Przygody i lokacje
Lokacje, spotkania, scenariusze i całe kampanie do D&D i innych gier opartych na zasadach d20.
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 50.
Sortuj wg:
Wieża Cieni cz. 1
Przygoda zajęła pierwsze miejsce w ogólnopolskim konkursie Biała Dama na najlepszy scenariusz napisany przez przedstawicielkę płci pięknej. Na prośbę autorki - nie umieściliśmy w nim żadnych statystyk. Ten scenariusz przeznaczony jest dla dowolnej ilości graczy na w zasadzie dowolnych poziomach doś...Mgły nad Ruathymem cz. 1
Do syta napojeni miodem i winem Jasnym szykiem wyrwali naprzód, Razem siadali do misy. Za ucztę w górskiej twierdzy mieli zginąć. Zbyt wielu straciłem prawdziwych braci. Trzystu mężów w złotych torkach, Co szli na Catraechth, Uszedł, o! Biada, tylko jeden. Orszak Goddinów znad ostrogrzywych Koni ba...Mgły nad Ruathymem cz. 2
Akt IV Scena I – Poznajemy Las Gracze powinni opuścić siedziby druidów przed świtem następnego dnia (wliczając w to czas snu). Sean zobowiąże się pojechać z nimi aż pod las i poczekać tam na nich przez trzy dni. Cały czas przypomina bohaterom o pośpiechu. Fladrif nie ma już dużo czasu. Tyl...Wieża Cieni cz. 2
Rozdział V – Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Ten dzień zapowiada się jeszcze bardziej ekscytująco! Eliminacje turnieju łuczniczego, prośba Edgara i jeszcze tajemniczy starzec. Ale po kolei! Śniadanie przy stole łuczników upłynie w ciszy. Wszyscy wydają się podekscytowani,...Wieża Cieni cz. 3
Rozdział X – Wrota się otwierają. Jednak loch! Jednak bez smoka... Tak czy inaczej, w momencie gdy drzwi się otworzą, wszystkich ogarnie nienaturalny, grobowy chłód. Sponad kamiennego kręgu uniesie się potężna chmura, przypominająca esencję najczystszej ciemności. Bezkształtna czerń uformuje...Zasadzka we mgle
Czasem myśliwy staje się zwierzyną
Scenariusz niniejszej przygody przedstawia spotkanie losowe do rozegrania w zamglonym lesie, które dla pazernej drużyny na 3-5. poziomie doświadczenia (w zależności od liczby postaci i myśliwych) może zakończyć się zabójczą zasadzką. Tę przygodę można wykorzystać jako uzupełnienie spotkania: Wi...Romeo i Julia
Historia tragicznej miłości z happy endem
Opowieść o tragicznej miłości dwojga młodych ludzi należących do nienawidzących się rodów zna każdy. Scenariusz niniejszej przygody da graczom możliwość dopisania do niej szczęśliwego zakończenia. Przygoda została przygotowana z myślą 4-5 osobowej drużynie postaci na 9-10. poziomie doświadczenia. W...Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)
Mini-przygoda na mroźnych bezdrożach
Drużyna podczas wędrówki przez mroźne bezdroża napotyka na śnieżnego wilka, który wpadł w sidła. W zależności od podjętych decyzji bohaterowie mogą zyskać w bestii sprzymierzeńca albo liczyć się z zemstą watahy wilków i... myśliwych. Streszczenie Niniejsza mini-przygoda składa się z trzech spotk...Beszamel: O rety! Galarety! [PDF]
Rondell kontraatakuje - w nowej, kanapkowej szacie
O rety! Galarety! to odnowiony i gruntownie przebudowany scenariusz, który jako Rondell szlamu został osadzony w Zapomnianych Krainach. Akcja O rety! Galarety! opiera się o tę samą intrygę, jednak rozgrywa się w realiach settingu Beszamel, którego konwencja jest opisywana jako "straszno-śmieszne gas...Starcie w Szarej Polanie
Drugi zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV
26-10-2011 22:13 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 1
Wstęp
Starcie w Szarej Polanie jest przygodą dla drużyny na 3-4 poziomie. Opowiada o konflikcie pomiędzy społecznościami ludzi i elfów. Drużyna zostaje zmuszona do podjęcia decyzji, po której stronie się opowiedzieć. Może to być szczególnie interesujące, gdy w drużynie znajdują się zarówno ludzie j...
Ziarno Cienia
Mroczny scenariusz dla postaci na dowolnym poziomie
11-06-2008 11:43 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 6
Prezentowane scenariusz i ilustracja promująca setting Midnight wywalczyły sobie zwycięstwo w Pierwszym Konkursie Północno-Galaktycznym zorganizowanym wspólnie przez redakcję oficjalnej polskiej strony D&D i d20 i Wydawnictwo Galakta.
Wstęp i plan przygody
Niniejsza przygoda jest kompatybilna z sys...
Nyligehem
Miejsce Czasu
08-09-2010 07:45 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 1
Artykuł ten wywalczył sobie drugie miejsce w XII edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
Nyligehem - Miejsce Czasu - stanowi składowisko i magazyn czasu całego multiwersum, czekającego na swój moment by upłynąć, a także miejsce ostatecznego s...
Sieciowisko
Magiczne więzienie
20-09-2008 23:36 | Antara | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Poniżej znajduje się opis Sieciowiska - magicznego więzienia, w którym przechowuje się niebezpiecznych i niewygodnych...
Gra pozorów
Spotkanie w karczmie
28-08-2009 18:09 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 8
Artykuł ten wywalczył sobie zwycięstwo w X edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.
Gra pozorów to uniwersalny, krótki scenariusz do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5, przeznaczony do wykorzystania jako przerywnik pomiędzy dłuż...
Forgotten Realms: Rondell szlamu
Niezapomniane przeżycia w Turmish!
07-08-2007 04:06 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 21
"Rondell szlamu" to przygoda dla szóstopoziomowej drużyny, luźno osadzona w świecie Forgotten Realms. Wkomponowanie jej w dowolną kampanię nie powinno sprawiać większych kłopotów. Wykorzystałem zasady D&D w wersji 3.5. Konwencja: przaśne fantasy.
Akcja scenariusza koncentruje się wokół nietypowego...
Na dobry początek
05-08-2014 12:19 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 0
Scenariusz do D&D 3.5 dla czteroosobowej drużyny na 1. poziomie, w którym Bohaterowie Graczy poszukują pomnika bóstwa, by zyskać pomyślność na ścieżce poszukiwacza przygód.
Przygoda zacznie się w spokojnej okolicy, w parne, upalne dni lata w klimacie umiarkowanym. W&nbs...
Osobliwe gobliny
Spotkanie dla postaci na 7. poziomie
03-02-2010 23:05 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 9
Opis spotkania:
Niniejsze spotkanie może zostać wprowadzone do dowolnej kampanii w jakimkolwiek świecie niepozbawionym psioniki. Zostało opracowana z myślą o postaciach będących mniej więcej na 7. poziomie. Od graczy nie wymaga się posiadania konkretnych zdolności, aczkolwiek niektóre z nich mogą z...
Ruiny Thamaran
Praca z I Konkurs(ik)u Krótkiej Formy
25-12-2010 23:19 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 6
Thamaran to dawne elfickie miasto, które zostało opuszczone i zniszczone w wyniku wydarzeń, o których pamiętają jedynie nieliczni. Upadkowi miasta towarzyszyło powstanie skupisk dzikiej magii o niejasnym pochodzeniu.
Thamaran otacza aura niesamowitości – z jakiegoś powodu efekty dzikiej magii...
Forgotten Realms: Ostoja
Krasnoludzka osada na dzikim pograniczu
12-09-2010 23:46 | Nefarius | Komentarze: 6
Ostoja: Niestandardowe; Char PN; Limit 150sz; Zasoby 1100sz; Populacja 106, mieszana (tarczowe krasnoludy 95%, ludzie 4%, inni 1%).
Przedstawiciel władzy: Kapitan Bruno Granitowa Twarz, PN mężczyzna tarczowy krasnolud, Trp3/Wjk4/ZaG 3 Chauntei - najstarszy, doświadczony wojownik spośród wszystkich m...
Forgotten Realms: Unduruninum
Zapomniane marzenie krasnoludzkiego królestwa
19-09-2010 23:57 | Nefarius | Komentarze: 1
Srebrne Marchie są bardzo młodym tworem na tle historii Krain, lecz kwitnące w tym regionie osady, wioski i miasta nie są jedynymi wartymi uwagi miejscami na mapie. Różnorodnie ukształtowany teren, od wysokich szczytów górskich, po ogromne połacie lasów na równinach, kryje w sobie wiele, zapomnianyc...
Syn Eberron
03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze.
Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...
Ogród Xarisa
Trefne klejnoty Władców Pyłu
10-11-2010 20:12 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Wśród Czcicieli Smoka Głębin i wszelakich poszukiwaczy zakazanej wiedzy od zarania dziejów krążą plotki o położonych w trzewiach Khybera miejscach pulsujących czarnoksięską energią, czekającą na śmiałków gotowych po nią sięgnąć. Wśród tych pogłosek nigdy nie brakuje legendy o Ogrodzie Xarisa –...
Cienie nad Haven
Scenariusz o walce z cieniem
19-02-2014 23:29 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Badając skażone apatią miasto Haven, bohaterowie trafiają do jego upiornego, cienistego odbicia i spotykają tam czarnoksiężnika, który powinien już dawno być martwy. I poniekąd jest, ale nie przeszkadza mu to knuć zguby Haven.
Cienie nad Haven to przygoda dla drużyny na 3-4 poziomie, co o...
Forgotten Realms: Demoniczna nekropolia
Grobowce łupieżców i rozbójników
06-03-2024 14:06 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Dzikie ostępy Faerunu pełne są śladów cywilizacji, które przez wieki upadały na skutek zewnętrznych i wewnętrznych zagrożeń. Niektóre na stałe zapisały się w annałach historii, po innych pozostały jedynie pojedyncze wzmianki i materialne pozostałości.
Jedną z najczęściej spotykanych odmian tych ost...
Forgotten Realms: Alamard
Osada piratów, duchów i awanturników
09-08-2023 11:39 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Rozległe przestrzenie Ziem Centralnych Faerunu pełne są małych osad, siół i warownych gospodarstw, które trudno znaleźć nawet na najdokładniejszych mapach. Ich mieszkańcy żyją z dala od intryg i problemów. Czasem jednak skupisko wiejskich chat potrafi kryć więcej niż się na pierwszy rzut oka wydaje...
Forgotten Realms: Rdzawa Mantikora
Kamienica pełna charakterów
22-02-2023 21:18 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Zamki, pałace, wieże czarodziejów, krasnoludzkie kopalnie, lochy, leśne siedliszcza i pograniczne forty to tylko niektóre z miejsc przyciągających awanturników poszukujących skarbów i chwały. Czasem jednak przygodę można odnaleźć w znacznie bardziej przyziemnych okolicznościach przyrody.
Taką właśn...
Forgotten Realms: Krąg dawnej przysięgi
Kapłani nie tylko natury
07-09-2022 21:24 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Północ Wybrzeża Mieczy słynie z dzikich ostępów skrywających tajemnice i sekrety dawnych imperiów. Plugawa magia, niebezpieczne potwory, przeklęte artefakty i zapomniana wiedza to tylko niektóre pamiątki pozostawione przez dawnych mieszkańców odległych rubieży Faerunu.
Bezkresne lasy, niedostępne g...
Zamek na Czarnej Skale
Drugie życie straconego marzenia
15-07-2020 20:48 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Siedziby królów, symbole władzy, bastiony cywilizacji pośród dzikich ostępów, centra systemów fortyfikacji – to tylko niektóre z ról pełnionych przez zamki i twierdze gęsto rozrzucone po praktycznie wszystkich krainach Faerunu. Czasem jednak historia fortec okazuje się nadzwyczaj przewrotna.
...
Forgotten Realms: Pod wieczną przysięgą
Gospoda jakich wiele...
03-10-2012 20:03 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Na pierwszy rzut oka gospoda "Pod wieczną przysięgą" to typowy zajazd, jakich setki można spotkać przy traktach przecinających południowy Faerun. Niewielki, jednopiętrowy budynek przywodzi na myśl budynki, wznoszone przez mieszkańców Ziem Centralnych, choć widać pewne elementy charakterystyczne dla...
Forgotten Realms: Polana Wiecznej Śmierci
Mroczny sekret obrońców cywilizacji
06-02-2013 20:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Północ Ziem Centralnych Faerunu usłana jest ruinami, zapomnianymi grobowcami i pamiątkami po marzeniach, które nigdy się nie spełniły. Wiele ras i narodów próbowało ujarzmić tę krainę, ale nie udało to się ani elfom z ich pradawną magią, ani niepokonanym armiom krasnoludów czy najwszechstronniejszym...
Greyhawk: Pod trzema iglicami
Tajemniczy dom w sercu Wolnego Miasta
22-05-2013 16:25 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
Wolne Miasto Greyhawk i należące do niego ziemie od wieków pozostawały sercem Flanaess. To tu podejmowano najważniejsze decyzje, które określały przyszłość państw i regionów. Rozrastająca się metropolia przyciągała także licznych przybyszy: magów, kupców, poszukiwaczy przygód, naukowców oraz zwykłyc...
Wspomnienie Murann
Niedoszły postrach Morza Mieczy
30-07-2014 22:59 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W pieśniach i opowieściach bardów bez trudu można znaleźć historie o różnego rodzaju klątwach zesłanych przez kapryśnych bogów lub nierozważnych czarodziejów. Bez mała każdy bywalec gospody zna jakieś przeklęte miejsce lub osobę. Czasem zdarza się jednak, że fatum jest efektem złych decyzji a n...
Moczary Ysfell (PDF)
Dzień Darmowych Gier Fabularnych 2014
21-06-2014 23:23 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Moczary Ysfell to rozbudowany opis niezwykłego bagniska, które niegdyś stanowiło centrum kultu jednego z książąt demonów a obecnie stanowi miejsce wielu niezwykłych wydarzeń oraz pole walki dla istot czczących dwa odmienne aspekty potężnego czarta.
Autorem artykułu jest Marek 'Planeto...
Spellslinger: Czarne dłonie, krwawe kły [PDF]
Pierwsza przygoda do Spellslingera
28-08-2006 10:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 9
W miasteczku Greyhorn dochodzi do serii makabrycznych morderstw. Strach mieszkańców potęguje fakt, że miejscowe władze są całkowicie bezradne. Wszystko wskazuje na to, że za zabójstwami stoi owiana ponurą sławą grupa, znana pod nazwą Kłów...
Czarne dłonie, krwawe kły to przygoda osadzona w realiach...
Ukochana studnia [PDF]
Ukryte niebezpieczeństwo
23-12-2005 20:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 14
Rockslide to cicha mieścina ukryta wśród gór. Wydaje się jednak, że zbyt cicha. Jej mieszkańcy są apatyczni i zdają się w ogóle nie zauważać sporadycznie przejeżdżających przez osadę podróżników. Coś dziwnego wisi w powietrzu... A może pływa w wodzie? Czy bohaterom uda się rozwiązać zagadkę i sprawi...
Brutalne przebudzenie [PDF]
Czyli przygoda na pełnym morzu
20-03-2006 20:07 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Kapitan statku, który do tej pory trudnił się jedynie handlem, natrafia na przedziwną mapę. Skuszony obietnicą skarbu, zatrudnia kilki śmiałków i udaje się na niewielką wyspę, która okaże się być czymś więcej, niż tylko wielką łachą piachu...
Brutalne przebudzenie to przygoda dla edycji 3.5 systemu...
Błyskotka [PDF]
Nie tylko sroki zbierają błyskotki
29-07-2003 16:03 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 22
W drodze z jednego miejsca do drugiego bohaterowie natykają się na dwóch kamiennych gigantów, którzy zgubili swoją zabawkę. Czy opłaca się pomóc komuś, kogo oko jest większe niż głowa przeciętnego człowieka?
Błyskotka to spotkanie losowe dla edycji 3.5 systemu, przeznaczone dla graczy na dowolnych...
Rzeźbiarz cz. 2
12-04-2004 20:52 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 13
Siedziba rzeźbiarza.
1. Okolica – Okolica siedziby szalonego maga to nic więcej poza paroma niskimi drzewami, krzakami i kilkoma tonami skał. Na uwagę zasługuje uczęszczana droga, prowadząca z jednego miasta krainy do drugiego. Jest ona na tyle szeroka, by z przejazdem po niej dał sobie radę...
Rzeźbiarz cz. 1
08-04-2004 15:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Przygoda w pierwotnej wersji startowała w ogólnopolskim konkursie Quentin 2004. Komentarze Jury na jej temat możecie przeczytać tutaj.
Na początek.
Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla trzech-czterech graczy na poziomach 7-9, grających w dowolnym świecie trzeciej edycji systemu Dungeons & Dr...
Forgotten Realms: Pająk z Cormanthoru [PDF]
Pająk w wersji deluxe!
30-01-2005 14:03 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 55
Jako, że Pająk z Cormanthoru spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem z waszej strony, postanowiliśmy porządnie dopracować kampanię i opublikować ją w postaci dokumentów w formacie PDF. Poniższe pliki, oprócz poprawionej i zmodyfikowanej wersji scenariuszy, zawierają wiele dodatków (jak nowe zaklęcia...
Przejdź do strony: