» Bohaterowie Niezależni » Bohaterowie Krain » Lallara Mediocros - Zulkir Odrzuceń

Lallara Mediocros - Zulkir Odrzuceń


wersja do druku

Chaotyczna i nieprzewidywalna sojuszniczka Szass Tama.

Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński
Ilustracje: Michael Mueller

Lallara Mediocros - Zulkir Odrzuceń

Zulkir Odrzuceń Lallara Mediocros jest potężną, lecz niezbyt pewną, chaotyczną i nieprzewidywalną sojuszniczką Szass Tama w jego dążeniu do zjednoczenia Thay pod swoim sztandarem. Ta okrutna kobieta znana jest ze swych sadystycznych i dekadenckich upodobań. Lallara dużo swego czasu poświęca na studiowanie magii, kolekcjonowanie magicznych urządzeń i przedmiotów oraz na swoje hobby, czyli torturowani więźniów i niewolników. Niebywały luksus jest niezmienną częścią życia Lallary w kraju rządzonym przez Czerwonych Magów, co doskonale widać patrząc na jej komfortowe wille rozsiane po całym obszarze Thay, a także poza jego granicami (znana jest przynajmniej jedna jej rezydencja w Amn). Pomimo, że jest potężna i niebywale uzdolniona, często zdarza jej się zaniedbywać swe ważne obowiązki na rzecz hucznych imprez i ekscesów. Jednak gdy Lallara Mediocros weźmie się porządnie za siebie, potrafi być pomocną sojuszniczką. Zulkir Odrzuceń jest wielką stronniczką powstawania enklaw, gdyż magiczne zabawki ze szkoły Odrzucania są częstymi towarami, w które można się tam zaopatrzyć. Sama jest prawie w całości sponsorem enklawy w Procampur, która odwdzięcza się jej ogromnymi zyskami w postaci pieniędzy, magicznych przedmiotów i oczywiście niewolników. Lallara zwykła hojnie nagradzać swych informatorów: khazark enklawy w Procampur był jednym z jej ulubionych uczniów, a teraz jest jednym z najbardziej zagorzałych sojuszników.

Lallara – Kobieta Człowiek Znawca Odrzuceń10/Czerwony Czarnoksiężnik10/Arcymag1; SW 21; Humanoid średniego rozmiaru (człowiek); KW 21k4+21; PW 84; Inic +3; Szyb 9m; KP 21 (dotyk 13, nieprzygotowany 18); Atak +12/+7 wręcz (1k4+2, 19-20/x2 Sztylet+3); SA -; SC Mistrzostwo w kontrczarowaniu, Obrona specjalisty +4, Potęga czaru +5 (Odrzucanie), Przywódca wielkiego kręgu, Wykłucie tatuażu; Char CZ; MRO Wytrw +7, Ref +9, Wola +20; S 9, Zr 16, Bd 12, Int 20, Rzt 17, Cha 16; Wiek 53; Wzrost 155cm; Waga 66kg; Włosy: brak; Oczy zielone; Znane języki: chessentski, mulhorandzki, otchłanny, piekielny, rashemi, smoczy, wspólny.

Umiejętności i atuty: Blefowanie +15, Czarostwo +31, Koncentracja +27, Nasłuchiwanie +8, Przeszukiwanie +8, Rzemiosło (alchemia) +22, Rzemiosło (torturowanie) +18, Szacowanie +10, Wiedza (geografia – Thay) +15, Wiedza (historia – Thay) +13, Wiedza (miejscowa – Thay) +16, Wiedza (plany) +12, Wiedza (tajemna) +27, Zastraszanie +15, Zauważanie +6; Czarowanie w walce, Dyscyplina, Przedłużenie czaru, Skupienie na czarze (Odrzucanie), Skupienie na czarze (Przemiany), Skupienie na umiejętności (Czarostwo), Stworzenie cudownego przedmiotu, Stworzenie laski, Tatuaż mocy, Unieruchomienie czaru, Wyciszenie czaru, Wykucie pierścienia, Zapisanie zwoju.

Czary czarodzieja na dzień: 4/6/6/6/5/5/5/3/4/4 Bazowy ST = 15 (16 dla Przemian; 23 dla Odrzucania) + poziom czaru; zakazane szkoły – Iluzje, Przywoływanie. Poziom czarującego 21.

Zaklęcia w księdze: [0] Dłoń maga, Kuglarstwo, Mistyczny znak, Naprawa, Naprawianie drobnych uszkodzeń, Odczytanie magii, Odporność, Otumanienie, Otwarcie/Zamknięcie, Raca, Tańczące światła, Wykrycie magii, Wykrycie trucizny, Zranienie nieumarłego; [1] Alarm, Identyfikacja, Magiczny pocisk, Ochrona przed chaosem/dobrem/prawem/złem, Ożywienie liny, Płonące dłonie, Rozumienie języków, Skok, Słabsza kula płomieni, Spadające piórko, Szybki odwrót, Tarcza, Uśpienie, Odporność na żywioły, Wywoływanie strachu, Zamknięcie drzwi, Zawieszenie choroby***; [2] Filtr, Gracja kota, Kołatka, Mistyczny zamek, Obojętność, Ochrona przed strzałami, Odbijający ekran, Odporność na energię, Pirotechnika, Płomienie Aganazzara, Płonąca sfera, Rozkazywanie nieumarłemu, Schowanie przedmiotu, Spryt lisa, Upiorna dłoń, Upiorny śmiech, Widzenie w ciemnościach, Wyklęty*** Wykrycie myśli, Wytrzymałość niedźwiedzia; [3] Analiza portalu, Błyskawica, Kula ognista, Latanie, Lodowy wybuch, Magiczny krąg przeciw chaosowi/dobru/prawu/złu, Migotanie, Niewykrywalność, Ochrona przed energią, Potężniejsa magiczna broń, Przyspieszenie, Rozbłysk, Rozproszenie magii, Szał, Światło dnia, Unieruchomienie osoby, Wybuchające runy, Zatrzymanie nieumarłego, Zawrócenie strzał*; [4] Ekran rozproszeń Otiluka, Kamienna skóra, Krzyk, Kula elektryczności, Ognista pułapka, Polimorfia, Przełamanie klątwy, Psychotrucizna***, Rozszerzenie pamięci, Słabsze zadanie/misja, Słabszy klosz niewrażliwości, Strach, Szpiegowanie, Ściana chaosu*, Ściana zła*, Zakotwiczenie w wymiarze, Zbiorowa odporność na energię, Ilykur’s mantle**; [5] Ciągłość, Magiczny słój, Odesłanie, Przejście w ścianie, Słabsza ochrona przed żelazem, Ściana mocy, Telepatyczna więź, Unieruchomienie potwora, Zabezpieczenie przed energią, Zaciszna kryjówka, Watchware**; [6] Analiza dweomeru, Dezintegracja, Elaborat, Kąśliwy wzrok, Klosz niewrażliwości, Mocarna dłoń, Ochrony i zabezpieczenia, Odrzucenie, Pole antymagii, Potężniejsze rozproszenie magii, Schwytanie astralnego podróżnika***, Zadanie/misja, Zapieczętowanie bramy* ; [7] Aura antymagii*, Ekran większych rozproszeń Otiluka, Miecz, Niepodatność na energię, Odbicie czaru, Odosobnienie, Ograniczone życzenie, Palec śmierci, Potężniejsza ochrona przed żelazem*, Wizja, Wygnanie, Zamiana planów; [8] Eteryczność, Grzmiący krzyk, Machina czarów*, Ochrona przed czarami, Ohydne usychanie, Pryzmatyczna ściana, Przepisanie symbolu*, Spętanie, Telekinetyczna kula Otiluka, Wymiarowe zamknięcie, Zabezpieczenie wymiaru, Znieczulenie umysłu, Żelazne ciało; [9] Absorpcja, Paszcza chaosu*, Pryzmatyczna sfera, Rozłączenie, Spętanie duszy, Uwięzienie, Wolność, Zatrzymanie czasu, Życzenie.

Ekwipunek: Sztylet +3, Karwasze pancerza +8, Pierścień regeneracji, Heksaedr mocy, Laska Usychania (patrz niżej), Pierścień telekinezy, Brosza osłony, Płaszcz odporności +3.


Specyficzny magiczny przedmiot w posiadaniu Lallary:

Laska Usychania: Laska ta wykonana jest z ciemnego drewna wyglądającego na uschnięte. Na całej jej długości wyrzeźbione są powykręcane dłonie i stopy ludzkie, co nadaje przedmiotowi dość ohydny wygląd. Na dodatek rzeźby te wydają się co jakiś czas wić, sprawiając iście upiorne wrażenie. Laska umożliwia rzucenie następujących czarów:

  • Promień osłabienia (1 ładunek, ST 16);
  • Zakażenie (1 ładunek, Mumijna zgnilizna - ST 20);
  • Ohydne usychanie (2 ładunki, ST 18).


Silna Nekromancja i Poznanie; PC 13; Wymagania: Stworzenie laski, Wykrycie trucizny, Promień osłabienia, Zakażenie, Ohydne usychanie; Cena rynkowa: 80,400 SZ; Koszt stworzenia: 40,200 SZ + 3,216 PD.

* Zaczerpniete z Zapomniane Krainy: Magia Faerunu.
** Zaczerpniete z Forgotten Realms: Unapproachable East.
** Zaczerpniete z Księgi Plugawego Mroku.


Bibliografia:

  • Księga i Krew (ISA, 2003)
  • Księga Plugawego Mroku (ISA, 2005)
  • Zapomniane Krainy: Magia Faerunu (ISA, 2004)
  • Zapomniane Krainy: Opis Świata (ISA, 2004)
  • Zapomniane Krainy: Władcy Mroku (ISA, 2006)
  • Forgotten Realms: Spellbound (TSR, 1995)
  • Forgotten Realms: Unapproachable East (WotC, 2003)
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Ja

Użytkownik niezarejestrowany
    Dobra robota!!!
Ocena:
0
Tylko tak dalej!!! Gratulacje!!!
25-08-2004 15:49
~Arimil

Użytkownik niezarejestrowany
    Prośba i ocena
Ocena:
0
naprawde ciekawy artykuł... właśnie takich artykułów oczekuje... prosze o więcej takich artykułów na mojego maila może kiedyś się odwdzięcze.
23-06-2005 13:04

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.