Mythrellaa zamieszkuje swoją wieżę w Bezanturze, skąd sprawuje swe obowiązki zulkira Iluzji. Jest to wyjątkowo tajemnicza kobieta, która stara się utrzymywać jak najmniej kontaktów z innymi Czerwonymi Magami. Jej największa pasją, której poświęca najwięcej czasu, są studia nad Cienistym Splotem. Nikt nie wie, jaki ma stosunek do planów zjednoczenia Thay pod sztandarem Szass Tama. Większość osób uważa, że jest ona całkowicie neutralna. Wiadomo jednak, że po sprzeczce z zulkirem Nekromancji odizolowała się bardziej od jego pomysłu, lecz nie okazywała jak do tej pory oznak sprzeciwu. Podobnie jak Lallara Mediocros, przykłada dużą uwagę do przepływu informacji i ma wielu szpiegów i agentów w całym Thay, jak i w thayskich enklawach. Podobnie jak inni zulkirowie, Mythrellaa to przebiegła i niegodziwa osoba, jednak mało, kto naprawdę wie, jakie niegodziwości odbywają się w jej wieży. Wiadomo, ze służy jej wiele bezmyślnych sług – żywych istot, których umysły zostały wyniszczone przez magię zulkira Iluzji. Ci, którzy za bardzo interesują się sprawami tej kobiety, narażeni są na podobny los, ryzykując żywot bezwolnych poddanych. Mythrellaa słynna jest też z faktu, że jej iluzje są wyjątkowo trudne do przejrzenia, przez co jest ona bardzo groźnym przeciwnikiem. Poza tym, dzięki jej studiom nad Cienistym Splotem, ma dostęp do magii znanej nielicznym.
Mythrellaa – Kobieta Człowiek Znawca Iluzji10/Czerwony Mag7/Adept Cienia3; SW 20; Humanoid średniego rozmiaru (człowiek); KW 20k4-20; PW 40; Inic +4; Szyb 9m; KP 17 (dotyk 17, nieprzygotowany 13); Atak +11/+6 wręcz (1k4+2, 19-20/x2 Sztylet+3); SA -; SC Cienista, Obrona specjalisty +3, Potęga czaru +1 (Iluzje, Nekromancja, Oczarowanie, czary z określnikiem „ciemność”), Potęga czaru +3 (Iluzje), Przywódca kręgu, Widzenie w słabym świetle, Wykłucie tatuażu; Char CZ; MRO Wytrw +5, Ref +10, Wola +17; S 9, Zr 18, Bd 8, Int 21, Rzt 14, Cha 14; Wiek 53; Wzrost 156cm; Waga 43kg; Włosy: brak; Oczy zielone; Znane języki: chessentski, mulhorandzki, otchłanny, piekielny, rashemi, smoczy, wspólny.
Umiejętności i atuty: Czarostwo +28, Koncentracja +22, Nasłuchiwanie +7, Przebieranie +10, Przeszukiwanie +10, Rzemiosło (alchemia) +25, Ukrywanie +10, Wiedza (Cienisty Splot) +16, Wiedza (geografia – Thay) +15, Wiedza (historia – Thay) +13, Wiedza (miejscowa – Thay) +15, Wiedza (plany) +15, Wiedza (tajemna) +28, Zauważanie +8; Czujność, Magia cienistego splotu, Nieustępliwa magia, Podstępna magia, Potężniejsze przenikanie czarem, Przenikanie czarem, Skupienie na czarze (Iluzje), Skupienie na umiejętności (Czarostwo), Stworzenie berła, Stworzenie cudownego przedmiotu, Stworzenie różdżki, Tatuaż mocy, Unieruchomienie czaru, Wydłużenie czaru, Zapisanie zwoju, Zgubna magia.
Czary czarodzieja na dzień: 4/6/5/5/5/5/4/4/4/4 Bazowy ST = 15 (14 dla Przemian i Wywoływania; 16 dla Nekromancji, Oczarowania oraz czarów z określnikiem „ciemność”; 24 dla Iluzji) + poziom czaru; zakazane szkoły – Przemiany, Przywoływanie. Poziom czarującego 20.
Zaklęcia w księdze: [0] Dłoń maga, Kuglarstwo, Mistyczny znak, Naprawa, Odczytanie magii, Odporność, Otwarcie/Zamknięcie, Raca, Światło, Tańczące światła, Wiadomość, Widmowy głos, Wyciszenie odrzwi*, Wykrycie magii, Wykrycie trucizny, Zranienie nieumarłego; [1] Alarm, Brzuchomówstwo, Deszcz kolorów, Identyfikacja, Magiczna aura, Magiczny pocisk, Milczący obraz, Ochrona przed chaosem/dobrem/prawem/złem, Płonące dłonie, Promień osłabienia, Przebranie, Rozumienie języków, Spadające piórko, Wykrycie nieumarłych, Wykrycie sekretnych drzwi, Wymazywanie, Wywoływanie strachu; [2] Ciemność, Gracja kota, Hipnotyczny wzór, Lewitacja, Lustrzane odbicie, Magiczne usta, Maska cieni, Nawała cieni, Niewidzialność, Ochrona przed strzałami, Pomniejszy obraz, Przebranie nieumarłego, Przeinaczenie magii, Pułapka, Rozmycie, Schowanie przedmiotu, Szpony mroku, Ślepota/Głuchota, Upiorna dłoń, Widzenie w ciemnościach, Wykrycie myśli, Zobaczenie niewidzialnego; [3] Analiza portalu, Błyskawica, Czarne światło, Iluzoryczne pismo, Jasnosłyszenie/Jasnowidzenie, Kula ognista, Latanie, Migotanie, Niewykrywalność, Przemieszczenie, Przyspieszenie, Rozproszenie magii, Sekretna strona, Sfera niewidzialności, Zaawansowany obraz, Zatrzymanie nieumarłego; [4] Iluzoryczna ściana, Kamienna skóra, Krajobrazowa halucynacja, Krzyk, Odesłanie, Potężniejsza niewidzialność, Przywołanie poprzez cienie, Słabszy klosz niewrażliwości, Strach, Studnia cieni*, Ściana ognia, Tęczowy wzór, Widmowy zabójca, Wykrycie szpiegowania; [5] Ciągłość, Dłoń cienia*, Fałszywy obraz, Koszmar, Magiczna charakteryzacja, Miraż, Długotrwały obraz, Postać zjawy, Przejście w ścianie, Przesłanie wieści, Przywołanie poprzez cienie, Sen, Stożek zimna, Telekineza, Telepatyczna więź; [6] Analiza dweomeru, Ciągły obraz, Dezintegracja, Elaborat, Ochrony i zabezpieczenia, Pole antymagii, Potężniejsze rozproszenie magii, Projekcja duplikatu, Przejście światem cieni, Uwarunkowanie, Widzenie prawdy, Zaprogramowany obraz, Zasłona, Zmylenie kierunku; [7] Chwytająca dłoń, Eteryczny spacer, Mamidło, Niepodatność na energię, Odbicie czaru, Ograniczone życzenie, Palec śmierci, Potężniejsze przywoływanie poprzez cienie, Potężniejsze szpiegowanie, Zbiorowa niewidzialność; [8] Barwny ekran, Barwny wzór, Ekran, Eteryczność, Ochrona przed czarami, Ohydne usychanie, Potężniejsze wywoływanie poprzez cienie, Słoneczny wybuch, Ujawnienie położenia; [9] Cienie, Projekcja astralna, Przezorność, Rozłączenie, Wysączenie energii, Zatrzymanie czasu, Zjawisko, Życzenie.
Ekwipunek: Sztylet +3, Amulet naturalnego pancerza +3, Berło niszczenia magicznych przedmiotów, Berło negacji, Laska nieprzeniknionych iluzji (patrz niżej), Pierścień odbijania czarów, Szata wielu barw, Talia iluzji.
Specyficzny magiczny przedmiot w posiadaniu Mythrelle’i:
Laska nieprzeniknionych iluzji: Laska ta zrobiona jest z hebanu i pokryta srebrnymi runami i zdobieniami. W rękach sprawnego maga potrafi być niezwykle zwodniczą i niebezpieczną bronią, gdyż zaklęcia Iluzji rzucane przy jej pomocy bardzo często wzmocnione są atutami metamagicznymi. Laska umożliwia posiadaczowi rzucenie następujących czarów:
- Widmowy odgłos (1 ładunek);
- Niemy obraz (wzmocniony za pomocą atutu Poszerzenie czaru, 1 ładunek, ST 16);
- Przebranie (wzmocniony za pomocą atutu Przedłużenie czaru, 1 ładunek);
- Lustrzane odbicie (wzmocniony za pomocą atutu Wzmocnienie czaru, 1 ładunek);
- Zaawansowany obraz (1 ładunek);
- Widmowy zabójca (wzmocniony za pomocą atutu Wyciszenie czaru, 2 ładunki, ST 17);
- Koszmar (2 ładunki);
- Ekran (2 ładunki);
- Zjawisko (2 ładunki).
Silne Iluzje; PC 15; Wymagania: Stworzenie laski, Przebranie (wzmocniony atutem Wydłużenie czaru), Lustrzane odbicie (wzmocniony atutem Wzmocnienie czaru), Widmowy odgłos (wzmocniony atutem Poszerzenie czaru), Widmowy zabójca (wzmocniony atutem Wyciszenie czaru), Zaawansowany obraz, Koszmar, Ekran, Zjawisko; Cena rynkowa: 177,000 SZ; Koszt stworzenia: 88,500 SZ + 7,080 PD.
* Zaczerpniete z Zapomniane Krainy: Magia Faerunu.
Bibliografia:
- Księga i Krew (ISA, 2003)
- Zapomniane Krainy: Magia Faerunu (ISA, 2004)
- Zapomniane Krainy: Opis Świata (ISA, 2004)
- Zapomniane Krainy: Władcy Mroku (ISA, 2006)
- Forgotten Realms: Spellbound (TSR, 1995)
- Forgotten Realms: Unapproachable East (WotC, 2003)