» Dla graczy » Rasy » Imiona drowów

Imiona drowów


wersja do druku

Jak stworzyć imię godne mrocznego elfa?

Redakcja: Tomasz 'Radnon' Cybulski

Poniższy artykuł jest częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael.

Drowy, tak jak ich elfi kuzyni, preferują imiona, które spływają z języka, aczkolwiek ich imiona mają raczej dla nich ostrzejsze brzmienie. Jednym z najczęstszych problemów MP i graczy przy graniu nieludzkimi postaciami jest ich nazwanie. Większość nieludzkich postaci nie może otrzymać miana z listy historycznych imion, zmuszając MP do wymyślenia całkiem nowych konstrukcji. Trudno jest wyjść z imionami, które są właściwe dla nieludzkich postaci i pasują do siebie.

Jest to prawdziwe zwłaszcza dla MP, który może próbować wymyślić dużą listę takich imion w krótkim czasie. Bez nich nieludzkie postacie często tracą swój urok. Zwłaszcza w przypadku drowów jest ważne aby imiona reprezentowały i odbijały specjalne cechy i filozofię rasy.

Generator zaprezentowany poniżej został wykonany by pomóc z tym trudnym zadaniem. Choć nie może reprezentować wszystkich możliwych imion dla rasy tak starej i złożonej jak drowy, to lista może służyć jako punkt startu i szybkie źródło by stworzyć dużą listę imion.

Jak to działa: Każde imię drowa składa się z prefiksu (z Tabeli 2) i jednego lub więcej przyrostków (z Tabeli 3), potem z nazwy domu składającej się z prefiksu (z Tabeli 4) i jednego lub więcej przyrostków (z Tabeli 5). Znaczenia zostały włączone do tych tabeli by pomóc określić co znaczy imię po jego utworzeniu. W przypadku przyrostków, wliczono gdzie potrzebne męskie i żeńskie zakończenia. Alternatywne słowa również zostały czasem umieszczone.

Możesz losowo wygenerować imię drowa rzucając w Tabeli 1. Jeśli wolisz, możesz też wybrać znaczenia, które lubisz i potem przybrać imię, które do nich pasuje. Jeśli twoja postać jest magiem lubiącym pająki, możesz zdecydować, że jej imię powinno to odbijać. Patrząc na znaczenia decydujesz, że imię bohatera będzie znaczyć “Pajęczy Mag.” Po przetłumaczeniu będzie brzmieć to “G’eldriina" lub “G'eldree”.

Jeśli nie lubisz danej kombinacji, spróbuj jakiś z alternatywnych przyrostków, albo dodaj “a,” “e,” “i,” “l,” “r,” “s,” “sh,” lub apostrof. Chociaż nie każda kombinacja przedrostków i przyrostków będzie właściwie brzmieć, zazwyczaj potrzebna jest tylko niewielka zmiana. Jeśli jednak nie uda ci się z danym imieniem, spróbuj inne o podobnym znaczeniu. Jeśli nie lubisz “G’eldriina,” spróbuj miana, które znaczy “Pajęcza Siostra”. Jeśli losowo wygenerowałeś imię i nie lubisz jego znaczenia, spróbuj zmienić kolejność słów. Można też użyć definicji jako punktu startu dla znaczenia imienia. Często definicje można połączyć w poetycki sposób by uzyskać lepsze wyniki. W przypadku imienia o trzech lub więcej sylabach spróbuj wyrzucić jedną lub więcej definicji.

Rzut 1 - struktura imienia (k10)

1-3 Rzuć raz w tabeli 2 i raz w tabeli 3
4-5 Rzuć raz w tabeli 2 i dwa razy w tabeli 3
6-7 Rzuć raz w tabeli 2 i raz w tabeli 3, dodaj apostrof, rzuć znów w tabeli 3.
8-9 Rzuć raz w tabeli 2 i raz w tabeli 3 dla imienia, potem rzuć znów w Tabeli 1 dla nazwiska.
10 Rzuć raz w tabeli 3, dodaj apostrof, potem rzuć raz w tabeli 2 i 3
Rzut 2 - Prefiksy (k100)

Akor/Alak: Ukochany, najlepszy, pierwszy
Alaun/Alton: Błyskawica, potężny
Aly/Kel: Legendarny, śpiewający, pieśń
Ang/Adin: Bestia, potworny, dziki
Ardul/Amal: Błogosławiony, boski
Aun/Ant: Krypta, martwy, zabójczy, śmierć
Bae/Bar: Los, szczęście, szczęśliwy
Bal/Bel: Spalony, płonący, ogień, płomień
Belar/Bruh: Strzała, lanca, przebity
Briz/Berg: Pełen gracji, płynny, woda, mokry
Bur/Bhin: Rzemiosło, chytry
Chal/Chasz: Ziemia, stabilny
Char/Kron: Chory, trucizna, otruty
Chess/Cal: Szlachecki, pani/ lord
Dhaun: Zarażony, plaga
Dil/Dur: Zimny, lodowy, stały
Dirz/Div: Marzenie, marzący, fantazja
Dris/Riz: Popiół, świt, wschód, wschodni
Eclave/Elk: Chaos, szalony, szaleństwo
Elvan/Kalan: Elf, elfi, daleki, utracony
Elv/Elaug: Drow, mag, moc
Erel/Rhyl: Oko, księżyc, szpieg
Ethe/Erth: Mithril, stanowczy
Faer/Selds: Przysięga, przyrzeczone
Felyn/Fil: Blady, cienki, słaby, biały
Filf/Phar: Krasnolud, zdradziecki
Gauss/Orgoll: Okropny, strach, ohydny
G’eld: Przyjaciel, pająk
Ghaun: klątwa, pechowy
Gin/Din: Berserk, berserker, ork, dziki
Grey/Gul: Duch, blady, niekochany
Hael/Hatch: Zaznaczony, ślad, droga
Hal/Sol: Zręczny, pająk
Houn/Rik: Magia, ślad, droga
Iliv/Dip: Majestat, wojna, wojownik
Ilm: Życie, żywy, dusza
Illiam/Im: Oddany, serce, miłość
In/Sorn: Zaklęty, czar
Ilph: Szmaragd, zielony, bujny, drzewo
Irae/Ilzt: Tajemny, mistyczny, mag
Irr/Izz: Ukryty, maska, zamaskowany
Iym/Ist: Nieskończony, nieśmiertelny
Jhan/Duag: Tarcza, chroniony
Jhael/Gel: Ambitny, klan, ród, rodzina
Jhul/Jar: Zauroczony, runa, symbol
Jys/Driz: Twardy, stal, nieugięty
Lael/Llt: Żelazo, zachód, zachodni
Lar/Les: Więzy, prawo, praworządny
Li[Neeer]/Mourn: Legendarny, mityczny
Lird/Ryld: Oznaczony, posiadany, niewolnik
Lua/Lyme: jasny, kryształowy, światło
Mal/Malag: Tajemnica
May/Mas: Piękny, piękno, srebrny
Micar: Stracony, trucizna, wdowa
Min/Ran: Mniejszy, drugi
Mol/Go: Niebieski, burza, piorun, wiatr
Myr/Nym: Stracony, szkielet, czaszka
Nath/Mer: Los, przeznaczenie
Ned/Nad: Sprytny, geniusz, umysł, myśl
Nhil/Nal: Strach, okropny, horror, szaleńczy
Neer: Rdzeń, korzeń, siła
Null/Nil: Smutny, łza, płaczący
Olor/Omar: Skóra, tatuaż, wytatuowany
Pellan/Relon: Północ, platyna, wiatr
Phaer/Vorn: Honor, honorowany
Phyr/Phyx: Błogosławieństwo
Qualn/Quil: Potężny, ocean, morze
Quar: Stary, wieczny, czas
Quav/Quev: Zauroczony, uległy, przyjaciel
Qil/Quil: Wróg, goblin, niewolnik
Rauv/Welv: Jaskinia, skała, kamień
Ril/Ryl: Przepowiedziany, omen
Sabal/Szor: Bursztynowy, żółty
Sab/Tsab: Otchłań, pusty, pustka
Shi`n/Kren: Głupi, młody
Shri/Ssz: Jedwab, cichy
Shur/Shar: Sztylet, krawędź
Shynt: Niewidoczny, umiejętny
Sin/Szin: Święto, radość, przyjemność
Ssap/That: Niebieski, północ, noc
Susp/Spir: Nauczony, mądry, umiejętny
Talab/Tluth: Płonący, ogień
Tal/Tar: Miłość, ból, rana, zraniony
Triel/Taz: Nietoperz, uskrzydlony
T’riss/Teb: Klinga, ostry, miecz
Ulviir/Uhls: Złoto, złoty, skarb
Umrae/Hurz: Wiara, wierny, prawdziwy
Vas/Vesz: Krew, ciało
Vic: Otchłań, głęboki
Vier/Val: Czarny, ciemny, ciemność
Vlon/Wod: Gruby, bohater, bohaterski
Waer/Wehl: Głęboki, ukryty, południe
Wuyon/Wruz: Skromny, trzeci, trywialny
Xull/Url: Skrwawiony, szkarłatny, rubin
Xun: Demon, czart, czarci
Yas/Yaz: zagadka, obracający, wątek, sieć
Zar/Zakn: Zmrok, nawiedzony, cień
Zebey/Zek: Gibki, szał, smok
Zes/Zez: Starożytny, starszy, respektowany
Zilv/Vuz: Zapomniany, stary, nieznany
Rzut 3 - Przyrostki (k100)

-a/-agh: Zniszczenie, koniec, omega
-ace/-as: Archont, uczony, mag
-ae/-aun: Taniec, tancerz, życie, gracz
-aere/-d: Krew, z krwi, dziedzic
-afae/-afein: Zguba, kat, zabójca
-afay/-aufein: Oczy, widzący/ widząca
-ala/-launim: Kapłanka/ kapłan
-anna/-erin: Doradca
-arra/-atar: Królowa/ książę,
-aste: Noszący, łowca niewolników
-avin/-aonar: Strażnik, straż, tarcza
-ayne/-al: Lunatyczny, maniak, szał
-baste/-gloth: Ścieżka, idący
-breena/-antar: Matriarchini, władca
-bryn/-lyn: Agent, zabójca
-cice/-roos: Dziecko, młody
-cyrl/-axle: Sojusznik, towarzysz, przyjaciel
-da/-daer: Iluzjonista, oszust
-dia/-drin: Łotrzyk, złodziej
-diira/-diirn: Siostra/ brat
-dra/-zar: Kochanek, para
-driira/-driirn: Matka/ ojciec, nauczyciel
-dril/-dorl: Rycerz, miecz, wojownik
-e: Sługa, niewolnik, wasal
-eari/-erd: Dający, bóg, patron
-eyl: Łucznik, strzała, lot, lotnik
-ffyn/-fein: Minstrel, pieśniarz, pieśń
-fryn: Zwycięzca, mistrz, broń
-iara/-ica: Baron, książę, pani/ lord
-ice/-eth: Obsesja, zabierający, zabrane
-idil/-imar: Alfa, początek, twórca
-iira/-inid: Zwiastun, herold
-inidia: Sekret, ściana, strażnik
-inil/-in: Lady/lord, jeździec, wierzchowiec
-intra: Wysłannik, posłaniec, prorok
-isstra/-atlab: Akolita, uczeń, student
-ithra/-irahc: Smok, wąż
-jra/-gos: Bestia, gryzący
-jss: Zwiadowca, stalker
-kacha/-kah: Piękno, włosy, styl
-kiira/-raen: Apostoł
-lay/-dyn: lot, lotnik, skrzydła
-lara/-aghar: Cyniczny, śmierć, koniec, ofiara
-lin: Ramię, zbroja, dowódca
-lochar: Posłaniec, pająk
-mice/-myr: kości, nekromanta, wiedźma
-mur’ss: Cień, szpieg, świadek
-na/-nar: Adept, duch
-nilee/-olil: Trup, choroba, niszczyciel
-niss/-nozz: Szansa, krupier, gra
-nitra/-net: Kopiący, przywrócony
-nolu: Sztuka, artysta, ekspert, skarb
-olin: Wyniesienie, miłość, żądza
-onia/-onim: Berło, laska, różdżka
-oyss/-omph: Wiążący, sędzia, prawo, lochy
-qualyn: Sojusznik, wołający, krewniak
-quarra/-net: Horda, wielu, legion
-quiri/-oj: Aura, płaszcz, łuski, skóra
-ra/-or: Głupi, gra, zwierzyna
-rae/-rar: Sekret, szukający, misja
-raema/-orvir: Rzemieślnik, pięść, dłoń
-raena/-olvir: Centrum, niebo, dom
-riia/-rak: Chaos, burza
-ril: Bandyta, wróg, najeźdźca, wygnaniec
-riina/-ree: Zaklinacz, mag, rzucający czary
-ryna/-oyn: Wyznawca, najemnik
-ryne/-ryn: Skrwawiony, doświadczony
-shalee/-ral: Przywołujący, patrzący
-ssysn/-rysn: Artefakt, zaklinacz, czar
-stin/-trin: Klan, dom, kupiec, z domu
-stra/-tran: Pająk, tkający, tkacz
-tana/-ton: Ciemność, kryjący się
-thara/-tar: Glif, znak, runa
-thrae/-olg: urokliwy, przywódca
-tree/-tel: Wygnanie, samotnik, wypędek,
-tyrr: Sztylet, trucizna, truciciel, skorpion
-ual/-dan: Szybkość, biegacz
-ue/-dor: Ramię, rzemieślnik, palce
-uit/-dar: Oddech, głos, słowo
-une/-dinn: Los, przyszłość, wyrocznia
-uque: Jaskinia, kopacz, mol, tunel
-urra/-dax: Nomada, renegat, włóczykij
-va/-ven: Kamrat, honor, honorowany
-vayas: Kuźnia, młot, kowal
-vyll: Kara, bicz, zelota
-vrae/-vyr: Mistrzyni/ mistrz, nadzorca
-wae/-hrae: Dziedzic, księżniczka
-wiira/-hriir: seneszal
-wyss/-hrys: Najlepszy, twórca, starter
-xae/-zaer: Kula, szereg, władca, berło
-xena/-zen: Tnący, klejnot,
-xyra/-zyr: Starzec, opowiadacz
-yl: Drow, kobieta/ mężczyzna
-ylene/-yln: Panienka/ giermek, panna/ młody
-ymma/-inyon: Drider, stopy, biegacz
-ynda/-yrd: Kapitan, łowca
-ynrae/-yraen: Heretycki, gnić, pustka
-vrae: Architekt, założyciel, dwór
-yrr: Obrońca, rywal, dzierżący
-zyne/-zt: Poszukiwacz, łowca
Rzut 4 - Przedrostki nazwy domu (K100)

{1-3} Alean: Linia szlachecka
{4-6} Ale: Handlujący
{7-10} Arab: Córki
{11-13} Arken: Magowie
{14-16} Auvry: Krew
{17-20} Baen: Błogosławieni przez
{21-23} Barri: Pomiot
{24-26} Cladd: Wojownicy z
{27-30} Desp: Zwycięzcy
{31-33} De: Mistrzowie
{34-36} Do’: Chodzący w
{37-40}Eils: Ziemie
{41-43} Everh: Jaskinia
{44-46} Fre: Przyjaciele
{47-50} Gode: Klan
{51-53} Helvi: Ci powyżej
{54-56} Hla: Widzący
{57-60} Hun: Braterstwo
{61-63} Ken: Zaprzysiężeni
{64-66} Kil: Ludzie
{67-70} Mae: Jeźdźcy z
{71-73} Mel: Matki
{74-76} My: Honorowani za
{77-80} Noqu: Poświęceni
{81-83} Orly: Gildia
{84-86} Ouss: Dziedzice
{87-90} Rilyn: Dom
{91-93} Teken': Mieszkający w
{94-96} Tor: Mistrzynie
{97-00} Zau: Dzieci
Rzut 5 - Przyrostki nazwy domu (K100)

{1-3} -afin: Sieć
{4-6} -ana: Noc
{7-10} -ani: wdowy
{11-13} -ar: Trucizna
{14-16} -arn: ogień
{17-20} -ate: Droga
{21-23} -ath: Smoki
{24-26} -duis: Bicz
{27-30} -ervs: Głębiny
{31-33} -ep: Podmrok
{34-36} -ett: Magia
{37-40} -ghym: Zapomniane drogi
{41-43} -iryn: Historia
{44-46} -lyl: Ostrze
{47-50} -mtor: Otchłań
{51-53} -ndar: Czarne serca
{54-56} -neld: Tajemni
{57-60} -rae: Upadłe moce
{61-63} -rahel: Bogowie
{64-66} -rret: pustka
{67-70} -sek: Adamantyt
{71-73} -th: Wyzwania
{74-76} -tlar: Tajemnice
{77-80} -t’tar: Zwycięstwo
{81-83} -tyl: Pułapki
{84-86} -und: Pocałunek pająka
{87-90} -urden: Ciemność
{91-93} -val: Tkacz jedwabiu
{94-96} -virr: Dominacja
{97-100} -zynge: Ruiny



Znaczenia kilku znanych imion

Uwaga autorki
W przypadku imion nieistniejących na liście należy lekko przekształcić je i w ten sposób można uzyskać znaczenie dłuższych imion np. Ildibane. W ten sposób można wyjaśnić niemal 80% imion.


Imiona kobiece

Akordia - Najlepszy łotrzyk
Alauniira - Potężny herold
Ardulace - Uczennica błogosławionych
Aunrae - Zabójczy sekret
Auro’pol - Przywódca gry śmierci
Bladen’Kerst - Płonący apostoł oszustwa
Briza - Zniszczenie gracji
Bythnara - Przebity adept zniszczenia
Charinida - Strażnik trucizny
Danifae - Zarażony zabójca
Drisnil - Choroba wschodu
Eklavadra - Królowa chaosu
Elvanshalee - Patrzący na elfy
Faere - Niewolnik przysięgi
Faeryl - Przysięga drowa
Felyndiira - Słaba siostra
Gaussra - Okropna gra
Ginafae - Dziki zabójca
Ghenni’tiroth - Pechowy wiążący dom
Greyanna - Doradca duchów
Halavin - Tarcza pająka
Halisstra - Uczennica pająka
Halthel - Wygnany pająk
Ilivarra - Majestatyczna królowa
Ilphrezza - Szukający zniszczenia zieleni
Inidil - Zaklęty twórca
Ithrylda - Omen zniszczenia zieleni
Irae - Mistyczny
Jhaelrnya - Ambitny najemnik
Jaunyndeera - Gra skrwawionej tarczy
Jawil - Oddany bicz
Jhorganni - Zauroczony doradca
Hyslin - Twardy dowódca
Larala - Kapłanka żelaza
Lirdnolu - Posiadany artysta
Maignith - Szansa piękna
Malice - Zabierająca tajemnice
Mathira - Znak tajemnicy
Maya - Zniszczenie piękna
Minolin - Mniejsza miłość
Miz’ri - Mniejszy najeźdźca
Merith - Zabrane przeznaczenie
Mez’Barris - Przeznaczenie pomiotu
Mod’Vensis - Burzliwy honor domu
Molvayas - Kowal wiatru
Myrymma - Stracony drider
Nathyrra - Dzierżący przeznaczenie
Nedylene - Sprytna panienka
Noori - Silna gra
Norendia - Silny sługa złodzieja
Nurissa - Smutna pani
Oryssta - Skóra pająka
Paelinn - Honorowy dowódca
Pellanistra - Uczeń północy
Prellyn - Honorowy dowódca
Prid’eesoth - Wiążący sługa błogosławieństwa
Rilrae - Przepowiedziany sekret
Sabal - Bursztyn
Sil’zet - Poszukiwacz świąt
SiNafay - Widząca święto
Shakti - Młody dom
ShriNeerune - Cicha siła losu
Shurdriira - Matka sztyletu
Shyntlara - Umiejętny koniec
Sosdrielle - Jedwabny sługa wojownika
Sos’Umptu - Cichy los ciemności
Ssipriina - Nauczony rzucający czary
Qilue - Ręka wroga
Quave - Zauroczony sługa
Quemm - Zauroczony nekromanta
Quenthel - Przyjaciel samotnik
Talindra - Wysłannik bólu
Tierak - Piękno ciemności
Triel - Nietoperz
Triss'tree - Wygnana klinga
Uluyara - Królowa złota
Ulviirala - Kapłanka złota
Umrae - Wierna
Waerva - Ukryty kamrat
Wilara - Koniec otchłani
Vadalma - Krwawa kapłanka
Vartha - Znak krwi
Velasta - Nosząca ciemność
Velina - Lady ciemności
Vendes - Kochanka krwi
Viconia - Laska otchłani
Vierna - Adept ciemności
Vlondril - Bohaterski miecz
Xune - Sługa demonów
Yasraena - Centrum sieci
Zal’therra - Znak cienia
Zarra - Nawiedzone zniszczenie
Zeerith - Dający starożytność
Zeld - Starożytna dziedziczka
Zelzpassa - Starszy doradca
Zesstra - Starszy pająk
Zorratha - Królowa cienia
Imiona męskie

Alak - Pierwszy
Alton - Potężny
Andzrel - Przywołujący śmierć
Antatlab - Uczeń śmierci
Belgos - Gryzący płomień
Berg'inyon - Zwinny biegacz
Bhintel - Chytry samotnik
Blundyth - Przebity łotrzyk
Bruherd - Przebity patron
Dantrag - Plaga pająków
Dargathan - Zimny tkający
Dinin - Dziki lord
Drizzt - Twardy łowca
Elkantar - Władca chaosu
Filifar - Słaby mistrz
Filzaer - Słaby władca
Gelroos - Dziecko klanu
Gorlist - Dowódca piorunów
Grendan - Szybki pająk
Guldor - Rzemieślnik duchów
Hamadh - Dziedzic drogi kości
Hatch’net - Droga wielu
Hazryn - Skrwawiona droga
Ildibane - Lord sługa życia
Iliphrim - Zielony wróg
Jalynafein - Zabójca drowa
Jarlaxle - Zauroczony przyjaciel
Jazzt - Zauroczony poszukiwacz
Julani - Berło duszy
Karas - Mag elfów
Kharza-kzad - Dziedzic elfiego piękna
Kelnozz - Legendarna gra
Kraszmyr - Nekromanta ziemi
Krondorl - Zatruty miecz
Laerekh - Zabierający żelazo
Leandran - Jasny oszust życia
Maas - Piękny mag
Malaggar - Chaos tajemnic
Malavon - Honorowana tajemnica
Masoj - Piękna aura
Mauzzkyl - Piękny doświadczony łowca
Merinid - Herold przeznaczenia
Mourn - Legendarny
Nalfein - Pieśniarz strachu
Nimor - Stracona gra
Nisstyre - Smutny sługa trucizny
Nym - Stracony
Pharaun - Zdradziecki gracz
Prath - Zdradziecka runa
Relonor - Północny głupek
Rhazzt - Drugi łowca
Riklaunim - Kapłan magii
Rizdaer - Oszust świtu
Rizzen - Tnący wschód
Ryld - Napiętnowany
Ryltar - Przepowiedziany znak
Seldszar - Władca przysięgi
Solaufein - Widzący pająki
Sshumath - Sztylet nekromanty
Susztam - Cichy pająk
Syzwick - Lord święta
Szordrin - Żółty łotrzyk
Q’arlynd - Stary zabójca dziedziców
Quevven - Honorowany przyjaciel
Taharak - Zraniony książę
Tathlyn - Nocny zabójca
Tebryn - Skrwawiona klinga
Tluth - Płonący
Tsabrak - Chaos otchłani
Tzirik - Nietoperz burzy
Urlryn - Skrwawiony rubin
Welverin - Doświadczony kamień
Valas - Mag ciemności
Vokrzyrr - Bohaterski obrońca
Vorn - Honorowany
Vrellin - Dowódca ciałem
Vuzlyn - Zapomniany agent
Xorthaul - Znak rubinu
Xothed - Sługa znaku demona
Zaknafein - Nawiedzony morderca
Zammzt - Cienisty łowca
Zedarr - Starszy oszust
Zhayemd - Cień kapitana
Zillak - Nieznany dowódca
Zoran - Burza szału
Domy szlacheckie

Aleanrahel - Linia szlachecka bogów
Arabani - Córki wdów
Arkhenneld - Tajemni magowie
Auvryndar - Krew czarnych serc
Baenre - Błogosławieni przez upadłe moce
Barrison - Pomiot
Claddath - Wojownicy ze smoków
Despana - Zwycięzcy nocy
DeVir - Mistrzowie dominacji
Do’Urden - Chodzący w ciemności
Everhate - Jaskinia drogi
Freth - Przyjaciele wyzwań
Godeep - Klan Podmroku
Helviiryn - Historia tych powyżej
Hlaund - Widzący pocałunek pająka
Hun’ett - Braterstwo magii
Kilsek - Ludzie adamantytu
Kenafin - Zaprzysiężeni pajęczyn
Maevret - Jeźdźcy z pustki
Melarn - Matki ognia
Mylyl - Honorowani za ostrze
Noquar - Poświęceni truciźnie
Ousstyl - Dziedzice pułapek
Rilynt’tar - Dom zwycięstwa
Teken’duis - Mieszkający w biczu
Tormtor - Mistrzynie otchłani
Zauvirr - Dzieci dominacji

Trochę o imionach

Drowy czasem używają fragmentów imion swoich bóstw, aby podkreślić swoje oddanie. Tak więc, wyznawcy Lloth stosują cząstki -loth lub -lolth. Podobnie używa się -yoch lub -lol na cześć sług Pajęczej Królowej albo -myr i -myrlo w odniesieniu do myrlocharów.
Wyznawcy Ghaunadaura mogą nazwać się używając sylaby -ghaun, -adaur, lub -daur. Wyznawcy Kiaransalee używają -kiaran albo -salee. Oddani Selvetarmowi mogą mieć sylabę -tarm w imieniu. Wierni Vhaerauna używają -vhae, -vhaer, oraz -raun w imionach.

Jako matronimiczny element oficjalnego imienia drowek w społeczeństwie rządzonym przez Lloth używa się słówka xund, oznaczającego wysiłek. Odpowiedni element w imionach mężczyzn to kulg, blokada. Czasami używane w tym kontekście jest również słówko dal, znaczące z; pozbawione przy okazji pogardliwego dźwięku.
W grupach, które zbuntowały się przeciwko Pajęczej Królowej pochodzenie dzieci określa się według ojca. Często używane wtedy jest dal. Jednakże niektóre, szczególnie pełne nienawiści grupy, oddzielają córki od synów używając słów alurl, najlepszy, w stosunku do chłopca - a harl, poniżej, wobec dziewczynki.

Tak więc oficjalne pełne imię SiNafay brzmi SiNafay xund Chalinthra. Młody Solaufein jest Solaufein kulg SiNafay. Rizzen Vrinn jest Rizzen dal Chalinthra (lub Rizzen alurl Gorion, dla tych, którzy nie czczą Lloth).

 

 

Instrukcja i tabelki pochodzą ze strony http://www.kismetrose.com/dnd/DrowNameGenerator.html, aczkolwiek można ją też znaleźć pod innymi adresami. Oryginał pochodzi z magazynu Dragon.
Ostatnia część o imionach pochodzi ze strony http://www.kismetrose.com/dnd/DrowNamePrac.html

 

 

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Alfabetyczny spis znanych słów mowy mrocznych elfów
Powiedzenia, tytuły, strony świata...

Komentarze


27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Prefiksy i przyrostki... Nie możnaby zachować konsekwencji? Ot - prefiksy i sufiksy, przedrostki i przyrostki?
25-04-2011 07:03
Rodriguez
   
Ocena:
0
"Malaggar - Chaos tajemnic"

Uuuu... dobrze, że nie "sprytna panienka" albo inny zielony starzec ;]
29-04-2011 22:24
glusek
    Wymyśliłem imię!!! co o nim sądzicie??? jak to poprawnie wymówić???
Ocena:
0

Vier/Val: Czarny, ciemny, ciemność  ithra/-irahc: Smok, wąż   VALITHRA

myślę że idealne dla smoczycy cechującej się mroczną posturą i charakterem 

18-09-2019 15:46

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.