszej edycji.
:-)
---
Prosimy o powstrzymanie się od stosowania wyrażeń wulgarnych przy wyrażaniu swoich opinii. - Moderacja
20-05-2008 22:51
Marsavius
   
Ocena:
0
LaMedusa - zgadza się, ona, na tym obrazku ma płaskie piersi... materiał powinien się na nich układać... a tak się nie dzieje.

Ktoś zna natomiast jakiś kontakt na nabór tłumaczy do Pathfindera?
20-05-2008 23:10
rincewind bpm
   
Ocena:
0
"1. chetni tlumacze (Z DOSWIADCZENIEM!) moge pisac na maila: [email protected]
napewno przyjrzymy sie wszystkim kandydatom/tkom"

Tja. Świat jest okrutny ;)

A tak ogólnie - miło :)
21-05-2008 17:21
q-workshop
   
Ocena:
0
Witam wszystkich:)
moze troche Q-workshopwych opinii z pierwszej reki.

1. chetni tlumacze (Z DOSWIADCZENIEM!) moge pisac na maila: [email protected]
napewno przyjrzymy sie wszystkim kandydatom/tkom

2. co do strzelania sobie w stope i ryzyka, ze 10 osob zaplaci np. 5PLN za sciagniecie pdf-a a reszta sciagnie go z sieci:

-chcemy wspierac system regularnie, nowymi publikacjami, przygodami itp.
sciagajac system legalnie, bedzie mialo sie dostep do szerokiego i regularnego supportu.
nie zamierzamy przetlumaczyc ALFY i zapomniec o sprawie, bo taktyka "masz tu pdf'a, a teraz daj nam spokoj" napewno skonczyla by sie dla Pathfindera w Polsce fatalnie

-dodatkowo, oficjalne zrodlo bedzie wspieralo roznego rodzaju bonusami, np. duzymi znizkami
na produkty i akcesoria Pathfinderowe w Polsce, dokladnie tak jak to robi Paizo w USA

-poza tym, postawimy na uswiadamianie graczy,
sciagajac oficjalnie, wspierasz rozwoj systemu i polskiej branzy RPG. My jako wydawca nie zdzieramy z Ciebie kosmicznej kasy, w zamian wspieraj swoj system;)
gracze nie potraktuja tego apelu powaznie, to ciagu dalszego Pathfindera nie bedzie.

-zawsze mozna pdf'a zabezpieczyc i doskonale wiedziec kto go do sieci wrzucil.

3. klon 3ed.? tak jak juz niektorzy wspominali, zapraszam do zapoznania sie z materialami zrodlowymi. sam bylem wielkim sceptykiem, jako weteran 15 letnich batalii w swiecie WH i przeciwnik D&D.
zagralem z chlopakami z Paizo i sie zakochalem:)
nie chodzi nawet o mechanike D&D'kowa.
Klimat gry powala na kolana:)

4. jest podstawowa roznica miecy klasycznym D&D a Pathfinderem. w Polskiego Pathfindera mozecie miec wklad wszyscy. pamietajcie, jak wielka wage do tzw. konsultacji spolecznych i beta testingu przywiazuje Paizo. stad ALFA, a teraz juz BETA.
podobnie moze byc w Polsce.

Jak juz mowilem wczesniej, wiekszosc w kwestii Pathfindera w PL zalezy od Was samych- graczy!

Michal
Q-workshop
21-05-2008 18:38
~no Jerzy no..

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ajajajajaajjjjj! czytałem i się podniecałem niezdrowo, (bo mi się PF spodobał) i dopiero spojrzałem na szacowaną datę - 2009/2010.. szkoda że nie jutro, byłoby ffajnie :P
Bo mi się angielski źle czyta, szczególnie sam opis świata, no niestrawny jak dla mnie, bo mechanika jeszcze jakoś weszła (i jest b. fajna, tak, bardzo! xD) Ale szkoda, że to nie jutro wychodzi po polsku.. ;p
26-05-2008 22:35
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Wersja finalna drukiem. Warto zauważyć, że nawet wersja oryginalna ma się ukazać dopiero w sierpniu 2009 roku... Z kolei tłumaczenie wersji Alpha miałoby się ukazać niedługo po wakacjach, jeszcze na jesieni 2008. Prawie "jutro" ;).
27-05-2008 12:28

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.