» Bohaterowie Niezależni » Bohaterowie Krain » Lauzoril - Zulkir Oczarowań

Lauzoril - Zulkir Oczarowań


wersja do druku

Nie wiesz czegoś o Harfiarzach? Zapytaj Lauzorila...

Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński
Ilustracje: Michael Mueller

Lauzoril - Zulkir Oczarowań

Poza granicami Thay mało, kto wie, że Lauzoril jest aktualnym zulkirem Oczarowań - zdecydowanie bardziej znany jest jako przywódca Imperialistów. Dzięki swoim działaniom jako przywódca tejże grupy, zwrócił na siebie wzrok Harfiarzy, a on sam przy tym zaczął zwracać na nich baczniejszą uwagę. W ciągu kilku lat jego niechęć do Grających na Harfach spowodowała, że ci nie mogą już spać bezpiecznie. Lauzoril na każdym kroku snuje plany likwidacji prominentnych członków Harfiarzy. Jednym z jego dokonań było stworzenie inteligentnego sejmitara o dźwięcznej nazwie Shazzelim, będącego śmiertelnie niebezpieczną bronią w rękach wrogów Harfiarzy. Lauzoril wysłał jednego ze swoich poruczników, by zgładził słynnego barda i członkinię Harfiarzy - Dove Sokoloreką. Człowiek Lauzorila jednak nie spełnił pokładanych w nim nadziei, gdyż najzwyczajniej świecie pomylił ofiary i zaatakował nie tą kobietę, co trzeba. Zaatakowaną okazała się Jalsimer, która na nieszczęście nie miała z Grającymi dużo wspólnego, była bowiem rycerzem i to na tyle dobrym, że zamachowiec musiał pożegnać się z życiem. Koniec końców - magiczny sejmitar znalazł się w Twierdzy Zenthil, co dla dobrej organizacji nie jest szczególnie radosną nowiną.
Lauzoril nie jest zwolennikiem bezmyślnych ataków na sąsiadujące z Thay państwa, gdyż uważa, że to mogłoby ściągnąć na kraj Czerwonych Magów niepotrzebną uwagę takich organizacji jak Harfiarze, a, w przeciwieństwie do swoich pobratymców, ma on spory szacunek do wszędobylskich bardów z przypiętym symbolem harfy.
Ostatnio Lauzoril dał się jednak nakłonić zulkirowi wywoływania Aznarowi Thrulowi do zaangażowania swoich wojsk w szczegółowo zaplanowaną inwazję na Rashemen, dzięki której wpływy Szass Tama w Thay mogłyby zostać poważnie ograniczone. Mimo wszystko zulkir Oczarowań nie jest do końca przekonany, co do celowości i szans powodzenia całej operacji, w związku, z czym przygotował sobie kilka dróg ucieczki na wypadek niespodziewanych problemów.
Na co dzień Lauzoril sprawia wrażenie miłego i otwartego człowieka, mało kto jednak wie, że stoi on za wieloma zamachami na przywódców innych państw w Krainach. Jego plan podboju zakłada wyeliminowanie wszystkich znaczących przywódców sceny politycznej Faerunu i uderzenie, gdy ich zwolennicy będą niepewni i zdemoralizowani. Zulkir Oczarowań, pomimo swego miłego usposobienia, potrafi o siebie zadbać, o czym świadczy fakt, że przeżył bez szwanku pięć zamachów na jego życie, zorganizowanych w przeciągu ostatnich dwóch lat.
Jak na swoją znaczącą pozycję Lauzoril jest stosunkowo młody. Podczas rozmowy jest niezwykle czarującą osobą i nawet, gdy wydaje rozkaz egzekucji, robi to z uśmiechem na twarzy, co prowadzi do sytuacji, w których osoby skazane idą na śmierć ze spokojem na twarzy. Lauzoril ma taki wpływ na ludzi, że niektórzy czują wręcz zaszczyt, iż to właśnie on sprowadził na nich śmierć. Wiele osób nie docenia tych niezwykłych umiejętności wpływania na ludzi, jakie posiada zulkir Oczarowań i wiele z tych osób przypłaciło taki błąd własną głową.

Lauzoril – Mężczyzna Człowiek Znawca Oczarowań10/Czerwony Mag10/Arcymag2; SW 22; Humanoid średniego rozmiaru (człowiek); KW 22k4+22; PW 88; Inic +2; Szyb 9m; KP 16 (dotyk 16, nieprzygotowany 14); Atak +14/+9 wręcz (1k4+2, 17-20/x2 Shazzelurt); SA -; SC Obrona specjalisty +4, Potęga czaru +1, Potęga czaru +5 (Oczarowanie), Przywódca wielkiego kręgu, Wykłucie tatuażu, Zdolność czaropodobna (Zdominowanie osoby 4/dzień); Char NZ; MRO Wytrw +7, Ref +8, Wola +20; S 8, Zr 15, Bd 12, Int 21, Rzt 14, Cha 20; Wiek 49; Wzrost 180cm; Waga 66kg; Włosy: blond z szarymi pasemkami; Oczy zielone; Znane języki: chessentski, mulhorandzki, otchłanny, piekielny, rashemi, smoczy, wspólny.

Umiejętności i atuty: Blefowanie +15, Czarostwo +32, Dyplomacja +9, Koncentracja +28, Przeszukiwanie +8, Rzemiosło (alchemia) +24, Wiedza (historia – Thay) +19, Wiedza (lokalna – Thay) +19, Wiedza (organizacje – Harfiarze) +22, Wiedza (plany) +18, Zauważanie +4, Zastraszanie +15; Dyscyplina, Potężniejsze skupienie na czarze (Oczarowanie), Przyspieszenie czaru, Skupienie na czarze (Oczarowanie), Skupienie na czarze (Przemiany), Skupienie na umiejętności (Czarostwo), Stworzenie cudownego przedmiotu, Stworzenie magicznej broni lub pancerza, Stworzenie różdżki, Tatuaż mocy, Unieruchomienie czaru, Wyciszenie czaru, Zapisanie zwoju.

Czary czarodzieja na dzień: 4/6/5/6/6/4/5/4/3/4 Bazowy ST = 16 (17 dla Przemian; 27 dla Oczarowania) + poziom czaru; zakazane szkoły – Nekromancja, Przywoływanie. Poziom czarującego 22.

Zaklęcia w księdze: [0] Dłoń maga, Kołysanka, Kuglarstwo, Mistyczny znak, Naprawa, Odczytanie magii, Odporność, Otwarcie/Zamknięcie, Otumanienie, Raca, Światło, Tańczące światła, Widmowy głos, Wykrycie magii; [1] Alarm, Deszcz kolorów, Identyfikacja, Hipnoza, Magiczna aura, Magiczny pocisk, Milczący obraz, Nybor’a delikatne przypomnienie** , Ochrona przed dobrem/prawem, Odporność na narkotyki***, Odrętwienie***, Ożywienie liny, Płonące dłonie, Pomniejszenie osoby, Powiększenie osoby, Przebranie, Rozumienie języków, Spadające piórko, Szybki odwrót, Tarcza, Uśpienie, Wykrycie nieumarłych, Wymazywanie, Zamknięcie drzwi, Zauroczenie osoby; [2] Ciemność, Dotyk głupoty, Gracja kota, Hipnotyczny wzór, Kołatka, Lewitacja, Lustrzane odbicie, Madrość sowy, Niewidzialność, Obojętność, Ochrona przed strzałami, Odbijający ekran, Odporność na energię, Otumanienie potwora, Podarunek***, Splendor orła, Spryt lisa, Szepczący wiatr, Ślepota/Głuchota, Upiorny śmiech, Uzależnienie***, Widzenie w ciemnościach, Wykrycie myśli, Zobaczenie niewidzialnego; [3] Języki, Heroizm, Kula ognista, Latanie, Migotanie, Niewykrywalność, Nybora łagodne upomnienie**, Potężniejsze uśpienie, Przyspieszenie, Rozproszenie magii, Sekretna strona, Spowolnienie, Sugestia, Unieruchomienie osoby, Zaawansowany obraz, Złe oko***; [4] Dezorientacja, Drzwi poprzez wymiary, Iluzoryczna ściana, Kamienna skóra, Krzyk, Kula kwasu, Nałożenie klątwy, Ognista tarcza, Potężniejsza niewidzialność, Rozszerzenie pamięci, Słabsze zadanie/misja, Słabszy klosz niewrażliwości, Szpiegowanie, Widmowy zabójca, Zauroczenie potwora; [5] Ciągłość, Koszmar, Odesłanie, Ogłupienie, Potężniejse wywoływanie poprzez cienie, Przejście w ścianie, Przesłanie wieści, Sen, Symbol snu, Ściana mocy, Telepatyczna więź, Unieruchomienie potwora, Wytwarzanie, Zamglenie umysłu, Zdominowanie osoby; [6] Analiza dweomeru, Dezintegracja, Ochrony i zabezpieczenia, Pole antymagii, Potężniejszy heroizm, Transformacja, Uwarunkowanie, Potężniejsze rozproszenie magii, Projekcja duplikatu, Symbol perswazji, Wyładowanie łańcuchowe, Zadanie/misja, Zbiorowa sugestia, Zmylenie kierunku; [7] Ekran większych rozproszeń Otiluke’a, Eteryczny spacer, Miecz, Nybora surowa nagana**, Obłęd, Odbicie czaru, Ograniczone życzenie, Przejście światem cieni, Symbol oszołomienia, Zbiorowe unieruchomienie osoby; [8] Antypatia, Ekran, Nybora gniewna reprymenda**, Ochrona przed czarami, Polimorfowanie dowolnego obiektu, Porywający taniec, Słoneczny wybuch, Spętanie, Sympatia, Tymczasowy zastój, Zbiorowe zauroczenie potwora, Żądanie, Żelazne ciało; [9] Azyl, Cienie, Gwałt na umyśle***, Rozłączenie, Zatrzymanie czasu, Zbiorowe unieruchomienie potwora, Zdominowanie potwora, Zjawisko, Życzenie.

Przedmioty: Pierścień ochrony +4, Latający dywan, Kamienny koń, Płaszcz odporności +5, Diadem rozmowności, Shazzelurt*, Ebon lash*.

* Zaczerpnięte z Forgotten Realms: Unapproachable East.
** Zaczerpnięte z Zapomniane Krainy: Magia Faerunu.
*** Zaczerpnięte z Księgi Plugawego Mroku.


Bibliografia:

  • Księga i Krew (ISA, 2003)
  • Księga Plugawego Mroku (ISA, 2005)
  • Zapomniane Krainy: Magia Faerunu (ISA, 2004)
  • Zapomniane Krainy: Opis Świata (ISA, 2004)
  • Zapomniane Krainy: Władcy Mroku (ISA, 2006)
  • Forgotten Realms: Spellbound (TSR, 1995)
  • Forgotten Realms: Unapproachable East (WotC, 2003)
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Estel
    Hmm...
Ocena:
0
Jest napisane "zaklinacz 10" To trochę mylące.
07-05-2004 15:58
~Zsu-Et-Am

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
To wina poslkeigo tłumaczenia - zaklinacz to specjalista od szkoły Zaklinania (czyt. Czarodziej-Specjalista w Zaklinaniu), a klasa Zaklinacza (już ta standardowo-podręcznikowa) to Sorcerer - prawdiłowo Czarnoksiężnik/Czarownik. Nie weim, skąd wziął się taki pomysł na polską nazwę... Nazywanie jego sposobu czarowania "zaklinaniem sił magicznych" nie jest najlepszym wytłumaczeniem...
08-05-2004 20:59
~

Użytkownik niezarejestrowany
    zaklinacz to nie Zaklinacz
Ocena:
0
Proponuje przyjąć nazwę mistrz zaklinania, jak to było w starych dobrych czasach...
28-07-2004 11:17
~Ja

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
I tak najgłupsza jest nazwa odpychacz.
25-08-2004 15:50
~sajmoon

Użytkownik niezarejestrowany
    smiechu warte
Ocena:
0
"Podczas rozmowy jest niezwykle czarującą osobą i nawet, gdy wydaje rozkaz egzekucji, robi to z uśmiechem na twarzy, co prowadzi do sytuacji, w których osoby skazane idą na śmierć ze spokojem na twarzy."

Nie no, wiecie, dla mnie to juz jest lekkie przegiecie :-).
08-09-2004 14:39
~Cahir

Użytkownik niezarejestrowany
    Sajmoon...
Ocena:
0
No tez bym chcial miec taki autorytet jak Lauzoril:)
08-09-2004 15:40
~Spriner

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
jedyny błąd to chyba to, że on może mieć tylko 20k4+20 pw, bo powyżej 20 poziomu już nie dolicza się życia
05-11-2004 20:55
~Asmodeusz

Użytkownik niezarejestrowany
    opis
Ocena:
0
Wiek 49 lat jeszcze moge zrozumieć (choć wygląda młodziej 0 conajmniej 15 lat), ale włosy blond?!? Chyba cos sie komus pomylilo. A poza tym to super
14-12-2004 20:55
~Lewek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jedna z zakazanych szkół jest wieszczenie... To po co pakował do umiejętnośći wrożenie +20 (jak nie patrzeć 15 rang.)?? Troszkę dziwne... A przedmiotów magicznych pozwalających wróżyć, specjaliści mający zakazaną szkołę wieszczenia, też chyba nie mogą używać. Jak się nie mylę troszkę to bezsensu :]
04-01-2005 22:45
~Lewek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jedna z zakazanych szkół jest wieszczenie... To po co pakował do umiejętnośći wrożenie +20 (jak nie patrzeć 15 rang.)?? Troszkę dziwne... A przedmiotów magicznych pozwalających wróżyć, specjaliści mający zakazaną szkołę wieszczenia, też chyba nie mogą używać. I pomijam fakt,że nie ma żadnego czaru tego typu. Jak się nie mylę troszkę to bez sensu :]
04-01-2005 22:45
Sakurazuka
    Zulkir???
Ocena:
0
Niem mam pewności, ale jako Zulkir Lauzoril powinien być łysy nie? ;)
23-03-2005 12:54
~Arimil

Użytkownik niezarejestrowany
    Popieram SAJMOONA
Ocena:
0
czy robicie sobie jaja czy gdybyś szedł na stos w celu spłonięcia też był byś zadowolony pełny szczęścia i wigoru atwój uśmiech byłby tak promienny że twoja rodzina cieszyłasię że zaraz spłoniesz na stosie?!?!?!
23-06-2005 13:14

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.