Minogon (SW: 8)

Autor: Piotr 'Cahir' Wiankowski

Duży konstrukt
Kości Wytrzymałości: 10k10 + 33 (98 pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 9 m
KP: 25 (-1 rozmiar, +16 naturalny), dotykowy 9, nieprzygotowany 25
Bazowy atak/zwarcie: +7/+17
Ataki: wielki topór +13 wręcz (3k6+9), lub walnięcie +12 (2k8+6)
Pełny atak: wielki topór +13/+8 wręcz (3k6+9), lub 2 walnięcia +12 (2k8+6)
Obszar/zasięg: 3 m/3 m
Specjalne ataki: ryk, szarża
Specjalne cechy: konstrukt, niepodatność na magię, redukcja obrażeń 5/adamantyt, szał, widzenie w ciemności 18 m, widzenie w słabym świetle
Rzuty obronne: Wytrw +3, Ref +3, Wola +3
Atrybuty: S 23, Zr 10, Bd -, Int 3, Rzt 11, Cha 1
Umiejętności: Nasłuchiwanie +6, Zauważanie +7
Atuty: Twardość, Potężny atak, Rozszczepienie, Zogniskowanie broni (wielki topór)

Klimat/teren: każdy region oraz podziemia
Występowanie: pojedynczo lub banda (2 – 4)
Skala wyzwania: 8
Skarb: brak
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 11-18 KW (duży), 19-30 KW (wielki)
Dostosowanie poziomu: -

Minogony to stworzone za pomocą magii konstrukty, o których mówi się, że powstały z połączenia sił żywiołów z duchami zmarłych wojowników minotaurów, gdyż ich zaciekłość w boju przypomina tę właśnie rasę.
Minogony nie są tak wolne i ślamazarne jak zwykłe golemy, zachowując jednocześnie ich siłę i odporność. Mierzą około 2,5 metra i ważą prawie 1,5 tony. Z wyglądu przypominają metalowe minotaury. Z ich nozdrzy bucha gorąca para a z ich pysków wydobywają się co chwilę dzikie ryki.

Walka

Minogony rzucają się najczęściej w wir walki szarżując i wymachując swymi potężnymi toporami. Jeśli akurat nie atakują lub zostały chwilowo powstrzymane, wydobywają z siebie wściekły i głośny ryk zdolny ogłuszyć przeciwników.
Szarża (zw): Kiedy minogon rozpoczyna swą szarżę, przypomina rozwścieczonego minotaura. Opuszcza wtedy głowę i naciera na przeciwnika atakując swymi rogami. Poza zwykłymi premiami i karami wynikającymi z szarży, minogon może w tym ataku ubóść wroga rogami, zadając mu przy tym dodatkowe 4k6+9 obrażeń.
Niepodatność na magię (zw): Minogon jest niepodatny na wszystkie zaklęcia, zdolności czaropodobne oraz moce nadnaturalne, jednak z pewnymi wyjątkami. Efekty oparte na elektryczności powodują jego spowolnienie (analogicznie do czaru Spowolnienie) na 3 rundy, bez rzutu obronnego. Efekty oparte na zwykłym lub magicznym ogniu przełamują Spowolnienie i leczą 1 punkt obrażeń na każde 3 punkty obrażeń, które by spowodowały; minogon nie wykonuje rzutów obronnych przeciwko efektom związanym z ogniem
Ryk (zn): Minogon potrafi wydobyć z siebie straszliwy ryk, który oddziałuje na pobliskie istoty. Każda istota znajdująca się w promieniu 9 metrów od ryczącego minogona musi wykonać udany rzut obronny na Wytrwałość (ST 18) lub zostanie ogłuszona na 1 rundę. Minogon może używać tej zdolności raz na 1k6 rund.
Szał (zw): Minogon, dzięki swej częściowo minotaurzej naturze, zyskuje zdolność wprowadzania się w stan kontrolowanego szału. W ramach akcji darmowej może wpaść w trwający 6 rund szał, który zwiększa jego Siłę o 6 punktów, lecz powoduje karę -2 do KP. Po zakończeniu szału minogon nie cierpi z powodu zmęczenia, jednak w kolejny szał może wpaść dopiero po upływie 1k6 rund.

Tworzenie

Ciało minogona musi zostać wykonane z 1,5 tony czystego żelaza. Skonstruowanie ciała wymaga testu Rzemiosła (płatnerstwo lub kowalstwo) o ST 16. Ponadto w procesie tworzenia niezbędne są rogi i serce dorosłego minotaura.
PC 8; Stworzenie konstruktu, Bycza siła, Geas/poszukiwanie, Ograniczone życzenie, Polimorfowanie dowolnego obiektu, Przyzwanie potwora IV, twórca musi być co najmniej na 8. poziomie; cena 37,500 sz; koszt 24,750 sz + 960 PD.