» O D&D i d20

O D&D i d20

Działy:
» Podstawy gry
» Pozostałe materiały
» Licencja Otwartej Gry
» Humor
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 49.
Długi cień giganta

Długi cień giganta

D&D 5E dwa lata po premierze

20-07-2016 23:52 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 18
W pierwszych dniach czerwca bieżącego roku wydawnictwo Wizards of the Coast podczas imprezy w Los Angeles z rozmachem zapowiedziało Storm King's Thunder, szóstą już linię fabularną i kampanię do piątej edycji Dungeons & Dragons oraz ujawniło swoje plany wydawnicze na najbliższe miesiące. Wy...
Cztery nowe chowańce

Cztery nowe chowańce

Garść nowych towarzyszy dla magów

12-08-2015 21:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 3
Zestaw czterech nowych chowańców do Dungeons & Dragons 3.5 wypełniających luki pozostawione przez standardowych czarodziejskich towarzyszy opisanych w SRD. Jedną z takich luk jest brak chowańca dającego posiadaczowi premierę do rzutów obronnych na Wolę. Niweluje ją...
Gen Con 2015 – Dungeons & Dragons

Gen Con 2015 – Dungeons & Dragons

Wieści z drugiego planu

05-08-2015 21:09 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Odbywający się co roku w Indianapolis konwent Gen Con to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń dla każdego fana gier fabularnych, na którym wszyscy najistotniejsi wydawcy prezentują nowe produkty i zapowiadają rozwój linii wydawniczych swoich sztandarowych systemów. Przez lata nie inaczej było...
Rozszerzona inspiracja

Rozszerzona inspiracja

Zasada domowa do D&D 5E

20-05-2015 23:14 | Olórin | Komentarze: 0
Rozszerzona inspiracja to opcjonalna zasada do D&D 5E, która daje Mistrzowi Podziemi dodatkowe narzędzie do nagradzania swoich Graczy. Przedstawioną zasadę można wykorzystać w dwóch wariantach: Wariant 1 Za każdym razem gdy jeden z graczy uzyska punkt inspiracji, odnotuj to w swoich nota...
Kanoniczne Zapomniane Krainy w D&D 5E

Kanoniczne Zapomniane Krainy w D&D 5E

W poszukiwaniu wieści z Faerunu

13-05-2015 22:47 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Piąta edycja Dungeons & Dragons wprowadziła do najstarszej gry fabularnej na świecie wiele zmian. Odmieniono mechanikę, stawiając na syntezę najlepiej ocenianych elementów trzech poprzednich wersji systemu, ogłoszono i wprowadzono w życie większą otwartość w stosunku do fanów, którzy z biernych...
Rany

Rany

Zasada domowa do D&D 5E

28-01-2015 21:35 | Olórin | Komentarze: 37
Nowe opcjonalne reguły wprowadzające do D&D 5E mechanikę ran stworzoną z myślą o prowadzących, którzy chcą zaostrzyć konsekwencje utraty punktów wytrzymałości przez Bohaterów Graczy, a tym samym wprowadzić mechanizm zwiększający obawę gracza przed porażką w walce. Otrzymywane prz...
D&D 5 - z czym to się je

D&D 5 - z czym to się je

Rzut oka na Basic D&D

09-07-2014 20:26 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 3
Czwarta edycja Dungeons & Dragons wzbudziła niemałe kontrowersje. Po skomplikowanej, bardzo rozbudowanej, otwartej 3.0 i 3.5, Wizards of the Coasts zdecydowali się na prawdziwą rewolucję. Rozgrywka na mapce taktycznej, moce, zrównoważenie wszystkich klas, mnogość opcji i… potężna errata m...
Rasy i klasy nowego D&D

Rasy i klasy nowego D&D

Wojownicy i podstawy D&D Next

10-04-2013 23:59 | Nikola 'Szponer' Adamus | Komentarze: 15
Najważniejsze zmiany w marcowych zasadach:- umiejętności zostały powiązane ze współczynnikami; - wybór Backgrounds stał się obligatoryjny; - powróciły kategorie atutów (General, Martial, Magic, Expert); - zerwano związek Martial Dice (teraz: Deadly Strike) z manewrami; - dodano opcjonalny moduł eksp...
D&D Next - podstawy mechaniki

D&D Next - podstawy mechaniki

Fundamenty i tworzenie postaci

13-03-2013 23:49 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 82
Wykorzystana grafika pochodzi ze strony Wizards of the Coast i towarzyszy materiałom testowym.   Więcej o Nexcie?Każdy zainteresowany przyszłością D&D powinien śledzić artykuły i dyskusje na stronie Wizards of the Coast, nie każdy jednak ma taką możliwość - choćby przez nieznajomość języka...
Polityka wydawnicza WotC

Polityka wydawnicza WotC

Komentarz redakcji

20-02-2013 23:56 | | Komentarze: 24
Ogłoszona przez wydawnictwo Wizards of the Coast we wtorek 19 lutego bieżącego roku zapowiedź reedycji oryginalnej gry Dungeons & Dragons z początku lat 70. XX w. okazała się dla środowiska fanów sporym zaskoczeniem i wzbudziła ożywione dyskusje. Decyzja o wznowieniu kolekcjonerskim OD&D to...
D&D Next

D&D Next

Ogólne spojrzenie na nowe D&D

23-01-2013 16:20 | Ninetongues | Komentarze: 67
Wykorzystana grafika pochodzi ze strony Wizards of the Coast i towarzyszy materiałom testowym.   Uwaga!Cała wiedza autora na temat D&D Next pochodzi z dokumentów playtestowych wydawanych nieregularnie przez Wizards of the Coast oraz z dyskusji na forach i blogach autorów oraz testerów. Nie...
Wywiad z Arturem Machlowskim

Wywiad z Arturem Machlowskim

O przejęciu dystrybucji produktów WotC w Polsce przez CDP

10-12-2011 00:52 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 58
Kilka dni temu firma CD Projekt ogłosiła, że przejęła od wydawnictwa ISA prawa do dystrybucji produktów Wizards of the Coast na terenie naszego kraju. W oświadczeniu prasowym wymieniono jako najważniejsze marki Dungeons & Dragons i Magic: The Gathering. Wydarzenie to wzbudziło falę ożywionych ko...

SRD v.3.5 PDF

Gotowe do druku podstawowe zasady D&D

18-06-2011 12:27 | | Komentarze: 7
Poniżej znajduje się sformatowana i gotowa do druku polska wersja SRD do edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons. Zamieszczony plik PDF zawiera komplet zasad z dokumentu udostępnionego przez wydawnictwo ISA z wyjątkiem opisu potworów. Mamy nadzieję, że przygotowana kompilacja okaże się pomocna dla...

Archiwum dnd.pl

06-10-2010 22:20 | | Komentarze: 2
Poniżej znajduje się archiwum artykułów z serwisu dnd.pl, udostępnione naszemu działowi przez jego twórców. Zawiera ono rozmaite materiały dotyczące D&D 3.0 i 3.5 - od Bohaterów Niezależnych i potworów po wyjaśnienia niektórych zasad i chronologię rozmaitych settingów. Niestety, umieszczone w t...

Szablony statystyk do D&D 4E

Puste szablony statystyk potworów i Bohaterów Niezależnych

23-06-2010 22:05 | | Komentarze: 0
By ułatwić Czytelnikom tworzenie statystyk potworów i Bohaterów Niezależnych, przygotowaliśmy dla Was puste szablony owych statystyk. Są one przeznaczone pod 4. edycję D&D. Szablony pod edycję 3,5 można znaleźć tutaj. Poniższe pliki zawierają 3 szablony prezentacji statystyk. Pierwsze dwa to od...

Szablony statystyk do D&D 3,5

Puste szablony statystyk potworów i Bohaterów Niezależnych

23-06-2010 21:45 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 2
By ułatwić Czytelnikom tworzenie statystyk potworów i Bohaterów Niezależnych, przygotowaliśmy dla Was puste szablony owych statystyk. Są one przeznaczone pod edycję 3,5, lecz bez większych problemów można przy ich pomocy zapisywać także statystyki pod 3. edycję. Szablony dla D&D 4E znajdują się...

Historia Dungeons & Dragons

18-02-2009 01:28 | danant | Komentarze: 14
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autorów. Historia D&D rozpoczęła się od spotkania przy stole dwóch fanów gier strategicznych - Gary'ego Gygaxa i D...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Lochy Podmroku

27-10-2008 20:13 | | Komentarze: 0
W Podmroku zawsze znajdzie się dość miejsca na dziwaczne stworzenia i obszary, które mogą posłużyć do stworzenia nowych, ekscytujących przygód. Wypróbuj przedstawione tutaj minilochy, stworzone przez Gwendolyn FM Kestrel, w swojej kampanii. Znajdziesz tu dwa częściowo opisane lochy, jak również BN-ó...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Organizacje Podmroku

17-09-2008 20:04 | | Komentarze: 16
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...

Dungeon crawl okiem gracza - część II

Część II: Gra

21-08-2008 21:48 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 5
Eksploracja Mroczne korytarze czekają już na śmiałków, którzy się w nie zagłębią. Choć większość czasu na sesji najpewniej spędzicie walcząc, od czasu do czasu trzeba będzie przejść kawałek między kolejnymi spotkaniami, aby zmienić scenerię, poznać nowych wrogów i przybliżyć się do celu wyprawy, jak...

Dungeon crawl okiem gracza

Część I: Przygotowania

29-07-2008 23:59 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 23
Wprowadzenie Krwawy blask obnażonej klingi, strzała z hukiem przebijająca pancerz, kwaśny odór palonego magią ciała, zimny dotyk złota i słodki smak wzrastającej potęgi - setki bohaterów przemierzały podziemne korytarze w ich poszukiwaniu. Niektórzy byli niepokonanymi maszynami do walki, wciąż dążąc...
Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe

Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe

Liście Nauki

12-07-2008 11:35 | | Komentarze: 6
Wyznania i Panteony autorstwa Erica L. Boyda i Erika Mona prezentują niesamowite informacje o głównych bóstwach świata Zapomnianych Krain. Ten dodatek - kompletny opis świątyni bóstwa wiedzy Oghmy - nie został zamieszczony w podręczniku ze względu na ograniczenie objętości. Prezentujemy go tutaj jak...
Światowy Dzień D&D 2008

Światowy Dzień D&D 2008

Relacje z imprezy promującej 4. ed. D&D

23-06-2008 23:45 | | Komentarze: 5
7 czerwca 2008 roku, w dzień po premierze 4. edycji Dungeons & Dragons, obchodziliśmy drugi Światowy Dzień Gry D&D - po raz pierwszy także w Polsce. Jak przebiegała impreza i jak wspominają ją uczestnicy? Z jakimi trudnościami musieli zmierzyć się organizatorzy i jak sprawowało się nowe dzie...
Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Wieża Życia i Grobowiec Śmierci

25-04-2008 23:30 | | Komentarze: 4
Nowy artykuł opracowany przez Jamesa Jacobsa zapewnia wszystkim MP dwie gotowe lokacje do wykorzystania w swoich kampaniach. Pierwszą z nich jest stworzona przez elfy wieża Tiru Tel-Quessir. Początkowo miała służyć za miejsce, w którym ambasadorzy różnych elfich podras mogliby w przyjaznej atmosferz...

D&D i d20 - Wprowadzenie

23-04-2008 13:53 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Wprowadzenie Gdy w 1974 roku Gary Gygax i Dave Arneson stworzyli oryginalne Dungeons & Dragons na podstawie Chainmail - figurkowej gry bitewnej, opracowanej wcześniej przez tego pierwszego, nikt nawet nie podejrzewał, jaką popularność zdobędzie sobie ich twór i jak ogromny wpływ będzie miał na r...

Przykładowa rozgrywka

Czyli jak to wygląda w praktyce

14-04-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 30
Wstęp Większość grających w Dungeons & Dragons zaczęło swoją przygodę z tym hobby dzięki znajomym lub rodzeństwu. Co jednak zrobić, kiedy nikt w naszym otoczeniu nie interesuje się grami fabularnymi? Wyjaśnienie w kilku słowach, na czym polega rozgrywka, to nie lada wyzwanie. W tym artykule Czy...

Dungeons & Dragons

Lochy i Smoki, czyli u bram przygody

14-04-2008 23:00 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Czy przybywasz z przyszłości? Poniższy tekst został napisany w 2008 roku, czyli – w chwili, kiedy to piszę – dobre pięć lat temu. Dungeons & Dragons zmieniło się od tego czasu: ukazała się czwarta edycja gry i konkurencyjny Pathfinder, w planach jest już wydanie edycji piątej...
Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe

Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe

Osobowości Krain

29-02-2008 23:17 | | Komentarze: 1
Suplement Władcy Mroku ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego też powodu przeznaczone doń Rozszerzenie Sieciowe korzysta z zasad i terminologii polskiego wydania ed. 3.0. Redakcja strony nie zapomniała jednak o tych, którzy rozpoczęli swoją przygodę z Dungeons & Dragons od...
Kompendium Potworów: Potwory Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Kompendium Potworów: Potwory Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

W Krainach - Ogry z Lodowych Iglic i Czas kolonizacji

18-01-2008 19:32 | | Komentarze: 9
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego dwuczęściowego artykułu autorstwa Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Magia Faerunu ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5....
Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe

Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe

Więcej Marchii

08-01-2008 22:06 | | Komentarze: 10
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Srebrne Marchie ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego t...
Podręcznik Gracza wer. 3.5 - Rozszerzenie Sieciowe

Podręcznik Gracza wer. 3.5 - Rozszerzenie Sieciowe

Alternatywne zestawy startowe dla klas standardowych

26-12-2007 21:33 | | Komentarze: 14
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Penny'ego Williamsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Dodaj kilka opcji umożliwiających szybkie rozpoczęcie zabawy do swojej gry! Pobierz...
Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Zagajnik Druidów - przykładowe miejsce mocy

13-11-2007 16:45 | | Komentarze: 4
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Magia Faerunu ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego...
Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Konwersja potworów z Zapomnianych Krain

22-10-2007 16:25 | | Komentarze: 21
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Richa Bakera i Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Stanowi on uzupełnienie Przewodnika Gracza po Faerunie i jest wspominany w tek...

Spellslinger: kaliber 3.5

Errata, wyciąg z SRD i zestawienie terminów

06-04-2007 17:45 | | Komentarze: 3
Podręcznik Horizon: Spellslinger został wydany jeszcze przed polską premierą Podręczników Źródłowych w wersji 3.5. Co się z tym wiąże, oparty został o schemat tłumaczenia edycji 3.0, mimo iż przeznaczony jest do wykorzystania w połączeniu z nową edycją 3.5. Dotychczas wiązało się to z szeregiem komp...

SRD v.3.5

Podstawowe zasady D&D

26-03-2007 21:32 | | Komentarze: 14
Poniżej znajdziecie polską wersję System Reference Document w wersji 3.5. Może ona zostać pobrana w całości (archiwum, 2 MB) lub jako pojedyncze pliki (45 dokumentów, 13 MB). Mamy nadzieję, że SRD v.3.5 PL będzie pomocne dla wszystkich miłośników Dungeons & Dragons. Porządek plików na stronie po...

Zmiany w systemie d20 wersja 3.5

Narzędzie do konwersji PG 3.0 na wer. 3.5

07-02-2007 02:48 | Marcin 'Llewelyn_MT' Trybus | Komentarze: 65
Poniżej znajdziecie plik, który w pełni konwertuje Podręcznik Gracza dla edycji 3.0 systemu na edycję 3.5, wzbogacając go przy tym o niezbędne dodatki spoza tego podręcznika (między innymi nowe zasady dotyczące funkcjonowania Redukcji Obrażeń). Plik ten (PDF; 122 strony; 1,6 MB) jest przystosowany z...

Schemat konstrukcji klas podstawowych

Jak tworzyć zrównoważone klasy w SpS

22-01-2007 22:02 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Niektórzy narzekają na niewystarczającą ilość klas podstawowych w Spellslingerze. I faktycznie, trzy klasy (cyngiel, szelma i traper), nawet biorąc pod uwagę możliwość wieloklasowania bez jakichkolwiek kar z tego tytułu i klasy-Znamiona w liczbie sześciu, dla kogoś przyzwyczajonego do standardowych...

4. Inne

21-08-2006 17:06 | | Komentarze: 4
4.1. Co to jest Grim-n-Gritty? Grim-n-Gritty (w skrócie: G'n'G) to nakładka na mechanikę D&D, autorstwa Kennetha S. Hooda. G'n'G czyni grę bardziej śmiertelną m.in. poprzez wzmocnienie potworów i magii oraz sprowadzenie żywotności postaci do minimalnego poziomu. Wersje G'n&...

3. Światy i settingi

21-08-2006 17:02 | | Komentarze: 3
3.1. PYTANIA OGÓLNE 3.1.1. Co to jest setting? Setting to świat (uniwersum) będący miejscem akcji gry, z własną historią, geografią i mieszkańcami. W przypadku Dungeons & Dragons setting traktowany jest jako oddzielna od mechaniki, "wymienna" część gry (można grać w różnych settingac...

2. Mechanika

04-08-2006 15:57 | | Komentarze: 7
2.1. Jak stworzyć postać w D&D? Jak awansować postać na wyższy poziom? Zasady tworzenia postaci i ich awansu na kolejne poziomy doświadczenia nie są objęte OGL (patrz: 1. Pytania ogólne/1.3) i jako takie nie mogą być publikowane bez naruszenia prawa autorskiego. Dokładny opis w/w zasad znajdzi...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.