Potwory
Potwory to nieodłączny element każdego RPG-a. Tak jest i z D&D. Poniżej prezentujemy zarówno bestie własnego pomysłu, jak i te, które zostały przez oficjalnych wydawców zaledwie lekko "muśnięte" w podręcznikach i książkach fabularnych.
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 40.
Sortuj wg:
Abraxus (SW: 13)
05-12-2005 19:45 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 30
Duży konstrukt
Kości Wytrzymałości: 16k10 + 30 (130 pw)
Inicjatywa: -1 (-1 Zr)
Szybkość: 9 m
KP: 28 (-1 Zr, +20 naturalny, -1 rozmiar), dotykowy 8, nieprzygotowany 28
Bazowy atak/zwarcie: +12/+26
Ataki: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15)
Pełny atak: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15)
Obszar/zasięg: 3 m/1,5 m
...
Antyteiści cz. II
Potwór: Szaleństwo Wulfraga i nowe czary
18-07-2013 00:27 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Szaleńswo Wulfraga (wielki przybysz, zły)
Lewituje przed Tobą dziwne, ciemnogranatowe stworzenie. Oględnie przypomina ono głowę z wielkimi, baranimi rogami, okrągłą paszczą wypełnioną kłami i "karkiem" w kształcie suszonej figi. Na "czole" widać żłobienie, z którego wydobywa się...
Antyteiści, cz. IV
Dodatek z potworami
07-02-2014 21:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
To już ostatnia, czwarta część cyklu opisującego organizację Antyteistów. Składa się na nią bestiariusz opisujący potwory, które zamieszkują Gniazdo Wyroju – półplan utworzony za pomocą zbiorowej medytacji wszystkich członków tego stowarzyszenia i magicznej ingerencji kilku demonów ze Sfe...
Beholderowate, Złe oko (SW: 5)
30-01-2006 14:22 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 35
Średnie wynaturzenie
Kości Wytrzymałości: 5k8 +5 (34 pw)
Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa)
Szybkość: 3 m, wspinaczka 6 m, latanie 9 m (dobra)
KP: 17 (+3 Zr, +4 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 14
Bazowy atak/zwarcie: +3/+4
Ataki: macka +4 wręcz (1k4+1 i paraliż), ugryzienie...
Brzytwotrawa (SW: -)
Małe lub Średnie Zagrożenie* Roślinne
07-09-2003 14:07 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 69
Nie wszystkie rośliny nieinteligentne są z natury neutralne. Bywają też niestety takie, których skażenie złem zaowocowało nieodwracalna przemianą. Jedną z takich hybryd jest właśnie brzytwotrawa, rosnąca w miejscach, gdzie skupienie energii negatywnej jest na tyle niskie, że rośliny są w stanie ją p...
Czarny amorek (SW 3 lub 7)
Miłość nie zawsze jest piękna
21-05-2008 17:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 17
Baśnie pełne są historii o miłości, potężnej więzi łączącej parę istot, która pomaga im przezwyciężyć wszelkie przeciwności losu, a czasem nawet śmierć. Nie brakuje jednak przypadków, w których destrukcyjne uczucie przydaje światu jedynie cierpień. Dlaczego okrutny los każe bohaterom zakochiwać się...
Drenkron - magiczny narkotyk
Magiczny narkotyk, półplan i epicki potwór albo Co Wam się podoba
31-10-2007 20:52 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 4
Pierwotna wersja tego tekstu ukazała się na łamach serwisu dnd.pl. Prezentowany poniżej artykuł została powtórnie zredagowany oraz wzbogacony o szczegółowe opisy mechaniczne (dostosowane do zasad wersji 3.5 systemu) przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowany za zgodą autora.
Wykorzy...
Dymiak (SW: 12) (3 ed.)
21-03-2005 17:41 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 36
Duży żywiołak (powietrza)
Kości Wytrzymałości: 10k8 + 10 (63 pw)
Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 6 m, latanie 15 m (doskonała)
KP: 21 (-1 rozmiar, +4 zręczność, +5 odbicie, +3 naturalny)
Ataki: pochłonięcie +15
Obrażenia: pochłonięcie 5k6 plus zatrucie, przejście 3k6
Front...
Eberron: Piętnik [ed 3.5, SW 1]
28-09-2013 21:06 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Na Eberron nastały ostatnio dziwne czasy dla Znamienitych. Piętna zaczęły coraz częściej pojawiać się wśród ludów Khorvaire, a do tego rozeszły się wstrząsające pogłoski – niektórzy Napiętnowani ozdrowieli, przeklęte znaki zniknęły z ich ciał! Trudno smucić się tym faktem, ale czy nie oznacza...
Genasi pozytywnej energii (SW: 1)
Planokrwisty przepełniony Pozytywną Energią
Positai, 1. poziomowy zbrojny Rozmiar/Typ: Średni Humanoid (Pozaplanarny, Pozytywny) Kość Wytrzymałości: 1k8+3 (7 pw) Inicjatywa: +5 Szybkość: 9 m Klasa Pancerza: 16 (+1 Zr, +4 koszulka kolcza, +1 tarcza), dotyk 11, nieprzygotowany 15 Bazowy Atak/Zwarcie: +1/+3 Atak: Długi miecz +3 wręcz (1k8+2/...Golem żywej stali, Zbrojmistrz (SW: 10)
16-08-2006 18:35 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 23
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.
Średni konstrukt
Kości Wytrzymałości: 10k10 + 20 (85 pw)
Inicjatywa: +1 (+1 Zr)
Szybkość: 6 m
KP: 25 (+1 Zr, +14 naturalny), dotykowy 11, nieprzygotow...
Gremliny [4E]
Kłujkolce, mackomagowie i nie tylko
20-10-2010 22:31 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 7
Małe, zielone, brzydkie, kochające alchemię i szalone – takie w największym skrócie są gremliny. Ten zamieszkujący jaskinie i ruiny lud cieszy się złą sławą okrutników i spiskowców, czerpiących przyjemność ze szkodzenia ludziom i ich sojusznikom. Tak naprawdę, krzywdzenie innych nie jest dla g...
Grimoire (SW: 6 lub 8)
Żarłoczne książeczki
17-10-2007 22:03 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Grimoire to niezwykle niebezpieczne istoty, które bardzo często są mylone
z mimikami, pomimo iż nie mają z nimi nic wspólnego. Z wyglądu przypominają zwykłe księgi czarów, zaś ich ofiary przeważnie zdają sobie sprawę z pomyłki dopiero wtedy, gdy zaczynają analizować tekst "księgi". Zawartość wolumi...
Guandaron (SW: 15)
06-06-2012 12:47 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Guandaron
Olbrzymia magiczna bestia (wodna)
Kości Wytrzymałości: 13k10+65 (136 pw)
Inicjatywa: +4 (+4 Doskonalsza inicjatywa); na lądzie +2 (-2 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa)
Szybkość: 12 m, pływanie 30 m
KP: 31 (-4 rozmiar, +25 naturalny); na lądzie 29 (-4 rozmiar, -2 Zr, +25 naturalny)
Ataki: ogon...
Hippolder (SW 4) [PDF]
Koniowaty kuzynek beholderów
Nowe wyzwanie dla Twoich graczy! Poznaj hippoldera - przerażającą bestię z piekła rodem, która zwodzi podróżników swoim całkiem niepozornym wyglądem. Sprawdź, czy Twoi gracze dadzą się nabrać na sztuczki szalonego pasterza i czy zdołają rozwiązać tajemnicę okrutnych morderstw. W nagrodę za ich dzia...Horrendum (SW: -)
Średnie zagrożenie*-przybysz
25-09-2006 14:11 | Cohen | Komentarze: 14
*Typ "zagrożenie" zaczerpnięty z cyklu Creature Collection, wydanego przez Sword & Sorcery Studios.
Artykuł ten został wyróżniony w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.
Drzwi do pokoju otworzyły się. Wszedł do niego starszy męż...
Hypnotnik (SW: 3) (3 ed.)
22-08-2003 11:26 | Ranferiel | Komentarze: 72
Wszystko to, co
Widzę, wiem –
Snem jest tylko...
We śnie snem.
Edgar Allan Poe
Średni humanoid
Kość Wytrzymałości: 4k8+4 (30 pw)
Inicjatywa: +5 (Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 9 m
KP: 11 (+1 Zr)
Ataki: w zależności od broni i poziomu hypnotnika.
Obrażenia: w zależności od broni i poziomu...
Imp chaosu (SW: 2)
Planarny psotnik
23-11-2011 20:20 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Imp chaosu
Malutki przybysz (chaotyczny, pozaplanarny)
Kości Wytrzymałości: 3k8 (13 pw)
Inicjatywa: +7 (+4 Doskonalsza inicjatywa, +3 zr)
Szybkość: 6 m, latanie 12 m (doskonała)
Klasa pancerza: 18 (+3 naturalny, +2 rozmiar, +3 zręczność), dotyk 15, nieprzygotowany 15
Bazowy atak/zwarcie: +3/-6
Atak...
Midnight: Kosiarz (SW 10)
27-07-2009 13:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 16
Wstęp
Bohaterowie w Midnight muszą nauczyć się kochać noc, ponieważ często to ona będzie scenerią, w jakiej przyjdzie im walczyć o swoje ideały. Płaszcz ciemności chroni ich przed wzrokiem ludzkich sługusów Izradora, a ulice miast pustoszeją, gdy zwykli mieszkańcy zamykają się na cztery spusty, mod...
Minogon (SW: 8)
07-08-2006 15:37 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 36
Duży konstrukt
Kości Wytrzymałości: 10k10 + 33 (98 pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 9 m
KP: 25 (-1 rozmiar, +16 naturalny), dotykowy 9, nieprzygotowany 25
Bazowy atak/zwarcie: +7/+17
Ataki: wielki topór +13 wręcz (3k6+9), lub walnięcie +12 (2k8+6)
Pełny atak: wielki topór +13/+8 wręcz (3k6+9), lub 2 wa...
Monstrone (SW: 11) [PDF]
Duch Dzikości
17-10-2008 20:09 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
(...) Nagle przed wami pojawia się niematerialna istota przypominająca wilkołaka o czerwonym futrze. Choć jego ciało imponuje potężnymi mięśniami i stalowymi pazurami, o wiele większe zaniepokojenie budzi jego twarz. Wygląda niczym pysk wilka – wściekłego i żądnego mordu wilka. Dopiero po chwi...
Nihiltar (SW: 6)
Złodziej magii
23-11-2007 19:52 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 8
Nihiltar
Mały żywiołak (powietrza)
Kostka wytrzymałości: 12k8+12 (80 pw)
Inicjatywa: +11
Szybkość: latanie 12 m (doskonała)
KP: 18 (+1 rozmiar, +7 Zręczność), dotyk 18, nieprzygotowany 11
Bazowy atak/zwarcie: +9/+5
Atak: Walnięcie +9 wręcz (1k4 i duszenie)
Całkowity atak: 2 walnięcie +9 wręcz...
Oślizg (SW: 2)
Ni to ważka, ni to wąż
30-05-2008 23:30 | Kamil 'Breeg' Sabasiński | Komentarze: 8
Oślizg
Średnia magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 4k10+4 (26 pw)
Szybkość: 6 m (4 pola) i 12 m latanie (przeciętna)
Inicjatywa: +3
Klasa Pancerza: 17 (dotyk 13, nieprzygotowany 14); ( +3 Zr, + 4 naturalny)
Bazowy atak/zwarcie: +4/+5
Atak: +5 wręcz (ugryzienie, 1k6+1 plus namierzone rozproszenie m...
Papierowy golem (SW 2) [PDF]
Coś więcej niż origami
07-01-2009 15:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Papierowe golemy są znacznie słabsze od swoich cielesnych i glinianych (nie wspominając już o żelaznych) odpowiedników. Co jednak za tym idzie, są również znacznie prostsze do skonstruowania – nie wymagają potężnych zaklęć ani spędzania długiego czasu w laboratorium. Wykorzystywane są głównie...
Pochmurnik (SW: 1 - 5) [PDF]
Ptasi zwiastun złej pogody
31-12-2011 18:11 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Pochmurniki to przeznaczone do edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons magiczne ptaki posiadające zdolność wpływania na pogodę. Obdarzone są również inteligencją, która pozwala im porozumiewać się z rasami zamieszkującymi powierzchnię. Niektóre służą nawet jako wysłannicy bóstw burzy takich jak Talos...
Pocztówka z D&D: Rdzewiacze
Teraz żadna zbroja nie jest bezpieczna...
26-01-2011 16:57 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 8
Bestie te tworzone były z myślą o heroicznym fantasy, gdzie stanowią wyzwanie dla zakutych w pełne zbroje wojowników. Gdy drużyna natrafi na rdzewiacza, automatycznie wzrasta wartość postaci władających magią, łuczników – groty strzał rdzewieją dopiero po wbiciu się w ciało potwora – ora...
Pomurnik (SW: 5)
04-06-2007 20:04 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 27
Średni śluz
Kostka Wytrzymałości: 6k10+24 (57 pw)
Inicjatywa: +6
Szybkość: 6 metrów (4 pola), wspinanie 6 metrów (4 pola)
Klasa Pancerza: 12(+2 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 10
Bazowy atak/zwarcie: +4/+4
Atak: walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas)
Całkowity atak: 2 walnięcie +8 wręcz (1k6...
Postrach (3.5, SW 8)
Strach bywa śmiertelny
05-01-2019 13:50 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Postrach to na wpół materialny demon żywiący się przerażeniem. Spędził wieki na antycznych rytuałach, które miały wpleść strach w samą esencję jego istnienia i sprawił dzięki temu, że jego imię – nie Postrach, ale niewymawialne demoniczne miano – budzi nieskończoną grozę.
Ten, kto pozna...
Pożeracz wrzasku (SW: 6)
Od wina wolą śpiew
31-05-2006 19:08 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 13
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.
Średni humanoid-potwór
Kości Wytrzymałości: 6k8 (33 pw)
Inicjatywa: +5 (+1 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 9 m
KP: 15 (+1 Zr, +2 skórznia, +2 d...
Próżnica (ed 3.5, SW 2-5)
Fae chciwa ludzkiej uwagi
14-05-2014 21:23 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Można dostać pomieszania zmysłów, gdy próbuje się coś uczynić, za przewodnika mając klechdy i bajania. Dla każdego morału z jakiejś baśni można znaleźć dwie opowieści, które zupełnie się z nim nie zgadzają. Najwięcej problemów jest wtedy, kiedy trzeba coś zrobić z obcym. Ugościć? Wygn...
Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)
Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów
11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin
Duża magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw)
Inicjatywa: +1
Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury
Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/zwarcie: +6/+16
Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9)
Całkowity atak: bodnię...
Strach na ludzi
Groza z pola kukurydzy
29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...
Syn Eberron
03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze.
Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...
Szablony i demony
Rozszerzenie znanej demonologii D&D
10-12-2013 15:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
Znajdujesz starą, zakurzoną księgę o szarej okładce. Po wstępnych oględzinach i rozszyfrowaniu niezbyt dobrze znanego przez ciebie dialektu stwierdzasz, że to bestiariusz. Wieczór upływa ci na czytaniu o wielu stworach, jakich udało ci się już zabić. Gdy niemal masz ochotę odłożyć książkę, natrafias...
Śniegowy golem - potwór (SW: 10)
Strzeż się bałwanka...
25-12-2004 13:11 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 22
Duży konstrukt
Kości Wytrzymałosci: 11k10 (65 pw)
Inicjatywa: -2 (Zr)
KP: 21 (-1 rozmiar, -2 zr, +14 naturalny)
Szybkość: 4,5 m
Ataki: 2 walnięcie +14 wręcz lub wieka miotła +15/+10 wręcz
Specjalne Ataki: powiew mrozu, śnieżna piguła
Specjalne Cechy: asymilacja zimna, konstrukt, niepodatność na magi...
Święty Mikołaj - szablon
Nie chciałbyś nim zostać...
25-12-2004 12:43 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 41
Niemal każda humanoidalna rasa ma w roku jakieś święto, podczas którego jej przedstawiciele obdarowują się wzajemnie prezentami i upominkami. - niezależnie od tego, czy owymi upominkami są ślicznie zapakowane, mniej lub bardziej praktyczne przedmioty, czy tylko kolejny posiłek, na który składa się g...
Ullythis de Lioncourt
10-10-2013 17:36 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 19
Zacni słuchacze, wyobraźcie sobie łupieżcę umysłów. Bardzo dokładnie – pomarszczona, nadgniła, fioletowa skóra, twarz w kształcie ośmiornicy z czterema pełnymi ssawek i ociekającymi śluzem mackami, oczy bez źrenic patrzące wzrokiem przywykłym do łamania woli i wydawania rozkazów. Wyobraż...
Urgath (SW: 3) (3 ed.)
08-05-2005 19:41 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Duża bestia
Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (36 pw)
Inicjatywa: +4 (Zr)
Szybkość: 12 m, wspinanie 12 m
KP: 15 (-1 rozmiar, +4 Zr, +2 naturalny)
Ataki: 2 szpony +7 wręcz
Obrażenia: szpony 1k6+5
Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/3 m
Specjalne ataki: oszałamiający cios, naskok
Specjalne cechy: węch
Rzuty obronn...
Zamiennik (szablon)
15-02-2012 13:14 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 8
Cóż może być gorszego od doppelgangera, zdolnego przybrać czyjąś postać i skraść mu życie? Odpowiedź jest prosta – zmiennokształtny, który w dodatku nadaje ofierze swą własną, ohydną i znienawidzoną postać. Takim właśnie stworzeniem jest zamiennik, istota zdolna wymieniać się wyglądem.
Nie jes...
Zmiennik (SW: 3*)
Nie tylko kobieta zmienną jest
16-10-2006 19:47 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Średnie wynaturzenie (zmiennokształtne)
Kości Wytrzymałości: 8k8 + 8 (44 pw)
Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 9 m
KP: 16 (+3 Zr, +3 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/zwarcie: +6/+8
Ataki: walnięcie +8 wręcz (1k6 + 2)
Pełny atak: 2 walnięcia +8 wręcz (1...